Miten saan raahattua 7kg painavan paketin kotiini? Ei autoa
Pakettiautomaattiin tullut 7kg painava iso paketti, olen naisihminen ja jaksa paljon kantaa. pakko hakea?? vinkkejä
Kommentit (174)
Miksi näissä trolleissa "naisihminen" pitää esittää vajaaälyisenä?
Vuokraa aasi jostain lähitallilta.
Vuokraa kameli jostain vokesta.
Puolustusvoimat tulevat kantoapuun kun puet mustan lakanan sillein päälle että korkeintaan naama näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Lainaa lastenrattaita. Itse ostin retrorattaat nimenomaan kauppakassien ja isojen tavaroiden kuljetusta varten.
Säästin oman lapsen loppuunkäytettyjä rattaita 20 vuotta, siis ilman istuinta sitä alaosaa, jossa on kori tavaraa varten. Vein sillä mattoja matonpesupaikalle ja hain jopa bussilla multapussin.
Selkärepussa kulkeutuu. Sähköpotkulauta on kätevä apuri.
Osta lisää säilytysaikaa, ja odota lumien tuloon ja sitten pulkalla haet sen?
Samalla kärryllä millä lonkerot Tallinnasta.
Paketin mallistahan se riippuu.
Itsekin olen autoton naisihminen, mutta jos paketti olisi vaikka kirjoja, kantaisin repussa. Jos on isompi, ottaisin avuksi pienen kuljetuskärryn (ns. kaljakärry), jonka olen hankkinut juuri tällaisia tilanteita varten. Jos paketti on tosi hankalan mallinen tai matka pitkä, niin sitten taksilla.
Minulla on halvalla Torista hankittu vetolaukku (jota vanhemmat naiset käyttävät päivittäisostoksilla), tästä nostan ylös/pois laukkuosan, jolloin tulee pieni kätevä nokkakärry. Sidon paketin vielä pituussuuntaan pitkällä nauhalla (vaikka kankaasta) ja avot, toimii hyvin ja säästää voimia...
Vierailija kirjoitti:
Paketin mallistahan se riippuu.
Itsekin olen autoton naisihminen, mutta jos paketti olisi vaikka kirjoja, kantaisin repussa. Jos on isompi, ottaisin avuksi pienen kuljetuskärryn (ns. kaljakärry), jonka olen hankkinut juuri tällaisia tilanteita varten. Jos paketti on tosi hankalan mallinen tai matka pitkä, niin sitten taksilla.
Ne juomat voi vuotaa sinne autoon.
Kysäise, tulisiko palstahopeakettu ritarillisesti avuksesi?
https://www.vauva.fi/keskustelu/4330488/luulet-olevasi-yksin-metsassa-m…
.
Voisko joku auton omistava auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi näissä trolleissa "naisihminen" pitää esittää vajaaälyisenä?
Niinpä, eihän naisten edes tartte esittää.
Ruokakassini painaa yhteensä 14-20 kg, matkaakin n. kilometri. Joten tuon ei pitäisi tuottaa ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän 7 kiloa ole paljonkaan. Mä kannan usein kaupasta 10 kilon pottupussin ja päälle parin päivän ruuat samoilla käsillä kotiin ja matkaa just se 1 km ja olen jo ikämummo.
Jos kaupasta ostaa kerralla vähänkin enemmän juomista, niin tuo 7 kg tulee helposti täyteen. Esimerkikksi 2 litraa kurria, 2 litraa tuoremehua ja 2 x 1,5 litraa cocacolazeroa. 1 litra vettä painaa 1 kg:n, joten tuosta tulisi yhteensä 2+2+3 = 7 kg. Toisella kädellä kantaa ne juomat ja toisella kädellä ne kaikki muut ruokaostokset.
Totta tuokin, muttasamastun silti myös tuohon lapsivertaukseen, koskaan ei olleet käsivarret vahvemmassa kunnossa kuin esikoisen ekana vuonna, kun oli tuntikausia ja taas tuntikausia lapsi sylissä päivät yöt, kantoliinassakin oli, mutta käsillä niin paljon, että totisesti oli sitten lihaksia. Kaveri ei saanut kannettua yhtä 40kg puutarhaesinettä, minä kannoin sille, siihen aikaan meni. Mutta onhan noita painnonnostajiakin, joille 40 kg taas ei ole mitään. Ollaan erilaisia ja eri elämänvaiheissa. Aloittajalle, toivottavasti joku vinkeistä to8mii!