Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaviikkoinen työhakemus tai tuet katkaistaan

Vierailija
07.10.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-12131932

Uusi esitys sla demarit

Kommentit (155)

Vierailija
121/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista pelleilyä, mutta varmaan muutama jo valmiiksi työssäoleva siirtyy TE-keskukselle hommiin. Ei ne sinnekään työttömiä palkkaa 🤣

Vois joskus kokeilla tuota "työhön menemistä". Lampsisi vaan johonkin paikkaan sisään, sanos että "Tulin tänne töihin, tuossa tilinumero jonne palkka, aloitanko vaikka tosta hommasta vai jostain muusta". ☺☺☺

Mut ei sillä, kyllähän niitä hakemuksia voi rustailla ja parin viikon välein raportoida.

Vierailija
122/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhakemuksen voi lähettää firmaan vaikkei työpaikkaa olisikaan auki. Joskus jos sopiva henkilö kysyy töitä niin hänelle voi löytyä työtä. Itse en ole koskaan saanut työpaikkaa avoimen työpaikan kautta vaan kysellyt eri firmoista ja pyytänyt tavata työntekijöistä päättävän henkilön. Oma aktiivisuus ratkaisee 👍

M34

Aktiivimallissahan pitää hakea töitä, joihin on mahdollisuus päästä. Eli täytyy olla avoin paikka haettavana, muut hakemukset eivät kelpaa, joten karenssia tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilän paska ja läski ovat kaiken takan EI SDP jota nyt mollataa mutta VASEMISTO on kohta 1 ja kepu ja kokkarit pois koko eduskunasta niin SUOMI ON NOUSUSSA HETI..

?

Vierailija
124/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuotakin pystytään luotettavasti ja oikeudenmukaisesti valvomaan? Ainakin vuokratyöfirmat ei edes käsittele sähköpostilla lähetettyjä työhakemuksia. Hakemukset pitää laittaa niiden nettisivujen kautta, siellä on lomake, johon pistetään kaikki tiedot töistä ja koulutuksista, jotka sitten tekoäly käy läpi ja laittaa hakijat tiettyjen kriteerien perusteella paremmuusjärjestykseen. Pitkäaikaistyöttömät menee jonon viimeiseksi. Vain vähän työkokemusta omaavat (muutama viikko töitä parin vuoden aikana) menee myös sinne häntäpäähän. Töitä saa pääasiassa ne, jotka on viimeiset 10 vuotta olleet lähes aukottomasti kiinni työelämässä. Minulla työkokemukset painottuu pääasiassa tuon viimeisen 10:n vuoden ulkopuolelle, joten sinne hakemukseen ei voi laittaa niitä, muuten kuin lisätietoihin erikseen kirjoittamalla, joita tämä tekoäly ei todennäköisesti noteeraa. Tästä syystä minun hakemuksiin ei ole varmaankaan reagoitu mitenkään. Eihän tuo kuitenkaan iso vaiva ole pommittaa se 4 hakemusta/kk.

Opiskelijat taitaa mennä myös jonon etuosaan. Teekkaripoika, jolla oli jo tekniikan alan amistutkinto kaksoistutkinnon ansiosta, pääsi valitsemaan monesta lähes heti, kun ilmoittautui vuokrafirmaan. 

Itse poimin aina nämä ensin jos löytyy hakijoista. Tällä hetkellä minulle tekee hommia kaksi dippainssiä joiden ensimmäinen tutkinto ollutbsähköasentaja. "Hieman" eri tasolla osaaminen & aloitekyky kuin lukiotaustaisilla,jopa 15 vuotta valmistumisten jälkeen.

Vierailija
125/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi demarit mahdollistivat kansalaispalkan Espanjaan, ja aikaisen eläköitymisen italialaisille. Aina demareita äänestänyt, mutta nyt siihen tulee muutos.

Vierailija
126/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnoksen mukaan työnhakijalle on tarkoitus järjestää alkuhaastattelu TE-toimistossa tai kunnassa viiden arkipäivän kuluessa työnhaun alkamisesta. Nykyisin ensitapaaminen tulisi järjestää kahdessa viikossa.

Ensitapaamisen jälkeen uusia keskusteluja olisi kolmen ensimmäisen kuukauden aikana noin kahden viikon välein.

Ei niillä riitä työntekijät, itse siirryin kuntakokeiluun eikä sieltä ole edes soiteltu perään. työkkäri soitteli 3-6kk välein.

Sähköposteja tulee joskus tuolta kuntakokeilusta , työpaikkoja/ työosoituksia ei lainkaan.

Työkkäriltä olen vuosien saatossa saanut yhden työpaikan joka oli oikeasti alaa ja olin siinä työssä 2vuotta, tuo oli vielä sitäaikaa kun korkeakoulutetuille oli omat palvelut pääkaupunkiseudulla. mutta siitä on jo aikaa.

Vierailija
127/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoista pelleilyä, mutta varmaan muutama jo valmiiksi työssäoleva siirtyy TE-keskukselle hommiin. Ei ne sinnekään työttömiä palkkaa 🤣

Vois joskus kokeilla tuota "työhön menemistä". Lampsisi vaan johonkin paikkaan sisään, sanos että "Tulin tänne töihin, tuossa tilinumero jonne palkka, aloitanko vaikka tosta hommasta vai jostain muusta". ☺☺☺

Mut ei sillä, kyllähän niitä hakemuksia voi rustailla ja parin viikon välein raportoida.

Minä hain kerran työkkäriin,siihen info/neuvontaan asiakaspalveluun, olin haastattelussakin, sanottiin että saan työpaikan, sitten viikon päästä soittikin lomalta tullut pomo että ei meillä olekaan määrärahoja, kassa tyhjä ei me voida palkata. Että kiitti vaan, olin iloissani viikon tulevista töistä.

Arvatkaa vttttiko.

Vierailija
128/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnoksen mukaan työnhakijalle on tarkoitus järjestää alkuhaastattelu TE-toimistossa tai kunnassa viiden arkipäivän kuluessa työnhaun alkamisesta. Nykyisin ensitapaaminen tulisi järjestää kahdessa viikossa.

Ensitapaamisen jälkeen uusia keskusteluja olisi kolmen ensimmäisen kuukauden aikana noin kahden viikon välein.

Ei niillä riitä työntekijät, itse siirryin kuntakokeiluun eikä sieltä ole edes soiteltu perään. työkkäri soitteli 3-6kk välein.

Sähköposteja tulee joskus tuolta kuntakokeilusta , työpaikkoja/ työosoituksia ei lainkaan.

Työkkäriltä olen vuosien saatossa saanut yhden työpaikan joka oli oikeasti alaa ja olin siinä työssä 2vuotta, tuo oli vielä sitäaikaa kun korkeakoulutetuille oli omat palvelut pääkaupunkiseudulla. mutta siitä on jo aikaa.

Nauroimme sikakippurassa kuntakokeilun kyselylle, koska nuo toimivaihtoehdot olivat parempia kuin Speden sketsit.

Vierailija
129/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työhakemuksen voi lähettää firmaan vaikkei työpaikkaa olisikaan auki. Joskus jos sopiva henkilö kysyy töitä niin hänelle voi löytyä työtä. Itse en ole koskaan saanut työpaikkaa avoimen työpaikan kautta vaan kysellyt eri firmoista ja pyytänyt tavata työntekijöistä päättävän henkilön. Oma aktiivisuus ratkaisee 👍

M34

Aktiivimallissahan pitää hakea töitä, joihin on mahdollisuus päästä. Eli täytyy olla avoin paikka haettavana, muut hakemukset eivät kelpaa, joten karenssia tulee.

Niillä on aika kiinnostavat laskelmat että kun karenssin aika lyhenee 45päivään niin valtiolle tulee lisäkuluja siitä.

Eli karensseja on oikeasti käytetty rahansäästönä.

Saa työtön hakea toimentulotukea pysyäkseen hengissä taikka kerättävä pulloja.

Vierailija
130/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen työnhakija siis lähettää todisteeksi kopion hakemuksestaan tai useista aina TE- toimistoon? Okei. Saattaa siinä olla dokumenttien hallinta kovilla, ja kaikkihan ne on myls tarkastettava...ai niin, mut sittenhän TE palveluihin pitää palkata näitä tarkastajia, siispä haenkin sinne. Tämähän on nerokas kuvio.

Vierailija
131/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M34

Niillä on aika kiinnostavat laskelmat että kun karenssin aika lyhenee 45päivään niin valtiolle tulee lisäkuluja siitä.

Eli karensseja on oikeasti käytetty rahansäästönä.

Saa työtön hakea toimentulotukea pysyäkseen hengissä taikka kerättävä pulloja.

perustoumeentulotuki on lakisääteinen. Valtio maksaa joka tapauksessa, kysymys on vain että mistä budjetista. Veronmaksajalle tällä ei ole muuta merkitystä kuin että maksat joka tapauksessa.

Vierailija
132/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä liikaa vaadittua hakea yhtä työpaikkaa viikossa! Cv tallennettuna tietokoneelle ja sen lähettäminen avoinna olevaan työpaikkaan vie aikaa max 10 min.

Jos työtön ei halua antaa itsestään idioottimaista vaikutelmaa! Ei töitä haeta niin, että paiskotaan randomista samaa CV:tä ja geneeristä hakemusta sinne tänne!

Vierailija
133/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen työnhakija siis lähettää todisteeksi kopion hakemuksestaan tai useista aina TE- toimistoon? Okei. Saattaa siinä olla dokumenttien hallinta kovilla, ja kaikkihan ne on myls tarkastettava...ai niin, mut sittenhän TE palveluihin pitää palkata näitä tarkastajia, siispä haenkin sinne. Tämähän on nerokas kuvio.

Millanenhan tuo tarkastajan työ olisi? Soitella kaikkiin haettuihin paikkoihin ja kysyttävä yrityksen yhteyshenkilöltä, että onko hakemus tullut ja miksi ei ole palkattu? 😆 ja taas työnantajat kiittää!

Vierailija
134/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä liikaa vaadittua hakea yhtä työpaikkaa viikossa! Cv tallennettuna tietokoneelle ja sen lähettäminen avoinna olevaan työpaikkaan vie aikaa max 10 min.

Jos työtön ei halua antaa itsestään idioottimaista vaikutelmaa! Ei töitä haeta niin, että paiskotaan randomista samaa CV:tä ja geneeristä hakemusta sinne tänne!

Eini. Pitää räätälöidä hakemus joka ikiseen hesen kassa/siivooja/lumenluontiin, tutustua yritykseen ja sen arvoihin ja hehkuttaa hakemuksessa miten on unelmapaikka juuri tämä 😆

Vierailija
135/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule hakemaan yhteenkään paikkaan. Ja jos tuet katkeavat niin sitten katkeaa myös elämäni.

Tällä hetkellä olen tilanteessa, jossa juuri ja juuri jaksan tätä elämää, jossa saan olla omissa oloissani ja asua yksin vaatimattomassa vuokra-asunnossani ilman, että kukaan häiritsee tai pakottaa tekemään mitään. Tämä on turvapaikkani ja se minkä avulla tulen toimeen. Ei minun elämäni parane millään tavalla, jos pääsen johonkin minimipalkkatyöhön tai osa-aikaiseen työhön tekemään töitä, jotka eivät kiinnosta ja joiden jäljiltä olen vain entistäkin väsyneempi. Ei minulla ole mitään parempaa tulevaisuudessa, jonka takia haluaisin elämäntilannettani muuttaa. Mutta jos minut siihen pakotetaan niin sitten teen tarvittavat ratkaisut.

Vierailija
136/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule hakemaan yhteenkään paikkaan. Ja jos tuet katkeavat niin sitten katkeaa myös elämäni.

Tällä hetkellä olen tilanteessa, jossa juuri ja juuri jaksan tätä elämää, jossa saan olla omissa oloissani ja asua yksin vaatimattomassa vuokra-asunnossani ilman, että kukaan häiritsee tai pakottaa tekemään mitään. Tämä on turvapaikkani ja se minkä avulla tulen toimeen. Ei minun elämäni parane millään tavalla, jos pääsen johonkin minimipalkkatyöhön tai osa-aikaiseen työhön tekemään töitä, jotka eivät kiinnosta ja joiden jäljiltä olen vain entistäkin väsyneempi. Ei minulla ole mitään parempaa tulevaisuudessa, jonka takia haluaisin elämäntilannettani muuttaa. Mutta jos minut siihen pakotetaan niin sitten teen tarvittavat ratkaisut.

Ethän sinä edes elä, olet vain hengissä. 

Vierailija
137/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmoista. Te-keskustyöntekijöitä tarvitaan puolet enemmän... Mitä jos arvottaisiin ne työpaikat työttömien kesken, ja sitten vuoden välein vaihdettaisiin seuraavaan pompsiin työttömiä, ja näin homma rullaisi kivasti hamaan tappiin asti.

Työtön haastattelisi ja kurmoottaisi toista työtöntä vuoden ajan, ja sitten vaihdettaisiin päikseen.

Yhtä hyvä, jollei parempikin idea kuin tämä.

Vierailija
138/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei voi kuin ihmetellä miksi valtion rahat jaetaan jälleen kerran niille joilla työtä jo on, eli kaiken maailman koulutetuille te-tarkastajille. Miksi on ok toimia noin, jos nimen omaan halutaan VÄHENTÄÄ työttömyyttä? Mieluummin valtio palkaa niitä oikeasti työttömiä tuolla rahalla mikä menee noihin tarkastajien varmaan 5000 per pää per kuu palkkoihin. Samalla rahalla saisi 1,5 muuta työpaikkaa luotua. 

Hitto mitä aivopieruja ehdotellaan. 

Jaetaan verorahat niille joilla jo on korkeakoulututkinto, ja töitä, vaikka ollaan muka työttömistä huolissaan...

Vierailija
139/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä edes elä, olet vain hengissä. 

Olet oikeassa. Silti olen vielä enemmän elon puolella, koska jos en olisi niin en tässä tätä tekstiä kirjoittelisi. Nyt ilmeisesti katsotaan, että kaltaisteni elo ei ole enää arvokasta, joten kai se on sitten tehtävä itsekin johtopäätökset omasta ihmisarvostani ja elämäni mielekkyydestä.

Vierailija
140/155 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään pakkohakemuksia! Olen välillä itse joutunut osallistumaan rekrytointiin, ja on ihan tuskaa kahlata läpi hakemuksia, joista on selvää, että hakijalla ei ole minkäänlaisia edellytyksiä hoitaa hommaa. Esim. etsit kielenkääntäjää suomi-englanti-suomi, vaatimuksena (ei toiveena) soveltuvan alan maisterin tutkinto, ja saat parisataa hakemusta, jossa joku luulee olevansa hommaan pätevä, koska oli vuosia sitten vaihto-oppilaana USAssa ja kirjoitti ylioppilaskirjoituksissa englannista E:n. Osa kertoo suoraan hakevansa paikkaa, koska sai työkkäristä työhönosoituksen, koska on maininnut CV:ssä puhuvansa englantia hyvin, vaikka ei ollenkaan täytä paikan kriteerejä. Kummankin osapuolen ajan tuhlausta - ja vaikka ei ole ongelma, jos tulee pari roskahakemusta, niin on ongelma kun niitä tulee satoja.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme