Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä joka laitat kersasi kuvia Facebookiin

Vierailija
29.11.2014 |

Onnittelut, lapsesi tulee vihaamaan sinua kasvettuaan saadessaan tietoonsa, että olet pyyhkinyt persettäsi hänen oikeudellaan yksityisyyteen ja sananvaltaan siitä, mitä hänestä nettiin laitetaan, ja osoittanut merkkejä ajatusmaailmasta, että lapsi on sinun omaisuuttasi ja hänellä on tasan sen verran oikeuksia mitä sinä vanhempana sallit. Facebook omistaa kaikki kuvat, mitä lapsestasi sinne laitat ja kuvia ei ikinä saa netistä kokonaan pois. Että jos joku pedo runkkailee lapsesi kuville netissä, syytä itseäsi. Vituttaa tuollainen välinpitämättömyys lapsen itsemääräämisoikeutta kohtaan.

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tavallaan pointin, et lapsen tulisi saada päättää itse, mutta monia muitakin asioita vanhempi "joutuu" lapsen puolesta päättämään, koska se on osa vanhemmuutta. Esimerkkeinä: johonkin uskontoon kasvattaminen, lapsen nimi, harrastukset jne. Nämäkin on asioita, jotka varmaan jokaisen tulisi itse saada päättää, mutta vanhemmuuteen kuuluu tehdä päätöksiä, jotka koskevat lasta ja hänen oikeuksiaan. Lapsi ei voi elää ns. tyhjiössä 18 ikävuoteen saakka. Vertaus on ehkä tässä hieman ontuva, mutta voitanee sanoa, että se mitä päätät antaa tuoda lapsesta julki esim. somessa kuuluu vanhemmaan osaan päättää tiettyjä asioita lapsen puolesta parhaana näkemällään tavalla.

Vierailija
122/124 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:07"]Ehkä lapset haluaisivat aikuisina salata taustansa. Syystä tai toisesta. Sitten on kuitenkin netti pullollaan näitä heidän vanhempiensa lataamia kuvia. Tulevat koulukaverit ja työkaverit ja työnantajat ja ties ketkä näkevät niistä, millaisista oloista sitä ollaan kotoisin.

Omilla nimilläänhän nämä vanhemmat Facebookissa toimivat, joten tulevan aikuisen vauvakuvat pystyy yhdistämään oikeaan henkilöön.
[/quote] siis täh? Netti ei ole pullollaan mitään lasten kuvia, eikä niitä pomot pääse katselemaan kun vähän niitä yksityisyysaaetuksia osaa käyttää. Mun fb-kavereista alle 10% on listalla joka ylipäätään näkee minun kuva-albumit. Miten joku mun lapsen tulevaisuuden pomo näitä kuvia pääsis katseleen?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaverit laittaa paljon lapsistaan kuvia nettiin. Tyttö käy joskus katsomassa profiiliani ja hirnumassa luokkakavereidensa noloja kuvia. Toiseksi, kun tyttö on kaverini, ne tukevat kaverinkaverin sivuille, eli tyttönikin sivulle.

Vierailija
124/124 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:09"]

Samoin kaikki aikausi- ja sanomalehdet, mainokset, televisio-ohjelmat jne., joissa on lapsia, ovat suoraan saatanasta. Niinkö?

Vauva-lehden tulisi retusoida kaikki lehtensä sivuilla esiintyvät lapset tunnistamattomiksi, koska eiväthän lapset ole voineet päättää lehden sivuille päätymistä. Turha vedota printti- ja verkkomedioiden eroihin. Tuossahan tuo lehden kansikuvavauva komeilee tämänkin sivun yläreunassa. 

[/quote] Lehden etusivulla ei lue että olen Matti Meikäläinen Porvoosta, vanhempieni nimet ovat Maija Meikäläinen ja Martti Meikäläinen ja yksityiskohtaista kuvausta jokapäiväisestä elämästäsi.

[/quote]Näin on  jav:mäisintä on, ettäeräs ns ystävä on ottanut lapsenlapsestani  kuvia ja pistänyt fb:hen ja kertoo kuka, mitä missä? Nimenomaan sanoin ko ihmiselle, ettei kuvia sitten saa näkyä missään.

arvatkaa harmittaako?