Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasen vajaatoiminta - miten oireilee?

Vierailija
04.09.2006 |

Hiukset lähtee, on väsymys ja apatia. Epäilen kilpirauhasen vajaatoimintaa. Onko jollain ollut sama tilanne? Menen perjantaina verikokeisiin. Miten nopeasti verikokeet valmistuu? Meneekö monta päivää vai viikkoja kenties?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkitys auttaa kummasti jos sairaus todetaan.

Vierailija
2/8 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä on kilpirauhasen vajaatoiminta, siksi epäilen.

Pääseekö sinne verikokeisiin ihan omien epäilyjen pohjalta, vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mun kilpirauhanen näyttää ulospäin jotenkin oudolta. Olen ollut kaks kertaa asian takia verikokeissa, mutta kun ei niin ei. Että en sitten tiedä, mikä mahtaa olla...

Vierailija
4/8 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on kerrassaan mahdoton jo. Nämä " oireet" olleet jo kauan. Olen vaan selittänyt niitä aina milloin milläkin. Nyt ei oikein enää voi selittää millään kun tukkaa lähtee tukottain ja vaikka nukkuisi kaikki päivät niin pitää koota ittensä aina uudelleen kun pitäisi jotain saada tehdyksi. Voi kun jo saisin selvyyden.

Voikohan yleislääkäri diagnosoida, vai pitääkö mennä jonnekin erikoislääkärille vielä? Onko kokemuksia?

aapee

Vierailija
5/8 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aapee

Vierailija
6/8 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvotukset, ja palelu, alhainen ruumiinlämpö. Oireet ovat yksilöllisiä, kaikilla ei välttämättä ole kaikkia. Tuli mieleen, että oletko laihtunut/laihduttanut, tai erityisruokavaliolla? Nekin aiheuttavat em. oireita. Hyvä että menet verikokeisiin. T:Th

Vierailija
7/8 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laihtunut, vaikka olisin niin toivonutkin. En kyllä ole millään erikoisruokavaliollakaan.

Kiitos lisäoireiden mainitsemisesta. Osui ja upposi!

aapee

Vierailija:

Turvotukset, ja palelu, alhainen ruumiinlämpö. Oireet ovat yksilöllisiä, kaikilla ei välttämättä ole kaikkia. Tuli mieleen, että oletko laihtunut/laihduttanut, tai erityisruokavaliolla? Nekin aiheuttavat em. oireita. Hyvä että menet verikokeisiin. T:Th

Vierailija
8/8 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sairastanut sitä nyt jo 4 vuotta.. Tässä lisää oireita lainattuna tuolta kilpirauhasliiton sivuilta. Nämä on vaan yleisimpiä, kaikenlaista muutakin on mahdollista tulla..

Väsymys, lisääntynyt unen tarve

Palelu

Painonnousu

Kuiva iho

Ummetus

Kuiva ohut tukka, hiustenlähtö

Hidas sydämen syke

Käheys, äänen madaltuminen naisilla

Kuukautishäiriöt (runsaat kuukautiset, pitkät välit, kuukautisten poisjääminen)

Ajatuksen hitaus, masentuneisuus

Turvotus, silmien ympärillä, jalat, kädet

Lapsilla: Kasvun hidastuminen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi