G: Minkä ikäisenä olette ostaneet oman asunnon?
Kommentit (69)
ostin yksin kaksion, ihanan sellaisen.
eli olin silloin 22. Pidin lukion jälkeen välivuoden ja säästin ASP-lainaa varten ja lainan otin heti kun se oli mahdollista. Eka oma kotini oli 55-neliöinen kaksio eli mihinkään ihan pieneen luukkuun en muuttanut. Tuolloin asuntojen hinnat eivät olleetkaan ihan sitä luokkaa kuin nykyisin.
Ostettiin avopuolison kanssa rivarikaksio Espoosta.
Olin säästänyt kaikki palkkani 18 v lähtien ja saatiin lopulle vanhempieni takaus. Opiskelin HY:llä ja kävin töissä samalla. Avokki opiskeli myös. Oli labradorinnoutaja ja Volvo s40.
Nykyisin olen 27v. Avoliitossa toisen miehen kanssa, yksi lapsi. Toinen omistusasunto: kerrostalokolmio pk-seudulla. Aiemman asunnon myynnistä sain hyvän voiton. Maisteripaperit vielä gradun jättöä vaille valmiit. Töissä olin mammalomailuun asti. Mies töissä. Kaksi autoa: mulla pikku citikka (2007) ja miehellä Mersu (2001).
Asunnot oli silloin halpoja (v.98). Säästöjä ei ollut, molempien vanhemmat takas lainan. Nyt kolmas yhteinen omistusasunto, kannatti aloittaa nuorena...
Tota ylempää. Siis mitä!? Kuvittelenko vain mutta joku vähän pönkittää säälittävää itsetuntoaan taas vauva-palstalla :DD Oikein MERSU miehellä, salli mun nuaraa.. ahahahahaaa!
Opiskelin silloin yliopistossa, tosin lääkäriksi ja aloin silloin tehdä jo lääkärin sijaisuuksia, vanhemmat takasivat. Nyt ikää 32v. ja 3. omistusasunto.
28-vuotias ja aviomiehen kanssa kolmen lapsen vanhempina ostimme oman asunnon.
Sitä ennen olimme asuneet 10 vuotta vuokralla.
Halvalla sai. Nyt oon 37-vuotias ja asun omakotitalossa josta ei enää niin hirveesti velkaa ole.
mies oli 24. Itse opiskelin yliop. ja kaupassa osa-aikaisena, mies töissä. Koko homma kävi kuin vahingossa: Huvikseen selailin Etuovesta asuntoja lauantai-iltana ja siellä oli ihana asunto.
Maanantaina menin Handelsbankeniin läpällä kysymään, heruisko lainaa ja siellä sanottiin että joo, tottakai. Sieltä kiinteistövälittäjälle, joka sanoi että vartin päästä alkaa näyttö. Kerkesin paikalle 5min. ja esittelijä oli siellä jo. Kun olin lähdössä, muut katsojat tulivat paikalle. Soitin miehelle ja sitten välittäjälle, että otetaan asunto. Hyvä niin, sillä kun pääsin välitystoimstolle, oli jo 2 muuta katselijaa ilmoittanut haluavansa asunnon.
Kaikki tapahtui hätäisesti, mutta todella tyytyväisiä ollaaan oltu. Talosta on myyty vastaavia asuntoja 15000-25000 kalliimalla, kun mitä tästä maksoimme :)
yksin 20 vuotiaana kerrostalokaksion ja 23 vuotiaana avomiehen kanssa rivitalokaksion. Rivarissa asutaan vieläkin, kerrostalokaksio on vuokralla.
Ja joo, opiskelin kyllä 20vuotiaana mutta kävin samalla töissä. Pankin rahalla on ostettu ja vanhemmat takasivat. Ja joo, kyllä ne tulot riittävät, kun laittaa aluksi lyhennykset järkeviksi, saman määrän olisin joutunut vuokralla maksamaan.
Lueskelin ensin sitä "mikä on elämäntilanteesi"- ketjua ja laitoin tähän vahingossa niitä siellä kysyttyjä tietojakin.
Eli unohtakaa autot.
T: 19
P.S. Kenen mielestä mesrsussa on jotain ihmeellistä? Auto kun auto.
mä olin 26-vuotias kun ostin yksiön Helsingistä. Nyt on vasta toinen asunto menossa, rivari kehyskunnassa. Kolmas asunto on hakusessa, eli joko omakotitalo tai erillistalo seuraavaksi.
JA siitä on nyt aikaa vähän päälle 20 vuotta.
ostin ensimmäisen oman asunnon, tosin pankin rahoilla ja vanhempien takauksella.
19v olin kun ostin toisen asunnon, vauvan synnyttyä piti saada enemmän tilaa. ;) Nyt olen 21v.
mielenkiintosta kuulla minkä ikäisenä muut ovat tähän "pystyneet" kun mulla oman asunnon osto suunnitteilla! :)
Ensin miehen kanssa himmattiin 5 vuotta, kun ei jotenkin haluttu vanhempien takausta. Olis kyllä pitänyt heti vaan ruveta maksamaan omaa. No, onneksi vuokrat oli silloin jotain ihan muuta kuin nyt. Nyt ollaan siis perheellisiä 34- ja 37-vuotiaita.
terveisin akateeminen pätkätyölainen ja väitöskirjan viimeistelijä (väittelee tammikuussa)
oon nyt 36 v. On miehellä kyllä ollut talo jo 10 vuotta, mutta ei olla asuttu siinä. Ja nyt tästäkään ei olla vuokraa maksettu enää kolmeen vuoteen.