Isyys ja tyhmät miehet
Säälittää nuoret miehet, jotka ajatuvat isäksi. Joillekin isyys sopii, nössöjä kun ovat.
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:22"]
Kivaa päätyä kaksivitosena naimisiin ja isäksi, not!
[/quote]
Hurr, älä edes pelottele tuollaisilla kauhukuvilla! :D
T. Kohta 25-vuotias mies
Puheet on puheita. Kyllä sen ihan katsomalla näkee, kuka siellä vanhempienilloissa, hammaslääkärillä, parturilla, leikkipuistossa, neuvolassa, muskareissa lasten kanssa käy. Ei ne mitään miesten kokoontumisia ole, vaikka joskus jokunen mukaan mahtuukin.
Harvinaista herkkua nähdä mies yksin esimerkiksi kolmen lapsen kanssa liikenteessä. Kyllä se tahtoo olla yksi mies, yksi lapsi. Pakkotilanteissa jokainen ottaa vastuuta, muissa tapauksissa monet miehet kyllä sysäävät lapset helposti lasten äidille.
Jotkut naiset saisivat oikeasti miettiä mikä heitä vaivaa (ja mitä laskevat suustaan). Jos mies tekee kuten nainen haluaa (eli osallistuu kodin ja lasten hoitoon) on mies "hoivaava nössö" ja jos ei, niin idiootti. Hohhoijaa!
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 09:21"]
Puheet on puheita. Kyllä sen ihan katsomalla näkee, kuka siellä vanhempienilloissa, hammaslääkärillä, parturilla, leikkipuistossa, neuvolassa, muskareissa lasten kanssa käy. Ei ne mitään miesten kokoontumisia ole, vaikka joskus jokunen mukaan mahtuukin. Harvinaista herkkua nähdä mies yksin esimerkiksi kolmen lapsen kanssa liikenteessä. Kyllä se tahtoo olla yksi mies, yksi lapsi. Pakkotilanteissa jokainen ottaa vastuuta, muissa tapauksissa monet miehet kyllä sysäävät lapset helposti lasten äidille.
[/quote]
Totta turiset. Mutta kyllä vielä tässäkin yhteiskunnassa miehiä sorretaan lastenhoidossa. Vähän väliä saa kuulla naureskelua ja täälläkin on aloituksia siitä, miten mies on taas mokannut lastenhoidossa. Usein jo lähtökohtaisesti oletetaan, että mies ei kykene hoitamaan lapsiaa tai jos hoitaa, niin ainakin puolet menee väärin. Ja sanoisin että edelleen eletään vanhanaikaisen periaatteen mukaan, että vaimo hoitaa kodin ja lapset ja mies hankkii ruoan ja rahat ja tekee kaikki käytännönasiat. No näinhän oli silloin joskus ennen, mutta kyllä tämä ajatus on vieläkin monella vahvasti mielessä.
Mikä ihme näitä ihmisiä vaivaa??
Yksinkertaisia ihmisiä haukkumassa huvin vuoksi miehiä.
Ihan oma vika jos on idiootin kanssa lapsia tehnyt, täytyy olla idiootti itsekin.
Olen sitä mieltä että joidenkin ihmisten ei tarvisi lisääntyä, mutta nuori, hieman lapsellinen isäkin voi aikuistua ja oppia isyydestä niin paljon, että peittoaa tällaiset keskustelupalstojen tantat jotka luulevat olevansa aina se lapselle paras. Menkää vaikka harrastamaan lasten kanssa sen tietokoneella istumisen sijaan..
Kaikille isille tsemppiä, toivottavasti kovin moni ei näitä paskapalstoja lue.
-Nuori nainen
En tahtoisi yleistää, mutta jos tämä on oikeasti naisten taso Suomessa nykyään niin HUH HUH! Parempi olisi kun nekin vähät miehet jotka haluavat perhettä ja osallistua siihen hankkisivat lapsiensa äidin jostakin muualta kuin Suomesta.
Niille harvoille kunnon naisille anteeksipyyntö!
Mua säälittää jotkut nuoret iskät jotka olisivat ihan hyvännäköisiä, mutta sellainen pirttihirmu pullukka on saanut lapsikoneeksi ja sitten lapset on sen isän harteilla kokoajan. Kaupassa lihava mamma tutkii itselleen hiusväriä kun nössö isä vahtii kahta lasta vieressä ja alistuu kaikkeen. Eipä käy kateeksi koska kuka nainen muka oikeasti kiihottuu nynnyn kanssa. Yleensä niissä perheissä on sukupuoliroolit päinvastoin, nainen on matalaääninen karju joka ärähtää niin mies piipittää keittiössä essu päällä pyörittämässä mammalle lihapullia.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 19:26"]
No kerro mitä olet tehnyt lapsiesi eteen parin viimeisen viikon aikana...
[/quote]
Minä vien lapsemme aamuisin eskariin ja kouluun. Ja pääosin myös haen heidät iltapäivällä hoidosta. Vaimo on muistaakseni kerran vienyt heitä harrastuksiin. Ruokapuolesta vastaan myös suurimmalta osin itse. Päiväkodin, eskarin ja koulussakin pidettävät vasu-keskustelut ovat olleet minun vastuulla, kunten myös lasten neuvolakäynnit. Lasten sairastaessa minä olen jäänyt kotiin ja tehnyt sitten illalla/yöllä pidempään töitä.
Toki ymmärrän, että näin ei useassakaan perheessä varmasti ole, mutta kyllä tällainen isien yksipuolinen haukkuminenkin hieman vittumaiselta tuntuu. Kovasti huudellaan tasa-arvosta, mutta kyllä äiti-isä-asetelma on kaukana tasa-arvosta, ainakin tällä palstalla.
[/quote]Ikävää, että teillä on meno noin epätasa-arvoista. Meillä mies tekee hyvin paljon mm. noita listaamiasi asioita, mutta eivät ne hänen niskaansa kokonaan toki kaadu.
[/quote]
No kyllä minä teen suurimman osan noista asioista ihan mielelläni, koska lapseni ovat minulle erittäin tärkeitä ja haluan osallistua heidän elämäänsä. Korostin vain viestissäni tämän ketjun sekopäisyyttä isyysnäkökulmaa kohtaan.