Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko rahaa lapsen joululahjoihin?

Vierailija
30.11.2014 |

Kuinka paljon aiotte laittaa rahaa alle kouluikäisen lapsenne/lastenne joululahjoihin yhtä lasta kohden? Mies ehdotti 200€/lapsi. Eihän sillä saa kuin muutaman lahjan!

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Lapsi on toivonut furbya ja sen saa kun ei ole mitään muuta toivonut, lisäksi olen ostanut kirpparilta kirjasarjaa josta tykkää ja pari dvd:tä.

Päälle tulee sitten jotain isovanhemmilta, en tiedä mitä. Luultavasti vaatteita ainakin.

Vierailija
22/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 200-300e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi teiniä ja yksi alakoululainen. Jokainen saa uuden puhelimen (tarpeeseen, kaikkien puhelimissa vikaa,) jolloin niihin menee pääosa rahoista. Toinen teini haluaa ja saa iPhone6, josta maksaa itse vajaat puolet, sekä laskettelukypärän ja lasit, yhteensä hänen lahjoihin noin 500€. Toinen teini saa parinsadan puhelimen, vajaan satasen repun, ja lisäksi lahjakortin/rahaa, että saa saman summan kuin toinen teini. Kuopus saa satasen puhelimen, satasen legopaketin, NHL15 pelin 50€ ja PS3-ohjaimen 50€. Mummi ja ukki tosin maksaa noista osan. Lisäksi saavat lahjat toiselta mummolta sekä kummeiltaan vielä jotain pientä.

Meillä menee nyt aika paljon rahaa, mutta suurin osa tulee tarpeeseen. Toki halvemmillakin kamoilla pärjäisi, mutta me ei osteta ympäri vuoden juuri mitään ja vaan panostetaan jouluun. Eikä osteta mitään turhaa krääsää, vaan ostetaan sitä, mitä lapset oikeasti toivovat.

Vierailija
24/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee n. 60 euroa/lapsi, joista kaksi jo täysikäisiä. On aivan älyttömiä täällä noi summat!

Vierailija
25/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

max 300€/lapsi

Vierailija
26/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e. Lapsi 1v. En keksi mitään ostettavaa. Sukulaisilta saa kuitenkin jotain lahjoja ihmeteltäväksi.

Vierailija
27/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee kahden lapsen lahjoihin n. 150e. Sillä saadaan lähes kaikki mitä lapset on toivoneetkin ja vielä pari extraa. Sukulaiset ostaa myös joitain toivelahjoja. Laspet tosin on vielä niin pieniä, että esim. mitään elektroniikkaa ei toiveissa ole vaan ihan leluja.

Vierailija
28/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 20:01"]

0e. Lapsi 1v. En keksi mitään ostettavaa. Sukulaisilta saa kuitenkin jotain lahjoja ihmeteltäväksi.

[/quote]

Kirja? Palapeli? Työntökärry? Pinottavia palikoita? Vetolelu? Omat astiat? Hakka? Palikkalaatikko? Kylpyleluja? Pulkka tai muu lumilelu? Muovailuvahaa? Lastenlaulu cd?

Vierailija
29/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisiköhän alle sataseen lapsi. Kummallekin toteutetaan pari lelutoivetta, jotka eivät olleet tänä vuonna erityisen kalliita. Lisäksi ajattelin ostaa äänikirjat ja yöpuvut molemmille. Lapset alle kouluikäisiä. 

Harrastusvälineille ja huoneen sisustusjutuille on tosi paljon tarvetta talven mittaan, mutta en keräile niitä erikseen jouluun. Useimpiin tarvitsee kuitenkin lapsen kauppaan mukaan sovittamaan. 

Vierailija
30/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-50e. Poika 4,5 v. Käytettynä 1 leluklassikko, 1 kulkuväline, 1 kirja ja uusi vaate. Käytettynä saa todella hyvää tavaraa joka ei uutta häpeä :) Tärkeintä kuitenkin yhteinen aika ja rakkaus. Hyvää joulua kaikille!

Vierailija
32/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
34/124 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:46"]

Olen häkeltynyt näistä summista mitä laitatte lasten joululahjoihin. Itse olen hyvin toimeentuleva ja luulin, että minulla lähti mopo käsistä joululahjaostoksilla, kun laiton alakoululaisten lahjoihin noin 120 eur/lapsi (jokaiselle yksi kova ja yksi pehmeä paketti). Saavat lahjoja myös sukulaisilta, jokainen yhden noin 100 euron arvoisen lahjan ja lisäksi useampia pieniä, hintahaarukassa 10-30 eur.

Mitä ihmettä te ostatte jos rahaa kuluu 500 EUR? Eikö lapsenne saa lainkaan lahjoja sukulaisilta?

[/quote]

Täällä aina vähä-älyiset jaksavat taivastella, jos kaikilla ei ole samat olosuhteet kuin heillä. Kaikilla ei ole sukulaisia, jotka lahjoisivat!

[/quote]

Näin juuri. Meilläkin lapset saavat tasan niin monta lahjaa kuin me vanhemmat heille ostamme. Paketeissa on nyt useampi iso Lego-paketti, pari erilaista autorataa, tiedejuttuja, kirjoja, pari lautapeliä... Rahaa mennyt n 800 euroa, ja vielä aiomme jotain ostaa. Vaatteet ja karkit eivät meillä ole lahjoja, vaan arkipäivää. 

Vierailija
35/124 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mitähän tulee hinnaksi..

4v saa palapelejä, 10e
Kirjoja 15e
Muumitalo käytetty 35e

1v. Fisher prise talli 15e

Kai pienemmälle ostan vielä jotain lisäksi.

Vierailija
36/124 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni lapset on jo aikuisia. Molemmat saa isältään noin 100€ arvoisen "isomman" lahjan. Minä laitan lasten lahjoihin yhteensä noin 100€. Äitinsä laittaa varmaan 200-300 / lapsi (ostaa paljon mm. vaatteita niille ja saattaa ostaa uuden läppärin tai puhelimen ihan vaan kun ipanat pyytää).

Vierailija
37/124 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:40"]

Mieheni lapset on jo aikuisia. Molemmat saa isältään noin 100€ arvoisen "isomman" lahjan. Minä laitan lasten lahjoihin yhteensä noin 100€. Äitinsä laittaa varmaan 200-300 / lapsi (ostaa paljon mm. vaatteita niille ja saattaa ostaa uuden läppärin tai puhelimen ihan vaan kun ipanat pyytää).

[/quote]

No eikö jouluna ole tapana, että niitä lahjoja ostetaan vähän sen perusteella mitä "ipanat pyytää"? Oletko sä jotenkin vähän katkera siitä, että miehesi lasten äidillä enemmän rahaa käytettävissä kuin teillä? :D

Vierailija
38/124 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman jutun ostanut kirpparilta (melkein uusia leluja). Sukulaisilta, perheeltä ja kummeilta tulee kauheasti lahjoja joten en ajatellut ostaa 1 ja 4 vuotiaalle itse muuta.. Joskus ahdistaa näin joulun alla se tavaran määrä vaikka on se tietenkin ihana ilahduttaa lapsia ja kuuluuhan se jouluun. Ajattelin myös lahjoittaa joulupuu keräykseen pari lahjaa niin tulee ehkä joku vähäosainenkin onnelliseksi.

Vierailija
39/124 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

220€ meni meillä ja vain yksi yhteinen lahja 1 ,5v ja 3v:lle. Sellanen iso barokin puinen nukkeja. Ei me muuta hommata, toi kun oli niin kallis ja muutkin hommaa noille taas lahjoja niin, et hukutaan niihin.

Vierailija
40/124 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v lahjoihin menee ehkä 30-40e, kaksi lahjaa. Isompien koululaisten lahjoihin menee ainaki 200e/lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi