Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä yliopisto-koulutusta arvostat eniten?

Vierailija
01.12.2014 |

Perustelut mukaan!

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä lääketieteellistä koulutusta arvosta eniten, koska se on vaativa koulutus joka valmistaa tärkeään ammattiin. Sen sijaan kaikkia lääkäreitä en arvosta, osa niistä osaa antaa kyllä itsestään tosi mulkun kuvan...

Vierailija
2/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiotieteellistä. Diplomatialla voitaisiin välttää kaikki maailman sodat ja konfliktit ja valtio-opin opeilla muutenkin luoda tasa-arvoisempi ja parempi maailma. Lisäksi valtiotieteitä opiskellaan omasta kiinnostuksesta eikä rahan perässä, kuten monesti oikeustieteitä ja lääketiedettä (nää tulee seuraavina kuitenkin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia minne vaatii aivoja ja sisua päästä sisään, ja joissa vaaditaan työtä ja ahkeruutta valmistumisen eteen. Esim. lääketieteellinen.

Vierailija
4/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sinä tuollaisia murehdi, itselläsi ei ole minkäänlaista koulutusta oikeinkirjoituksestasi päätellen.

Vierailija
5/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
6/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:46"]Valtiotieteellistä. Diplomatialla voitaisiin välttää kaikki maailman sodat ja konfliktit ja valtio-opin opeilla muutenkin luoda tasa-arvoisempi ja parempi maailma. Lisäksi valtiotieteitä opiskellaan omasta kiinnostuksesta eikä rahan perässä, kuten monesti oikeustieteitä ja lääketiedettä (nää tulee seuraavina kuitenkin).
[/quote]

Vai lääketieteen ja oikeustieteen opiskelijat vain rahan perässä? Et ole tainnut koskaan hakea kumpaakaan. Muuten tietäisit, mitä juurikin lääketieteelliseen (oikeustieteellisestä ei omakohtaista kokeusta) hakeminen vaatii. Pelkästään rahan takia sinne hakevat ovat juurikin niitä jotka eivät sinne pääse. Täytyy olla oikeaa kutsumusta jaksaakseen selvitä niin suuresta työmäärästä.

Vierailija
7/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:05"] DI koneosastolta. On vain niin vaativa, että menee käsityskykyni yli, kuka pystyy suunnittelemaan koneita ym. Itse olen humanisti ja tämä on kyllä ihan pelleilyä verrattuna insinöörin taitoihin. [/quote] Haha, joku katkera DI siellä koittaa nostaa itseään ja leikkiä humanistia siinä täysin epäonnistuen :D [/quote] Ei kukaan oikea DI halua leikkiä mitään höpöhöpö humanistia, ei edes vitsillä :D Vai oikein nostaa itseään humanistiksi, kaikkea sitä kuulee...Humanistit taitavat nostaa lähinnä sossusta tukia.

[/quote]

Oletko oikeasti noin yksinkertainen vai esitätkö vaan? Luepa nuo jutut uudelleen, tavaa oikein hi-taas-ti, jos menisi sinullekin jakeluun mistä tuossa oli kyse.

Vierailija
8/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI koneosastolta. On vain niin vaativa, että menee käsityskykyni yli, kuka pystyy suunnittelemaan koneita ym. Itse olen humanisti ja tämä on kyllä ihan pelleilyä verrattuna insinöörin taitoihin.

Vierailija
9/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:05"]

DI koneosastolta. On vain niin vaativa, että menee käsityskykyni yli, kuka pystyy suunnittelemaan koneita ym. Itse olen humanisti ja tämä on kyllä ihan pelleilyä verrattuna insinöörin taitoihin.

[/quote]

Haha, joku katkera DI siellä koittaa nostaa itseään ja leikkiä humanistia siinä täysin epäonnistuen :D

Vierailija
10/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sos.tieteet. Ylläpitävät yhteiskuntarauhaa.

Vierailija
11/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin.. esim. ilman kännykkää tässä kyllä pärjäisi, mutta ilman kunnon lääkäriä olisin kuollut viimeistään esikoisen synnytykseen.

Vierailija
12/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
13/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:07"]

[/quote]

Haha, joku katkera DI siellä koittaa nostaa itseään ja leikkiä humanistia siinä täysin epäonnistuen :D

[/quote]

Ei, vaan olen DI:n äiti. Todellakin arvostan sitä, mihin lapseni pystyy.

Vierailija
14/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joopa joo, mitähän seuraavaksi? Olisi kannattanut mamman itsensä rämpiä edes se lukio läpi niin voisi olla ylpeä omista tekemisistään ettei tarvitsisi lapsllansa keulia. Mutta sellaista se on siellä Porvoossa.

Vierailija
15/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
16/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieliaineiden opiskelijoita. Etenkin englanti on nykyään niin tärkeässsä asemassa maailmassa, että ilman englannin osaamista suomalaiset lääkäritkin olisivat pulassa.

Vierailija
17/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvosta mitään erityisesti. Se arvostus riippuu niin paljon siitä yksilöstä että mitä se sillä koulutuksellaan tekee ja miten tekee työnsä, siltä pohjalta sitten arvostus joko syntyy tai ei synny.

Vierailija
18/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkis ja oikis. Ei tarvitse mainita että missä opiskelee. Muilla aloilla aina tärkeä lisätä alkuun että Aallossa, Helsingissä tai Turussa. Ja noista kahdesta arvostan lääkistä enemmän, koska sen alan opiskelijoilla on tietääkseni enemmän kutsumusta ja kiinnostusta tieteeseen kunnianhimon ja älyn lisäksi.

Vierailija
19/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:11"]Kieliaineiden opiskelijoita. Etenkin englanti on nykyään niin tärkeässsä asemassa maailmassa, että ilman englannin osaamista suomalaiset lääkäritkin olisivat pulassa.
[/quote]

Nykyään tarvitaan yhä vähemmän kieliä pääaineenaan opiskelleita, ja yhä enemmän muiden alojen asiantuntijoita, joilla on hyvä kielitaito. Moni esim luonnontieteiden alalla opiskelee ja väittelee englanniksi, ja tekee vaihtovuosia ulkomailla, joten englannin kieli on hanskassa.

Vierailija
20/61 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 18:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joopa joo, mitähän seuraavaksi? Olisi kannattanut mamman itsensä rämpiä edes se lukio läpi niin voisi olla ylpeä omista tekemisistään ettei tarvitsisi lapsllansa keulia. Mutta sellaista se on siellä Porvoossa.

[/quote]

No onpa nyt kauheaa kehumista anonyymina netissä. Enpä sanoisi tätä missään muualla, mutta nyt oli kiva sanoa, mitä olen ajatellut jo vuosia. Olen todella ylpeä lapsestani. Hän suunnittelee asioita, joista on meille kaikille lähitulevaisuudessa iso hyöty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi