Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen ketjun innoittamana: Mikä kohta Raamatussa puhuttelee sinua eniten?

Vierailija
06.10.2021 |

Kuten sen toisen ketjun aloittaja muotoili; elämän tutkimusmatkalla myös opetukset kiinnostavat. Olen Raamatun lisäksi lukenut Buddhan opetuksia, hieman Koraania ja paljon erilaisia eettis-filosofisia opuksia.

Raamatussa minua eniten puhuttelee evankeliumit, ja erityisesti Matteuksen evankeliumi.

Kommentit (160)

Vierailija
121/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho! Enpä odottanut näin paljon keskustelua, kiitos! Tässäpä riittää pureksittavaa hetkeksi.

Sävelin ja sanoin

Bob Dylan taitaa palvella vähän eri Jumalaa mitä tässä nyt puhutaan. Hänestä on video missä paljastaa että on tehnyt sopimuksen paholaisen kanssa saadakseen rahaa ja julkisuutta.

Höpöhöpö. Tunnen Robert Zimmermanin tuotannon ja elämän kyllä. Juutalaistaustainen.

Et ilmeisesti tunne kuitenkaan..

Vierailija
122/160 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho! Enpä odottanut näin paljon keskustelua, kiitos! Tässäpä riittää pureksittavaa hetkeksi.

Sävelin ja sanoin

Bob Dylan taitaa palvella vähän eri Jumalaa mitä tässä nyt puhutaan. Hänestä on video missä paljastaa että on tehnyt sopimuksen paholaisen kanssa saadakseen rahaa ja julkisuutta.

Höpöhöpö. Tunnen Robert Zimmermanin tuotannon ja elämän kyllä. Juutalaistaustainen.

Kohdasta 14.00 eteenpäin:

Tässä maailmassa kukaan ei saa kuuluisuutta tai ääretöntä rikkautta, ilman että joku sponssaa sua (jostakin). Kuka se ihmisen itseriittoisuutta sitten sponsoroi.

mies53v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/160 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää on Kristus, naisen pää on mies ja Kristuksen pää on Jumala. 4Jos miehellä on päähine päässään, kun hän rukoilee tai profetoi, hän häpäisee päänsä. 5Sen sijaan jos nainen on avopäin, kun hän rukoilee tai profetoi, hän häpäisee päänsä, sillä sehän on samaa kuin hän olisi antanut ajaa hiuksensa pois. 6Ellei nainen peitä päätään, hän voi yhtä hyvin leikkauttaa hiuksensa. Mutta jos kerran hiusten leikkaaminen tai pois ajaminen on naiselle häpeällistä, hänen tulee peittää päänsä.

Miehen ei pidä peittää päätään, koska hän on Jumalan kuva ja heijastaa hänen kunniaansa. Nainen taas heijastaa miehen kunniaa. 8

Miestä ei ole luotu naisesta vaan nainen miehestä, 9

eikä miestä luotu naisen takia vaan nainen miehen takia. 10Naisen tulee siis pitää päässään arvonsa merkkiä enkeleiden takia. 11Herran edessä ei kuitenkaan ole naista ilman miestä eikä miestä ilman naista, 12

sillä niin kuin nainen on luotu miehestä, myös mies on syntynyt naisesta. Mutta kaikki on saanut alkunsa Jumalasta. 13Päätelkää itse, onko naisen sopivaa rukoilla Jumalaa avopäin. 14Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi 15mutta naiselle kunniaksi. Pitkät hiukset on annettu naiselle hunnuksi. 16Jos joku kuitenkin väittää vastaan, niin sanon hänelle, ettei meillä ole sellaista tapaa eikä yleensäkään Jumalan seurakunnilla.

mies53v 😘

Vierailija
124/160 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekka on paljastettu, pyövelin miekka,

se on hiottu tappamaan,

iskemään kuin salama.

34Kun te vielä näette tyhjiä näkyjä

ja kuulette vääriä ennustuksia,

pannaan miekka jumalattomien kurkulle,

heille koittaa tilinteon hetki.

35Pane miekkasi takaisin tuppeen.

Siellä, missä sinut on luotu,

maassa, josta olet kotoisin,

minä tuomitsen sinut.

36Minä syöksen sinuun kaiken vihani,

lietson sinua vastaan suuttumukseni tulen,

minä annan sinut raakojen ihmisten käsiin,

julmien tappajien armoille.

37Sinä menehdyt tulenlieskoihin,

sinun vertasi pirskuu kaikkialle,

eikä sinusta jää edes muistoa.

Minä, Herra, olen puhunut.»

Vierailija
125/160 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukuluettelo siitä, miten Jeesus polveutuu Adamista. Jännintä siinä on se, että muutamassa kohtaa sukulinja on vähällä katketa, mutta sitten, jollain varsin epäsovinnaisella, suorastaan syntisellä, nykyaikanakin häpeälliseksi mielletyllä tavalla saadaan suku jatkumaan.

Sukuluettelon osalta kannattaa muistaa kolme asiaa:

1.) Tuon ajan juutalaisuudessa se, että jollekin henkilölle syntyi lapsi tarkoitti sitä, että lapsi syntyi tuon ensin mainitun sukuun. Tällöin on mahdollista, että listasta puuttuu paljon sukupolvia.

Tämän vuoksi sukuluetteloista ei mielestäni pysty laskemaan ihmiskunnan ikää. Tätä ei mielestäni pysty tekemään myöskään sen takia, että Raamattu ei kerro, miten pitkään Adam eli ennen syntiinlankeemusta. Tämä aika voi periaatteessa olla todella pitkä, siis todella pitkä, koska Adam eli paratiisissa kuolemattomassa tilassa, eikä ajalla ollut vaikutusta häneen.

2.) Kaikki sukuluetteloissa mainitut henkilöt eivät tosiaan ole mitään hyviksiä, vaan pahiksia. Tämä tarkoittaa sitä, että Jeesukselle kelpaavat kaikki ihmiset, jos he vain ottavat Jeesuksen vastaan.

3.) Sukuluetteloiden tarkoitus on osoittaa, että Jeesuksella on juutalaiset sukujuuret (Matteus) ja toisaalta Jeesus on tarkoitettu kaikille ihmisille (Luukas) syntyperästä riippumatta.

Vierailija
126/160 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se missä Jeesus muuttaa veden viiniksi.

Vierailija
127/160 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra, hän haisee jo!

Vierailija
128/160 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kun Daavid heittää Goljatia kivellä päähän - kops vaan ja henki pois!

Ikävä juttu täs on se että goljatin sukulaiset jäi eloon. ( Myös Golgatan ). Sekin on kertomus itseasiassa Jeesuksesta joka nousi kuolleista ja voitti kaikki. Kaiken lisäksi David teki synnin tosi pahan vanhempana.Vastaava kuin Jeesuksen tappaminen. Sekin oli synti.

Vierailija
129/160 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesekiel kirjoitti:

Miekka on paljastettu, pyövelin miekka,

se on hiottu tappamaan,

iskemään kuin salama.

34Kun te vielä näette tyhjiä näkyjä

ja kuulette vääriä ennustuksia,

pannaan miekka jumalattomien kurkulle,

heille koittaa tilinteon hetki.

35Pane miekkasi takaisin tuppeen.

Siellä, missä sinut on luotu,

maassa, josta olet kotoisin,

minä tuomitsen sinut.

36Minä syöksen sinuun kaiken vihani,

lietson sinua vastaan suuttumukseni tulen,

minä annan sinut raakojen ihmisten käsiin,

julmien tappajien armoille.

37Sinä menehdyt tulenlieskoihin,

sinun vertasi pirskuu kaikkialle,

eikä sinusta jää edes muistoa.

Minä, Herra, olen puhunut.»

Jeesus ristillä uudessa testamentissa,se on tehty. Esaias Jesajan kirja 53 ristillä.

Vierailija
130/160 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukuluettelo siitä, miten Jeesus polveutuu Adamista. Jännintä siinä on se, että muutamassa kohtaa sukulinja on vähällä katketa, mutta sitten, jollain varsin epäsovinnaisella, suorastaan syntisellä, nykyaikanakin häpeälliseksi mielletyllä tavalla saadaan suku jatkumaan.

Niin kukas olikaan ennen aatamia UNOHTUIKO se?

Vierailija
131/160 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luomiskertomus. Ei sillä, että siihen kirjaimellisesti uskoisin lainkaan, vaan siksi koska se on minusta hyvää symboliikkaa ihmisen suhteesta luontoon.

Ja jos tarkkaan luet, huomaat, että niitä on kaksi vähän erilaista heti siellä alussa.

Ja Johanneksen evankeliumin 1. luvun alku on kolmas luomiskertomus.

Eiku Jeesuksen ihmiseksi tuleminen sana tuli lihaksi alussa oli sana.

Vierailija
132/160 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,

mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

Jes.53:3-5

Meidän syntien tähden kärsi ristillä !

Vierailija
133/160 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen vuorisaarna, siinä hyviä elämänohjeita.

Vierailija
134/160 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, kun Daavid heittää Goljatia kivellä päähän - kops vaan ja henki pois!

Eikös hän ampunut jonkinmoisella pienellä ritsalla kiven?

Kivilingolla

Vierailija
135/160 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmestyskirja. Hieman alkeellinen, mutta jonkinlaista fantasia-genreä havaittavissa.

Vierailija
136/160 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet on syntynyt naisesta .....

Vierailija
137/160 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri ole lukenut, mutta muistan lapsuudestani Nooan arkin ja suuren vedenpaisumuksen.

Lopunajan ennustuksen muistan ja Job on jäänyt mieleen.

Niin ja ne torvet, joilla murrettiin muuri sekä pako Egyptistä.

Vierailija
138/160 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaban kuningatar oli tapaus.

Vierailija
139/160 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmestyskirja on kyllä melko mielenkiintoinen.

Ajankohtainen 👍

Vierailija
140/160 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorisaarna Matteus 5-7 luvut.  Vuorisaarnassa Jeesus itse selittää meille, mitä kristinusko on ja millä tavalla kristityn tulee elää ja olla sekä mitä käskyjä noudattaa.  Vuorisaarnan vaativa etiikka haastaa pohtimaan oman elämän arvojärjestystä.  Vuorisaarnan etiikka velvoittaa kirkkoa torjumaan kutsun valtaan ja loistoon ja puolustamaan köyhiä ja haavoitetussa asemassa olevia.  Esimerkiksi:

Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta. Autuaita murheelliset: he saavat lohdutuksen. Autuaita kärsivälliset: he perivät maan.

Viha ja solvaukset on kielletty, ei ainoastaan tappaminen.

Antakaa anteeksi, jotta teille annettaisiin anteeksi.

Kootkaa aarteita taivaaseen, ei maan päälle.

Kukaan ei voi palvella kahta isäntää, joten on valittava Jumalan ja materialismin välillä.

Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa, älkää murehtiko muusta.

Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.

Pyytäkää, niin teille annetaan.  Etsikää, niin te löydätte.  Kolkuttavaa, niin teille avataan.

Erityisen puhutteleva kohta on pienoisevankeliumi, Johanneksen evankeliumin kolmannen luvun jae 16.  Tämän rakas mummoni kirjoitti rippiraamattuni avauslehdelle:

Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.