Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuatteko te edes, kuinka sekaisin tämä maailma on?

Vierailija
05.10.2021 |

Vai onko mukavampaa olla välittämättä mistään niin kauan, kunnes osuu omaan nilkkaan?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tajuan, mutta en edes halua ajatella, kun alkaa tympimään niin lujaa. Ihminen on kesimäärin ihan tolkuttoman tyhmä otus ja meistä pitäisi poistaa noin 75% välittömästi. 

Vierailija
22/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuamme, mutta ei vaan jaksa.

Kuten professori Tuomas Malinen sanoo, nyt ei voi velttoilla, vaan on pakko jaksaa:

Joillakin on sellainen käsitys, että kaikki on jo päätetty, että Suomi tullaan ajamaan samaan tilanteeseen kuin vaikka Australia tai Saksa, eikä mitään olisi tehtävissä. Tämä ei pidä paikkaansa! Se on aivan sama, jos jotkut on tätä kabineteissa suunnitelleet, me suomalaiset päätetään se, mitä tässä maassa tapahtuu. Se on meidän päätös, ei kenenkään muun.

Joillakin on myös sellainen käsitys, että kansalaisille voi jakaa tätä tietoa koronaan liittyvistä poliittisista ongelmista ja kaikesta muustakin aina siihen asti, kunnes nämä EU:n vihapuhelait astuvat voimaan ja sitten paetaan metsään. Eli siis siinä vaiheessa, kun taistelu alkaa niin sitten haneen. Ei näin.

”Muutama viikko sitten Jere Karalahti kirjoitti instagram-tilillään, että hän on hiljaa, mutta ei sokea. En ihan tarkkaan tiedä, mihin Jere tällä viittasi, mutta oletan, että näihin korona-asioihin. Siinä mielessä tämä vertautuu ihan samaan kuin ajatellaan vaikka, että sä oisit juutalaisvainojen alkaessa kattonut siinä, kun naisia ja lapsia hakataan ja todennut, että minä en hyväksy tätä, mutta minä olen hiljaa. Kysymys on, että mitä hyötyä susta sitten on? Ei mitään.”

https://rapsodia.fi/missa-on-suomalaisten-miesten-sisu/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että minulla on siitä jonkinlainen käsitys. Sen tiedän, että maailma on nyt vähemmän sekaisin kuin koskaan ennen ihmiskunnan historiassa.

Tätä tulin sanomaan. Vaikka ei olla tavoitettu täydellisyyttä, ovat esim. ihmisoikeudet ja terveydenhuolto paremmalla tolalla kuin ikinä. Raakuudet eivät enää ole kansanhuvia.

Ikinä ei ole ennen ollut näin laajaa valikoimaa sairauksia. Ihmiset on sairaampia kuin koskaan ennen.

Vierailija
24/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuisiko maailman meno siitä, jos me täällä tajuaisimme ja sisäistäisimme täysin maailman nykytilanteen?

Vierailija
25/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä voin maailmalle, jos jo eriävästä mielipiteestä lynkataan somessa?

Jos mielipide on moraaliton, ihmisoikeuksia vastaan ja epäeettinen, somelynkkaus on perusteltavaa.

Sananvapaus on ja sitä saa käyttää mutta seuraukset on hyvä ymmärtää.

Vierailija
26/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten professori Tuomas Malinen sanoo, nyt ei voi velttoilla, vaan on pakko jaksaa:

Joillakin on sellainen käsitys, että kaikki on jo päätetty, että Suomi tullaan ajamaan samaan tilanteeseen kuin vaikka Australia tai Saksa, eikä mitään olisi tehtävissä. Tämä ei pidä paikkaansa! Se on aivan sama, jos jotkut on tätä kabineteissa suunnitelleet, me suomalaiset päätetään se, mitä tässä maassa tapahtuu. Se on meidän päätös, ei kenenkään muun.

Joillakin on myös sellainen käsitys, että kansalaisille voi jakaa tätä tietoa koronaan liittyvistä poliittisista ongelmista ja kaikesta muustakin aina siihen asti, kunnes nämä EU:n vihapuhelait astuvat voimaan ja sitten paetaan metsään. Eli siis siinä vaiheessa, kun taistelu alkaa niin sitten haneen. Ei näin.

”Muutama viikko sitten Jere Karalahti kirjoitti instagram-tilillään, että hän on hiljaa, mutta ei sokea. En ihan tarkkaan tiedä, mihin Jere tällä viittasi, mutta oletan, että näihin korona-asioihin. Siinä mielessä tämä vertautuu ihan samaan kuin ajatellaan vaikka, että sä oisit juutalaisvainojen alkaessa kattonut siinä, kun naisia ja lapsia hakataan ja todennut, että minä en hyväksy tätä, mutta minä olen hiljaa. Kysymys on, että mitä hyötyä susta sitten on? Ei mitään.”

https://rapsodia.fi/missa-on-suomalaisten-miesten-sisu/

Jere Karalahti ei ole hiljaa. Hän kyseenalaistaa. Käy katsomassa hänen insta päivityksensä.

Vierailija
27/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että minulla on siitä jonkinlainen käsitys. Sen tiedän, että maailma on nyt vähemmän sekaisin kuin koskaan ennen ihmiskunnan historiassa.

Tätä tulin sanomaan. Vaikka ei olla tavoitettu täydellisyyttä, ovat esim. ihmisoikeudet ja terveydenhuolto paremmalla tolalla kuin ikinä. Raakuudet eivät enää ole kansanhuvia.

Ikinä ei ole ennen ollut näin laajaa valikoimaa sairauksia. Ihmiset on sairaampia kuin koskaan ennen.

Ennen oli paljon laajempi valikoima sairauksia ja niihin kuoltiin.

Vierailija
28/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen tulokulma. Kyllä, maailma on ehkä vähiten väkivaltainen ikinä. Samaan aikaan moraali ja kunniantunto on ehkä kaikkein hirveimmässä jamassa ikinä.

Suurin vaikuttava tekijä on ateismi ja hengellinen välinpitämättömyys. Teemu Keskisarjan mainitsema ”Syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme” - mentaliteetti.

Ihmisen typistäminen puhtaasti materiaaliseksi olennoksi.

Vierailija
29/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaan kysyn kirjoitti:

Muuttuisiko maailman meno siitä, jos me täällä tajuaisimme ja sisäistäisimme täysin maailman nykytilanteen?

Ei, jos emme tee asian muuttamiseksi mitään.

Vierailija
30/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaan kysyn kirjoitti:

Kyllä. Se olisi alku. Voisimme alkaa kääntämään pyörää yhdessä erisuuntaan. Pikkuhiljaa, toiset pienin teoin, toiset suurin. Tarvitsemme jokaista jolla on silmät auki.

Vierailija
31/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me mitään tajuta, tyhmiä lampaita vaan ollaan. Hukkaan menee ap:n yritykset täällä. Kannattaa varmaan vaan pysyä siellä telegrammissa muiden valaistuneiden kanssa.

Vierailija
32/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli paljon laajempi valikoima sairauksia ja niihin kuoltiin.

Höpöhöpö. Diabetes, autoimmuunisairaudet, verisuonisairaudet. En usko.

Vierailija
33/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Koskaan ennen ei ole ollut yhtä syntinen maailma kuin nyt. Ihan on lopunajat käsillä. Sen tuntee. 2020 luvulla meni joku uusi vaihde päälle maailmassa. Raamatussa on profetiat.

Tulihan ne hihhulitarinoimaan sieltä seurakuntiensa nurkista. Ei kauaa mennyt.

Vierailija
34/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on niin tyhmiä että ovat lampaita ja suostuvat koekaniineiksi.

Vierailija
35/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun täytyy elää tätä omaa pientä elämää, siitäkin huolimatta vaikka maailma olis miten sekaisin.

On pakko käydä töissä, viedä lapsi päiväkotiin, hoitaa koti ja huolehtia myös parisuhteesta.

Ei siinä oikein hirveän paljon ehdi koko maailman tilannetta surra, toistaiseksi riittää se, että on mukana menossa, että jaksaa painaa eteenpäin ja tietää suurinpiirtein mitä Suomeen kuuluu ja jotain mitä suureen maailmaan kuuluu.

Kyllä ne ovat takaraivossa tietona ilmastonmuutos, koronaepidemia, muiden työttömyys, vanhempien ikääntyminen, sodat sun muut.   Mutta ei niitä ole aikaa mietistkellä joka ikinen päivä, ja kauhistella sitä.

Se on pakko, muuten sun lapsilla ei ole enää elämisen arvoista elämää! Kannattaa liittyä tukemaan edes jotain kansanliikettä joka vastustaa totalitarismia, esim. VKK:hon.

Vierailija
36/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me mitään tajuta, tyhmiä lampaita vaan ollaan. Hukkaan menee ap:n yritykset täällä. Kannattaa varmaan vaan pysyä siellä telegrammissa muiden valaistuneiden kanssa.

Sinun elämäntehtävä on varmaan muiden ihmisten arvostelu.

Vierailija
37/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Koskaan ennen ei ole ollut yhtä syntinen maailma kuin nyt. Ihan on lopunajat käsillä. Sen tuntee. 2020 luvulla meni joku uusi vaihde päälle maailmassa. Raamatussa on profetiat.

Tulihan ne hihhulitarinoimaan sieltä seurakuntiensa nurkista. Ei kauaa mennyt.

Koska Kirjassa sanottiin sitä ja tätä - "We've GOT TO fulfill the book".

Auta armias, jos joutuisikin myöntämään eläneensä valheessa ja olleensa...väärässä.

Vierailija
38/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuamme ja jaksaa silti täytyy. On vastuullamme jaksaa.

Vierailija
39/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on niin kaukana todellisuudesta että ne ei tajua vaikka totuus lyötäisiin naaman eteen. Omassa pikku kuplassa on niin turvallista ja mukavaa. Siellä riittää tekemistä, niinkuin muiden arvostelu ynnä muut epäoleelliset harrastukset.

Vierailija
40/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senpä takia kannattaakin pitää nyt itsestään huolta. Etenkin vahvistaa henkistä itsepuolustusta. Olla uskomatta paskauutisointia ja loputonta syyllistämistä.

Kyllä tuo loppuu, kun vain tarpeeksi moni kieltäytyy siitä, mitä meille nyt syötetään. Nyt on vaan tämmöisen hulinan aika. Tiedä vaikka tätä olisi suunniteltu miten huolella, hyvin laskelmoidulta vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi