Mitä tuotetta ostavia pidät hiukan tyhminä?
Tässä ketjussa ei sitten suututa mistään :) itse pidän hiukan tyhminä juomakaakao- jauhetta ostavia ihmisiä. Samoin valmisruuat..
Kommentit (888)
Miks asettuisin kenenkään yläpuolelle ja "tuomitsisin" mikä on tyhmää ja mikä ei. Jokainen tavallaan ja niin kauan kun ei ole laitonta niin ihan oma asia.
Hajusteettomia "sensitiivisiä" pesuaineita ostavia.
Niiden vaatteet haisee pahalle, eikä puhdistu kunnolla. Meillä pestiin alle 1-vuotiaan vauvan vaatteet herkillä ja hajusteettomilla pesuaineilla, ainakin ihan alkuajat. Se on se huuhteluaine, kun näillä yliherkillä ihmisillä menee sieraimeen. Huuhteluaineita ei kuulu käyttää muille kankaille kuin vuodevaatteille, pyyheliinoille sekä joillekin erikoiskankaille.
Frotee-, stretch- ja muut joustoneuleet menevät pilalle, jos joutuvat tekemisiin huuhteluaineen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:31"]Selvästi kalliimmat versiot jostakin tuotesta kun kaikki tuoteryhmään kuuluvat tuotteet ovat kuitenkin samaa paskaa. (Esim. pesuaineet, hammastahnat, jne.)
Hammaslääkärinä voin kertoa, että hammastahnoissa on suurikin ero. En ikinä ostaisi perus pepsodenttiä, joka ei suostu kertomaan käyttämiään kiillettä pilaavien aineiden määriä. Apteekista kannattaa ostaa hammastahna.
Mitenköhän ne hammastahnat, joita myydään sekä apteekeissa että marketeissa, on apteekista ostettuna jotenkin parempia?
Apteekkilaisena voin kertoa, että ei mitenkään. Samoja kun ovat.
Apteekkilaisena toivottavasti tiedät, että kaikkia apteekin hammastahnoja ei marketissa myydä. Esim. minä pääsin eroon inhottavasta hampaiden vihlonnasta (kiillevaurioita) käyttämällä erikoishammastahnaa, jota myydään vain apteekissa. (Ja aika pitkään sain käyttää, useamman tuubin, ennen kuin vihlonta loppui. Mutta kannatti!)
Huuhteluaineputelien käyttäjät.
Omojen ja Surfin käyttäjät.
Hiuslakkaa käyttävät.
Chia yms. ulkomailta rahdatut "superfoodit". Ota ämpäri. Mene metsään. Poimi marjoja. Repeat.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 15:47"]
Tupakkaa, lähinnä mainoksista koostuvia aikakausilehtiä, marinoitua lihaa, ei-luomu kananmunia, mehupillejä, muovisia kertakäyttöastioita, valmisruokia, kertakäyttövaippoja...
Mitä vikaa mehupilleissä on? Lasten synttäreillähän ne on ihan oleelliset?
Turhaa muoviroskaa. Kyllä juoman voi juoda ilmankin. Jos pakko on pillillä juoda, niin hankkisi edes ei-kertakäyttöisiä pillejä.
Tää on ihan totta. Kanadassa kielletään ensi vuonna muoviset mehupillit, niistä tulee järjettömästi turhaa muoviroskaa. Pikaruokaketjujen on alettava käyttää maatuvia pillejä (maatumisaika joitakin kymmeniä päiviä), kun taas yksi muovipilli maatuu sen 200 vuotta.
Jätemuovi hiutaloituu aina vaan pienemmiksi fragmenteiksi. Kovin pian se ei kuitenkaan hajoa. Vaikka se siis hajoaisi niin pieniin osiin, ettei sitä silmällä erota. Se on silti edelleen muovia.
Tämä maapallo hukkuu muoviin. Me ihmiset syömme jo mikromuovia, kun sitä on merenelävissä ja siten osana meidänkin ravintoketjuamme.
Aika karua on, jos lastensynttäreillä pitää olla muovipillejä, että juhlat onnistuisivat. Yritetään kasvattaa lapsistamme ympäristötietoisempia, jooko?
Huippukalliiden brandien, jotka ei ole kauniita, laadukkaita eikä muutenkaan erikoisia.
Maustettujen rahkojen, kermojen yms. Einesten. Iltalehden. Kaiken maailman raavittavien arpojen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tyhmää on kaakaossa? En suutu, ihmettelen vain. Meillä sitä juodaan joka ilta iltapalalla, joten on paljon helpompaa tehdä valmiista jauheesta, kuin ruveta erikseen laittamaan kaakaota ja sokeria jne.
Itse miellän tyhmäksi ostaa näitä pusseissa myytäviä jauhelihakastike-aiheksiä "lisää vain liha". Siis ihanko oikeasti ihmiset ei osaa itse tehdä ruskeaa kastiketta? Tai sama jotkut valmispakkaukset lasagnelle/lasagnetelle...
Sellaiset kuivapakkaukset ymmärrän, joista saa kokonaisen aterian lisäämällä vain veden, esim. keitot tms. Ne on ihan käteviä esim. vaelluksella tai mökin hätävarana. Mutta jos pakkauksesta puuttuu se liha, niin eivät oikein toimi tähän tarkoitukseen.
Mikrovalmiit einekset ymmärrän arjen nopeuttajana silloin tällöin. Tai vaikka töihin evääksi, jos ei vaikka edellisen päivän ruuasta jäänytkään eväitä - ei aina ole rahaa käydä ulkona syömässä.
Toimiihan ne. Meillä oli vaelluksella pussiruokia mukana, lisättiin vaan soijarouhe sekaan, niin avot, täysipainoinen ateria proteiineineen. Eikä olla edes vegetaristeja.
Itse tosin käytän arjessakin, varmasti osaisin kastikkeen tehdä ohjeen mukaan, mutta ruuanlaitto ei kuulu kiinnostuksen kohteisiini ja haluan päästä mahdollisimman helpolla. Se että joku sekoittaa ja mittaa mausteet puolestani ei tee ruuasta millään tavalla epäkelpoa.
- ketsuppi
- juustonaksut
- rasvaton tai kevytmaito (olen että juovat näitä)
- Iltalehdet
- Vihreät kuulat
- maksalaatikko
- Lidlin valmispizzat
- limsa ja energiajuomat
Vierailija kirjoitti:
Okei en ehkä pidä tyhmänä kaakaota ostavia mutta kun se on kertakaikkiaan niin turhaa ja sitten jotkut opettaa vielä lapsensakin sitä juomaan. Halvemmallakin pääsee kun juo pelkkää maitoa. Mutta joo kukin tekee miten haluaa :) ap
No maidonjuonti se vasta turhaa on. Mihinkään ei ihminen lehmänmaitoa tarvitse eikä siitä ole mitään hyötyä ihmiselle,päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en pidä tällaisista aloituksista, joissa kerrotaan kuinka jotkut ovat tyhmiä, kun ostavat sitä ja tätä tuotetta. Jokaisella on omat syynsä ostaa sitä mitä ostavat. Moni nuori esim. sortuu niihin eineksiin, koska eivät osaa ehkä vielä kokata. 7-päivää lehden voi ostaa joku joka vaikka on masentunut ja kaipaa viihdettä päivään. Ja purkkihedelmät, niin... no joskus on kiva päästä helpolla ja suht halvalla, kun ei tarvitse esim. 5-7 eri hedelmää ostaa tuoreina ja maksaa n. 4-8e/kg/per hedelmä(pussi), varsinkin, jos haluaa vähän erikoisempia. Ei aina kaikki ole niin, että on TYHMÄ, jos ostaa vähemmän järkevää. Mutta tässä kohtaa sanon, että pidän AP:ta hieman tyhmänä, koska teki tällaisen aloituksen.
Olen muuten samaa mieltä, mutta nuo bakteereja tappavat pyykinpesuaineet yms.+ seiskalehti, menee tyhmyys kategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Ykköskaljan ostajaa kummaksun. Alkoholittoman ostossa on selvää pointti ja syy, mutta Ykkösessä ei mitään järkisyytä.
Ykkösessä on minulle juuri sopivasti alkoholia. Juon mielelläni määrällisesti paljon, mutta ykkösestä en tule liian humalaan. Alkoholiton on sitä paitsi yleensä ykköstä kalliimpaa, niin omituiselta kuin tämä tuntuukin. Ja niihin on koetettu saada makua liian runsaalla maltaan käytöllä, eli ovat makeahkoja.
No tämä "For Dummies" -kirjasarja tietenkin!
P.S. Omasta hyllystä löytyy Microsoft Access for Dummies :)
Ripsenpidennykset, ripsipermanentit.
Hupaisaa, miten moni pitää einesten syöjiä tyhminä. Itse pidän tyhminä ihmisiä, jotka väen vängällä haluavat valmistaa kaiken alusta alkaen ja siten tuhlaavat koko elämänsä keittiössä. Mikäs siinä, jos tykkää, mutta itse käytän midlelläni aikaani myös muuhun kuin kyökissä nyhräämiseen.
Ne mitä lie kupit joita imetään et saa turpeammat huulet. Ja turvottavat huulikiillot.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tyhmää on kaakaossa? En suutu, ihmettelen vain. Meillä sitä juodaan joka ilta iltapalalla, joten on paljon helpompaa tehdä valmiista jauheesta, kuin ruveta erikseen laittamaan kaakaota ja sokeria jne.
Itse miellän tyhmäksi ostaa näitä pusseissa myytäviä jauhelihakastike-aiheksiä "lisää vain liha". Siis ihanko oikeasti ihmiset ei osaa itse tehdä ruskeaa kastiketta? Tai sama jotkut valmispakkaukset lasagnelle/lasagnetelle...
Sellaiset kuivapakkaukset ymmärrän, joista saa kokonaisen aterian lisäämällä vain veden, esim. keitot tms. Ne on ihan käteviä esim. vaelluksella tai mökin hätävarana. Mutta jos pakkauksesta puuttuu se liha, niin eivät oikein toimi tähän tarkoitukseen.
Mikrovalmiit einekset ymmärrän arjen nopeuttajana silloin tällöin. Tai vaikka töihin evääksi, jos ei vaikka edellisen päivän ruuasta jäänytkään eväitä - ei aina ole rahaa käydä ulkona syömässä.
Minulla on aivovammasta kärsivä sisar, jonka elämää einekset ymv. helpottavat kovasti.
Marinoidut lihat.
Hermesetas.