Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen puheet ärsyttää ja masentaa

Vierailija
31.10.2014 |

Taustaa: mies on ainut lapsi, tottunut olemaan paljon yksin, isä ollut tiukka mies, muutimme yhteen kun mies oli reilu 30v ja saimme pari lasta.

Nyt miest on nelikymppinen ja kärsii. Huokailee ja masentee. Uralla ei ole juuri edennyt, luottamuksen ja rohkeuden puutetta, jämähtänyt paikoilleen ja harmittelee heikkoa rahatilannetta. Isänä hän on toisaalta ok, mutta sitten on tämä toinen puoli: viimeksi eilen mies sanoi, että hän ei ole mikään perheihminen, hän nauttii yksinäisyydestä ja omasta rauhasta. Hän kiukkuili taas kerran minulle, kun olen liian tasa-arvon kannattaja ja hän vihaa feminismilässytystä. Hänen mielestään mies tekee miesten hommat ja nainen hoitaa lapset. Häntä v-tuttaa, kun minä vaadin että asiat tehdään tasan.
Hän kokee elävänsä kuin vankilassa, ja haluaa tulla ja mennä miten lystää ja hänestä päävastuu lastenhoidosta kuuluu naiselle.

No, käytännössä minä kannustan miestä että ottaisit yhteyttä kavereihisi ja sopisit välillä heidän kanssaan jotain yhteistä. Mutta eihän mies niin tee. Mies haluaa omaa rauhaa, omaa aikaa, maata kotona niin että minä vien lapsia leikkipuistoon ja harrastuksiin, hoidan ja selvitän välit kotona, annan hänen olla ja lueskella autolehtiä. Saan haukut niskaani ja olen ikävä tyyppi kun lässytän tasa-arvosta. Totesin eilen suuttuneena, että meillä ei ainakaan onnistu se että mies rakentaisi uraa kun mies ei ole uraihminen ollenkaan, että minä olisin mielelläni lapsia hoitaen (töiden päälle, olen itse korkeakoulutettu toisin kuin mies) jos mies vaivautuisi vaikka opiskelemaan.

Alkaa olla kuppi täynnä miehen asennetta. Kuulemma uraa tekevät, lapset tasa-arvoisesti hoitavat "miehet" ovat maan matosia ja hän halveksuu sellaista, hän ei ikinpäivänä alkaisi sellaiseksi tossukaksi että mies hoitaa ja ämmä velttoilee. 40v kriisi kentien miehellä? Mikä auttaa vai auttaako tähän mikään? Mä ainakin aion kohta hankkia sellaisen maan matosen itselleni, saa tää tosimies väistyä.... ;)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tollasen kanssa voi lapsia tehdä.

Vierailija
2/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelette? Onko "normaalia" perheellistyneen miehen tunnetta, puhetta ja kriiseilyjä ja kuinka tähän tulisi suhtautua? Surettaa, että töitten päälle isä pistäisi minut ja lapset jonnekin ja haluaisi olla itse rauhassa kotona. Minä teen haastavaa työtä ja haluaisin, että lyhyet illat olisi perheen yhteistä aikaa. Mies on usein myös viikonloppuisin ja lomilla ärtynyt, kun haluaisi olla rauhassa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ihan normaalia ole. Mites jos kokeilisitte jnkinlaista selkeää rytmitystä. Tietty ilta, jolloin mies saa olla ihan rauhassa ja yksin, tai vaikka joka toinen viikonloppu kokonaan? Tietenkin sinunkin sitten kuuluu saada tätä yksinoloaikaa, jos haluat. 

Vierailija
4/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en katselisi tuota, enkä ottaisi uutta miestä. Jos eroatte, mies saa haluamansa eikä sinun tarvitse sietää höntä. 

Vierailija
5/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava askel miehellä on yrittää löytää joku nuorikko salarakkaaksi, mutta tuskin saa nuorta, ehkä ikäisensä jos hyvä tuuri käy. 

Ihan omituinen asenne miehellä. Mitähän hän tuumaisi, jos sinä esimerkiksi käskisit hänen hoitaa lapset ja itse saisit mennä miten huvittaa ja vain hänen sukupuolensa takia? Jotenkin vinksahtanutta.

Vierailija
6/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti, en todella ottaisi uutta miestä riesaksi. Keskittyisin siihen mihin nytkin haluan keskittyä, lapsiin, rauhaan, työhön, perheeseen. Sääli, ettei mies näitä arvosta. Olen sanonut, että hän voi asua yksin ja tavata lapsia kun haluaa, muttei tee liikettä siihenkään suuntaan. Hänen mielestä olisi ok, että asuttaisiin perheenä mutta minä kantaisin päävastuun kaikesta. Kiukkuaa, kun niin ei käy minulle. ap

Vierailija
7/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä nää miehet. Perinteiset miesten työt ovat kotitalouksissa vähentyneet ihan minimiin, uraakaan ei viitsitä tehdä ja silti ne naisten hommatkaan eivät kelpaa. Hankkiudu eroon tuosta vätyksestä.

Vierailija
8/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sun miehes haluaa omaa rauhaa, sinä haluat jakaa kaiken tasan. Varmasti sun miestäs turhauttaa sun toiveet ihan yhtälailla kuin sua turhauttaa miehes toiveet.

Vierailija
9/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vaan se ero, että ne lapset ja koti ovat pariskunnan yhteiset joten molemmilla on velvollisuus niitä hoitaa

Vierailija
10/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en voi käsittää mirten kukaan on pystynyt edes muuttamaan yhteen tuollaisen miehen kanssa saatika sitten perustamaan perhettä...

Kyllähän sen nyt ensimmäisten yhdessäolo viikkojen ja kuukausien aikana näkee millainen mies on miehiään! Silti pitää alkaa perhettä perustamaan eikä asioista, varsinkaan siitä perheen perustamisesta, siis lapsien hankkimisesta puhuta muuta kuin sen verran että vaimo toteaa miehelleen olevansa raskaana! Ja sitten valitetaan kun mies on vätys eikä tee mitään... YLLÄTYS!?

Ihan itseänne saatte mielestäni syyttää!

Vierailija
11/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikki pariskunnat saa tehdä kuten heille itselleen sopii, itse en ottaisi miestä joka ei osallistu kotitöihin. Mutta jotenkin "mies tekee miesten homman ja nainen hoitaa kodin" melkein edellyttäisi sitä, että nainen ei olisi kokopäiväisesti töissä, kun ruuanlaitosta ja arjen pyörittämisestä, siivoamisesta ja kodinhoidosta on sen verran hommaa. On typerää, jos mies vaatii että nainen hoitaa kodin JA on töissä.

Vierailija
12/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä, tilanteessa jossa molemmat ovat kokopäivätöissä, kodin asiat on järjestetty näin: minä käyn ruokakaupassa, laitan ruokaa ja pesen pyykit. Miehen vastuulla on roskien vienti ja astianpesukoneen täyttö ja tyhjennys. Siivouksen hoitaa palkattu siivooja.

Näin äkkiseltään ajateltuna minä teen enemmän "kotityötunteja" kuin mies, mutta mies sitten puolestaan tekee ne kausiluontoiset miesten hommat, kuten renkaitten vaihdon autoihin, puiden kaatamisen ja pilkkomisen, ym. Kyllä minäkin osaisin mutta miksi menisin manikyyriäni pilaamaan. 

Vierailija
13/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy häneltä, että tuoko hän leivän pöytään jos jäät kotiin hoitamaan lapsia? Tuskinpa. Tyhjästä valittaja. Mikä on hänen ratkaisunsa? Sinä vaivauduit kouluttautumaan ja käyt töissä. Sen päälle sinun tulisi yksin hoitaa lapset? Mies ei jaksanut kouluttautua, ei luoda uraa ja siihen päälle pitäisi kuitenkin saada erivapauksia ja makoilla sohvalla. Kysys nyt vielä, että mitä helvettiä?

Vierailija
14/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies tekee kotitöitä ja laittaa ruokaa, mutta jotenkin tuo lasten hoitaminen, ulos vieminen, riitojen selvittely, juttelu ja yhdessäolo on sitä minkä mies kokee että minun pitäisi tehdä. ap

Vierailija
15/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä korkeakoulutettuna tienaan vajaa 3000e kuussa (surkeasti siis) ja mies reilut 3000e ja mies vetoaa siihen, että hän jopa tienaakin enemmän kuin minä vaikka olen koulutettu. Hänen mielestään mun pitäisi hankkia parempi tulotaso itselleni ja hoitaa enemmän "naistentöitä". ap

Vierailija
16/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 13:44"]

Mitä ajattelette? Onko "normaalia" perheellistyneen miehen tunnetta, puhetta ja kriiseilyjä ja kuinka tähän tulisi suhtautua? Surettaa, että töitten päälle isä pistäisi minut ja lapset jonnekin ja haluaisi olla itse rauhassa kotona. Minä teen haastavaa työtä ja haluaisin, että lyhyet illat olisi perheen yhteistä aikaa. Mies on usein myös viikonloppuisin ja lomilla ärtynyt, kun haluaisi olla rauhassa. ap

[/quote]

Kuulostaa tosi vittumaiselta mieheltä. En ihmettele jos olet onneton! Asennevamma ja arvot ei kenties kohdallaan? Hän haluaa olla päivät töissä ja illat yksin, niinkö?

Vierailija
17/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä tuntuu.

Vierailija
18/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 15:03"]

Meillä korkeakoulutettuna tienaan vajaa 3000e kuussa (surkeasti siis) ja mies reilut 3000e ja mies vetoaa siihen, että hän jopa tienaakin enemmän kuin minä vaikka olen koulutettu. Hänen mielestään mun pitäisi hankkia parempi tulotaso itselleni ja hoitaa enemmän "naistentöitä". ap

[/quote]

Kuulostaa kuule tosi pahalta. Hän ei arvosta sua pätkääkään ja hän ei sua varmasti rakasta. Parhaimmin tekisit, kun heittäisit äijän pellolle tai lähtisit lapsien kanssa omaan kotiin asumaan. Teidän arki muuttuis kerta heitolla iloisemmaksi, voisitte rauhassa viettää perheen keskeistä aikaa yhdessä ja sun ei tarvis katsella sitä marisijaa ja jatkuvasti pahoittaa mieltäs siihen ihmiseen! Ehkä löytäisit kivan miesystävän rinnallesi, ja hänen kanssa voisit viettää ihania viikonloppuja aina niinä viikonloppuina kun lapset olisivat eksälläsi täysihoidossa! Kokemusta on :)

Vierailija
19/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä lukiessa olen onnellinen että olemme kumpikin mieheni kanssa vain tehdastyöläisiä ja tienaamme melko saman verran. Kotityöt hoitaa se joka kerkeää ja miehelläni tekee parempaa ruokaa ja jaksaa ottaa imurin useimmin esille kun minä.

Vierailija
20/27 |
31.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mieheshän on täys mulkku!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi