Kysymyspino aiheesta; Harry Potter
Miksi Harryllä ei ole lainkaan sukulaisia isänsä puolelta?
Miksi Petunia täti ei ole lainkaan kiinnostunut Harrystä, vaikka halusi lapsena itse Tylypahkaan?
Kuinka Harryn vanhemmat olivat tienanneet 'omaisuutensa', jonka Harry myöhemmin peri?
Miksi Harry, Ron ja Hermione eivät ota Frediä ja Georgea mukaan seikkailuihinsa?
Onko Dumbledore homo, ja mitä hän tekee kesäisin?
Miksi Snape ei saa opettaa pimeyden voimilta suojautumista, vaikka kovasti haluaa?
Kysykää & vastatkaa!
Kommentit (380)
Kuka täällä alapeukuttaa kaiken? Tuntuuko muista että Petunia olisi kiltimpi Harrylle, jos Vernon ei olisi niin hysteerinen ja velhovastainen? Ja kuka lähetti Petunialle räyhäyskirjeen, kun Vernon meinasi heittää Harryn pihalle?
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:12"]
Kuka täällä alapeukuttaa kaiken? Tuntuuko muista että Petunia olisi kiltimpi Harrylle, jos Vernon ei olisi niin hysteerinen ja velhovastainen? Ja kuka lähetti Petunialle räyhäyskirjeen, kun Vernon meinasi heittää Harryn pihalle?
[/quote]
Dumbledore lähetti kirjeen, kun ajatteli, että "petunia kaipaisi muistutusta".
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 01:54"]
Miksi Harry ei juuri koskaan hengannut muiden kuin Ronin ja Hermionen kanssa?
[/quote]
Siksi koska hän ei ole loppujen lopuksi kovin sosiaalinen ihminen, ehkä Dursleyiden kohtelu on jättänyt jälkensä.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 22:15"]
Miksi Voldemort menetti komean ulkomuotonsa? Pahis hirmuhallitsija toimis niin paljon paremmin jos se olis kaunis, ja sen kimeä ääni... omituista.
[/quote]
Kutoskirjassa taidettiin mainita, että pimeän magian rajaton harjoittaminen oli tuhonnut hänen alun perin komean ja charmikkaan ulkonäkönsä. Muistossa, jossa hän tuli hakemaan opettajan pestiä hän oli jo alkanut muuttua epäinhimillisempään suuntaan.
Voldemort on muuten aika stereotyyppinen Asperger-tapaus, tai siis sellainen, jollaisiksi assit usein leimataan:
-Epäsosiaalinen, ei välitä muista ihmisistä eikä tunne empatiaa
-Pakkomielteisen kiinnostunut jostain asiasta (pimeyden voimat ja maailmanvalloitus)
-Älykäs nero (varsinkin nuoruusvuosinaan)
Höpö höpö! Miksi täällä aina parjataan aspergeria?
Mullakin on kysymys: Mihin Dumbledore pakeni saatuaan potkut koulusta?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:02"]
Tiesikö Dumblis öh.. 'room of requirement'in olemassaolosta?
[/quote]
Eikös se käynyt siellä vessassa? Mutta ei tainnut tietää mikä paikka se oikeasti oli, eikä löytänyt sitä enää toiste.
[/quote]
Se sai ainakin ohimennen kuulla siitä, kun inkvisiittori sai Harryn dada -kerhon kiinni.
Mihin Hermionen kissa hävisi lopussa?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:58"]
Miksi Harry ei hankkinut uusia, paremmannäköisiä silmälaseja vaan korjasi aina vanhat?:D
[/quote]
Uusien lasien hankkimiseksi pitäisi tietää linssien vahvuudet ja käydä optikolla asti. Helpompaa vain itse korjailla vanhoja, varsinkaan jos ei ole kovin muodin perään.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:58"]
Miksi Harry ei hankkinut uusia, paremmannäköisiä silmälaseja vaan korjasi aina vanhat?:D
[/quote]
Uusien lasien hankkimiseksi pitäisi tietää linssien vahvuudet ja käydä optikolla asti. Helpompaa vain itse korjailla vanhoja, varsinkaan jos ei ole kovin muodin perään.
[/quote]
Olisikin ollut ihan hauska kohtaus, kun Harry olisi käynyt jollain velhojen optikolla :D Kyllä kai se kuitenkin ulkonäöstään jonkin verran välitti, tai ainakin alkuun yritti tehdä pörröisille hiuksilleen jotain
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:02"]
Tiesikö Dumblis öh.. 'room of requirement'in olemassaolosta?
[/quote]
Eikös se käynyt siellä vessassa? Mutta ei tainnut tietää mikä paikka se oikeasti oli, eikä löytänyt sitä enää toiste.
[/quote]
Olen lukenut ko. kohtauksen aina jotenkin niin, että Dumbledore kyllä tietää huoneen "luonteen", mutta teeskentelee tietämättömämpää kuin oikeasti on.
Itse ihmettelen (olen ihmetellyt ennenkin), miksi Tylypahkassa käytetään pergamenttia.
Missä sanotaan että Petunia olisi halunnut lapsena tylypahkaan? Mulla on just kirjojen luku kesken, sain juuri viidennen luettua enkä kyllä muista tuollaista.. Tuleekohan se myöhemmin vai olenko unohtanut sellaisen kohdan? Voisiko olla että kun lapsena hän ei päässyt tylypahkaan mutta Lily pääsi ja heidän vanhempansa ilmeisesti sitten olivat todella ylpeitä Lilystä ja ehkä jopa vähän suosivat tätä niin sitten häntä alkoi vituttaa kaikki taikuuteen liittyvä? Kateutta siis..
Tota Snapen opettajuutta olen kans miettinyt.. Pimeyden voimilta suojautumiseen ei muka millään löydetty opettajaa, jo monena vuonna sen viran täyttäminen oli hankalaa. Viidentenä vuonna joutuivat jopa ottamaan taikaministeriön edustajan koska virkaan ei saatu ketään. Sitten kuitenkin Snape olisi kokoajan halunnut opettaa mielummin sitä kun taikajuomia... Tää ei ole mulle koskaan auennut. Mutta tosiaan mulla nyt on vielä kaksi kirjaa lukematta että voihan ne vastaukset niistä selvitä :) Leffat olen kaikki nähnyt moneen moneen kertaan.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:50"]
Missä sanotaan että Petunia olisi halunnut lapsena tylypahkaan? Mulla on just kirjojen luku kesken, sain juuri viidennen luettua enkä kyllä muista tuollaista.. Tuleekohan se myöhemmin vai olenko unohtanut sellaisen kohdan? Voisiko olla että kun lapsena hän ei päässyt tylypahkaan mutta Lily pääsi ja heidän vanhempansa ilmeisesti sitten olivat todella ylpeitä Lilystä ja ehkä jopa vähän suosivat tätä niin sitten häntä alkoi vituttaa kaikki taikuuteen liittyvä? Kateutta siis..
Tota Snapen opettajuutta olen kans miettinyt.. Pimeyden voimilta suojautumiseen ei muka millään löydetty opettajaa, jo monena vuonna sen viran täyttäminen oli hankalaa. Viidentenä vuonna joutuivat jopa ottamaan taikaministeriön edustajan koska virkaan ei saatu ketään. Sitten kuitenkin Snape olisi kokoajan halunnut opettaa mielummin sitä kun taikajuomia... Tää ei ole mulle koskaan auennut. Mutta tosiaan mulla nyt on vielä kaksi kirjaa lukematta että voihan ne vastaukset niistä selvitä :) Leffat olen kaikki nähnyt moneen moneen kertaan.
[/quote]
Petuniasta ja Lilysta on mun mielestä jos ei vikassa kirjassa niin puoliverisessä prinssissä. Lilyhän on jästisyntyinen eli olisi epätodennäköistä, että myös Petunia olisi noita. Ja juurikin noin se menee kirjassa.
Snapen opettajuudesta pari asiaa: virka on kirottu? Snape oli kuolonsyöjä ja Voldemortin seuraaja, mutta kun ymmärsi Lilyn kuolleen pimeiden voimien takia suostui Dumbledoren liittolaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:50"]
[/quote]
Kai syy oli lähinnä se, ettei Tylypahkaan haluttu kuolonsyöjää opettamaan pimeyden voimilta suojautumista. Loogista mielestäni.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 03:16"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:43"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:01"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:27"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:20"]
Yöks!^
[/quote]
Mikä yöks?
[/quote]
Kummelit harvoin hivelee tämän tädin silmiä.
[/quote]
Ei silti tarvitse tiukkapipoinen tosikko olla. Mun mielestä yhdennäköisyys on hämmentävä. :)
[/quote]
Eihän sitä toista kuvaa edes näy...
[/quote]
Ei näykään, ensimmäinen siis.
Miksei Harry harjoitellut occlumencya kunnolla loppuun asti ja näkikö voldemort myös harryn ajatukset/tunteet?
Miksi Harryllä ei ole lainkaan sukulaisia isänsä puolelta?
James Potterin vanhemmat ovat kuolleet. Jamesin isoäiti oli sukuaan Musta ja Mustat todennäköisesti disownasivat Jamesin koska meni naimisiin kuraverisen kanssa. Muita sukulaisia ovat Narcissa Malfoy, Bellatrix Lestrange ja Sirius Musta joista kaksi viimeistä oli Azkabanissa ja lopulta kuoli.
Miksi Petunia täti ei ole lainkaan kiinnostunut Harrystä, vaikka halusi lapsena itse Tylypahkaan?
Petunia oli jo lapsena kateellinen siskolleen - katkeruus, Vernonin asenne
Kuinka Harryn vanhemmat olivat tienanneet 'omaisuutensa', jonka Harry myöhemmin peri?
James Potterin perintörahat
Miksi Harry, Ron ja Hermione eivät ota Frediä ja Georgea mukaan seikkailuihinsa?
Miksi ottaisivat?
Onko Dumbledore homo, ja mitä hän tekee kesäisin?
Sitä voidaan vain spekuloida
Miksi Snape ei saa opettaa pimeyden voimilta suojautumista, vaikka kovasti haluaa?
Koska oli menneisyydessään sotkeutunut Kuolonsyöjiin ynnä muuta.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:32"]
Miksei Harry harjoitellut occlumencya kunnolla loppuun asti ja näkikö voldemort myös harryn ajatukset/tunteet?
[/quote]
Harry inhosi yli kaiken Kalkaroksen yksityis tunteja ja kun Kalkkaros kieltäytyi opettamasta häntä enempää, Harry ei paljoa vastaan taistellut. Sitä paitsi Harry oli utelias näkemään unensa loppuun vaikka tiesikin sen olevan vaarallista
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 20:51"]
Minä en ymmärtänyt, että miksi Weasleyt oli niin köyhiä, kun hehän tarvitsisivat vain pikkuisen ruokaa, jonka sitten pystyi monistamaan riittämään koko porukalle, pystyivät itse korjaamaan kaiken taikuudella, joten kirjat ja vaatteet olisi voinut kierrättää kaikilla lapsilla ja taikuuden avulla he olisivat voineet hoidella vaikka kymmenen jästityötä ja saada kaikista palkkarahat.
[/quote]
Elämäntapaköyhiähän Weasleyt olivat. Molly sanoo jossakin kirjassa, että Arthur olisi saanut ylennyksen, mutta hän viihtyi työssään, joten ei halunnut vaihtaa toimenkuvaansa. Enkä usko että Arthur edes selviäisi jästimaailmassa, hän ei ymmärrä jästirahoja, ei metroa, ei mitään. Jotkut velhot soluttautuvat jästimaailmaan, mutta siihenkin on olemassa jästitiedon opintoja tms. mitä pitää opiskella.