Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen ketjun innoittamana: Mikä kohta Raamatussa puhuttelee sinua eniten?

Vierailija
06.10.2021 |

Kuten sen toisen ketjun aloittaja muotoili; elämän tutkimusmatkalla myös opetukset kiinnostavat. Olen Raamatun lisäksi lukenut Buddhan opetuksia, hieman Koraania ja paljon erilaisia eettis-filosofisia opuksia.

Raamatussa minua eniten puhuttelee evankeliumit, ja erityisesti Matteuksen evankeliumi.

Kommentit (160)

Vierailija
81/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luomiskertomus. Ei sillä, että siihen kirjaimellisesti uskoisin lainkaan, vaan siksi koska se on minusta hyvää symboliikkaa ihmisen suhteesta luontoon.

Ja jos tarkkaan luet, huomaat, että niitä on kaksi vähän erilaista heti siellä alussa.

Niin on. Ihminen luodaan kahdesti.

Tähänkin on selitys. Eeva ei ollutkaan Adamin ensimmäinen vaimo, vaan toinen.

Ensimmäinen oli Lilith

https://fi.wikipedia.org/wiki/Lilith

http://jewishchristianlit.com/Topics/Lilith/origin.html

Eeva luotiin Aatamin kylkiluusta, mutta oli Lilith joidenkin käsitysten mukaan Raamatussa mainittu nainen, joka luotiin maan tomusta kuten Aatami (1 Moos. 1:27). Lilith ei kuitenkaan halunnut olla Aatamin alainen ja jätti tämän sekä Eedenin.

Vierailija
82/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se missä sanotaan jotain siihen suuntaan ettei ihmisen tarvitse murehtia toimeentuloaan, koska taivaan linnutkin saavat suojan ja ruokaa vaikkeivät kylvä eivätkä niitä, ja kedon kukkaset puetaan kauniiksi, joten toki Jumala myös lapsistaan huolen pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, kun Daavid heittää Goljatia kivellä päähän - kops vaan ja henki pois!

Eikös hän ampunut jonkinmoisella pienellä ritsalla kiven?

Linko. Sellainen jota pyöritetään kädessä ja sitten se kivi lentää sieltä. Oli entis aikaan ihan ase mm rooman legioonalaisen tuli miekan käsittelyn lisäksi osata heittää pilumia ja lingota kiviä. Kivien massa linkous oli hyvin tehokasta.

Vierailija
84/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorisaarna riittää

Jeesus täytti myös sen vuori saarnan . Hän on se . Meille jäi vain usko .

Vierailija
85/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosto jumalattomille eli kaikille vainoaja/piinaaja/sadisteille...Uuden Testamentin evnakeliumit myös, olikohan se Markuksen puhuttelevin minulle. Ja tietenkin rakkauden kaksoiskäsky, se on tärkein ja tiivistetyin ohjenuora ihmiskunnalle! Harva kyllä toteuttaa:(

Vierailija
86/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takakansi.

Vierailija
87/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linko. Sellainen jota pyöritetään kädessä ja sitten se kivi lentää sieltä. Oli entis aikaan ihan ase mm rooman legioonalaisen tuli miekan käsittelyn lisäksi osata heittää pilumia ja lingota kiviä. Kivien massa linkous oli hyvin tehokasta.

Tässä tulee tänä ero maallisen ja taivaallisen välillä että Jeesus ei kivittänyt ketään . Koska David on jo kuollut ja Jeesus elää .

Vierailija
88/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uso, että Jeesuksen päätarkoitus oli perustaa uskontoa, saati että sen oikeellisuudesta nahisteltaisiin muiden kanssa vuositunhansia...

Uskonnon harjoittaminen on henkilökohtaisen uskon vastakohta. Epäuskoa, tapauskonnollisuutta ja tekopyhyyttä.

Sanaa "henkilökohtainen" ei löydy koko Raamatusta.

Niinpä. Toi koko ota vastaan Jeesus henkilökohtaiseksi pelastajaksesi - henkilökohtainen suhde Jeesuksen kanssa - kuulostaa ihan oudolta jos on lukenut raamattua. Samoin tuo että kokoajan höpistään Jeesukselle niin kuin se olisi joku mielikuvitusystävän ja joulupukin risteytys. Ja hän sitten kertoilee mitä pitäisi tehdä (mennä lähetystyöhön jonnekin ei vaaralliseen paikkaan palmujen alle tms) ja kaikenlaisia juttuja joista moni ei toteudu.

Kai nuo sitten ovat sellaisia lopun aikojen new age - okkultisia menestysteologia eksytyksiä.

Voi varmaan olla sitäkin, itse ajattelen sen sitä kautta kun Jeesus sanoo että hän on tie, totuus ja elämä. Että hänen kauttaan pääsee Jumalan lähelle. Symboliikkaa.

Vierailija
89/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takakansi.

Kerrohan mitä siellä taka sivuilla näet . Näetkö karttoja . Näetkö yleensä mitään .

Vierailija
90/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousi kuolleista kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee tänä ero maallisen ja taivaallisen välillä että Jeesus ei kivittänyt ketään . Koska David on jo kuollut ja Jeesus elää .

Kyllä, Jeesus sanoi että hän joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Eli tuomitsi tuon .

91/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matteuksen ja Johanneksen evankeliumit, Roomalaiskirje, Jesajan kirja, Jobin kirja, Psalmien kirja. 

Varmaan eniten luen psalmeja. Ne ovat koskettavia, rauhoittavia, ja niihin on helppo samastua. Psalmeissa Jumalasta puhutaan intiimisti ja tunteellisesti. Ne ovat lyhyitä (yleensä), joten yhden kokonaisuuden pystyy lukemaan yhdeltä istumalta.

Vierailija
92/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, Jeesus sanoi että hän joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Eli tuomitsi tuon .

Tuota kohtaa ei ole varhaisimmissa manuskripteissä joten se on lisätty myöhemmin.

Vierailija
93/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus antoi armon käydä oikeudesta, sillä Jeesuksen pappeus oli Melkisedekin pappeutta, eikä Aaronin. 

Melkisedek oli Korkeimman Jumalan pappeja, Aaronin pappeus oli YHWH:n, eli Israelin jumalan pappeutta.

Vierailija
94/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pontius Pilatus. Ei-uskovaisena samaistun hänen eteen tuotuun dilemmaan.

Vierailija
95/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Habakuk luku 2. Voi sitä .....

Vierailija
96/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hakkeroi pankkitilejä ja väärentää jopa nimiä kukahan se mahtaa olla .....

Vierailija
97/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pontius Pilatus. Ei-uskovaisena samaistun hänen eteen tuotuun dilemmaan.

Cool. Oletko tutkinut sen kohdan uudesta testamentista new covenat mitä Paavali ja Jeesus keskustelee .

Vierailija
98/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joh. 14:27

Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

Näissä samoissa minun elämäni lepää, kaiken keskellä.

Matt.28:20

"Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Vierailija
99/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu 1992 (KR92)

Sisarukset Ohola ja Oholiba

231Minulle tuli tämä Herran sana:

2»Ihminen, oli kaksi naista, saman äidin tyttäriä, 3

ja he harjoittivat haureutta Egyptissä. Jo nuorina he siellä harjoittivat haureutta: miehet likistelivät heidän tytönrintojaan, hivelivät heidän nännejään. 4Heistä vanhempi oli nimeltään Ohola, ja hänen sisarensa oli Oholiba. He tulivat minun omikseni ja synnyttivät poikia ja tyttäriä. Tätä tarkoittavat heidän nimensä: Ohola on Samaria, Oholiba on Jerusalem.

5

»Mutta Ohola, vaikka oli minun, harjoitti yhä haureutta. Hänen verensä veti assyrialaisiin, heidät hän otti rakastajikseen, nuo soturit, 6joilla oli purppuraviitat, nuo käskijät ja päälliköt, nuo komeat nuorukaiset, jotka ajoivat sotavaunuilla. 7Heille hän lahjoitti irstaan lempensä, kaikille noille Assyrian valiomiehille. Hän makasi jokaisen kanssa, johon tunsi halua, ja saastutti itsensä heidän epäjumalillaan. 8Hän jatkoi rietasta elämäänsä, jonka nuorena oli Egyptissä aloittanut – jo silloin miehet makasivat hänen kanssaan, hivelivät hänen tytönrintojaan ja purkivat himonsa häneen. 9Sen tähden minä jätin hänet rakastajiensa armoille, annoin hänet assyrialaisille, joihin hänen himonsa paloi. 10He riisuivat hänet alasti, veivät pois hänen poikansa ja tyttärensä ja surmasivat hänet miekalla lyöden. Näin he panivat hänen rangaistuksensa täytäntöön, ja hänestä tuli varoittava esimerkki kaikille naisille.

11»Oholiba, hänen sisarensa, näki kaiken tämän. Mutta siitä hänen himonsa vain yltyi, ja hän ryvetti itsensä irstailuissa vielä pahemmin kuin hänen sisarensa. 12Hän himoitsi assyrialaisia, noita käskijöitä ja päälliköitä, noita upeasti pukeutuneita taistelijoita ja sotavaunujen ajajia, kaikkia noita komeita nuorukaisia. 13Minä näin, miten hänkin ryvetti itsensä – samaa tietä he kulkivat molemmat. 14Mutta hän meni haureudessaan vieläkin pitemmälle. Hän näki seinillä miehenkuvia, punavärillä piirrettyjä Kaldean miehiä. 15Niillä oli vyötäisillään lannevaate ja päässä muhkea päähine, ja niillä oli soturin ylväs näkö. Ne olivat Babylonian poikia, Kaldean maan kasvatteja, 16ja ensi näkemältä hänen himonsa syttyi. Hän lähetti sananviejiä heidän maahansa Kaldeaan, 17ja niin babylonialaiset tulivat, tulivat hänen vuoteeseensa ja makasivat hänen kanssaan. He saastuttivat hänet irstaudellaan, ja kun hän ryvettyi heistä, hänen himonsa sammui. 18Mutta hän oli tuonut haureutensa kaikille julki ja paljastanut kaikille häpynsä, ja niin hän kävi minulle vastenmieliseksi, niin kuin oli käynyt hänen sisarensa. 19

Silti hän jatkoi entistä menoaan. Hän muisteli nuoruutensa päiviä, irstasta elämäänsä Egyptissä, 20ja hänen mielensä paloi Egyptin himokkaisiin miehiin, joilla oli elin kuin aasilla ja jotka sinkosivat siementään kuin orhi.

Hesekielillä on tosiaan väkevää tekstiä.

Kauan sitten, kun yksi kaksinaamainen äijä ahdisteli tyttöystävääni, suunnittelimme, että lähetämme ukolle pätkän valikoitua, pelottavaa tekstiä Hesekielin kirjasta.

Vierailija
100/160 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa :)