Toisen ketjun innoittamana: Mikä kohta Raamatussa puhuttelee sinua eniten?
Kuten sen toisen ketjun aloittaja muotoili; elämän tutkimusmatkalla myös opetukset kiinnostavat. Olen Raamatun lisäksi lukenut Buddhan opetuksia, hieman Koraania ja paljon erilaisia eettis-filosofisia opuksia.
Raamatussa minua eniten puhuttelee evankeliumit, ja erityisesti Matteuksen evankeliumi.
Kommentit (160)
Oho! Enpä odottanut näin paljon keskustelua, kiitos! Tässäpä riittää pureksittavaa hetkeksi.
Sävelin ja sanoin
Vierailija kirjoitti:
Oho! Enpä odottanut näin paljon keskustelua, kiitos! Tässäpä riittää pureksittavaa hetkeksi.
Sävelin ja sanoin
T:ap
Vierailija kirjoitti:
Nousi kuolleista kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, kun Daavid heittää Goljatia kivellä päähän - kops vaan ja henki pois!
Eikös hän ampunut jonkinmoisella pienellä ritsalla kiven?
Linko. Sellainen jota pyöritetään kädessä ja sitten se kivi lentää sieltä. Oli entis aikaan ihan ase mm rooman legioonalaisen tuli miekan käsittelyn lisäksi osata heittää pilumia ja lingota kiviä. Kivien massa linkous oli hyvin tehokasta.
Tässä tulee tänä ero maallisen ja taivaallisen välillä että Jeesus ei kivittänyt ketään . Koska David on jo kuollut ja Jeesus elää .
Kyllä, Jeesus sanoi että hän joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Eli tuomitsi tuon .
Tuo loppu on kylläkin eri tarinasta. Jeesus ja syntinen nainen sisältää tuon. " Niin en minäkään sinua tuomitse. Mene,äläkä enää syntiä tee".
Vierailija kirjoitti:
"Ihminen on kuin ruoho, kun tuuli käy hänen ylitseen, ei häntä enää ole, eivätkä hänen asuinsijansa häntä enää tunne."
Kuvaa hienosti elämän lyhyyttä ja haurautta.
Että se siitä iankaikkisesta elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Sävelin ja sanoin
Bob Dylan taitaa palvella vähän eri Jumalaa mitä tässä nyt puhutaan. Hänestä on video missä paljastaa että on tehnyt sopimuksen paholaisen kanssa saadakseen rahaa ja julkisuutta.
Tämä on tuttua.
Syyt, miksi jumala teki vedenpaisumuksen.
Mooseksen 6
Raamattu 1933/38
6 Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä,
2 huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat.
3 Silloin Herra sanoi: "Minun Henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa sata kaksikymmentä vuotta."
4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.
Mutta.
Eenokin kirjassa on sama asia paljon tarkemmin.
Kirkon isät tosin ovat sensuroineet Eenokin kirjan raamatusta, kuten kirjoitinkin pari tuntia sitten.
Tässä siis Eenok 1 kirja:
Luku 6]
Ja tapahtui, kun ihmisten lapset olivat moninkertaistuneet, että niinä päivinä heille syntyi kauniita ja viehättäviä tyttäriä. Ja enkelit, taivaan lapset, näkivät ja himoitsivat heitä, ja sanoivat toisilleen: "Tulkaa, valitkaamme vaimoja ihmisten lasten keskuudesta ja tehdään lapsia." Ja Semjaza, joka oli heidän johtajansa, sanoi heille: "Minä pelkään, ettette suostu tähän, ja minun täytyy yksin maksaa suuren synnin rangaistus." Ja he kaikki vastasivat hänelle ja sanoivat: "Vannokaamme vala, ja sitokaamme kaikki itsemme keskinäisillä kirouksilla, ettemme hylkää tätä suunnitelmaa, vaan teemme tämän asian." Sitten he kaikki vannoivat yhdessä ja sitoivat itsensä keskinäisillä kirouksilla siihen. Ja heitä oli kaikkiaan 200, jotka laskeutuivat Jaredin päivinä Hermonin vuoren huipulle, ja he kutsuivat sitä Hermonin vuoreksi, koska he olivat vannoneet ja sitoneet itsensä keskinäisillä kirouksilla sen yllä. Ja nämä olivat heidän johtajiensa nimet: Samiazaz, heidän johtajansa, Araklba, Rameel, Kokablel, Tamlel, Ramlel, Danel, Ezeqeel, Baraqijal, Azazel, Armaros, Batarel, Ananel, Zaqlel, Samsapeel, Satarel, Turel, Jomjael, Sariel. Nämä ovat kymmenien päälliköt.
[Luku 7]
Ja kaikki muut heidän kanssaan ottivat itselleen vaimoja, ja jokainen valitsi itselleen yhden, ja he alkoivat kulkea heidän kanssaan ja saastuttaa itseään heidän kanssaan, ja he opettivat heille kauneutta ja lumouksia, ja juurien leikkaamista, ja tutustuttivat heidät kasveihin. Ja he tulivat raskaiksi, ja synnyttivät suuria jättiläisiä, joiden korkeus oli 3000 kyynärää.
[Luku 8]
Ja Azazel opetti ihmisiä tekemään miekkoja ja veitsiä, ja kilpiä ja rintakilpiä, ja teki heille tunnetuiksi maan metallit ja niiden työstämisen taidon, ja rannerenkaat ja koristeet, antimonien käytön, silmien kaunistamisen, ja kaikki arvokkaat kivet, ja kaikki väriaineet. Ja nousi paljon jumalattomuutta, ja he tekivät haureutta, ja heidät johdettiin harhaan, ja he turmelivat kaikki tiensä. Semjaza opetti lumouksia ja juurileikkauksia, Armaros lumouksia, Baraqijal tähtitiedettä, Kokabel tähtikuvioita, Ezeqeel tietoa pilvistä, Araqiel maan merkkejä, Shamsiel auringon merkkejä, ja Sariel kuun kiertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihminen on kuin ruoho, kun tuuli käy hänen ylitseen, ei häntä enää ole, eivätkä hänen asuinsijansa häntä enää tunne."
Kuvaa hienosti elämän lyhyyttä ja haurautta.
Että se siitä iankaikkisesta elämästä.
Paitsi kuolemattoman sielun.
Minua puhuttelee kohta, jossa Jeesus sanoi, että minun rauhani minä annan teille, en niinkuin maailma antaa. Maailma onkin ylen rauhaton, olen löytänyt rauhan Jeesuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sävelin ja sanoin
Bob Dylan taitaa palvella vähän eri Jumalaa mitä tässä nyt puhutaan. Hänestä on video missä paljastaa että on tehnyt sopimuksen paholaisen kanssa saadakseen rahaa ja julkisuutta.
Höpöhöpö. Tunnen Robert Zimmermanin tuotannon ja elämän kyllä. Juutalaistaustainen.
Korinttolaiskirjeestä seuraavaa:
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. 2
Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. 3Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi. 4
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, 5
ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, 6
ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; 7
kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. 8
Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. 9
Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. 10
Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. 11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on. 12
Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan. 13
Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
Upea kuvaus siitä kuinka ihminen todellakin kasvaa aikuiseksi: ego väistyy yliminän tieltä, yliminä ottaa ohjakset ja mielen osaset ymmärtävät viimeinkin asettua palvelijan rooliinsa, yliminän alaisuuteen.
Ymmärrätkö mitä luet ? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takakansi.
Kerrohan mitä siellä taka sivuilla näet . Näetkö karttoja . Näetkö yleensä mitään .
Tyhjää.
Hesekielin 2sisarta Oholiba ja Ohola ovat vertauskuva Israelin uskottomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Saarnaaja. Se on luultavasti kopioitu jostain muusta uskonnosta, ja sitten lisätty väleihin jotain jumalan armosta. Pidän niistä alkuperäisistä osista. Itse olen agnostikko.
Saarnaaja on kuningas Salomo, joka oli aikansa rikkain ja viisain mies ja jolla oli tuhat vaimoa. Siinä on oikeasti ollut työsarkaa eli jos on ollut kolmen kanssa päivittäin, niin on mennyt noin vuosi, että on käynyt kaikki läpi. Mutta joo, Salomo varmasti tietää mistä puhuu, kun hän mainitsee, että kaikki on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sävelin ja sanoin
Höpöhöpö. Tunnen Robert Zimmermanin tuotannon ja elämän kyllä. Juutalaistaustainen.
Kohdasta 14.00 eteenpäin:
Sukuluettelo siitä, miten Jeesus polveutuu Adamista. Jännintä siinä on se, että muutamassa kohtaa sukulinja on vähällä katketa, mutta sitten, jollain varsin epäsovinnaisella, suorastaan syntisellä, nykyaikanakin häpeälliseksi mielletyllä tavalla saadaan suku jatkumaan.
Nimettömänä kirjeenä siis.
Ei olisi tiennyt, kuka uhkaa, tyttöystäväni ei takuulla ollut ainoa ahdisteltu.