uusi avioliitto laki ja kiihkouskovaiset - niin täynnä vihaa! ov
Ehkä olen kamalan naiivi, mutta en ollut tajunnut miten todella uskossa olevat (lähinnä herätysliikkeiden jäseniä näyttävät olevan) vaikuttavat olevan täysin kyvyttömiä asettumaan toisen ihmisen asemaan ja millä tyylillä he puhuvat muista ihmisistä. Olen oikeasti aika järkyttynyt. Iso osa kommenteista joihin sosiaalisessa mediassa törmää vaikuttavat mielenterveyspotilaiden sekoilulta (mm. kouhkaaminen siitä, miten homoparit haluavat lapsia jotta pääsevät hyväksikäyttämään näitä).
Lähimmäisenrakkaus on paiskattu romukoppaan ja oikein kilpaillaan siitä kuka pääsee heittämään ensimmäisen kiven... Enpä ole kovin moneen niin täynnä vihaa olevaan ihmiseen elämäni aikana törmännyt.
Näitä ihmisiä näyttää olevan tosi paljon, todella surullista!
Kommentit (40)
Sairasta on homojen touhu. Ei kirkkoon tuommosia.
Mäkin oon aina luullut, että palstoilla ja nettiuutisten kommenteissa järjettömyyksiä meuhkaavat ihmiset ovat pahasti mt-ongelmaisia, mutta näköjään he ovatkin uskovaisia.
uskovaiset on vähän ku islaminuskoset tän asian kanssa.
Ei se ole vihaa jos ei hyväksy homoutta. Se on periaate, joka monella pohjautuu Raamattuun. Uskovainen pyrkii noudattamaan Raamattua ja siksi hän irtisanoutuu itse homoudesta ja suosittelee sitä myös toisille, koska Jumala on homostelun kieltänyt ihmiselle haitallisena. Kristinuskoon ei kuulu vain maailmoja syleilevä rakkaus vaan myös kehoitus elää Jumalan käskyjen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:10"]
Itse tuntemani fundamentalistiuskovat ei niinkään vihaa, vaan ihan aidosti pelkäävät. He pelkäävät, että Jumala kostaa Suomen maalle
[/quote]
Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi. Maailmankaikkeuden herra samanlainen kuin pienemmätkin hallitsijat. Esimerkkejä Jumalan kaltaisista hallitsijoista voi ilmeisesti katsoa mm. Pohjois-Koreasta tai Venäjältä.
Itse tietysti toivoisin että taivaasta löytyisi hyvä, rakastava ja armollinen Herra, mutta kai tässä on luotettava näihin tosiuskovaisiin, kun he ovat asiaan perehtyneet.
Kuule kaikki homoliittoja vastustavat eivät todellakaan ole uskovaisia.
Et sitten aloittaja kykene ymmärtämään, että asioilla on kaksi puolta. Sinä koet asian olevan vain oikea sinun näkökulmasta, etkä kykene ajattelemaan miksi toinen on asiasta erimieltä. Sinä se tässä olet empatiakyvytön ja tunnevammainen. Homo-avioliittojen vastustaminen on samanlainen periaate, kuin esimerkiksi lihasta kieltäytyminen. Jokaisella on oikeus valita periaatteensa. Se että jollain on homofobia, ei tee hänestä natsia tai huonompaa ihmistä!!
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:33"]
Kuule kaikki homoliittoja vastustavat eivät todellakaan ole uskovaisia.
[/quote]
En sitä väittänytkään. Iso osa kovaäänisimmistä vihapuheen levittäjistä vain näyttää olevan fundamentalistikristittyjä.
-ap
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:34"]
Et sitten aloittaja kykene ymmärtämään, että asioilla on kaksi puolta. Sinä koet asian olevan vain oikea sinun näkökulmasta, etkä kykene ajattelemaan miksi toinen on asiasta erimieltä. Sinä se tässä olet empatiakyvytön ja tunnevammainen. Homo-avioliittojen vastustaminen on samanlainen periaate, kuin esimerkiksi lihasta kieltäytyminen. Jokaisella on oikeus valita periaatteensa. Se että jollain on homofobia, ei tee hänestä natsia tai huonompaa ihmistä!!
[/quote]
Homofobia on väärin. Älä yritä kiemurrella syyllisyydestä. Tekopyhä.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:34"]
[/quote]
Kyllä tekee, saatanan homofoobikko!
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:34"]
[/quote]
Homofobia on väärin. Älä yritä kiemurrella syyllisyydestä. Tekopyhä.
[/quote]
Mistäs tiedät kumpaa mieltä olen asiasta? Ehkä minä vain osaan ajatella myös toisin kuin sinä ;)
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:34"] Et sitten aloittaja kykene ymmärtämään, että asioilla on kaksi puolta. Sinä koet asian olevan vain oikea sinun näkökulmasta, etkä kykene ajattelemaan miksi toinen on asiasta erimieltä. Sinä se tässä olet empatiakyvytön ja tunnevammainen. Homo-avioliittojen vastustaminen on samanlainen periaate, kuin esimerkiksi lihasta kieltäytyminen. Jokaisella on oikeus valita periaatteensa. Se että jollain on homofobia, ei tee hänestä natsia tai huonompaa ihmistä!! [/quote] Homofobia on väärin. Älä yritä kiemurrella syyllisyydestä. Tekopyhä. [/quote] Mistäs tiedät kumpaa mieltä olen asiasta? Ehkä minä vain osaan ajatella myös toisin kuin sinä ;)
[/quote]
Hyväksyt homofobian. Hyväksytkö myös rasismin?
En minä usko, että fundamentalistikristityillä kokevat vihaa tämän asian vuoksi. Se ei ainakaan ole yleistä. Olen itsekin fundamentalistikristitty, enkä ole havainnut ympäristössä vihaa. Lähinnä syvää surua päätöksen johdosta
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:22"]
Ei se ole vihaa jos ei hyväksy homoutta. Se on periaate, joka monella pohjautuu Raamattuun. Uskovainen pyrkii noudattamaan Raamattua ja siksi hän irtisanoutuu itse homoudesta ja suosittelee sitä myös toisille, koska Jumala on homostelun kieltänyt ihmiselle haitallisena. Kristinuskoon ei kuulu vain maailmoja syleilevä rakkaus vaan myös kehoitus elää Jumalan käskyjen mukaan.
[/quote]
Homous ei ole oma valinta. Pitääkö homon elää ilman rakastavaa parisuhdetta mielestäsi? Tosi julma näkökulma.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:51"]
[/quote]
Homous ei ole oma valinta. Pitääkö homon elää ilman rakastavaa parisuhdetta mielestäsi? Tosi julma näkökulma.
[/quote]
Kyllä homouden toteuttaminen on oma valinta. Ihan samalla tavallla kuin monen muunkin asian kohdalla. Ihmisellä voi olla vaikka mitä vääriä haluja ja ajatuksia mutta se, toteuttaako niitä vai ei on valinta. Moni muukin joutuu elämään vajavaisena ja ilman yhtä jos toista sinänsä tärkeää. Jumala kutsuu luokseen myös homoutensa kanssa kipuilevaa ihmistä. Jumala on voimallinen parantamaan ihmisen tästäkin vaivasta tahtonsa mukaan. Ei voi kristitty sanoa, että homous on oikein koska se ei sitä ole ja jos näin sanoo tuomitsee toisen ihmisen kadotukseen eikä anna tälle mahdollisuutta löytää pelastusta kun syntiä ei sanota synniksi.
Ap, pitäisikö kirkon toimia tahallaan Jumalan tahdon vastaisesti? Tuskinpa kukaan pelkää homoja, ihmisiähän hekin ovat. He saavat samoja palveluita kuin muutkin. Kirkon ei kuitenkaan kuulu ylistää ihmistä vaan Jumalaa; Hänen Sanaansa ja tahtoa. Jumala on selkeästi ilmaissut kantansa Raamatussa.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:51"]
[/quote]
Sen kun elää vaan parisuhteessa, mut vihkialttarille ei mitään asiaa.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:34"] Et sitten aloittaja kykene ymmärtämään, että asioilla on kaksi puolta. Sinä koet asian olevan vain oikea sinun näkökulmasta, etkä kykene ajattelemaan miksi toinen on asiasta erimieltä. Sinä se tässä olet empatiakyvytön ja tunnevammainen. Homo-avioliittojen vastustaminen on samanlainen periaate, kuin esimerkiksi lihasta kieltäytyminen. Jokaisella on oikeus valita periaatteensa. Se että jollain on homofobia, ei tee hänestä natsia tai huonompaa ihmistä!! [/quote] Homofobia on väärin. Älä yritä kiemurrella syyllisyydestä. Tekopyhä. [/quote] Mistäs tiedät kumpaa mieltä olen asiasta? Ehkä minä vain osaan ajatella myös toisin kuin sinä ;)
[/quote]
Hyväksyt homofobian. Hyväksytkö myös rasismin?
[/quote]
Missä luki että hyväksyn homofobian? Sinä se tässä luet rivien välistä.
[/quote]
Näinhän se on. Tunnen itsekin ihmisiä, jotka aidosti uskovat, että Suomen päälle saattaa tulla jotakin huonoa siksi, että Jumala on nyt kääntänyt selkänsä maalle, jossa rikotaan Jumalan lakia. Ei mielestäni näitäkään ihmisiä voi vihata, koska he eivät usko näin pahuuttaan. Pitäisi yrittää ymmärtää kumpaakin osapuolta, mutta se erittäin harvalta näköjään onnistuu.
Itse tuntemani fundamentalistiuskovat ei niinkään vihaa, vaan ihan aidosti pelkäävät. He pelkäävät, että Jumala kostaa Suomen maalle sen että täällä aletaan sallia Raamatun kieltämä jumalaton meno.