Miten saan raahattua 7kg painavan paketin kotiini? Ei autoa
Pakettiautomaattiin tullut 7kg painava iso paketti, olen naisihminen ja jaksa paljon kantaa. pakko hakea?? vinkkejä
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos paketti on pakettiautomaatissa niin se ei voi olla ainakaan yli 3 metriä pitkä, eihän? Voit tilata Postin nettisivujen kautta sille kotiinkuljetuksen.
Taitaa taxi tulla halvemmaksi?
Kotiinkuljetus 11 euroa, joten kannatan taxia.
Jos tulee lunta, voit vetää sen pulkalla. Tai lainaa jostain lastenvaunut.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä nähnyt sivuilla paketin mittoja mutta tuskin yli 3 metriä. Otan myös ison kassin mukaan varulta. T. Ap
No siinähän se paketin tilavuus netissä näkyy, kun jjfi-koodilla lähetyksen kulkua seuraa.
Mä haen kissanhiekkaa 12kg pienellä matkalaukulla, jossa pyörät alla. Sujuu hyvin vaikka kotiin päin matka on pelkkää ylämäkeä.
Kannettuani nukkuvaa 15kg painoista taaperoa sylissä 1,5km metsäpolkua pitkin, on hyvin vaikea kuvitella miten 7kg paketti voisi tuottaa suuria vaikeuksia. Jos on hankalan mallinen niin pidät välillä taukoja. Kestokassi on oiva apu.
Taas av-mamma ostanut vähän suklaata urjalan makeistukusta.
Ap ymmärrän ongelmasi. Olen äärisiro, äärimmäisen hento ja pienikokoinen nainen, enkä jaksa nostaa edes maitopurkkia, margariinirasiankin nostan kaksin käsin. Mieheni auttaa minua onneksi kantamaan ostokset ja myös käsilaukkuni, koska hennot olkapääni väsyvät nopeasti.
Onko se jotenkin älyttömän iso paketti? Onko sulla vaikka iken kassia johon laitat paketin ja kassi olalle.
Ilmeisesti ei ole polkupyörääkään? Paketti tarakalle, kiristät vaikka narunpätkillä tai pyykkinarulla tai lahjapaketin narulla tai elmukelmulla sen verran, että ei keiku liikaa ja lykit pyörää kotiin, toinen käsi ohjaustangossa ja toinen paketin päällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee lunta, voit vetää sen pulkalla. Tai lainaa jostain lastenvaunut.
Pulkka on muuten talvisin ihan paras pakettien hakemiseen!
Harmi vaan, että tässä varmaan loppuu säilytysaika ennen pulkkakelejä.
Mä olen tuonut isojakin paketteja pyörällä ja bussilla. Jos paketti on sen kokoinen ja muotoinen ettei kiinnitys pyörän tarakalle onnistu, olen taluttanut pyörää ja pitänyt toisella kädellä kiinni tarkan päällä olevasta paketista.
Paketin kantamisessahan hankalinta ei välttämättä ole paino vaan muoto. Laatikkoa on vaikea kantaa pitkää matkaa kun siinä ei ole mitään kantokahvaa. Joskus menin toiveikkaana hakemaan pakettia kestokassin kanssa, mutta lähetys olikin pakattu sellaiseen laatikkoon joka oli liian pitkän mallinen kestokassiin. Aina ne paketit on kotiin kuitenkin saatu.
Ostin itse mikrouunin jolla oli painoa 11 kg ja kannoin sen linja-autopysäkille ja pois jäädessä pysäkiltä taas kotiin. Kyllähän se painoi, mutta kun en viitsinyt taksiakaan maksaa enkä pyytää kaveria kuskaamaan. Laatikko oli hankala kantaa koska se oli niin iso ja käsivarret ja selkä siinä kipeytyivät, mutta selvisin kuitenkin. Nainen olen ja ihan normaalikokoinen, enkä edes mikään aktiiviliikkuja.
7kg on muutama maitotölkki ja vichypullo.
Kaljalaatikko painaa 8kg
Eli kannat vaan kotiin. Tailahjot miehen hommaan
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ilmeisesti lapsia ole? Kaikki, joilla on, ovat tottuneet kantamaan ja nostelemaan paljon tuota painavampia taakkoja. Lapsi kasvaa yli seitsenkiloiseksi jo vauvavuonna.
Lapsi on huono vertailukohta paketille. Lapsesta saa hyvän otteen helposti mm. kainaloiden ja polvien alta ja lapsi osaa itse taaperona takertua kiinni. Isompaa lasta on erityisen helppoa kantaa lonkan päällä. Paketista ei saa samalla tavalla otetta ja siinä paino voi jakaantua hankalasti esim. alaosaan.
Tuollaiset alle 10 kilon paketit on juuri siitä hankalia, ettei sellaisen takia kehtaa kysellä kyytiä tutuilta etenkään kilsan matkalle.
Tilaan aika paljon netistä (esim. Fiksuruoasta), ja olen tullut siihen tulokseen, että alle 10 kg paketeissa ei tarvitse miettiä edes ergonomisuutta. Ovat tarpeeksi kevyitä kantaa joka tapauksessa.
Sitten kun mennään yli 10 kg, alkaa olla merkitystä esimerkiksi paketin muodolla.
(oten tähtään max 10-12 kilon pakettiin, kun teen ruokatilausta. Sen yli kotiin kantaminen alkaa mennä urheilun puolelle mutta onnistuu noin 15 kiloon asti. (Olen nainen enkä mikään salitreenaaja, tosin lapsia on tullut nosteltua.)
Yleensä tämä on ongelma, joka otetaan huomioon jo tilausta tehdessä. Ellei kuljetusvälinettä ole käytössä, tilataan paketti kotiovelle. Jos paketti ei ole kovin suuri, seitsemän kiloa kulkee kyllä ihan kassissa omissa kätösissä. Ja kyllä olen nainen, normaalikokoinen, -pituinen ja -kuntoinen.
24 tölkin olutpakki painaa runsaat 8 kg. Ei ole mahdoton kannettava sekään.
Vierailija kirjoitti:
24 tölkin olutpakki painaa runsaat 8 kg. Ei ole mahdoton kannettava sekään.
Päätellen puistoon ja kävelyteiden varsille heitetyistä roskista, tyhjäkin 24-pakkaus on mahdoton kannettava.
Kaljakärry voisi toimia apuna. Jännä muuten että just toisessa ketjussa oltiin sitä mieltä, että äiti-ihmisen pitää kyllä jaksaa kantaa vauva ja taapero ja viikon ruokaostokset vaikka kaksi kilometriä, ettei vaan tarvitsisi ottaa epäkäytännöllisiä rattaita avuksi. Sitten kun naisihminen pohtii miten saa kuskattua 7kg paketin niin heti ehdotetaan ottamaan rattaat avuksi :D