Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Netflixin SQUID GAME - joko olet katsonut?

Vierailija
06.10.2021 |

Mitä mieltä? Onko hyvä? Pakkohan sitä varmaan on alkaa katsomaan kun kerran on niin suosittu.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti on jonkin sortin Battle Royale -kopio? Osaako molemmat nähneet kommentoida?

Joo, mäkin kuulin verrattavan Battle Royaleen. Ja siksi juuri ei hirveästi houkuttele, koska teema ei enää kiinnosta. Olen nähnyt jo sen Battle Royalen, eikä aihe tunnu enää kiinnostavalta.

Vierailija
22/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti on jonkin sortin Battle Royale -kopio? Osaako molemmat nähneet kommentoida?

Koko sarja on pelkää kopiota.

Vierailija
24/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hypetetty sen verran että taidan jättää väliin. yleensä hypetetyin on aika kökköä.

Eli "virheellinen kuvitelma itsestäni niin helvetin uniikkina ja erilaisena estää minua antamasta sarjalle edes mahdollisuutta ja täten kokemasta potentiaalisesti upeaa sarjakokemusta"

Ehkä sulla on virheellinen kuvitelma? Arvostan enemmän omaa aikaani kuin istun 10 tuntia television ääressä.

Oletpas nyt niin hyvä ja tärkeä ihminen. 

Tietysti olen itselleni tärkeä ihminen ja en ajattelut tuhlata elämääni Netflixin ääressä.

Ps. Mä pystyn poistumaan kotoa toisin kuin sinä.

Sivusta huutelen, että jopas on ylimielinen asenne.

Mistä voit tietää mitä muut ihmiset tekee, poistuvatko kotoa vai ei. Omaa aikaa se Netflixkin on. Elokuvien ja sarjojen katseleminen silloin tällöin (ei liiallisuuksina) kehittää ihmistä ja laajentaa perspektiiviä, avaa näkökulmia elämään ja toisiin ihmisiin. Lisää suvaitsevaisuutta. Suosittelen sitä erityisesti sinulle.

Vierailija
25/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mäkin kuulin verrattavan Battle Royaleen. Ja siksi juuri ei hirveästi houkuttele, koska teema ei enää kiinnosta. Olen nähnyt jo sen Battle Royalen, eikä aihe tunnu enää kiinnostavalta.

Sangre fría, Battle Royale, jne. Käsikirjoittajalla on kopioinut useampaa eri sarjaa.

Vierailija
26/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hypetetty sen verran että taidan jättää väliin. yleensä hypetetyin on aika kökköä.

Eli "virheellinen kuvitelma itsestäni niin helvetin uniikkina ja erilaisena estää minua antamasta sarjalle edes mahdollisuutta ja täten kokemasta potentiaalisesti upeaa sarjakokemusta"

Ehkä sulla on virheellinen kuvitelma? Arvostan enemmän omaa aikaani kuin istun 10 tuntia television ääressä.

Tietysti olen itselleni tärkeä ihminen ja en ajattelut tuhlata elämääni Netflixin ääressä.

Mistä voit tietää mitä muut ihmiset tekee, poistuvatko kotoa vai ei. Omaa aikaa se Netflixkin on. Elokuvien ja sarjojen katseleminen silloin tällöin (ei liiallisuuksina) kehittää ihmistä ja laajentaa perspektiiviä, avaa näkökulmia elämään ja toisiin ihmisiin. Lisää suvaitsevaisuutta. Suosittelen sitä erityisesti sinulle.

Kannattaisi ensin katsoa sinne peiliin ennen kuin haukkuu muita helvetin uniikiksi.

Vierailija
27/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaa minua seuraavista, jotka olen itse nähnyt tai joista olen lukenut:

Battle Royale (mm. klassinen musiikki, saari, taisteltava toisia vastaan, kunnes on yksi voittaja), Nälkäpelit (taisteltava toisia vastaan, kunnes on yksi voittaja, pelit ovat viihdettä rikkaille)

The Cube, Saw-sarja, Escape Room-sarja (pakotetaan pelaamaan kuolettavia pelejä, viimeisimmässä myös rikkaat lyövät vetoa voittajasta -elementti)

The Platform, Snowpiercer (kritiikki kapitalismia kohtaan, kestävyys)

Hostel-sarja (sadistiset rikkaat lyövät vetoa tapahtumista)

The Purge-sarja (eliitti katselee showta suojassa lasin takana)

Netflixin The Circle (nokkeluus ja kuollettavan pelin pelaaminen)

Stephen Kingin kirja The Long Walk (kestävyyspeli, suuri palkinto, vapaaehtoiset osallistujat)

Jopa Michael Douglasin The Game -elokuva (taas peliteema, tosin pelaaja pelaa yksin "maailmaa" vastaan)

Vierailija
28/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se oli todella hyvä ja yllättävän herkkä. Väkivalta oli niin ylitseampuvaa, että se ei juuri järkyttänyt. Mielestäni jossain amerikkalaisissa sarjoissa, kuten criminal minds tai law an order on paljon ikävämpää väkivaltaa.

Vierailija
29/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaa minua seuraavista, jotka olen itse nähnyt tai joista olen lukenut:

Battle Royale (mm. klassinen musiikki, saari, taisteltava toisia vastaan, kunnes on yksi voittaja), Nälkäpelit (taisteltava toisia vastaan, kunnes on yksi voittaja, pelit ovat viihdettä rikkaille)

The Cube, Saw-sarja, Escape Room-sarja (pakotetaan pelaamaan kuolettavia pelejä, viimeisimmässä myös rikkaat lyövät vetoa voittajasta -elementti)

The Platform, Snowpiercer (kritiikki kapitalismia kohtaan, kestävyys)

Hostel-sarja (sadistiset rikkaat lyövät vetoa tapahtumista)

The Purge-sarja (eliitti katselee showta suojassa lasin takana)

Netflixin The Circle (nokkeluus ja kuollettavan pelin pelaaminen)

Stephen Kingin kirja The Long Walk (kestävyyspeli, suuri palkinto, vapaaehtoiset osallistujat)

Jopa Michael Douglasin The Game -elokuva (taas peliteema, tosin pelaaja pelaa yksin "maailmaa" vastaan)

Heeiii, kiva, kun mainitsit tuon! Oon käynyt katsomassa tuon elokuvissa aikoinaan, ihan hyvä leffa se oli. Olis hauska nähdä uudestaan.

Vierailija
30/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakaa väkivaltaa sisältävää ohjelmaa kehutaan joka paikassa ja kehoitetaan katsomaan.

Norjassa ammutaan ihmisiä jousipyssyllä, katujengit yleistyvät suusrhelsingin alueella, nuorisojoukot ryöstelevät ihmisiä (taas yksi osoitus siitä, että on typerää asua helsingissä).

Hienoa! Kerrassaan hienoa!

Vierailija
31/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Vierailija
32/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raakaa väkivaltaa sisältävää ohjelmaa kehutaan joka paikassa ja kehoitetaan katsomaan.

Norjassa ammutaan ihmisiä jousipyssyllä, katujengit yleistyvät suusrhelsingin alueella, nuorisojoukot ryöstelevät ihmisiä (taas yksi osoitus siitä, että on typerää asua helsingissä).

Hienoa! Kerrassaan hienoa!

Tosi monet tv-sarjat ja elokuvat sisältävät väkivaltaa. Tuntuu välillä, että se on jopa normi, koska oikeasti laadukkaita tv-sarjoja ilman väkivaltaa on vaikea löytää.

En kuitenkaan usko, että tv-väkivalta raaistaa yhteiskuntaa. Kuitenkin väkivalta on 1900-luvun kuluessa vähentynyt yhteiskunnassa, kun taas tv:n katselu on yleistynyt.

Vierailija
33/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että sarja muistuttaa monia muita ideoita olematta varsinaisesti kopio mistään. Minun mielestäni tällä on aika omanlaisensa painajaismainen tunnelma - yhdistelmä lapsenomaisen yksinkertaista visuaalista kieltä ja sitä, että sarja tekee selväksi, miten epätoivoisesti osallistujat tarvitsevat rahaa. Se on kuin ahdistava loukku. Hengähdystaukojakaan ei ole, eikä piilopaikkoja, kuten tämänkaltaisissa tarinoissa yleensä "kuuluisi" olla kerronnallisista syistä.

Vierailija
34/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on katsonut vain länsimaalaisia ohjelmia, niin se voi olla aika uusi ja jänne kokemus. Jos on ennestään j- tai k-kulttuuri tuttua, niin aika tusina sarjahan se on. Samasta aiheesta on parempiakin.

Jännä siinä mielessä että 99% näyttelijöistä on etnisiä korealaisia, etenkin mustat loistaa täysin poissaolollaan.

Myöskään lihavia ei näy, eikä jotain neonsiilitukkaisia queermuusuläskityttöjä.

Korealaiset on razistisia kehopositiivisuuden vastustajia! Canceloidaan Korea!

Vierailija
35/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjan katsoneena voin todeta, että oli silmiä avaava ja ajatuksia herättävä...ihminen kaipaa lapsen mieltä, joka ei ole myrkytetty kapitalismin opeilla ja katsoa ihmistä ilman statusta tai varallisuutta.

Vierailija
36/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjaan tuo paljon omanlaatuisuutta se, että

SPOILER

kilpailijat palaavat takaisin pelaamaan peliä vapaaehtoisesti

ja he voivat äänestää pelin lopettamisen puolesta.

Toki miksi yllä oleva ei toimi tai ei ole oikeasti reilu tilanne osallistujille kuvastaa kapitalismin ongelmia.

Mutta yleensä tämän lajityypin tarinoissa henkilö kidnapataan ja täysin vasten tahtoaan pakotetaan pelaamaan jonkinlaista peliä päästäkseen vapaaksi. Kun ihminen on itse suostunut pelaamaan kuolettavaa peliä rahallista palkintoa vastaan, niin se tuo ihan erilaisia psykologisia ulottuvuuksia.

Vierailija
37/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjaan tuo paljon omanlaatuisuutta se, että

SPOILER

kilpailijat palaavat takaisin pelaamaan peliä vapaaehtoisesti

ja he voivat äänestää pelin lopettamisen puolesta.

Toki miksi yllä oleva ei toimi tai ei ole oikeasti reilu tilanne osallistujille kuvastaa kapitalismin ongelmia.

Mutta yleensä tämän lajityypin tarinoissa henkilö kidnapataan ja täysin vasten tahtoaan pakotetaan pelaamaan jonkinlaista peliä päästäkseen vapaaksi. Kun ihminen on itse suostunut pelaamaan kuolettavaa peliä rahallista palkintoa vastaan, niin se tuo ihan erilaisia psykologisia ulottuvuuksia.

Spoileri. Äänestä pelin lopettamisesta niin kaikki tapetaan.

Vierailija
38/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on katsonut vain länsimaalaisia ohjelmia, niin se voi olla aika uusi ja jänne kokemus. Jos on ennestään j- tai k-kulttuuri tuttua, niin aika tusina sarjahan se on. Samasta aiheesta on parempiakin.

Jännä siinä mielessä että 99% näyttelijöistä on etnisiä korealaisia, etenkin mustat loistaa täysin poissaolollaan.

Myöskään lihavia ei näy, eikä jotain neonsiilitukkaisia queermuusuläskityttöjä.

Korealaiset on razistisia kehopositiivisuuden vastustajia! Canceloidaan Korea!

Näkee kuitenkin, että kyseessä on Netflix-tuotanto, sillä korealaisten omien kanavien sarjoissa ei ole yleensä edes sitä 1% ulkomaalaistaustaisia, eikä valkoisia pahiksia. Molempia on jostain syystä ollut kaikissa näkemissäni Netflixin omissa korealaissarjoissa, joten oletan, että se on jokin Netflixin oma vaatimus.

Ulkomaalaistaustaisten kiintiötä enemmän ihmettelen tuota, että pitää olla aina jotain kamalia valkoisia ihmisiä. Korealaisten omissa sarjoissa valkoisista ihmisistä on yleensä ruusuisempi kuva, silloin harvoin kuin heitä edes vilahtaa eksoottisina taustahahmoina.

Vierailija
39/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi sarja kuitenkin painottaa läheisten ihmissuhteiden tärkeyttä. Paljon enemmän ajatuksia herättävä kuin amerikkalainen sarjatuotanto. En sano enempää, etten spoilaisi. 

Vierailija
40/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä? Kerro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi