Onko täällä yksikään aidosti iloinen tasa-arvoisesta avioliitosta,
vai ovatko kaikki vaan vahingoniloisia Räsäselle ja "uskoville"? Surullista huomata, varsinkin kun kirkko piispaa myöden on tämän lakimuutoksen kannalla.
Kommentit (144)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:16"]Voitte ajaa läpi mitä lakeja haluatte,mut ette voi pakottaan pitämään siitä.
[/quote]
Niin, sitä se suvaitsevaisuus on. Että sietää sitä että muut pitävät eri asioista kuin sinä.
Te homojen vastustajat vaikutatte olevan yksinkertaista ja sairasta porukkaa. Jos kerran maailmassa on tärkeämpiäkin asioita ja isompiakin ongelmia kuin homojen oikeus avioitua, niin miksi te täällä roikutte kirjoittamassa tyhjänpäiväisiä viestejä?? Eikö teidän pitäis olla parantamassa maailmaa?
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:16"]Voitte ajaa läpi mitä lakeja haluatte,mut ette voi pakottaan pitämään siitä.
[/quote]
Niin, sitä se suvaitsevaisuus on. Että sietää sitä että muut pitävät eri asioista kuin sinä.
[/quote]
Niinhän tässä nämä homomyönteisetki tekevät. Eivät hyväksy eriäviä mielipiteitä.
Olen erittäin tyytyväinen. Olen 51-vuotias heteronainen.
Elämänkokemukseni perusteella, monta homoparia (nais- että mies -sellaisia) tuntevana, olen vain erittäin tyytyväinen.
Erittäin iloinen. Sunnuntaina menen kirkkoon, eikä kirkko siis liity asiaan mitenkään. Mutta olen varma, että se Jeesuskin kattelee seurakuuntaansa iloiten. Mutta ei tosiaankaan tämä asia liity mitenkään kirkkoon tai uskontoon, mutta silti.
Ajat muuttuvat, ja sen mukana me kaikki!
Ei homojen lapsia kiusata, kun lapset opetetaan pitämään ihan normaalina sitä, että jollakin koulukaverilla saattaa olla kaksi äitiä. Ja näinhän pitäis toimia ainakin niiden, joiden suurin huoli oli homojen lasten kohtelu. Eli kun niistä lapsista niin välitätte, niin toki teette kaikkenne, ettei homojen lapsia tulla kiusaamaan?
Vähän huvittaa tuo luonnottomuudesta jankkaaminen. Joo, sekin on luonnotonta, että ihminen lentää taivaalla, mutta niin vaan monet homojen vastustajat lentävät etelänlomalle.. Mistähän kaikesta näiden homofoobikkojen pitäis luopua, jos ajatellaan, mikä kaikki on"luonnotonta"?
Täytyy olla jotain vikaa ihmisessä, joka ei hahmota, mitä eroa on kahden ihmisen ja ihmisen ja koiran suhteella :D
Olen sydämestäni iloinen. Vaikuttaa positiivisesti myös meidän transsukupuolisten ja lastenkin ihmisoikeuksiin... Mitä tulee vastustajiin niin olen enemmänkin huojentunut ettei soinilaiset ja räsyskä päässeet pitämään puuduttavaa "mitäs minä sanoin kyllä kansa tietää jumalan tahto"-puhettaan. Kumpa hekin ymmärtäisivät jättää pulinat pois nyt kun kansaa on kerrankin kuultu. Niin katkeroo, niin katkeroo~
Homothan saavat lapsia jo ilman avioliittoa ihan yhtä todennäköisesti kuin heteropariskunnat, joilla on lapsettomuutta. Homot tekevät lapsia jo nyt, halusi sitä tai ei. He tekevät niitä aivan yhtä itsekkäin perustein, kuin kuka tahansa hetero.
Tuolla lailla nimenomaan turvataan näihin suhteisiin syntyviä lapsia ja heidän oikeuttaan vanhempiinsa, joiden kanssa kasvavat. Lapsi kiintyy tasan niihin vanhempiin joiden kanssa kasvaa, elää ja jotka ovat läsnä olivat he suhteiltaan mitä tahansa. Lapsella on myös oikeus kuulla biologisesta taustastaan, mutta sitä tämä laki ei estä.
Lain muutos ei tarkoita sitä, että yhtäkkiä homopareille alettaisiin vaan ovista ja ikkunoista syytämään adoptoitavia lapsia. Ruotsissahan tämä laki on ollut voimassa jo kauan eikä muistaakseni yksikään homopari ole adoptiosta lasta vielä saanut, koska kriteerit ovat niin tiukat, sama koskee myös heteroparin adoptiota.
Tällä lailla poistetaan aivan turhaa byrokratiaa, jota homot joutuvat tällä hetkellä läpi käymään esimerkiksi perheensisäisessä adoptiossa. He esimerkiksi saavat adoptoida naisparista toisen synnyttämän lapsen, mutta vasta kun lapsi on maailmassa. Jos "mahaäidille" tapahtuisi jotain synnytyksessä, ei toisella äidillä ole mitään oikeuksia lapseen vaikka olisi tämän kanssa hedelmöityshoidot käynyt, koko odotusajan ollut "isän roolissa". Vasta kun lapsi on syntynyt voidaan adoptio saattaa loppuun, jossa saattaa mennä kuukausia.
Olen tosi onnellinen:) Vaikka aloitteen pitää vielä mennä 2 kertaa läpi, jotta siitä voi tulla laki. Lähiaikoina äänestetään uudelleen.
Mutta jos nyt todella menee laiksi asti, niin yksi homoystäväparini pääsee vihdoin naimisiin!
Itse olen todella iloinen, sillä homo-oikeudet on ollut jo pitkään tärkeä aihe itselle ja nyt se sai ansaitsemaansa tunnustusta. Mutta oli se kyllä niin suloisen lämmin mielihyvän tunne kun näki live-lähetyksessä soinin naaman heti äänestyksen jälkeen >:D
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:54"]
Olen kumpaakin. Iloinen homojen ja lesbojen puolesta ja vahingoniloinen Räsäsen ja Soinin ja muiden talvisodan juoksuhautoihin jämähtäneiden vuoksi.
[/quote]
Onks tarpeellista assosioida ihmisten syrjintää ja veteraaneja? Mun veteraani isäni kannattaa täydestä sydämmestään tätä lakia. Useimmat jotka ovat nähneet tuskaa ja pahoinvointia suovat onnen ja helpotuksen voidessaan muille.
Todella junttia yhdistää isänmaallisuus ja suvaitsemattomuus automaattisesti toisiaan tukeviksi.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:02"] Jos haluat joskus oikeasti tietää, miksi homous on geneettistä, miksi se ei ole hävinnyt ja miten evoluutio toimii, näihin löytyy kyllä vastaukset melko helposti.
[/quote]
Kerro toki lisää? Mieluusti omin sanoin, kun en jaksaisi nyt mitään huuhaatutkimuksia. Jokainen homoakti on menetetty mahdollisuus olla naisen kanssa ja lisääntyä. Toki siementä voi valuttaa maahan huvikseen muutenkin, mutta silti se on hyödytöntä käytöstä. Eli siis millä tavoin ominaisuus voi kulkea geeneissä? Ei se nyt ainakaan edistä populaation lisääntymistä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 01:02"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:02"] Jos haluat joskus oikeasti tietää, miksi homous on geneettistä, miksi se ei ole hävinnyt ja miten evoluutio toimii, näihin löytyy kyllä vastaukset melko helposti.
[/quote]
Kerro toki lisää? Mieluusti omin sanoin, kun en jaksaisi nyt mitään huuhaatutkimuksia. Jokainen homoakti on menetetty mahdollisuus olla naisen kanssa ja lisääntyä. Toki siementä voi valuttaa maahan huvikseen muutenkin, mutta silti se on hyödytöntä käytöstä. Eli siis millä tavoin ominaisuus voi kulkea geeneissä? Ei se nyt ainakaan edistä populaation lisääntymistä.
[/quote]
Eikös maailmassa ala olla muutenkin liikaa tuota populaa? Sitä paitsi eihän kaikkien heteroidenkaan päätavoitteena ole lisääntyminen. Ja niille, joiden on, on kuuleman mukaan koitunut paljon ongelmia. Ei siis kaikille, mutta aika monille.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 01:02"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 00:02"] Jos haluat joskus oikeasti tietää, miksi homous on geneettistä, miksi se ei ole hävinnyt ja miten evoluutio toimii, näihin löytyy kyllä vastaukset melko helposti.
[/quote]
[/quote]
Eikös maailmassa ala olla muutenkin liikaa tuota populaa? Sitä paitsi eihän kaikkien heteroidenkaan päätavoitteena ole lisääntyminen. Ja niille, joiden on, on kuuleman mukaan koitunut paljon ongelmia. Ei siis kaikille, mutta aika monille.
Vaikka aihe ei sinänsä itseäni kosketa, lähipiirissäni on paljon homoja ja lesboja jotka ovat innoissaan päästessään pitkän seurusteluajan jälkeen naimisiin. Joten kyllä, olen heidän puolestaan aidosti iloinen.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:38"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:14"]
Minä! Olen vahingoniloinen kun Soinin, Räsäsen sekä muiden lakia vastustaneiden naamat venähtivät mutta myös ONNELLINEN, kun tiedän, että luultavasti saan viedä tyttöystäväni jonain päivänä vihille <3
[/quote]
Ja kuvittelet että se on tärkein asia tässä se että voit mennä naisen kanssa naimisiin?
Mites tämä lapsi asia? Ai nii tehän ette voi lisääntyä;)
[/quote]
Miten niin eivät voi? Monellakin homolla ja lesbolla on lapsia. Ihan omia vieläpä.
[/quote]
Keskenään eivät voi että molemmat olisivat vanhempia.
[/quote]
Minä olen transmies homosuhteessa ja olemme lapsemme biologiset vanhemmat, ihan luonnollisesti. Hajoa siihen.
En tunne yhtään avoimesti homoa tai lesboa.
En ole homo tai lesbo.
Kannatin aloitetta.
Olen aidosti iloinen läpimenosta.
Katson kieroon ihmisiä, jotka ovat edistyksen väärällä puolella.
Iloitsen!
143: Sori, tässä ei ole kyse sinun mielipiteestäsi vaan sukupuolen moninaisuus ja homojen lisääntymiskykyisyys ovat ihan tieteellistä faktaa. ;)
Minä olen iloinen! Mahtava juttu!