Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka pidät työstäsi, mitä teet työksesi? Entä sinä joka et pidä

Vierailija
30.11.2014 |

työstäsi, mitä teet työksesi? Saa kertoa myös tarkemmin, syitä ym. jos haluaa.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ravintolakokki ja pidän kyllä työstäni. Mulla alkaa kuitenkin olla jo ikää, että arveluttaa miten kauan vielä jaksan, työ kun fyysisesti raskasta ja selkä alkaa olla huonossa kunnossa.

Tein Oikotie.fi sellaisen uratestin ja siellä mulle tuli sopivaksi ammatiksi mm. toimistotyöntekijä. Aika laaja käsite? Jos vielä lähtisi opiskelemaan, mitä te toimistotyöntekijät ootte opiskellut? Joku merkonomitutkinto?? Olen siis 42v

Vierailija
22/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yläkoulussa aineenopettaja ja pidän työstäni useimmiten. Inhottavinta on olla yhteydessä oppilaiden vanhempiin, koska he useimmiten odottavat matelua ja lirkuttelua ja oman lapsen erityiskohtelua. Palkkakin saisi olla suurempi, tämähän on tällaista 24/7-työtä koko lukuvuoden ajan. Kaipa sitä jokaisessa työssä on hyviä ja huonoja puolia. Jos minä en tästä työtä saisi enemmän plussaa kuin miinusta, vaihtaisin alaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:38"]Työskentelen ohjaajana kehitysvammaisten työ-/päivätoiminnassa. Asiakkaat ovat kivoja, samoin työkaverit ja työ on mukavan monipuolista. Tässä työssä saa jatkuvasti oppia uutta ja on mahdollista käyttää myös omaa luovuuttaan. Työ tuntuu mielekkäältä ja ajoittaisesta kiireestä huolimatta pystyn mielestäni tekemään oman työni hyvin. Eli todellakin pidän työstäni ja pidän itseäni onnekkaana, että olen tuonne päässyt :)
[/quote]

Millainen koulutus vaaditaan tähän työhön? Riittääkö lähihoitaja? Onko päivä vai vuorotyötä?:)

Vierailija
24/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattinimikkeekseni tuli aikoinaan vaan "asiakaspalvelija", koska työnkuvani oli aika moninainen ja sittemmin se on myös muuttunut paljon. Juuri siksi viihdyn työssäni, että se on niin vaihtelevaa, ja lisäksi tässä firmassa kannustetaan omatoimisuuteen, vapauteen ja luovuuteen.

Teen joka viikko toimistohommia, mutta tapaan myös asiakkaita. Ideoin esim. Facebook-päivityksiä ja kilpailuja, keskustelen ideoista pomojen kanssa ja sitten toteutan ne. Vastaan myös asiakaspalautteisiin ja yhteistyöpyyntöihin sekä otan tilauksia vastaan. Kirjoitan esitteisiin tekstejä ja oikoluen lukihäiriöisen pomon sepustuksia. Käyn tukussa tai vien näytteitä labraan, mitä nyt ikinä tarvitaan. Hauskaa!

Vierailija
25/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erityisopettaja yläkoulussa. Tykkään työstäni todella paljon, mutta palkattomia ylitöitä tulee tehtyä aivan liikaa.

Vierailija
26/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjanpitäjä ja vihaan työtäni. Koko ajan kamala kiire, mutta virheitähän ei saisi sattua ikinä. Palkka on jossain säälittävän ja naurettavan välimaastossa. Työilmapiirikin on kamala, kiusaamista on ja joko sanoin, että vihaan työtäni?

Vierailija
27/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen unelma-alallani, tutkijana.

Vierailija
28/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä työstäni. Olen luonteeltani jännittäjä, olen myyjänä. Vihaan sitä kun koko ajan pitäisi olla lisämyymässä ja saada asiakkaita kanta-asiakkaiksi. Päivät varastossa ovat mukavinpia kun saa olla rauhassa, eikä tarvitse puhua tai miellyttää ketään.:D Ihme olen kyllä saanut kiitosta palvelustani asiakkailta, mutta päivän päätteeksi olo on ihan puhki, kun koko ajan on jännitys päällä, se on ahdistavaa.:/ Vihaan myös työpalavereita.

Vierailija
29/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myyjä enkä viihdy työssäni. Työnantajalla on hajoita-ja-hallitse-periaate, joka aiheuttaa stressiä ja uupumusta työntekijöissä. Koko ajan kytätään, mitä teet ja kuinka paljon aikaa käytät.

Asiakkaat ovat parasta työssäni - kiitos teille. Ilman teitä ja hassuja juttujanne en jaksaisi. Joskus juuri sinun valokuvasi koirastasi ja kertomukset uusimmista tempuista on parasta koko työpäivässäni. On todella ihanaa kun asiakkaat kohtelevat ihmisinä, päinvastoin kuin työnantaja.

Vierailija
30/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 18:08"]

En pidä työstäni. Olen luonteeltani jännittäjä, olen myyjänä. Vihaan sitä kun koko ajan pitäisi olla lisämyymässä ja saada asiakkaita kanta-asiakkaiksi. Päivät varastossa ovat mukavinpia kun saa olla rauhassa, eikä tarvitse puhua tai miellyttää ketään.:D Ihme olen kyllä saanut kiitosta palvelustani asiakkailta, mutta päivän päätteeksi olo on ihan puhki, kun koko ajan on jännitys päällä, se on ahdistavaa.:/ Vihaan myös työpalavereita.

[/quote]

Just sama mulla. Olen kanssa todella hyvä asiakaspalvelija, harmi vaan että se työ syö musta kaiken elinvoiman.

t. se joka sanoi olleensa vaativassa asiakaspalvelussa

Vierailija
31/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:54"]Olen koulunkäyntiohjaajana ala-koululla erityisluokassa. En vaihtaisi työtäni mihinkään! 
[/quote]
Sama täällä, koulunkäyntiohjaajana alakoulun pienluokassa. Koskaan ei harmita aamulla lähteä töihin, vaikka palkka on itkettävän ja naurettavan välimaastossa.
[/quote]

Minä myös koulunkäynnin ohjaaja aamupäivisin. Työskentelen 1 ja 2 -luokissa. Iltapäivisin olen ip-kerhossa vastuuohjaajana. Ihana työ, en vaihtaisi mielelläni, mutta tulevaisuudessa kunnan säästötoimet saattavat pakottaa vaihtamaan. :(

Palkka on tosiaan kamala, mutta toisessa vaakakupissa painaa mukava työaika, vapaat viikonloput, innostava työ ja vapaus tehdä omassa iltapäiväkerhossa melkein mitä vaan. Tietysti myös ihanat (haastavatkin) lapset ja hyvä työilmapiiri ovat plussaa.
Koulutukseltani olen nuoriso-ohjaaja.

T. N25

Vierailija
32/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kosmetiikkafirmassa kouluttajana ja avainasiakaspäällikkönä. Koulutan siis kosmetiikan ammattilaisille sitä, kuinka he työssään käyttävät tuotteita. Myyn myös isoille asiakkaille uutuudet ja kampanjat.

Tykkään työstäni tosi paljon. Mulla ei ole työaikoja eli saan itse päättää milloin työni teen. Edustan paljon, pääsen kivoihin paikkoihin syömään, asiakkaani ovat tosi mukavia. Ja palkka on tosi hyvä.

Kollegoita ei ihan monia kymmeniä mulla Suomessa ole ja tunnen olevani etuoikeutettu. :)

Vierailija
33/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytointikonsulttina olen ollut muutamia kuukausia ja pidän työstäni; joka pvä on erilainen,itsenäinen työ jossa kuitenkin ollaan ihmisten kanssa tekemisissä mm haastatteluissa ja puhelimessa. Itse saa koordinoida menonsa ja pvänsä sisällön, liukuvat työajat ja ihan ok työkaverit. 8-4sopii minulle ja rakastan vapaita viikonloppuja. Pidän siis työstäni mutta silti aamuisin en jaksaisi kyllä herätä;)

Vierailija
34/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kuntoutustyötä yksityisellä puolella. Tavallaan mukavaakin ja jos mukavia asiakkaita ihan ok. MUTTA, ainainen ihmisten vaivojen kuunteleminen , myötäeläminen, aina empaattisena olo, tressi siitä paraneeko kuntoutettava, jos ei onko vika sinussa, olenko tehnyt työni oikein. Valtava vastuu toisen ihmisen terveydestä jne. Palkka naurettava. Tykkään ja en tykkää.

Vierailija
35/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:54"]

Olen koulunkäyntiohjaajana ala-koululla erityisluokassa. En vaihtaisi työtäni mihinkään! 

[/quote]

Toivottavasti et ohjaa äidinkielen tunteja.

Vierailija
36/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti. Työ tylsää rutiinia, asiakkaita liikaa, osaamisella tai ahkeruudella ei pysty vaikuttamaan palkkaan koska työnantaja on niin viimisen päälle pihi ja ahne.

Vierailija
37/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 16:54"]

Olen koulunkäyntiohjaajana ala-koululla erityisluokassa. En vaihtaisi työtäni mihinkään! 

[/quote]

Toivottavasti et ohjaa äidinkielen tunteja.

[/quote]

Etkä tunne edes oikeaa ammattinimikettäsi! Kerron sen nyt tässä, ettet käytä enää väärää: olet koulunkäynninohjaaja.

Vierailija
38/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinto-ohjaaja lukiossa. Pidän työstäni kovasti, tämä on koulun paras tehtävä. Saa tehdä työtä, jolla on todella merkitystä. Lisäksi aineenopettajan työhön verrattuna on enemmän vapautta suunnitella ja organisoida omaa työtä. Henkilökohtaisessa ohjauksessa pääsee opiskelijoiden kanssa ihan toisenlaiseen kontaktiin kuin opettaessa yli 30 opiskelijoiden ryhmiä. 

Vierailija
39/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 18:08"]En pidä työstäni. Olen luonteeltani jännittäjä, olen myyjänä. Vihaan sitä kun koko ajan pitäisi olla lisämyymässä ja saada asiakkaita kanta-asiakkaiksi. Päivät varastossa ovat mukavinpia kun saa olla rauhassa, eikä tarvitse puhua tai miellyttää ketään.:D Ihme olen kyllä saanut kiitosta palvelustani asiakkailta, mutta päivän päätteeksi olo on ihan puhki, kun koko ajan on jännitys päällä, se on ahdistavaa.:/ Vihaan myös työpalavereita.
[/quote]

Meilläkin töissä kokoajan jankutetaan, että lisämyynti on palvelua, ei tyrkyttämistä. Toki on tilanteita, jolloin se on luontevaa ja asiakas ostaakin tuotteen. Mutta vaatimus on, että jokaiselle pitäisi lisämyydä jotakin.
Täälläkin ihmisten kirjoituksia seuranneena, he eivät tykkää lisämyynistä, vaan se ärsyttää asiakkaita ja ymmärrän sen itsekkin.
Sitten töissä tietysti myyntejä ja keskiostosta koko ajan seurataan ja koko ajan pitäisi yrittää enemmän.

Vierailija
40/124 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilija.

Pidän työstäni koska olen kiinnostunut viineistä, drinkeistä yms. ja asiakaspalvelusta :) myös vaihtelevat työajat ovat mieleeni. Työ on kuitenkin fyysisesti rankkaa ja sosiaaline elämä voi työaikojen vuoksi kärsiä..noh, ei se mitään!