Paljonko rahaa lapsen joululahjoihin?
Kuinka paljon aiotte laittaa rahaa alle kouluikäisen lapsenne/lastenne joululahjoihin yhtä lasta kohden? Mies ehdotti 200€/lapsi. Eihän sillä saa kuin muutaman lahjan!
Kommentit (124)
On mennyt n.100€ kahdelle yhteensä. Tavaran arvo on varmasti 300€ . Koska olen ostellut alesta pitkin vuotta ja alennukset ollut kohillaan.
En tiedä vielä, paljon kahden alle kouluikäisen lapsen lahjoihin menee. En usko että paljoa, mutta toisaalta meillä ei ole rahasta tiukkaa, joten on siksi helppo sanoa että vain vähän (ei ole ollut pakko säästää, eikä ole sellaista pakonomaista tarvetta hukuttaa lapsi lahjoihin).
Meillä on yksi lapsi, nyt 4v. Tänä jouluna ensimmäistä kertaa laitetaan hänellä itse yksi lahja, valokuvakirja. Mitä sen hinnaksi nyt tulisi, n. 15 euroa. Aiempina jouluina en ole nähnyt minkään maailman tarvetta vain ostamisen takia ostaa omalle lapselleni joululahjaa, sillä mummuilta ja satunnaisilta muilta ihmisiltä saa varmasti sen verran paketteja (yhteensä +- 10), että mielestäni se on määrällisesti kyllä aivan riittävästi.
En ole laskenut, mutta arvioisin että 250 euroa per lapsi on varmaan aika lähellä totuutta. Lapsia on kaksi, 5- ja 7-vuotiaat tytöt.
Esim. 7-vuotias saa seuraavaa:
Disneyn meikkilaukku ja meikit
Disneyn Princess -huulirasvasetti
Monster High -barbi 1 kpl
Lasten huivikudontasetti (3 lankakerää + puikot)
Top Model -juttuja noin 50 eurolla (vihkoja, kyniä jne.)
Monster High -juttuja
Lego Friends -paketteja 2 kpl (keskikokoisia, ei niitä isoja)
Puseroita 3-4 kpl
Hama-helmisetti
Askartelujuttuja (tykkää askarrella)
Tässä mitä saa vanhemmilta, sitten vielä mummoilta, kummeilta, sukulaisilta yms. Viime jouluna sai yli 30 pakettia ja varmaan saman verran tänäkin vuonna. Kaikkia lahjoja ei olla vielä ostettu, mutta aika tuolta lista näyttää, tai ehkä muutamia lisäjuttuja vielä siihen voi tulla.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:01"]
0e. Lapsi 1v. En keksi mitään ostettavaa. Sukulaisilta saa kuitenkin jotain lahjoja ihmeteltäväksi.
[/quote]
Kirja? Palapeli? Työntökärry? Pinottavia palikoita? Vetolelu? Omat astiat? Hakka? Palikkalaatikko? Kylpyleluja? Pulkka tai muu lumilelu? Muovailuvahaa? Lastenlaulu cd?
[/quote]
Meillä on nuo kaikki :) Ja paljon muuta. En keksi mitään sellaista tavaraa mitä lapsi tarvitsee, siksi en osta.
Alle 500 kolmelle lapselle. Koitetaan pitää jokaisen osuus alle kahdessa sadassa. Toki lahjoja tulee lisäksi muualtakin.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:46"]
Olen häkeltynyt näistä summista mitä laitatte lasten joululahjoihin. Itse olen hyvin toimeentuleva ja luulin, että minulla lähti mopo käsistä joululahjaostoksilla, kun laiton alakoululaisten lahjoihin noin 120 eur/lapsi (jokaiselle yksi kova ja yksi pehmeä paketti). Saavat lahjoja myös sukulaisilta, jokainen yhden noin 100 euron arvoisen lahjan ja lisäksi useampia pieniä, hintahaarukassa 10-30 eur.
Mitä ihmettä te ostatte jos rahaa kuluu 500 EUR? Eikö lapsenne saa lainkaan lahjoja sukulaisilta?
[/quote]
Täällä aina vähä-älyiset jaksavat taivastella, jos kaikilla ei ole samat olosuhteet kuin heillä. Kaikilla ei ole sukulaisia, jotka lahjoisivat!
Noin 60euroa per lapsi. Lapsia kolme.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:35"]
Huonot vanhemmat yrittää korvata laiminlyöntinsä materialla. Sitten ihmetellään miksi teininä Fanny-Patric kapinoi vaikka "hän on aina saanut kaiken haluamansa? !?" Ehkäpä juuri siksi... ei rakkautta voi ostaa.
[/quote]
Jep, hyvät vanhemmat ostaa kirpparilta parilla eurolla lahjaksi toisten vanhat romut, ja käyttää ruokarahat rahat viinaan ja tupakkaan.
Minun vanhempani ei voi ostaa alle 500€ lahjaa vaikka se on ainoa jota toivon... D:
Tsiisus. Oon 13 ja mun joulahjatoiveet makso yhteensä jotain 130€ ja aattelin ettei vanhemmat koskaan tuu käyttää muhun niin paljon rahaa ja ollaan suht. Normaalituloinen perhe, neljä lasta. Mut ilmeisesti ne summat pyöriiki aika pilvissä.
No nyt menee noin 1000 € / lapsi. Kännyköitä ja koneita pitää päivittää.
Tarkoituksena oli laittaa n.50e per lapsi mutta meni enemmän. Lapsia on 4. (Osa tosin jo kouluikäisiä muttei iän vuoksi osteta kalliimpia lahjoja), ja lopulta meni n.60-70e per lapsi. Lisäksi saavat mummolta vielä yhdet paketit ja synttäritkin kaikilla joulun tienoilla.
Sain 7000 euron moottorikelkan synttäri ja joululahjaks koska ne on niin lähekkäin. Oon siis nyt 14 vuotias. Viime jouluna tietokoneen...... sitä viimejouluna ja ennen en oikein kummoisempaa.
Itse olen 12 vuotias ja yleensä olen saanut lahjoja noin 100 eurolla ja riittäisi kyllä vähempikin. Eihän joulu ole lahjoja varten, kuten jotkut ajattelevat.
Tämä ketju olikin enimmäkseen vuodelta 2014.
Kuopus 11v saa 20 euron suolalampun ja esikoinen 13v suunnilleen saman hintaisen kauratyynyn.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:46"]Olen häkeltynyt näistä summista mitä laitatte lasten joululahjoihin. Itse olen hyvin toimeentuleva ja luulin, että minulla lähti mopo käsistä joululahjaostoksilla, kun laiton alakoululaisten lahjoihin noin 120 eur/lapsi (jokaiselle yksi kova ja yksi pehmeä paketti). Saavat lahjoja myös sukulaisilta, jokainen yhden noin 100 euron arvoisen lahjan ja lisäksi useampia pieniä, hintahaarukassa 10-30 eur.
Mitä ihmettä te ostatte jos rahaa kuluu 500 EUR? Eikö lapsenne saa lainkaan lahjoja sukulaisilta?
[/quote]Elektroniikka on kallista, varsinkin jos jotain Applen vehkeitä hankkii.