Näin sairaanhoitaja paljastan sen verran
Että henkilökunta alkaa nyt olla aika kyllästyneitä rokottamattomiin sairaalahoidossa. Vaikka tää ala ajan kanssa väkisinkin kyynistyttää, niin näitä potilaita kohtaan en juuri osaa tuntea muuta kuin ärsyyntymistä ja turhautumista, koska he todellakin vievät paikkoja niiltä, jotka niitä enemmän tarvitsee. Rokottamattomat koronapotilaat tukkivat sairaalat pahasti, se ei ole propagandaa vaan näen sen itse omin silmin ja tilanne vain huononee kun rokotekattavuus kasvaa aivan liian hitaasti. Miksi uskotte salaliittoteorioihin? Tulkaa j*malauta mun työpaikalle niin näette raadollisen totuuden. Hoikkia, perusterveitä, mutta täysin rokottamattomia ihmisiä erittäin heikossa hapessa koronan takia.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sitten sairaanhoitajana ymmärrät jokaista potilasta kohdella yhtä kunnioittavasti. Et voi tietää taustaa miksi ei ole rokotetta ottanut. Esim. Minulle lääkäri sanoi, että hän ei tiedä uskalfaisko mulle korona rokotetta suositella.
Tiedoksi: enkelihoitaja tai uskomusloitsija ei ole oikea lääkäri
Vierailija kirjoitti:
siis, vievät paikkoja, KENELTÄ? Niiltä rokotetuiltako? Niidenhän ei pitänyt saada sitä koronaa, joten he ei tarvitse hoitoa??! Siis no ketä siellä pitäisi sitten hoitaa?
Ihmiset saa sydänkohtauksia ja luunmurtumia ihan kuin ennen pandemiaakin.
Vierailija kirjoitti:
Huoh jos rokotteen teho on voimassa, jonkun 7kk niin kyllä ne rokotetutkin joutuu sairaaloihin ... Monellahan se jo täynnä.
Tämän hetken rokotteella pelataan aikaa .
Ja sydänpysähdyksessäkään ei kannata elvyttää? Kuoleehan se kuitenkin joskus, aikaa sillä vaan pelataan?
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuossa pari päivää sitten juttelin miehen siskon kanssa joka työskentelee sairaanhoitajana TAYSissa. Hän kertoi, että töissä on ihan yleinen ihmetyksen aihe miten lehtiin löytyy näitä terveydenhoitoalan ammattilaisia kertomaan, kuinka kaikki ovat kyllästyneitä ja turhautuneita rokottamattomiin koronapotilaisiin. Kyseisellä alalla kun valta osa ihmisten hoidettavista vaivoista on jollain tavalla itseaiheutettua, ei paljon jotku rokottamattomat siinä massassa hetkeuta.
Mä vähän veikkaan, ettei ap ole mikään sairaanhoitaja, vaan hysteerinen trolli.
Olen hoitoalalla ja voin sanoa, että totta turiset. Olemme myös ihmetelleet, miten lehtiin on saatu hoitajia haastateltaviksi, jotka muka pelkäävät ja kauhistelevat koronaa ja tuomitsevat rokottamattomia. Naksetaanko niille, vai mikä tää juttu on? Me eturintamalla ollaan nähty hyvin selvästi, minkälaisesta mediaviruksesta on kyse ja hoitoalalla on valtaosa täysin kyllästynyt jo aikaa sitten katteettomaan hysteriaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sitten sairaanhoitajana ymmärrät jokaista potilasta kohdella yhtä kunnioittavasti. Et voi tietää taustaa miksi ei ole rokotetta ottanut. Esim. Minulle lääkäri sanoi, että hän ei tiedä uskalfaisko mulle korona rokotetta suositella.
No kyllä sairaalassa tiedetään, onko rokotteen ottamatta jättämiselle lääketieteellinen syy vai ei.
no mistä tuon voin tietää? itselläni ainakin on laajat kantakiellot.
"Miten teen hoidostani mahdollisimman vaikeaa ja kallista yhteiskunnalle"- kootut vinkit osa A.
Älä suostu mihinkään rokotteisiin.
Älä suostu jakamaan mitään terveydellisiä tietoja, älä edes hoitavalle lääkärillesi.
Kyseenalaista kaikki mitä hoitava taho suosittelee lääketieteeseen perustuen.
JNE
Kiva kuitenki et kaikki hoidetaan hei
Noudata kaikkia ylläolevia toimia, mutta hakeudu silti aina julkiseen terveydenhuoltoon valittamaan vaivojasi. Älä kuitenkaan noudata annettuja ohjeita vaan toista käyntejä mahdollisimman usein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuossa pari päivää sitten juttelin miehen siskon kanssa joka työskentelee sairaanhoitajana TAYSissa. Hän kertoi, että töissä on ihan yleinen ihmetyksen aihe miten lehtiin löytyy näitä terveydenhoitoalan ammattilaisia kertomaan, kuinka kaikki ovat kyllästyneitä ja turhautuneita rokottamattomiin koronapotilaisiin. Kyseisellä alalla kun valta osa ihmisten hoidettavista vaivoista on jollain tavalla itseaiheutettua, ei paljon jotku rokottamattomat siinä massassa hetkeuta.
Olen hoitoalalla ja voin sanoa, että totta turiset. Olemme myös ihmetelleet, miten lehtiin on saatu hoitajia haastateltaviksi, jotka muka pelkäävät ja kauhistelevat koronaa ja tuomitsevat rokottamattomia. Naksetaanko niille, vai mikä tää juttu on? Me eturintamalla ollaan nähty hyvin selvästi, minkälaisesta mediaviruksesta on kyse ja hoitoalalla on valtaosa täysin kyllästynyt jo aikaa sitten katteettomaan hysteriaan.
Menes nyt siitä Pirkko takaisin sinne vaksin koppiin siitä pätemästä. Ainoo eturintama mitä sä oot nähnyt oli silloin kun katoit siellä itsemurhakuutiossas Tuntematonta 3 promillen kännissä.
Jos johonkin pitää purkaa pahaa oloaan, niin suunta on THL yms päättäjätahot.
Kun tässä on nyt 1,5 vuotta isoon ääneen toitotettu, että korona ei oo vaarallinen nuorille / perusterveille, niin eihän se oo ihmekään, että moni jättää rokotteen ottamatta?!
Tähän vielä lisäksi se, että rajoitteet on käytännössä jo kaikki poistettu, ja isoon ääneen mainostettu, että epidemia on ohi. Jotenka edelleen: miks tää em. porukka sen rokotteen sitten ottais, kun ihan normaalistihan tässä jo eletään?
Suututtaa tää rokottamattomien haukkuminen, kun vois miettiä asiaa vähän laajemmastakin vinkkelistä. Ja kyllä, itse olen rokotteeni ottanut, siitä ei ole kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ei tartu muihin. Etkö tajua eroa???
Vähän hassua, että tätä edes tarvitsee kertoa enää kenellekään, mutta edelleenkään se rokote ei estä tartunnan saamista eikä tartunnan levittämistä.
Yritän kirjoittaa hitaasti että ymmärtäisit: Rokote vä-hen-tää sitä riskiä. Jos saakin koronan, rokotettu todennäköisemmin ei joudu sairaalaan. Jos joutuu sairaalaan, todennäköisemmin ei päädy teholle. Jos joutuu teholle, todennäköisemmin kuitenkin jää henkiin.
Ei auton turvavyökään estä sinua kuolemasta kolarissa, mutta tilastojen mukaan vähentää riskiä. Turvavyöpakon tullessa tieteenkieltäjät selittivät että se jumiutuu kiinni ja sit palaa elävältä kun auto syttyy. Nyt samat valittaa jostain rokoteriskeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi: enkelihoitaja tai uskomusloitsija ei ole oikea lääkäri
On se hopeavesi porukoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rokottamattomat jätetään hoitamatta, jätetäänkö myös alkoholistit, narkkarit, tupakoitsijat, himourheilusta jatkuvasti vammautuneet ja ylipainoiset?
Miksi rinnastat tartuttavaa tautia levittävät rokotteista kieltäytyvät denialistit sellaisiin jotka eivät levitä mitään sairauksia, korkeintaan itse kärsivät tekojensa seuraukset. Ymmärryksessä puutteita enemmänkin?
Olen eri, mutta väitätkö, että kaikilla rokottamattomilla olisi korona? Moni rokottamaton välttelee turhia ihmiskontakteja ja käyttää maskia. Ja kun rokotteen suojateho tämän päivän MTV-uutisten mukaan kestää n. 2 kk, niin käytännössä suuri osa suomalaisista lasketaan kategoriaan "rokottamaton".
Väärin. Suojateho ei katoa 2 kk:n kuluttua, vaan suojateho hieman laskee 2 kk:n kuluessa. Suojaa silti erittäin hyvin.
Koitapa ymmärtää kuulemasi, äläkä levittele valheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, ja joudutaan varmaan keskustelemaan siitä millä oikeudella nämä ihmiset priorisoidaan syöpäpotilaiden ym. ohi hoitamisessa, jos tehohoidon kapasiteetti alkaa ylittyä.
Nykyterveydenhoidossa priorisoidaan työkykyiset ja -ikäiset potilaat. Ihmiset, joiden työpanos ja veronmaksukyky tulevaisuudessa on yhteiskunnan kannalta plus-merkkinen.
Olipa syy hoitoon auto-onnettomuus, infarkti tai rokottamattomuudesta johtuva koronasairaus.
Ikääntynyt syöpäpotilas on yhteiskunnalle arvoton.
Se ei pidä paikkansa. Päätökset tehdään lääketieteellisin perustein. Koronan kohdalla toimitaan samoin, onhan pian paljonkin faktaa siitä miten koronasta toivutaan tehohoidon jälkeen vai kuollaanko siihen tehohoidosta huolimatta. Silloin priorisointi tarkoittaisi, ettei tehohoitoa aloiteta lainkaan.
Itse asiassa arvioidaan, kenellä on eniten terveitä elinvuosia jäljellä, jos hoidetaan. Ja kuka kestää tehohoidon. Eli noilla molemmilla perusteilla.
En ole ottanut rokotetta. Mikäli sairastun koronaan niin minulla oikeus tarvittaessa sairaala hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Ammatinvalinta kysymys. Eikö sairaanhoitajan työhön kuulu koronapotilaiden hoito.
Kuuluu, muttakyllä se silti vi*uttaa. Ihan niiden muiden potilaiden vuoksi, jotka eivät saa hoitoa koska koronapotilaat vievät paikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ju7uri tuossa pari päivää sitten juttelin miehen siskon kanssa joka työskentelee sairaanhoitajana TAYSissa. Hän kertoi, että töissä on ihan yleinen ihmetyksen aihe miten lehtiin löytyy näitä terveydenhoitoalan ammattilaisia kertomaan, kuinka kaikki ovat kyllästyneitä ja turhautuneita rokottamattomiin koronapotilaisiin. Kyseisellä alalla kun valta osa ihmisten hoidettavista vaivoista on jollain tavalla itseaiheutettua, ei paljon jotku rokottamattomat siinä massassa hetkeuta.
Minä taas vähän veikkaan myös, ettet sinäkään mikään sairaanhoitaja ole, vaan ihan tavallinen trolli rokotevastainen. Mediavirus ja katteeton hysteria kuulostavat juuri teikäläisten jauhamiselta.
Jos hoitajat johonkin ovat kyllästyneet, niin juuri teikäläisiin.
On siinä mielessä että alkoholistit, tupakakoitsijat,narkkarit, liikalihavat eivät sulje koko yhteiskuntaa. Jos heille olisi rokote tuskin moni kieltäytyisi, puhumatta syövistä ja muista taudeista. Nyt on rokotteet joiden avulla pyritään pääsemään edes vähän normaalisti elämään. Jos haluat olla ottamatta rokotetta periaatteen vuoksi niin olet varmaan muutenkin äärimmäisen vaikea omaannapaan tuijotteleva narsisti. Ps. Kun saat koronan ni älä mene hoitoon!
Mitä helvettiä? Ei kai niitä rokottamattomia siellä sairaaloissa nyt niin paljoa tosiaankaan ole.
AP ei taida ymmärtää, ettei terveydenhuollon perustehtävä ole määritellä ihmisten elämää, vaan mahdollistaa se omalta osaltaan ja pyrkiä auttamaan elämässä mahdollisesti tulevien terveydellisten haasteiden kanssa mahdollisuuksien mukaan. Ymmärrän tuon ärtymyksen siitä, että miksi koronapotilaat vievät muiden paikkoja, mutta oletteko normaaliaikoina vihanneet samalla tavalla mm. narkkareita itseaiheutettuine sepsiksineen, alkoholipankreatiitin takia tiputuksessa makaavia, itsetuhoisten potilaiden jälkiseurantaa, tai ylipätäään minkä tahansa tapaturman takia sairaalaan joutuneita ihmisiä sillä aina löytyy joku tekijä jolla tapaturma ei olisi tapahtunut ja näin ollen hänkään ei veisi kenenkään paikkaa sairaalasta?
Olen itsekin alalla ja kannan samaa ammattinimikettä kanssasi, mutta en näe mitenkään radikaalia eroa esimerkiksi vakavan liikenneonnettomuuden aiheuttaneen ihmisen vammautumisen (nimenomaan onnettomuuden aiheuttajan, ei uhrien) hoidon ja rokottamattomuuden aiheuttaneen koronapotilaan hoidon välillä, samalla tavalla voisit saarnata kaikille autoilijoille siitä, ettei saa ajaa ylinopeutta sillä aina silloin tällöin joku päätyy tehohoitoon kaahailun seurauksena tapahtuneen onnettomuuden takia. Samalla tapaa nistit työntää suoniinsa kaiken kadulta löytyvän kaman ja saavat aikaan mitä kirjavampia tulehduksia jotka voivat niin ikään viedä teholle viemään paikkoja "kunnon kansalaisilta".
Saan varmaan argumenttina sen, että kuulun rokotekriittisiin ja yhteiskunnan vihollisiin, mutta ennen kuin esitätte sen, miettikää omaa asennoitumistanne. Ei ennen koronaa sairaaloissa näin vahvasti arvotettu tiettyä potilasjoukkoa sen mukaan, oliko ongelma itseaiheutettu vai ei.
Rokottamattomat voisi mun mielestä samantien polttaa kaikki roviolla. Eipä olis niistä enää ongelmia.
En tunne mitään empatiaa heitä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
AP ei taida ymmärtää, ettei terveydenhuollon perustehtävä ole määritellä ihmisten elämää, vaan mahdollistaa se omalta osaltaan ja pyrkiä auttamaan elämässä mahdollisesti tulevien terveydellisten haasteiden kanssa mahdollisuuksien mukaan. Ymmärrän tuon ärtymyksen siitä, että miksi koronapotilaat vievät muiden paikkoja, mutta oletteko normaaliaikoina vihanneet samalla tavalla mm. narkkareita itseaiheutettuine sepsiksineen, alkoholipankreatiitin takia tiputuksessa makaavia, itsetuhoisten potilaiden jälkiseurantaa, tai ylipätäään minkä tahansa tapaturman takia sairaalaan joutuneita ihmisiä sillä aina löytyy joku tekijä jolla tapaturma ei olisi tapahtunut ja näin ollen hänkään ei veisi kenenkään paikkaa sairaalasta?
Olen itsekin alalla ja kannan samaa ammattinimikettä kanssasi, mutta en näe mitenkään radikaalia eroa esimerkiksi vakavan liikenneonnettomuuden aiheuttaneen ihmisen vammautumisen (nimenomaan onnettomuuden aiheuttajan, ei uhrien) hoidon ja rokottamattomuuden aiheuttaneen koronapotilaan hoidon välillä, samalla tavalla voisit saarnata kaikille autoilijoille siitä, ettei saa ajaa ylinopeutta sillä aina silloin tällöin joku päätyy tehohoitoon kaahailun seurauksena tapahtuneen onnettomuuden takia. Samalla tapaa nistit työntää suoniinsa kaiken kadulta löytyvän kaman ja saavat aikaan mitä kirjavampia tulehduksia jotka voivat niin ikään viedä teholle viemään paikkoja "kunnon kansalaisilta".
Saan varmaan argumenttina sen, että kuulun rokotekriittisiin ja yhteiskunnan vihollisiin, mutta ennen kuin esitätte sen, miettikää omaa asennoitumistanne. Ei ennen koronaa sairaaloissa näin vahvasti arvotettu tiettyä potilasjoukkoa sen mukaan, oliko ongelma itseaiheutettu vai ei.
Ei ehkä arvotettu, mutta rokottamattomien osuus kansasta on paljon suurempi kuin yksittäisten narkkarien tai kännikuskien. Silloin he myös vievät valtavan paljon enemmän tilaa muilta potilailta. Kritiikki rokottamattomia kohtaan on paikallaan, eikä heitä oikein voi verrata yksittäisiin narkkareihin ja alkoholisteihin.
Ammatinvalinta kysymys. Eikö sairaanhoitajan työhön kuulu koronapotilaiden hoito.