Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan raahattua 7kg painavan paketin kotiini? Ei autoa

Vierailija
05.10.2021 |

Pakettiautomaattiin tullut 7kg painava iso paketti, olen naisihminen ja jaksa paljon kantaa. pakko hakea?? vinkkejä

Kommentit (174)

Vierailija
101/174 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ilmeisesti lapsia ole? Kaikki, joilla on, ovat tottuneet kantamaan ja nostelemaan paljon tuota painavampia taakkoja. Lapsi kasvaa yli seitsenkiloiseksi jo vauvavuonna.

Lapsi on huono vertailukohta paketille. Lapsesta saa hyvän otteen helposti mm. kainaloiden ja polvien alta ja lapsi osaa itse taaperona takertua kiinni. Isompaa lasta on erityisen helppoa kantaa lonkan päällä. Paketista ei saa samalla tavalla otetta ja siinä paino voi jakaantua hankalasti esim. alaosaan.

Tuollaiset alle 10 kilon paketit on juuri siitä hankalia, ettei sellaisen takia kehtaa kysellä kyytiä tutuilta etenkään kilsan matkalle.

Totta tuokin, muttasamastun silti myös tuohon lapsivertaukseen, koskaan ei olleet käsivarret vahvemmassa kunnossa kuin esikoisen ekana vuonna, kun oli tuntikausia ja taas tuntikausia lapsi sylissä päivät yöt, kantoliinassakin oli, mutta käsillä niin paljon, että totisesti oli sitten lihaksia. Kaveri ei saanut kannettua yhtä 40kg puutarhaesinettä, minä kannoin sille, siihen aikaan meni. Mutta onhan noita painnonnostajiakin, joille 40 kg taas ei ole mitään. Ollaan erilaisia ja eri elämänvaiheissa. Aloittajalle, toivottavasti joku vinkeistä to8mii!

Vierailija
102/174 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näissä trolleissa "naisihminen" pitää esittää vajaaälyisenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/174 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa aasi jostain lähitallilta.

Vierailija
105/174 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraa kameli jostain vokesta.

Vierailija
106/174 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustusvoimat tulevat kantoapuun kun puet mustan lakanan sillein päälle että korkeintaan naama näkyy.

Vierailija
107/174 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaa lastenrattaita. Itse ostin retrorattaat nimenomaan kauppakassien ja isojen tavaroiden kuljetusta varten. 

Säästin oman lapsen loppuunkäytettyjä rattaita 20 vuotta, siis ilman istuinta sitä alaosaa, jossa on kori tavaraa varten. Vein sillä mattoja matonpesupaikalle ja hain jopa bussilla multapussin.

Vierailija
108/174 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkärepussa kulkeutuu. Sähköpotkulauta on kätevä apuri.

Vierailija
109/174 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lisää säilytysaikaa, ja odota lumien tuloon ja sitten pulkalla haet sen?

Vierailija
110/174 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kärryllä millä lonkerot Tallinnasta.

Vierailija
111/174 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juot siellä vessassa?

Vierailija
112/174 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketin mallistahan se riippuu.

Itsekin olen autoton naisihminen, mutta jos paketti olisi vaikka kirjoja, kantaisin repussa. Jos on isompi, ottaisin avuksi pienen kuljetuskärryn (ns. kaljakärry), jonka olen hankkinut juuri tällaisia tilanteita varten. Jos paketti on tosi hankalan mallinen tai matka pitkä, niin sitten taksilla.

Vierailija
113/174 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on halvalla Torista hankittu vetolaukku (jota vanhemmat naiset käyttävät päivittäisostoksilla), tästä nostan ylös/pois laukkuosan, jolloin tulee pieni kätevä nokkakärry. Sidon paketin vielä pituussuuntaan pitkällä nauhalla (vaikka kankaasta) ja avot, toimii hyvin ja säästää voimia...

Vierailija
115/174 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paketin mallistahan se riippuu.

Itsekin olen autoton naisihminen, mutta jos paketti olisi vaikka kirjoja, kantaisin repussa. Jos on isompi, ottaisin avuksi pienen kuljetuskärryn (ns. kaljakärry), jonka olen hankkinut juuri tällaisia tilanteita varten. Jos paketti on tosi hankalan mallinen tai matka pitkä, niin sitten taksilla.

Ne juomat voi vuotaa sinne autoon.

Vierailija
116/174 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäise, tulisiko palstahopeakettu ritarillisesti avuksesi?

https://www.vauva.fi/keskustelu/4330488/luulet-olevasi-yksin-metsassa-m…

.

Vierailija
117/174 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku auton omistava auttaa?

Vierailija
118/174 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näissä trolleissa "naisihminen" pitää esittää vajaaälyisenä?

Niinpä, eihän naisten edes tartte esittää.

Vierailija
119/174 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakassini painaa yhteensä 14-20 kg, matkaakin n. kilometri. Joten tuon ei pitäisi tuottaa ongelmaa.

Vierailija
120/174 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän 7 kiloa ole paljonkaan. Mä kannan usein kaupasta 10 kilon pottupussin ja päälle parin päivän ruuat samoilla käsillä kotiin ja matkaa just se 1 km ja olen jo ikämummo.

Jos kaupasta ostaa kerralla vähänkin enemmän juomista, niin tuo 7 kg tulee helposti täyteen. Esimerkikksi 2 litraa kurria, 2 litraa tuoremehua ja 2 x 1,5 litraa cocacolazeroa. 1 litra vettä painaa 1 kg:n, joten tuosta tulisi yhteensä 2+2+3 = 7 kg. Toisella kädellä kantaa ne juomat ja toisella kädellä ne kaikki muut ruokaostokset.