Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi erosit kirkosta??

Vierailija
29.11.2014 |

Eli mitkä olivat sinun syysi? En ole uskovainen, enkä ole eroamassa sieltä, vaan minua kiinnostaa ihan yleisesti. Pahoittelut, jos tämä on jo 500. keskustelu kyseisestä aiheesta..

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
102/104 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin jo vuosia naispappeuden takia ja tämä homo päätös ja mäkisen puheet vain vahvistavat tätä.

Oikea päätös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en usko jumaliin.

Vierailija
104/104 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on opetettu raamatun oppeja aivan pienestä pitäen. Uskonnon tunnit tuntuivat helpolta koska aiheet olivat tulleet niin tutuiksi. Ylä-asteella opimme kuitenkin maailman eri uskonnoista, jolloin huomasin sen vielä paremmin että eri puolilla maailmaa uskotaan eri jumaliin tai että ennen muinoin Suomessakin oli uskottu luonnonjumaliin. Miksi siis uskoisin meidän jumalaan jos maailmassa on muitakin jumalia joihin voisin uskoa?
En pidä raamattua uskottavana ja siellä on myös kerrottu julmia asioita joita ihmisen tulisi tehdä. Esim. Miksi joku uhraisi oman lapsensa jumalan vuoksi?
En myöskään tarvitse elämääni jotain suurempaa voimaa johon voisin tukeutua. Minulla on ystäväni ja lähimmäiseni joihin voin turvautua vaikean paikan tullen.
Ainut syy miksi olen kuulunut kirkkoon, on että kuuluin siihen syntymästäni asti, kävin rippikoulun, koska se oli perinne ja sain sen ansiosta pitää juhlat. Pidän kirkollisista juhlista, koska ne ovat perinteikkäitä. Olen aina haaveillut meneväni naimisiin kauniissa kirkossa tai kotirannassa. Kuitenkin tultuani vanhemmaksi, olen huomannut että nuo kaikki juhlat on mahdollista pitää myös ilman että kuulun kirkkoon. Papin saarnat ja aamenet eivät merkitse minulle mitään ollessani alttarilla rakkaani kanssa. Minusta on vain pitkästyttävää kuunnella papin puheita koska en niihin usko.
Minusta on väärin että ihmisille opetetaan uskontoa pienestä pitäen. Uskonto ottaa liian suuren roolin lapsen elämässä. Se on kuin aivopesua. Minulle se merkitsi kuitenkin vain perinteitä, leikkejä ja lauluja. Jokaisella pitäisi kuitenkin olla lupa päättää mihin jumalaan uskoo vai uskooko ollenkaan. Pitäisi myös näyttää jo varhaisessa vaiheessa laajemmin mitä kaikkia uskontoja on olemassa. Eikä ole pakko uskoa mihinkään uskontoon. Voihan sitä uskoa vain tieteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme