Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säännöllinen vatsalihastreeni synnytyksen jälkeen - suosittelen!

Vierailija
30.11.2014 |

En ole tämän vauvan kanssa pystynyt tekemään vaunu- tai muitakaan lenkkejä samalla tavalla kuin esikoisen kanssa ja muutkin liikunnalliset harrastukset ovat tällä hetkellä katkolla erinäisistä syistä. Onneksi olen pystynyt jatkamaan pilatesta, mutta sen öisäksi olen tehnyt kotijumppaa.

Mun kotijumppatuokiot on harvoin kovin pitkiä, ehkä suunnilleen 30 min, mutta pyrin tekemään pienen jumpan aina kun vain ehdin, ja keksi myös pieniä vatsalihasliikkeitä, joita voi tehdä vaikka neuvolan odotushuoneessa. Jumppaliikkeet vaihtelevat, mutta sisällutän aina jumppaani suorien, vinottaisten ja poikittaisten vatsalihasten harjoitukset. Ja on tuottanut tulosta! Vaikka mulle jäikin ikävä kyllä painoa suunnilleen 10 kg (eikä siitä ole pudonnut varmaan grammaakaan), vatsa on aika litteä. Toki siinä on semmoista "vauvalöllykkää" pinnalla ja vähän rasvakudostakin, mutta vatsa ei enää röllötä ikävästi.

Tämän avauksen tarkoituksena on tsempata vauvojen (ja tietenkin vanhempienkin lasten) äitejä vatsalihasjumppaan. Vatsalihaksilla on tosi tärkeä tehtävä kehon tukemisessa ja ne tarvitsevat harjoitteita raskaudesta palautumiseen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä liikkeitä voi tehdä julkisella paikalla?

Vierailija
2/4 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aloittaja, mutta tuolijumppa on mahdollista vaikka odotushuoneessa. Tietty joku voi tuijottaa, mutta mitäs siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 13:58"]

Mitä liikkeitä voi tehdä julkisella paikalla?

[/quote]

No tuolla neuvolan odotushuoneessa tein esim. sellaista liikettä, että istuin tuolin reunalla ja nostelin jalkoja yhtä aikaa vaakatasoon. Se harjoittaa poikittaista vatsaluhasta. Syvien vatsalihasten ja lantionpohjan lihasten aktivointia voi tehdä ihan huomaamatta seisoessa.

Ap

Vierailija
4/4 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up