Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä yksikään aidosti iloinen tasa-arvoisesta avioliitosta,

Vierailija
28.11.2014 |

vai ovatko kaikki vaan vahingoniloisia Räsäselle ja "uskoville"? Surullista huomata, varsinkin kun kirkko piispaa myöden on tämän lakimuutoksen kannalla.

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:14"]

Minä! Olen vahingoniloinen kun Soinin, Räsäsen sekä muiden lakia vastustaneiden naamat venähtivät mutta myös ONNELLINEN, kun tiedän, että luultavasti saan viedä tyttöystäväni jonain päivänä vihille <3

[/quote]

Ja kuvittelet että se on tärkein asia tässä se että voit mennä naisen kanssa naimisiin? 

Mites tämä lapsi asia? Ai nii tehän ette voi lisääntyä;)

Vierailija
82/144 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:03"]

Minäkin rakastan minun seropi Murre-kultaa ja haluan, että minulla on samalaiset oikeudet mennä sen kanssa naimisiin. Jokaisella ihmisellä täytyy olla oikeus rakastaa ja mennä naimisiin juuri sen kanssa, jonka haluaa!

Murre <3

[/quote]

Oletko käynyt peruskoulua, kun vertaat kahden aikuisen ihmisen suhdetta ihmisen ja koiran suhteeseen? Hah hah kun naurattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:31"]

Mitäköhän lapsenne tulevat miettimään näistä teidän koiran kanssa naimisiin -vertauksista? Ovat varmaan tosi ylpeitä? Avatkaa historiankirja ja yrittäkää saada pikkuisen perspektiiviä ahtaaseen mieleenne.

[/quote]

Miettisit homojen lasten puolesta? He tulevat kokemaan luonnottoman kovan kärsimyksen ja kiusauksen. odotappa kun muslimit ottavat asiaan kantaa..
[/quote]

Siis mitä lapsi joka huomaa murrosiässä olevansa homoseksuaali tulee kokemaan luonnottoman kovaa kärsimystä. Hei hyvää päivää ja terkkuja sinne hullujenhuoneelle

Vierailija
84/144 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:31"]

Mitäköhän lapsenne tulevat miettimään näistä teidän koiran kanssa naimisiin -vertauksista? Ovat varmaan tosi ylpeitä? Avatkaa historiankirja ja yrittäkää saada pikkuisen perspektiiviä ahtaaseen mieleenne.

[/quote]

Miettisit homojen lasten puolesta? He tulevat kokemaan luonnottoman kovan kärsimyksen ja kiusauksen. odotappa kun muslimit ottavat asiaan kantaa..
[/quote]

Muslimien kanta kiinnostaa yhtä paljon kuin muidenkin aivopestyjen hihhulien. Mutta mitäpä jos sinä muuttaisit Saudi-Arabiaan, kulttuuri siellä tuntuu olevan arvojasi lähellä?

Vierailija
85/144 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:36"]

Minä! Olen vahingoniloinen kun Soinin, Räsäsen sekä muiden lakia vastustaneiden naamat venähtivät mutta myös ONNELLINEN, kun tiedän, että luultavasti saan viedä tyttöystäväni jonain päivänä vihille <3

[/quote]

Ja kuvittelet että se on tärkein asia tässä se että voit mennä naisen kanssa naimisiin? 

[/quote]

Miten niin eivät voi? Monellakin homolla ja lesbolla on lapsia. Ihan omia vieläpä.

Vierailija
86/144 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, pikku fundiksella keulii taas. Ihan rauhassa vaan, kerro terkkuja Narniaan...

Vierailija
87/144 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaaälyisiä ovat ne jotka eivät ymmärrä käsitettä luonnonvastainen. Jos Suomen kansa olisi saanut äänestää olisi äänestystulos ollut toinen.

Vierailija
88/144 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain hyväksymisessä on se vaara, että kansainväliset adoptiot vaikeutuvat. Esimerkiksi Venäjä on hiljattain lyönyt adoptiohanat kiinni Ruotsiin, minkä vuoksi kymmenet jo melkein vahvistetut adoptiot ovat peruuntuneet heteropareiltakin. Pelastakaa lapset -järjestön kautta adoptoitiin Suomeen viime vuonna 15 lasta, ja maa on kolmanneksi suurin adoptiolasten luovuttaja. Miten käy monien adoptiolasta odottavien parien Suomessa, entä lapset? Minä olen surullinen HEIDÄN puolestaan.

Vierailija
89/144 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen onnellinen siitä, vaikka se ei itseä kosketa kovin läheisesti. Toki tunnen homoja kun olen vihreä, lesboja taas on täällä paikkakunnalla yksi tunnettu pariskunta, en tunne kovin henk.koht. mutta tiedän että mukavia ihmisiä ovat, ja ovat ansainneet päästä avioliittoon jos niin haluavat.

Ja se myös ilahduttaa että kansalaisaloite meni noin hyvin, tulee olo että kansa pystyy oikeasti vaikuttamaan asioihin, muutenkin kuin äänestämällä.

Vierailija
90/144 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:36"]

[/quote]

[/quote]

Miten niin eivät voi? Monellakin homolla ja lesbolla on lapsia. Ihan omia vieläpä.

[/quote]

Keskenään eivät voi että molemmat olisivat vanhempia.

Vierailija
91/144 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:44"]

Lain hyväksymisessä on se vaara, että kansainväliset adoptiot vaikeutuvat. Esimerkiksi Venäjä on hiljattain lyönyt adoptiohanat kiinni Ruotsiin, minkä vuoksi kymmenet jo melkein vahvistetut adoptiot ovat peruuntuneet heteropareiltakin. Pelastakaa lapset -järjestön kautta adoptoitiin Suomeen viime vuonna 15 lasta, ja maa on kolmanneksi suurin adoptiolasten luovuttaja. Miten käy monien adoptiolasta odottavien parien Suomessa, entä lapset? Minä olen surullinen HEIDÄN puolestaan.

[/quote]

Korjaan: siis Pelastakaa lapset -järjestön kautta Suomeen tuli viime vuonna 15 venäläislasta. 

Vierailija
92/144 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vahingon iloinen, toivon että persut ja muut alkaisivat myös tulla avoimemmiksi :)

Vierailija
93/144 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan puhtaasti iloinen avioliittolain takia. Katsoin täysistuntoa suorana ja purskahdin itkuun kun tulos oli selvä. Pelkästään liikutuksesta, onnesta ja ilosta. Vahingoniloa en ole itse edes huomannut, kai tämäkin riippuu hirveästi ystäväpiiristä. Ymmärrän jopa vastustajien kannan ja toisaalta tunnen heitä kohtaan sympatiaa kun osalle tämä oli varmasti myös kova kolaus. Sanottakoon tässä vielä, että olen itse heteroavioliitossa eikä lähipiirissäni edes ole kovin montaa homoa. Kuitenkin omasta mielestäni tämä oli ehdottoman tärkeä ihmisoikeus ja tasa-arvokysymys.

Vierailija
94/144 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heille ei riitä rekisteröity parisuhde?

Vierailija
95/144 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitän,että ette käsitä ainoan eron olevan lapset. Siinä haluttiin lapsia ja adobtiota ja siihen ei rekisteröity parisuhde riittänyt. Ymmärrän, että naiset ovat liian typeriä tätä tajuamaan siksi niiden ei pitäisi äänestääkkään.

Enemmän ihemtteln naisia ja miehiä ,että olette niin pelkureita että ette uskalla puhua kuten ajattelette ja vielä surullisempaa olette vahingoniloisia syvällä sisimässänne sen vuoksi,että jokaisen jopa naisen järki kertoo millaiseen katastrofiin tuo päätyy 30 vuoden päästä.

Vierailija
96/144 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:38"]Miksi heille ei riitä rekisteröity parisuhde?
[/quote]

Miksi mustille ei riittänyt se, että he saivat seistä busseissa valkoisten istuessa? Pääsiväthän molemmat kuitenkin perille.

Vierailija
97/144 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:49"]Käsitän,että ette käsitä ainoan eron olevan lapset. Siinä haluttiin lapsia ja adobtiota ja siihen ei rekisteröity parisuhde riittänyt. Ymmärrän, että naiset ovat liian typeriä tätä tajuamaan siksi niiden ei pitäisi äänestääkkään.

Enemmän ihemtteln naisia ja miehiä ,että olette niin pelkureita että ette uskalla puhua kuten ajattelette ja vielä surullisempaa olette vahingoniloisia syvällä sisimässänne sen vuoksi,että jokaisen jopa naisen järki kertoo millaiseen katastrofiin tuo päätyy 30 vuoden päästä.
[/quote]

Mitä 30 vuoden kuluttua? Useat sateenkaariperheessä kasvaneet ovat jo aikuisia, kuten sdp:n varapuheenjohtaja, ja ihan normaalia ja järkeviä ihmisiä heistä on tullut.

Vierailija
98/144 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:38"]

Höpö höpö win-win ehkä sille irstaalle aikuiselle omasta mielestään, mutta hämmentävää ja surullista lapselle: äiti ja isä eivät ole siis yhdessä vaan omituinen sopimus lapsen hedelmöittämisestä, tosi romanttista ja rakastavaa, NOT. Lapsi haluaa nähdä että isi ja äiti rakastavat toisiaan aidosti ja hänellä on turvallinen olo. Oma äiti ja isä kotona eikä hänen tarvitsee jakaa heitä muiden aikuisten kanssa! Homot ja lesbot te olette vain äärimmäisen itsekkäitä.

Erittäin hyvin sanottu. En voisi olla enempää samaa mieltä. Pidä lippu korkealla äläkä välitä noista jotka yrittävät vähätellä mielipiteitäsi.

[/quote]

Vierailija
99/144 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aidosti iloinen. Tämä ei ole keneltäkään pois. Adoptio-oikeus on myös hyvä juttu, lapsi tarvitsee rakastavan vanhemman/vanhemmat, aivan sama kumpaa sukupuolta ovat. Mikäli tästä on eri mieltä, tarkoittaa se myös yh-vanhempien, leskien yms tuomitsemista huonoiksi kasvattajiksi.

Kansanedustajien tehtävä on edustaa kansaa, eikä ainoastaan itseään. Enemmistö suomalaisista on aloitteen takana.

Vierailija
100/144 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin merkityksetön asia mulle.

Merkitystä olisi sellaisella muutoksella, joka antaisi mahdollisuuden avioliittoon ilman, että täytyy valehdella papille tai notaarille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan