Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä joka laitat kersasi kuvia Facebookiin

Vierailija
29.11.2014 |

Onnittelut, lapsesi tulee vihaamaan sinua kasvettuaan saadessaan tietoonsa, että olet pyyhkinyt persettäsi hänen oikeudellaan yksityisyyteen ja sananvaltaan siitä, mitä hänestä nettiin laitetaan, ja osoittanut merkkejä ajatusmaailmasta, että lapsi on sinun omaisuuttasi ja hänellä on tasan sen verran oikeuksia mitä sinä vanhempana sallit. Facebook omistaa kaikki kuvat, mitä lapsestasi sinne laitat ja kuvia ei ikinä saa netistä kokonaan pois. Että jos joku pedo runkkailee lapsesi kuville netissä, syytä itseäsi. Vituttaa tuollainen välinpitämättömyys lapsen itsemääräämisoikeutta kohtaan.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity aloitukseen, mutta...

Itse olen poistanut kavereista kaikka lapsikuvia liikaa postaavat. En jaksa katsella Nico-Petteriä 20:stä eri kulmasta kuvattuna 5 kertaa päivässä.

Vierailija
22/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella on kaikissa kuvissa aina vaatteet päällä, joten jos joku pedofiili niille runkkailee niin saman hän voisi tehdä jos on vaikka nähnyt lapseni päiväkodissa, kauppakeskuksessa, leikkipuistossa... En mä uimahalliin tai rannallekkaan mennessä tiedä kuinka monta pedofiilia poistuu lapseni nähtyä vessoille runkkaamaan. Missään kuvissa ei näy tai tapahdu mitään asiatonta joten periaatteessa ei haittaa vaikka ne kuvat siellä lojuisikin. Mitkään kuvat ei myöskään ole millään tasolla noloja tai sellaisia joita lapseni tulisi häpeämään joskus sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapset haluaisivat aikuisina salata taustansa. Syystä tai toisesta. Sitten on kuitenkin netti pullollaan näitä heidän vanhempiensa lataamia kuvia. Tulevat koulukaverit ja työkaverit ja työnantajat ja ties ketkä näkevät niistä, millaisista oloista sitä ollaan kotoisin.

Omilla nimilläänhän nämä vanhemmat Facebookissa toimivat, joten tulevan aikuisen vauvakuvat pystyy yhdistämään oikeaan henkilöön.

Vierailija
24/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:00"]

Just tuollaiset raivotautiset ja tiukkanutturaiset olen rajoittanut näkemästä kuviani niinkuin ap.

[/quote] Olen parikymppinen IT-alan opiskelija, minun raivoni taustalla on aika monta vuotta opiskelua siitä, miten tuollaiset palvelimet toimivat ja paneutumista niiden heikkouksiin ja tietoturvaongelmiin.
[/quote]

Jos jotain kiinnostaa murtautua ja varastaa kuva jossa olemme lasteni kanssa metsäretkellä, niin siitä vaan. En jaksa uskoa että a. Ketään kiinnostaa b. Jos kiinnostaa, niin siitä ei koituisi harmia kellekään perheemme jäsenistä. Harkintaa voi käyttää kuvien julkaisuissakin.

Vierailija
25/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:07"]

mulle on yksi ja sama kuka runkkaa ja missä. En voi kaltaisillesi sekopäille mitään, mutta jos haluat lasten kuville runkata kannattaa mennä johonkin muualle kun fb:hen, googlaa itsellesi vaikka jotain sivustoja ja toivo ettet jää kiinni.

[/quote] Oikeasti? Tällä logiikalla jos sanon, että auki jätetty ovi saattaa johtaa siihen, että joku menee pöllimään sun telkkarin tarkoittaa sitä, että minä henkilökohtaisesti haluan varastaa TV:si? Mene nyt vittuun.

Vierailija
26/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kaikki aikausi- ja sanomalehdet, mainokset, televisio-ohjelmat jne., joissa on lapsia, ovat suoraan saatanasta. Niinkö?

Vauva-lehden tulisi retusoida kaikki lehtensä sivuilla esiintyvät lapset tunnistamattomiksi, koska eiväthän lapset ole voineet päättää lehden sivuille päätymistä. Turha vedota printti- ja verkkomedioiden eroihin. Tuossahan tuo lehden kansikuvavauva komeilee tämänkin sivun yläreunassa. 

Vierailija
27/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:09"]

Samoin kaikki aikausi- ja sanomalehdet, mainokset, televisio-ohjelmat jne., joissa on lapsia, ovat suoraan saatanasta. Niinkö?

Vauva-lehden tulisi retusoida kaikki lehtensä sivuilla esiintyvät lapset tunnistamattomiksi, koska eiväthän lapset ole voineet päättää lehden sivuille päätymistä. Turha vedota printti- ja verkkomedioiden eroihin. Tuossahan tuo lehden kansikuvavauva komeilee tämänkin sivun yläreunassa. 

[/quote] Lehden etusivulla ei lue että olen Matti Meikäläinen Porvoosta, vanhempieni nimet ovat Maija Meikäläinen ja Martti Meikäläinen ja yksityiskohtaista kuvausta jokapäiväisestä elämästäsi.

Vierailija
28/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:08"] Jos jotain kiinnostaa murtautua ja varastaa kuva jossa olemme lasteni kanssa metsäretkellä, niin siitä vaan. En jaksa uskoa että a. Ketään kiinnostaa b. Jos kiinnostaa, niin siitä ei koituisi harmia kellekään perheemme jäsenistä. Harkintaa voi käyttää kuvien julkaisuissakin.

[/quote] Niin, sinua ei harmita. Mikä takaa että lastasi ei kahdenkymmenen vuoden päästä harmita? Kyse ei ole sinusta vaan lapsestasi, minua ei kiinnosta haittaako sinua vaan haittaako lastasi.

Vierailija
30/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:09"]

[/quote] Lehden etusivulla ei lue että olen Matti Meikäläinen Porvoosta, vanhempieni nimet ovat Maija Meikäläinen ja Martti Meikäläinen ja yksityiskohtaista kuvausta jokapäiväisestä elämästäsi.

[/quote]

et ole tainnut ikinä lukea Vauva-lehteä? Ihan nimillä siellä yleensä esiinnytään. Moniin juttuihin sisältyy hyvinkin yksityiskohtaista kuvausta elämästä. 

Vierailija
31/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seuraavaksi salaliittoteorioita:

höylää korttia ja tiedän mitä syöt,

leimaa lippusi ja tiedän missä kuljet bussilla,

facebook yhdistää ja sitouttaa, laitetaanko seuraavaksi siru?

Vierailija
32/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:14"]

et ole tainnut ikinä lukea Vauva-lehteä? Ihan nimillä siellä yleensä esiinnytään. Moniin juttuihin sisältyy hyvinkin yksityiskohtaista kuvausta elämästä. 

[/quote] En tue roskalehtiä, kiitos kysymästä.

Vierailija
33/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn ihan rehellisesti ja odotan selkeästi argumentoituja vastauksia, en mitään "olet hullu foliohattuinen pedo kun tällaisia postailet"-tason argumentaatiota vaan ihan selkeitä perusteluja sille, miksi sinulla on oikeus julkaista lastesi kuvia netissä. Lupaan olla avoimin mielin, kertokaa mulle: miksi?

Vierailija
34/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:07"]Ehkä lapset haluaisivat aikuisina salata taustansa. Syystä tai toisesta. Sitten on kuitenkin netti pullollaan näitä heidän vanhempiensa lataamia kuvia. Tulevat koulukaverit ja työkaverit ja työnantajat ja ties ketkä näkevät niistä, millaisista oloista sitä ollaan kotoisin.

Omilla nimilläänhän nämä vanhemmat Facebookissa toimivat, joten tulevan aikuisen vauvakuvat pystyy yhdistämään oikeaan henkilöön.
[/quote]

Kuvat jaan kavereille, ei niitä 20 vuoden päästä lapsen pomo näe. Riisu foliohattu.

Minua on lapsena käytetty hyväksi. Siihen ei liity valokuvat mitenkään. En ymmärrä sinua ap ollenkaan.

Vierailija
35/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:14"]

[/quote] En tue roskalehtiä, kiitos kysymästä.

[/quote]

tämä roskalehden foorumi kuitenkin näyttää kelpaavan. Näsäviisaalla kommentillasi vain sivuutat teoriasi aukot.

Vierailija
36/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:20"]

Kuvat jaan kavereille, ei niitä 20 vuoden päästä lapsen pomo näe. Riisu foliohattu. Minua on lapsena käytetty hyväksi. Siihen ei liity valokuvat mitenkään. En ymmärrä sinua ap ollenkaan.

[/quote]Tuo ei ollut ap ja jos ainoa argumentti, jonka asiaa puoltaen saan on että minulla on kuvitteellinen päähine päässäni niin voi logiikan riemuvoittoa. Sinun hyväksikäyttökokemuksesi eivät tuo argumentillesi minkäänlaista lisäarvoa, vaan haluan oikeasti kattavan selityksen sille, miksi vanhemmilla on valta päättää minkälaisia kuvia lapsista nettiin laitetaan. Tuo pedorunkkailupointti ei ollut missään nimessä pääpointtini, vaan se miten vastenmielisenä pidän aikuisten asennetta lasten kuviin. Minulle on aivan sama kuinka asiallisia kuvat ovat, loppuviimein lapsella pitäisi olla se lopullinen sana siihen, mikä menee Facebookiin ja mikä ei. Nyt näin ei ole, vaan siitä päättävät vanhemmat. Miksi?

Ap

Vierailija
37/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:23"]

tämä roskalehden foorumi kuitenkin näyttää kelpaavan. Näsäviisaalla kommentillasi vain sivuutat teoriasi aukot.

[/quote] Ei, vaan jos näin tosiaan on, että Vauva-lehdessä esiinnytään omilla nimillä ja kuvilla, tuomitsen sen ihan yhtä lailla kun kuvien postailun Facebookiin. Minulla ei ole minkäänlaista teoriaa, teoria vaatisi tutkimusaineistoa ja valitettavasti en ole tiedemies vaan pelkkä IT-alan opiskelija, minulla ei ole aikaa eikä rahaa tehdä tutkimusta aiheeseen liittyen eikä minulla ole tutkimukseen vaadittavaa hypoteesia. Minun kantan on se, että tuollainen lasten yksityisyyden loukkaaminen on perseestä, teki sen sitten vanhemmat facebookissa tai Vauva-lehti.

Vierailija
38/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa heij tää! Kai te ymmärrätte, että se on sama asia ku ihmiset näkee teidät kadul

Vierailija
39/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/124 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:29"]

Hauskaa heij tää! Kai te ymmärrätte, että se on sama asia ku ihmiset näkee teidät kadul

[/quote] Ei ole. Jos joku näkee sinut kadulla, voit mennä pois kadulta ja asia on ratkaistu. Kun laitat kuvan Facebookiin, se tallentuu sinne palvelimelle eikä häviä koskaan, vaikka sinä myöhemmin sen poistaisitkin