uusi avioliitto laki ja kiihkouskovaiset - niin täynnä vihaa! ov
Ehkä olen kamalan naiivi, mutta en ollut tajunnut miten todella uskossa olevat (lähinnä herätysliikkeiden jäseniä näyttävät olevan) vaikuttavat olevan täysin kyvyttömiä asettumaan toisen ihmisen asemaan ja millä tyylillä he puhuvat muista ihmisistä. Olen oikeasti aika järkyttynyt. Iso osa kommenteista joihin sosiaalisessa mediassa törmää vaikuttavat mielenterveyspotilaiden sekoilulta (mm. kouhkaaminen siitä, miten homoparit haluavat lapsia jotta pääsevät hyväksikäyttämään näitä).
Lähimmäisenrakkaus on paiskattu romukoppaan ja oikein kilpaillaan siitä kuka pääsee heittämään ensimmäisen kiven... Enpä ole kovin moneen niin täynnä vihaa olevaan ihmiseen elämäni aikana törmännyt.
Näitä ihmisiä näyttää olevan tosi paljon, todella surullista!
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:17"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:22"]
Ei se ole vihaa jos ei hyväksy homoutta. Se on periaate, joka monella pohjautuu Raamattuun. Uskovainen pyrkii noudattamaan Raamattua ja siksi hän irtisanoutuu itse homoudesta ja suosittelee sitä myös toisille, koska Jumala on homostelun kieltänyt ihmiselle haitallisena. Kristinuskoon ei kuulu vain maailmoja syleilevä rakkaus vaan myös kehoitus elää Jumalan käskyjen mukaan.
[/quote]
Näinhän se on. Tunnen itsekin ihmisiä, jotka aidosti uskovat, että Suomen päälle saattaa tulla jotakin huonoa siksi, että Jumala on nyt kääntänyt selkänsä maalle, jossa rikotaan Jumalan lakia. Ei mielestäni näitäkään ihmisiä voi vihata, koska he eivät usko näin pahuuttaan. Pitäisi yrittää ymmärtää kumpaakin osapuolta, mutta se erittäin harvalta näköjään onnistuu.
[/quote]
Miksi heitä pitäisi ymmärtää? Eikö olisi parempi että heidän saisi heidän mielensä muuttumaan? Ymmärrätkö myös uusnatseja?
Olen todella järkyttynyt kiihkouskovaiseksi kääntyneen kaverini homofobiasta. Hän ei ole mikään puhdas pulmunen, on pettänyt miestään, juopotellut ja ollut ihan normaali syntinen ihminen, mutta yhtäkkiä hän on suurinpiirtein ainoa ihminen, joka pelastuu tästä maailmasta ja maailmanloppu tulee ihan pian ja se on homojen syy ja meidän, jotka hyväksymme homouden. En osaa vastata hänelle enää mitään ja jos hän ei lopeta pian vaahtoamista, niin en jaksa enää tavata häntä.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:44"] [quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:34"] Et sitten aloittaja kykene ymmärtämään, että asioilla on kaksi puolta. Sinä koet asian olevan vain oikea sinun näkökulmasta, etkä kykene ajattelemaan miksi toinen on asiasta erimieltä. Sinä se tässä olet empatiakyvytön ja tunnevammainen. Homo-avioliittojen vastustaminen on samanlainen periaate, kuin esimerkiksi lihasta kieltäytyminen. Jokaisella on oikeus valita periaatteensa. Se että jollain on homofobia, ei tee hänestä natsia tai huonompaa ihmistä!! [/quote] Homofobia on väärin. Älä yritä kiemurrella syyllisyydestä. Tekopyhä. [/quote] Mistäs tiedät kumpaa mieltä olen asiasta? Ehkä minä vain osaan ajatella myös toisin kuin sinä ;) [/quote] Hyväksyt homofobian. Hyväksytkö myös rasismin? [/quote] Missä luki että hyväksyn homofobian? Sinä se tässä luet rivien välistä.
[/quote]
Sanoit että homofobia ei tee kenestäkään huonompaa ihmistä, eli hyväksyt homofobian.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:22"]Ei se ole vihaa jos ei hyväksy homoutta. Se on periaate, joka monella pohjautuu Raamattuun. Uskovainen pyrkii noudattamaan Raamattua ja siksi hän irtisanoutuu itse homoudesta ja suosittelee sitä myös toisille, koska Jumala on homostelun kieltänyt ihmiselle haitallisena. Kristinuskoon ei kuulu vain maailmoja syleilevä rakkaus vaan myös kehoitus elää Jumalan käskyjen mukaan.
[/quote]
Muuten hyvä perustelu, mutta miksi kaikkia käskyjä ja kieltoja ei noudateta? Menee uskottavuus kun valitsevat vain osan
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:34"] Et sitten aloittaja kykene ymmärtämään, että asioilla on kaksi puolta. Sinä koet asian olevan vain oikea sinun näkökulmasta, etkä kykene ajattelemaan miksi toinen on asiasta erimieltä. Sinä se tässä olet empatiakyvytön ja tunnevammainen. Homo-avioliittojen vastustaminen on samanlainen periaate, kuin esimerkiksi lihasta kieltäytyminen. Jokaisella on oikeus valita periaatteensa. Se että jollain on homofobia, ei tee hänestä natsia tai huonompaa ihmistä!! [/quote] Homofobia on väärin. Älä yritä kiemurrella syyllisyydestä. Tekopyhä. [/quote] Mistäs tiedät kumpaa mieltä olen asiasta? Ehkä minä vain osaan ajatella myös toisin kuin sinä ;)
[/quote]
Hyväksyt homofobian. Hyväksytkö myös rasismin?
[/quote]
Suvakin natsikortti vilahti juuri ja suvaitsevaisuusrumpu pärähti soimaan.
Homoutta ja rasismia ei voi mitenkään liittää/verrata mitenkään toisiinsa.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:34"] Et sitten aloittaja kykene ymmärtämään, että asioilla on kaksi puolta. Sinä koet asian olevan vain oikea sinun näkökulmasta, etkä kykene ajattelemaan miksi toinen on asiasta erimieltä. Sinä se tässä olet empatiakyvytön ja tunnevammainen. Homo-avioliittojen vastustaminen on samanlainen periaate, kuin esimerkiksi lihasta kieltäytyminen. Jokaisella on oikeus valita periaatteensa. Se että jollain on homofobia, ei tee hänestä natsia tai huonompaa ihmistä!! [/quote] Homofobia on väärin. Älä yritä kiemurrella syyllisyydestä. Tekopyhä. [/quote] Mistäs tiedät kumpaa mieltä olen asiasta? Ehkä minä vain osaan ajatella myös toisin kuin sinä ;)
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mutta homofobiaa ja rasismia voi. Mistä haluaisit vielä saivarrella?
Ei se ole vihaa jos ei hyväksy homoutta. Se on periaate, joka monella pohjautuu Raamattuun. Uskovainen pyrkii noudattamaan Raamattua ja siksi hän irtisanoutuu itse homoudesta ja suosittelee sitä myös toisille, koska Jumala on homostelun kieltänyt ihmiselle haitallisena. Kristinuskoon ei kuulu vain maailmoja syleilevä rakkaus vaan myös kehoitus elää Jumalan käskyjen mukaan.
[/quote] homoutta on ollut niin kauan kun on ihmisiäkin ollut, tuskinpa Jeesus käänsi toisen posken homolle joka tuli jutskaan. Pienestä se on kiinni lähimmäisen rakkaus jos ei suvaitse että samaa sukupuolta saavat laillisen eli juridisen aseman, tasa-arvoa on päivän sana. Ei ole multa pois jos vihitään kirkossa. Se on sitä humaania toimintaa.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miten niitä voi verrata toisiinsä? Onko homo aina ulkomaalainen tai päin vastoin?
Eikö äänestystulos osoittanut, että me normaalit ihmiset olemme enemmistö? Persut, KD.t ja muut ultra-ahdasmieliset kiihkoilijat jäivät vähemmistöön. Tulevissa vaaleissa saavat vielä murskatappion. Hyvät voittavat ja rasisti-sovinistit tuhoutuvat.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin voi myös uskovais-, hetero-, kepulais ja persuvihaa ja sinulla ilmenee kaikki. Vihaaja!!
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:44"]
Eikö äänestystulos osoittanut, että me normaalit ihmiset olemme enemmistö? Persut, KD.t ja muut ultra-ahdasmieliset kiihkoilijat jäivät vähemmistöön. Tulevissa vaaleissa saavat vielä murskatappion. Hyvät voittavat ja rasisti-sovinistit tuhoutuvat.
[/quote]
Tarkoitat kai epänormaaleja ihmisiä?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:29"]
[/quote]
Näinhän se on. Tunnen itsekin ihmisiä, jotka aidosti uskovat, että Suomen päälle saattaa tulla jotakin huonoa siksi, että Jumala on nyt kääntänyt selkänsä maalle, jossa rikotaan Jumalan lakia. Ei mielestäni näitäkään ihmisiä voi vihata, koska he eivät usko näin pahuuttaan. Pitäisi yrittää ymmärtää kumpaakin osapuolta, mutta se erittäin harvalta näköjään onnistuu.
[/quote]
Miksi heitä pitäisi ymmärtää? Eikö olisi parempi että heidän saisi heidän mielensä muuttumaan? Ymmärrätkö myös uusnatseja?
[/quote]
Ilmeisesti sinusta pitäisi ymmärtää vain heitä, jotka jakavat kanssasi saman arvomaailman? Eikö Suomessa ole mielipiteenvapautta vai miksi heidän pitäisi ajatella sinun tavallasi? Miksi heidän pitäisi kuitenkin ymmärtää homoja, mutta päinvastoin ei ymmärrystä tarvita? En ole kuullut, että nämä uskovaiset olisivat käyneet hakkaamassa tai tappamassa homoja yms., joten sinänsä heidän uskonsa ja ajatuksensa eivät ole kovin vaarallisia. Perehdy Raamattuun ja siihen, mistä kristinuskossa (uskossa olemisessa) on kyse, niin voit oppia jotakin.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:52"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ilmeisesti sinusta pitäisi ymmärtää vain heitä, jotka jakavat kanssasi saman arvomaailman? Eikö Suomessa ole mielipiteenvapautta vai miksi heidän pitäisi ajatella sinun tavallasi? Miksi heidän pitäisi kuitenkin ymmärtää homoja, mutta päinvastoin ei ymmärrystä tarvita? En ole kuullut, että nämä uskovaiset olisivat käyneet hakkaamassa tai tappamassa homoja yms., joten sinänsä heidän uskonsa ja ajatuksensa eivät ole kovin vaarallisia. Perehdy Raamattuun ja siihen, mistä kristinuskossa (uskossa olemisessa) on kyse, niin voit oppia jotakin.
[/quote]
Minä hyväksyn kiihkokristityt ihmisinä, mutta en heidän homofobiaansa. Kiihkokristityt taas eivät hyväksy homoja edes ihmisinä. Siinä merkittävä ero.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:44"]
[/quote]
Tarkoitat kai epänormaaleja ihmisiä?
[/quote]
Uskovaisen puhetta. Varmaan sinulle kunniaksi jumalasi edessä?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:34"]
Et sitten aloittaja kykene ymmärtämään, että asioilla on kaksi puolta. Sinä koet asian olevan vain oikea sinun näkökulmasta, etkä kykene ajattelemaan miksi toinen on asiasta erimieltä. Sinä se tässä olet empatiakyvytön ja tunnevammainen. Homo-avioliittojen vastustaminen on samanlainen periaate, kuin esimerkiksi lihasta kieltäytyminen. Jokaisella on oikeus valita periaatteensa. Se että jollain on homofobia, ei tee hänestä natsia tai huonompaa ihmistä!!
[/quote]
miten sinä voit verrata omaa lihasta kieltäytymistäsi toisten ihmisten tekemisiiin...siis toisten ihmisten kekskinäisiin tekemisiin? Eihän niillä ole mitään tekemistä SINUN LIHAN SYÖMISESI TAI EI-syömisesi kanssa...
Kyllä on pahasti nyt käsitteet ja käitykset harhassa. Niin hukassa, niin Hu kas sa. Kuullostaa kuin olisi asunut elämänsä su kas sa.
tuo toisten elämisen kieltäminen on eri kuin omat kieltäymykset.
mitä jumalaa siinä leikitään ja tuomitaan toisten tekemistä.
mulle on ihan sama syötkö sinä lihaa tai et syö. Ja mulle on ihan sama kuka kenenkin kanssa menee naimisiin. Mä valitsen itse mitä mä syön ja kenen kanssa seurustelen tai menen yhteisestä tahdosta naimisiin.
[/quote]
Miksi te uskovaiset ette pidä samanlaista meteliä avioeroista? Ne on nimittäin raamatussa yksiselitteisesti kielletty.
Vahan olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. Uskontoon nimenomaan kuuluu lahimmaisen rakkaus, anteeksi antao ja ymmartaminen. Kaannetaan toinenkin poiski. Nyt on tullut nakyviin VIHA, Rasanen aloittaa uuden kansalaisaloitteen, etta laki menisi nurin. Toki ymmarran, ette joillekin ihmisille tama on todella vaikea paikka, mutta niin oli aikoinaan naisten aanioikeus ja tietenkin erityisesti Amerikassa orjuuden poisto. Kyseleeko kukaan enaa noiden peraan, etta olivatko oikeista ratkaisuja. Me ollaan kaikki ihmisia, toivon.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 16:51"]
[/quote]
Homous ei ole oma valinta. Pitääkö homon elää ilman rakastavaa parisuhdetta mielestäsi? Tosi julma näkökulma.
[/quote]
Kyllä homouden toteuttaminen on oma valinta. Ihan samalla tavallla kuin monen muunkin asian kohdalla. Ihmisellä voi olla vaikka mitä vääriä haluja ja ajatuksia mutta se, toteuttaako niitä vai ei on valinta. Moni muukin joutuu elämään vajavaisena ja ilman yhtä jos toista sinänsä tärkeää. Jumala kutsuu luokseen myös homoutensa kanssa kipuilevaa ihmistä. Jumala on voimallinen parantamaan ihmisen tästäkin vaivasta tahtonsa mukaan. Ei voi kristitty sanoa, että homous on oikein koska se ei sitä ole ja jos näin sanoo tuomitsee toisen ihmisen kadotukseen eikä anna tälle mahdollisuutta löytää pelastusta kun syntiä ei sanota synniksi.
[/quote]
Vähän ohis, mutta oletteko sinä ja sinun fundamentalistikaverisi suuriakin Kim Jong Unin ja Putinin faneja? He kun ovat täydellisiä ihmisversioita Raamatun Jumalasta