Onko kenelläkään tilanne, että on menettämässä puolisonsa sairaudelle?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama tilanne. Olen mieheni omaishoitaja.
Kaikkea hyvää sinne. Meillä ei ole toivoa.
- ap
Voi ei, osaisipa tuohon sanoa jotakin lohtua tuovaa. :( On ihanaa, että rakkautenne on kestänyt ja että loppuun saakka te olette yhdessä, te olette te. Toivon lämpöä ja mahdollisimman hyviä päiviä teille. Rakkaus joka kerran on rakastavan pariskunnan välillä ollut, ei tavallaan katoa koskaan. Ei edes silloin, kun molemmat ovat jonakin päivänä poissa.
Ap! Kummalleko se on hirveämpää, sinulle vai kuolevalle puolisollesi? Mieti. Mieti uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, osaisipa tuohon sanoa jotakin lohtua tuovaa. :( On ihanaa, että rakkautenne on kestänyt ja että loppuun saakka te olette yhdessä, te olette te. Toivon lämpöä ja mahdollisimman hyviä päiviä teille. Rakkaus joka kerran on rakastavan pariskunnan välillä ollut, ei tavallaan katoa koskaan. Ei edes silloin, kun molemmat ovat jonakin päivänä poissa.
Miksi sinun pitäisi sanoa jotain lohtua tuovaa? Ethän sinä tiedä noista ventovieraista ihmisistä tai heidän rakkaudestaan yhtään mitään.
Elämä ei aina ole reilua. Olin mieheni omaishoitaja 4 vuotta. Se oli kyllää yksin raskasta. Ei koskaan päässyt minnekään. Ruokakaupassa piti melkein juosta. Joku oli potilaan luona sen ajan. Mies on ollut jo 4 vuotta hoitokodissa. Ei hänen kanssaan mistään voi enää puhua. Kaikki rahat ja eläkkeet menee sinne. Tämä on meidän mukavan avioliiton loppu.
Jos jaksamista ja mahdollisuuksia riittää, kannattaa vielä selvittää kaikki mahdolliset hoitovaihtoehdot ja kliiniset tutkimukset myös ulkomailta. Joissain maissa on tarjolla tutkimuksia ja uusia hoitomenetelmiä, joihin voi joissain tapauksissa päästä mukaan.
1) Sairaalan toinen mielipide
Isoissa yliopistosairaaloissa voi pyytää toisen erikoislääkärin arvion
Tämä on usein paras lisä lääkärin rinnalle, koska tieto pysyy lääketieteellisesti varmana
2) Kliinisten tutkimusten tietokannat
ClinicalTrials.gov (maailman laajin)
EU Clinical Trials Register
Näistä voi hakea tutkimuksia sairauden mukaan ja nähdä missä maissa niitä tehdään
3) Syöpä- ja potilasjärjestöt
(esimerkiksi jos kyse syövästä)
Suomen Syöpäjärjestöt ja vastaavat tarjoavat usein neuvontaa ja joskus myös kansainvälisiä hoitopolkuja
Myös harvinaissairauksissa on omia yhdistyksiä, joilla on tietoa uusista tutkimuksista
On. 3. lääke ei enää auttanut - tuli sen myötä vaan lisäksi diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Uutta matoa vaan koukkuun..
Ok. Kokeile menettää rakkaasi ja laita sitten "uutta matoa koukkuun".
Olen huonommassa kunnossa kun puolisoni, jolla on 100-vuotiaan geenit. Hän tullee menettämään minut ensin.
Mikä saa ihmisten kommentoimaan tätä aloitusta noin ilkeästi kuin muutama täällä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa ihmisten kommentoimaan tätä aloitusta noin ilkeästi kuin muutama täällä?
En näe muutamaa. Näen yhden. Miksi liioitella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe muutamaa. Näen yhden. Miksi liioitella?
K o r j a a n kaksi.
Sama
Mulla sama tilanne. Olen mieheni omaishoitaja.