Hei sinä joka laitat kersasi kuvia Facebookiin
Onnittelut, lapsesi tulee vihaamaan sinua kasvettuaan saadessaan tietoonsa, että olet pyyhkinyt persettäsi hänen oikeudellaan yksityisyyteen ja sananvaltaan siitä, mitä hänestä nettiin laitetaan, ja osoittanut merkkejä ajatusmaailmasta, että lapsi on sinun omaisuuttasi ja hänellä on tasan sen verran oikeuksia mitä sinä vanhempana sallit. Facebook omistaa kaikki kuvat, mitä lapsestasi sinne laitat ja kuvia ei ikinä saa netistä kokonaan pois. Että jos joku pedo runkkailee lapsesi kuville netissä, syytä itseäsi. Vituttaa tuollainen välinpitämättömyys lapsen itsemääräämisoikeutta kohtaan.
Kommentit (124)
Anteeks nytv aan, mutta mä kyllä aina kysyn mun lapselta, että saako tämän kuva laittaa. Ja hän usein jopa itse toivoo sitä. Nykylapset elävät verkossa ja meidän tehtävä on tukea heitä siinä. Ja näyttää esimerkkiä. Kun toimin kuvien kansa vastuullisesti, opetan samalla lapselleni, miten homma hoidetaan niin, ettei tartte katua mitään.
No ei tule, ne kuvat näkyy vain sukulaisille ja ystäville. Niille jotka näkis ne myös kotialbumissa. Ja kuvat on siistejä, eivät millään tavalla nolaa lasta. Miksi ihmeessä lapsi niistä suuttuisi? Pientä rajaa tuolle vainoharhaisuudelle.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:52"]
Anteeks nytv aan, mutta mä kyllä aina kysyn mun lapselta, että saako tämän kuva laittaa. Ja hän usein jopa itse toivoo sitä. Nykylapset elävät verkossa ja meidän tehtävä on tukea heitä siinä. Ja näyttää esimerkkiä. Kun toimin kuvien kansa vastuullisesti, opetan samalla lapselleni, miten homma hoidetaan niin, ettei tartte katua mitään.
[/quote] Puhun lähinnä sylilapsista, jotka eivät osaa ilmaista tahtoaan tai ymmärrä miten lopullista kuvan laittaminen on. Jos on joku vaikkapa kouluikäinen tai vanhempi, on vähän eri asia sillä he voivat jopa ymmärtää mikä riski omien kuvien laittamisesta on. Ap
Joo, tuskin kukaan tunnistaa lastani 18-vuoden päästä vauvakuvista. Mitään alastonkuvia en luonnollisesti laita. Jos joku pedofiili vetää käteen, kun tenavalla on ulkohaalarit ja istuu pulkan päällä, niin oma on häpeänsä. Jokainen toimii omalla tavallaan, jos sinä et laita lastesi kuvia FB:n, se ei ole minulta pois. Vastaavasti jos minä laitan, se ei ole sinulta pois.
No ei tule, ne kuvat näkyy vain sukulaisille ja ystäville. Niille jotka näkis ne myös kotialbumissa. Ja kuvat on siistejä, eivät millään tavalla nolaa lasta. Miksi ihmeessä lapsi niistä suuttuisi? Pientä rajaa tuolle vainoharhaisuudelle.
[/quote] Facebookilla on oikeus myydä kuvat eteenpäin ja kuka tahansa ystävistäsi voi ladata kuvan koneelleen ja pistää kiertoon. En ole vainoharhainen, vaan on kyse lapsen oikeudesta omiin kuviinsa ja siihen, mitä hänestä netissä on laitettuna.
Samanlaisia lapsikuvia laitan kun Sokoksenkin kuvatosta löytyy - vaatteet päällä. Ota se foliohattu jo pois päästä!
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:54"]
Joo, tuskin kukaan tunnistaa lastani 18-vuoden päästä vauvakuvista. Mitään alastonkuvia en luonnollisesti laita. Jos joku pedofiili vetää käteen, kun tenavalla on ulkohaalarit ja istuu pulkan päällä, niin oma on häpeänsä. Jokainen toimii omalla tavallaan, jos sinä et laita lastesi kuvia FB:n, se ei ole minulta pois. Vastaavasti jos minä laitan, se ei ole sinulta pois.
[/quote] Ei minulta, mutta lapselta kyllä. Itse ainakin olisin vetänyt teini-iässä ihan silmittömät raivarit, jos mun vanhemmat olis laittaneet mun vauvakuvia menemään pitkin mantuja kysymättä multa lainkaan. Sinulla ei ole oikeutta laittaa lapsestasi yhtään mitään nettiin ilman lapsen lupaa, lapsi ei ole sinun jatkeesi.
Hei oikeesti, nyt valot päälle, ja tervetuloa vuoteen 2014
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:55"]
[/quote] Facebookilla on oikeus myydä kuvat eteenpäin ja kuka tahansa ystävistäsi voi ladata kuvan koneelleen ja pistää kiertoon. En ole vainoharhainen, vaan on kyse lapsen oikeudesta omiin kuviinsa ja siihen, mitä hänestä netissä on laitettuna.
[/quote]
Miksi ihmeessä mun ystävät tai sukulaiset laittais mun lapsen kuvan kiertoon? Kyllä tuo aika vainoharhaiselta kuulostaa. Ei kai niitä lapsen paperikuviakaan kohta enää uskalla sukulaisille antaa, nehän voi ne laittaa skannaamalla nettiin. Taidan pistää lapsen komeroon, ettei siitä kukaan vaan saa mitään vihiä ja kuvia.
Vittu, hankkikaa oikeita ongelmia.
Just tuollaiset raivotautiset ja tiukkanutturaiset olen rajoittanut näkemästä kuviani niinkuin ap.
Jaa, jos joku sukulainen tai Facebook laittaa kuvan toppa-asuisesta lapsestani pedorinkiin niin voi voi. Kait sinä puet lapsesi kesällä burkhaan uimarannalla, koska hän päätyy todennäköisemmin pedon kuvakokoelmaan jonkun puskissa pitkällä putkella kuvaavan pervon toimesta. Netissä, lehdissä, mainoskatalogeissa on niin paljon lasten kuvia että pervot tuskin jaksaa tumputtaa jonkun "JasminaJarmon hyvää joulua, tonttulakki päässä ja piparit kourassa" -kuvan edessä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:00"]
Just tuollaiset raivotautiset ja tiukkanutturaiset olen rajoittanut näkemästä kuviani niinkuin ap.
[/quote] Olen parikymppinen IT-alan opiskelija, minun raivoni taustalla on aika monta vuotta opiskelua siitä, miten tuollaiset palvelimet toimivat ja paneutumista niiden heikkouksiin ja tietoturvaongelmiin.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:56"]
Samanlaisia lapsikuvia laitan kun Sokoksenkin kuvatosta löytyy - vaatteet päällä. Ota se foliohattu jo pois päästä![/quote] Sokoksen kuvastosta ei ilmene, että kuvassa on Hannu ja Heli [sukunimi tähän]n jälkeläinen.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:54"]
[/quote] Ei minulta, mutta lapselta kyllä. Itse ainakin olisin vetänyt teini-iässä ihan silmittömät raivarit, jos mun vanhemmat olis laittaneet mun vauvakuvia menemään pitkin mantuja kysymättä multa lainkaan. Sinulla ei ole oikeutta laittaa lapsestasi yhtään mitään nettiin ilman lapsen lupaa, lapsi ei ole sinun jatkeesi.
[/quote]
Itse en olisi vetänyt raivareita ja kun katson omia vauvakuvia, ei minua niistä tunnista. Lapsestani varmasti tulee myös ihan selväjärkinen (meillä ei ole tuota vainoharhaisuutta suvussa), joten en usko, että hän mitään ahdistusta saa asiasta.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:04"]
Itse en olisi vetänyt raivareita ja kun katson omia vauvakuvia, ei minua niistä tunnista. Lapsestani varmasti tulee myös ihan selväjärkinen (meillä ei ole tuota vainoharhaisuutta suvussa), joten en usko, että hän mitään ahdistusta saa asiasta.
[/quote] Ad hominem vaan sullekin.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:58"]
Hei oikeesti, nyt valot päälle, ja tervetuloa vuoteen 2014
[/quote] Vuoteen 2014, jossa lapset ovat aikuisten omaisuutta ja aikuisten eksploitaation uhreja, kun oma tarve tykkäyksille menee lapsen itsemääräämisoikeuden edelle? Voitte antaa minulle fb-tunnuksenne ja katsotaan kauanko menee ennen kuin pääsen teidän kuviin käsiksi. Voin pistää eteenpäinkin pedorinkeihin jos teitä ei haittaa?
[/quote]
taidan sitten haastaa seppälän koulukuvaukset oikeuteen kun juuri katselin sieltä kuvia:)))
mulle on yksi ja sama kuka runkkaa ja missä. En voi kaltaisillesi sekopäille mitään, mutta jos haluat lasten kuville runkata kannattaa mennä johonkin muualle kun fb:hen, googlaa itsellesi vaikka jotain sivustoja ja toivo ettet jää kiinni.
Kauheeta.