Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuatteko te edes, kuinka sekaisin tämä maailma on?

Vierailija
05.10.2021 |

Vai onko mukavampaa olla välittämättä mistään niin kauan, kunnes osuu omaan nilkkaan?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
42/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä voin maailmalle, jos jo eriävästä mielipiteestä lynkataan somessa?

Jos mielipide on moraaliton, ihmisoikeuksia vastaan ja epäeettinen, somelynkkaus on perusteltavaa.

Sananvapaus on ja sitä saa käyttää mutta seuraukset on hyvä ymmärtää.

"Moraalittomia ovat kaikki mielipiteet, jotka poikkeavat omistani. Ihmisoikeuksia vastaan on se, että pitää eri oikeuksia tärkeinä kuin minä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että minulla on siitä jonkinlainen käsitys. Sen tiedän, että maailma on nyt vähemmän sekaisin kuin koskaan ennen ihmiskunnan historiassa.

Mielenkiintoinen tulokulma. Kyllä, maailma on ehkä vähiten väkivaltainen ikinä. Samaan aikaan moraali ja kunniantunto on ehkä kaikkein hirveimmässä jamassa ikinä.

Suurin vaikuttava tekijä on ateismi ja hengellinen välinpitämättömyys. Teemu Keskisarjan mainitsema ”Syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme” - mentaliteetti.

Ihmisen typistäminen puhtaasti materiaaliseksi olennoksi.

Ateismissa tai siinä ettei taivu valtauskontojen alle ole mitään moraalitonta. Sitä voi olla hengellinen ilman uskontoja tai siitä keksittyjä taruhahmoja. Ateisti voi olla spirituaalinen.

Vierailija
44/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mielipide on moraaliton, ihmisoikeuksia vastaan ja epäeettinen, somelynkkaus on perusteltavaa.

"Moraalittomia ovat kaikki mielipiteet, jotka poikkeavat omistani. Ihmisoikeuksia vastaan on se, että pitää eri oikeuksia tärkeinä kuin minä."

Ehkä ymmärsit ehkä et.

Vierailija
45/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä on niin kaukana todellisuudesta että ne ei tajua vaikka totuus lyötäisiin naaman eteen. Omassa pikku kuplassa on niin turvallista ja mukavaa. Siellä riittää tekemistä, niinkuin muiden arvostelu ynnä muut epäoleelliset harrastukset.

Iso osa ihmisistä on kasvatettu miellyttämään ja hyssyttämään. On jo meillä äidinmaidossa tämä kyykkiminen ja varovaisuus, asioiden patoaminen sisään.

Ja todellisuuspakoa kyllä löytyy vaikka ja miten pelottelun ja uhkakuvien vastapainoksi.

Suosittelen lämpimästi sananvapausaiheista lukemista. Suomeksikin löytyy hyvin. Sieltä löytyy hyvin selvennöstä nykyiseen poliittisen korrektiuden pakkomielteeseen. Itsekin havahduin tähän ihan vasta.

Vierailija
46/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että minulla on siitä jonkinlainen käsitys. Sen tiedän, että maailma on nyt vähemmän sekaisin kuin koskaan ennen ihmiskunnan historiassa.

Mielenkiintoinen tulokulma. Kyllä, maailma on ehkä vähiten väkivaltainen ikinä. Samaan aikaan moraali ja kunniantunto on ehkä kaikkein hirveimmässä jamassa ikinä.

Suurin vaikuttava tekijä on ateismi ja hengellinen välinpitämättömyys. Teemu Keskisarjan mainitsema ”Syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme” - mentaliteetti.

Ateismissa tai siinä ettei taivu valtauskontojen alle ole mitään moraalitonta. Sitä voi olla hengellinen ilman uskontoja tai siitä keksittyjä taruhahmoja. Ateisti voi olla spirituaalinen.

Agnostikko?

Vierailija
47/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä tulin sanomaan. Vaikka ei olla tavoitettu täydellisyyttä, ovat esim. ihmisoikeudet ja terveydenhuolto paremmalla tolalla kuin ikinä. Raakuudet eivät enää ole kansanhuvia.

Ikinä ei ole ennen ollut näin laajaa valikoimaa sairauksia. Ihmiset on sairaampia kuin koskaan ennen.

Iso osa niistä johtuu siitä, että ruokaa on enemmän saatavilla kuin koskaan ennen tunnetun historian aikana. Samoin liikkuminen on vaivattomampaa kuin koskaan ennen. "Ei huvita kävellä autolle, kun parkkipaikka on tuolla tien toisella puolen. Otanpa tuosta tuon jonkun jättämän sähköpotkulaudan ja kurvaan sillä autolle, täytyy vaan varoa että en naarmuta sitä vahingossa, jos menenkin vähän liian lähelle etuovea".

Vierailija
48/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateisti ei voi olla spirituaalinen, koska ei usko mihinkään. Moni pakana tai satanisti tosin piiloutuu ateisti-identiteetin alle.

Vierailija
49/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Koskaan ennen ei ole ollut yhtä syntinen maailma kuin nyt. Ihan on lopunajat käsillä. Sen tuntee. 2020 luvulla meni joku uusi vaihde päälle maailmassa. Raamatussa on profetiat.

Tungepa perseeseesi ne lopunajat ja satukirjasi profetioineen kaikkineen.

Vierailija
50/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väki ja valta kunniaan, kaulakeinut toreille.

Vierailija
51/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee kylmät väreet 💚

Vierailija
52/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberaaleilla alkaa olla aika ahdata nykymaailmassa. Joko kannatat perussuomalaisia arvoja tai sitten itket ja kannatat. Ei ole muuta vaihtoehtoa. Persupropaganda jatkuu niin kauan kunnes viesti menee perille ja varmuuden vuoksi vielä pidempäänkin.

Vierailija
53/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateisti ei voi olla spirituaalinen, koska ei usko mihinkään. Moni pakana tai satanisti tosin piiloutuu ateisti-identiteetin alle.

Niin? pitäisikö heidät polttaa ristillä vakaumuksiensa tähden?

Vierailija
54/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä toisen kerran kun on niin hyvä

Vierailija
55/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän olla välittämättä siitä, että vihjaat minun olevan moraaliton. Mikä on kiinnostavaa sikäli, että epäilet minun olevan moraaliton ihminen. Toiseksi, puhut minulle seurauksista kuin vähä-älyiselle lapselle. Maailma ei ole niin mustavalkoinen, ja somelynkkaus on minusta vaarallista jo siksi, että kaikilla ei luetunymmärtäminen ole hallussa.

Somelynkkaus ei ole perusteltua missään tilanteessa. Oikeutta kuuluu harjoittaa ne, jotka ovat siihen perehtyneet. Omia mielipiteitään saa ilmaista, mutta ketään kohtaan ei saa hyökätä niin, että se haittaa oikeaa elämää (esim. maine jne).

Vierailija
56/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusateistinen liike pohjusti huolella tätä nykyistä postmodernia sekasortoa, missä ihmiset jotka eivät usko enää mihinkään, uskovat mitä tahansa.

Kannattaa omalta kohdaltaan miettiä, mistä se mittakeppi löytyy. Itse löydän kristillisyydestä lohtuni, vaikken aktiivi olekaan. Opinkappaleet ja dogmit ovat eri asia kuin uskon ydin, joka on armo.

Ja nitä kautta ihmisenä olemisen nöyryys, joka on ihan myrkkyä nykyiselle minäjamunkaverit- narsismille.

Vierailija
57/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittee sie ny, onko ny joku sekkaasin.

Vierailija
58/66 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän olla välittämättä siitä, että vihjaat minun olevan moraaliton. Mikä on kiinnostavaa sikäli, että epäilet minun olevan moraaliton ihminen. Toiseksi, puhut minulle seurauksista kuin vähä-älyiselle lapselle. Maailma ei ole niin mustavalkoinen, ja somelynkkaus on minusta vaarallista jo siksi, että kaikilla ei luetunymmärtäminen ole hallussa.

Somelynkkaus ei ole perusteltua missään tilanteessa. Oikeutta kuuluu harjoittaa ne, jotka ovat siihen perehtyneet. Omia mielipiteitään saa ilmaista, mutta ketään kohtaan ei saa hyökätä niin, että se haittaa oikeaa elämää (esim. maine jne).

Niin no mitäpä Sebastianille kuuluu nykyään? Kolmas tuomio oikeuteen perehtyneiden taholta?

Vierailija
59/66 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Internet ja some vain ovat tehneet maailmanuutisten seuraamisesta helpompaa. Kyllä tällä pallolla on läpi ihmisen historian ollut aika seko meininki globaalilla tasolla. Ellei ihan jäätävää Euroopan išlamišaatiota ja sukupuolittamiskiimaa olisi menossa, sanoisin muussa tapauksessa olevan jopa verrattain täyspäisen meiningin.

Vierailija
60/66 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Agnostikko?

Agnostikko pitää laskea hengellisesti välinpitämättömäksi, samoin kuin jotain uskomusta tunnustavat mutta käytännössä välinpitämättömät ihmiset. Esim. muslimi jonka islam ilmenee ainoastaan niin että pekoni ei maistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi