Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan raahattua 7kg painavan paketin kotiini? Ei autoa

Vierailija
05.10.2021 |

Pakettiautomaattiin tullut 7kg painava iso paketti, olen naisihminen ja jaksa paljon kantaa. pakko hakea?? vinkkejä

Kommentit (174)

Vierailija
161/174 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappi on kulkenut talutellen vanhalla naispyörällä.

Tuo 7kg menee kaljakärrylläkin.

Vierailija
162/174 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ohikulkijaa teippaamaan paketti itseesi kiinni jeesusteipillä, ja sitten perillä pyydä naapuria auttamaan teippien repimisessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/174 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, heh 7 kiloa ei nyt päätä huimaa. Nostele puntteja kotona tai ota kärry mukaan. On näitä apuvälineitä. Voi taivaan vallat . 13 kiloa on vielä hyvää treeniä.

Vierailija
164/174 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa kannattimia, joilla kaljakoreja voi kantaa ja osta peräkärry pyöränperään, voit laittaa hihnan, sen voi säätää , on leveä ei paina olkapäällä, kuten käsilaukun olkapään yli.

Meillä kannetaa 60 kilon lattiamatot hihnoilla rappuja ylös, 4 mpitkiä rullia. Minä olen nainen.

Vierailija
165/174 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaljakärryillä

Vierailija
166/174 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kottikärryillä.

Vierailija
167/174 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kottikärry 👌

mhh mistähän tälläinen kaupungissa kerrostalossa asuva saisi ne kottikärryt?

Prisma, Tokmanni, halpahalli, rautakauppa....

Ongelmaksi voi muodostua se että ne kottikärryt painaa usein vähintään saman verran (7 kg)... 😄

Meinaat ettei niistä kottikärryistä olisi mitään apua? Ihan oikeasti?

Vierailija
168/174 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos usein kuljettelee tavaraa, kannattaa ostaa polkupyörän peräkärry. Niitä saa myös ihan tavaramalleinakin, ei tarvi ostaa sitä lastenkuljetuskärryä. Biltemastakin löytyy. Markkinoilla monenlaisia, avomalleja, lukittavia jotka pitää sateella kuivana ym.

169/174 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

matkaa on noin 1 KM kotiini. Ei ole autoa!! T. AP

No, voi voi ,ihan  1 km. Jos et ole invalidi, pistä suu suppuun ja kanna

Vierailija
170/174 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla painoi lukiolaisena reppu joka päivä 7-8 kg, kun siihen aikaan piti raahata mukana jokaisen oppitunnin oppikirja ja tehtäväkirja erikseen, ja ennen aikaan saattoi olla se 8 eri oppituntia päivässä. Selässä kunnollisessa repussa ei kyllä ole taakka eikä mikään. Hankalan malliseen pakettiin voi tosiaan naruista tai liinoista tehdä jotkut kahvat. Paras, jos saa selkään solmittua. Tottumattomalla sormivoimat on heikoin lenkki.

En usko, että perusterveelle on mikään ongelma. Jos kuitenkin on, suosittelen kyllä tosi vahvasti aloittamaan jonkun kuntoa ylläpitävän harrastuksen. Ihmisen keho tarvitsee terveenä pysyäkseen rasitusta, ja tuollainen 7 kg on vain muutaman kuukauden ikäisen vauvan paino. "Luonnossa" ihminen työskentelisi paljon raskaampien taakkojen kanssa jatkuvasti. Minullakin on nykyään usein 15-kiloinen lapsi sylissä, muutaman kilon reppu tai laukku selässä ja toisessa kädessä tuollainen 7-10 kg kauppakassi, jos parivuotiaalle tuleekin joku väsähdys kesken reissun. Enemmän ärsyttää huono kantoasento kuin se itse kuorma.

Vierailija
171/174 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on iso vetolaukku. Siinä menee helposti tuon painoinen paketti. Laukussa on isot pyörät ja sitä on todella helppo ja kevyt vetää.

Vierailija
172/174 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoitko, että paketti painaa peräti  s e i t s e m ä n  kiloa ?  Miten kehtaat edes kysyä tuollaista asiaa ?  Voi jestas  mikä vikisijä.  ja matkaa on peräti  y k s i  kilometri.  7 kg on ihan normikauppakassi perheelliselle.  Pienillä koululaisilla reppu painaa saman verran.

Paketti reppuun ja matkaan niin koko keho keuhkoja myöten saa tarvitsemaansa liikuntaa.

Vierailija
173/174 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttee tehdä itselleen jotain, jos 7kg tuntuu terveestä aikuisesta naisesta painavasta....

Vierailija
174/174 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla painoi lukiolaisena reppu joka päivä 7-8 kg, kun siihen aikaan piti raahata mukana jokaisen oppitunnin oppikirja ja tehtäväkirja erikseen, ja ennen aikaan saattoi olla se 8 eri oppituntia päivässä. Selässä kunnollisessa repussa ei kyllä ole taakka eikä mikään. Hankalan malliseen pakettiin voi tosiaan naruista tai liinoista tehdä jotkut kahvat. Paras, jos saa selkään solmittua. Tottumattomalla sormivoimat on heikoin lenkki.

En usko, että perusterveelle on mikään ongelma. Jos kuitenkin on, suosittelen kyllä tosi vahvasti aloittamaan jonkun kuntoa ylläpitävän harrastuksen. Ihmisen keho tarvitsee terveenä pysyäkseen rasitusta, ja tuollainen 7 kg on vain muutaman kuukauden ikäisen vauvan paino. "Luonnossa" ihminen työskentelisi paljon raskaampien taakkojen kanssa jatkuvasti. Minullakin on nykyään usein 15-kiloinen lapsi sylissä, muutaman kilon reppu tai laukku selässä ja toisessa kädessä tuollainen 7-10 kg kauppakassi, jos parivuotiaalle tuleekin joku väsähdys kesken reissun. Enemmän ärsyttää huono kantoasento kuin se itse kuorma.

käyppä punnitseen,joskus se entisaikoijen 10kg voi olla 5kg .