Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Minkä ikäisenä olette ostaneet oman asunnon?

Vierailija
22.11.2009 |

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

24-vuotiaana omakotitalo. :) Olihan se silloin muka olevinaan kallis, mutta nykyään täälläkin on hinnat ihan pilvissä. Onneksi ehdin maksaa lainankin pois ennen kuin korot ampuivat avaruuteen. Ja silloin ennen ei tarvinnut maksaa varainsiirtoveroakaan ensimmäisestä asunnosta, kun osti riittävän nuorena. :)

Vierailija
42/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisenä .Ostin 80 neliön kaksion Tukholman keskustasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 25v ensiasunnon ostaja. Nyt 20v myöhemmin asutaan avopuolison kanssa vuokralla, kumpikaan ei halua enää omistusasuntoa mutta ulkomailta ollaan ajateltu ostavamme loma-asunnon. Tulot meillä 10-2000€/kk netto

Vierailija
44/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin puolison kanssa parikymppisinä opiskelijoina kaksio Sörnäisistä vuosituhannen vaihteessa. Siihen aikaan sai lainaa ilman säästöjä ja alkuun pari vuotta lyhennysvapaata. Vanhemmilta takaus ja itseasiassa aloite koko hommaan. Kämppä maksoi muistaakseni 110 000 euroa. Asuttiin kymmenen vuotta ja myytiin 198 000 eurolla, eli oli hyvän kodin lisäksi hyvä sijoitus. Sen jälkeen ostettiin isompi asunto Helsingistä, joka sekin on myyty jokunen vuosi sitten. Myynnin jälkeen muutettiin pohjoiseen, josta saatiin ostettua kiva talo ja rahaa jäi vielä ylikin. Nyt siis reilu nelikymppisinä ollaan asuntovelattomia.

Vierailija
45/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30. Sattumoisin vielä synttärinä. Yksin.

Kohta tuli puoliso ja siitä 2v niin muutettiin yhteiseen. 

Vierailija
46/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 vuotiaana, sain papalta käsirahan ja silloin oli vielä pks alueellakin kohtuu halpaa ja vanhemmat takasi lainan. 

Vierailija
47/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata nuoruuttaan sitoa yhteen osoitteeseen eikä pankkilainoihin.

Omassa suvussa tulossa kolme perintöasuntoa, itse lähestyn nyt 55-vuotta eli ihan sopiva eläkepääoma.

Vierailija
48/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 25v ja mies 32v. Kumpikin olimme tavallisia palkkatyöläisiä ja pesämunan oli vain omat 3 vuoden ansiot. Tämä oli70-luvulla .ostimme ihanstuttavan tilavan uuden saunallisen perheasunnon. Lapset syntyi sen jälkeen.

Vierailija
49/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 23 v vuotiaana v.2018 rakennetun omakotitalon.

M 24 v

Vierailija
50/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

23-vuotiaana, mieheni oli 25v. Ei ollut ihmeellisiä säästöjä etukäteen, vaan lainaa piti ottaa silloisen mittapuun mukaan melko reilusti. Nyt laina jo maksettu.

Vierailija
51/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 23 ja puoliso 24. Makseltiin lainaa noin 9 vuotta, kunnes tuli isohko perintö ja maksettiin loppu laina kerralla pois.

Vierailija
52/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 v 

kolmas asunto menossa kun ikäni on tuplaantunut.

Vierailija
53/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostanut, eikä ole koskaan mahdollisuutta ostaakaan. Olen neljäkymppinen moniongelmainen työtön, eikä säästöjä tai omaisuutta ole. Sukulaiseni luona joudun asumaan eli jo muuttaminen asumaan yksin vuokra-asuntoon on mahdotonta. Asun todennäköisesti sukulaiseni luona niin kauan kunnes sukulaiseni kuolee tai joutuu johonkin laitokseen. Sen jälkeen joudun varmaan kodittomaksi.

Vierailija
54/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24 v 

kolmas asunto menossa kun ikäni on tuplaantunut.

... itseasiassa neljäs asunto.

Vierailija
55/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ostanut, eikä ole koskaan mahdollisuutta ostaakaan. Olen neljäkymppinen moniongelmainen työtön, eikä säästöjä tai omaisuutta ole. Sukulaiseni luona joudun asumaan eli jo muuttaminen asumaan yksin vuokra-asuntoon on mahdotonta. Asun todennäköisesti sukulaiseni luona niin kauan kunnes sukulaiseni kuolee tai joutuu johonkin laitokseen. Sen jälkeen joudun varmaan kodittomaksi.

Tätäkö kysyttiin??

Vierailija
56/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v, ei ollut rahaa aiemmin. 

Vierailija
57/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 v. Muuttaessani opiskelemaan ärsytti maksaa toiselle vuokraa. Vanhemmat takasivat yksiön. 24 valmistuin. Nollakorolla vanhemmat takaajina ostin sijoituskämpän, sitten toisen. 

Kuulun vasemmistoliittoon ja olen äänestänyt myös skp:tä, mutta tällainen tämä systeemi nyt on. Nyt hyvä taloudellinen asema, mutta kaikki perustui alunperinkin etuoikeutettuun asemaani. 

Olen hyvässä duunissa jne., mutta ihan sattumalta ja suhteilla olen nyt tässäkin. 

Pääomalla alkuun.

Vierailija
58/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

39v vasta. Sitä ennen asuttiin vanhempieni omistamassa asunnossa.

Vierailija
59/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 42 ja en ole vieläkään ostanut. ei ole tuntunut millään tavalla järkevältä ottaa Helsingistä saatavaan asuntoon tarvittavaa valtavaa velkaa, enkä tarvitse omistusasuntoa mihinkään. ei ole lapsia, joille jättää omaisuutta jne. asun ihan mielelläni vuokralla.

Vierailija
60/69 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

23-vuotiaana, puolison kanssa yhdessä. Nyt 37-vuotiaana velaton. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän