Onko täällä yksikään aidosti iloinen tasa-arvoisesta avioliitosta,
vai ovatko kaikki vaan vahingoniloisia Räsäselle ja "uskoville"? Surullista huomata, varsinkin kun kirkko piispaa myöden on tämän lakimuutoksen kannalla.
Kommentit (144)
Minä olen aidosti iloinen tämän päivän tuloksesta. Siihen ei Räsäskät sun muut vaikuta yhtään millään tavalla.
Terv. umpihetero nelikymppinen nainen.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:56"]Tämä on tosiaan askel moniavioisuuden lakimuutokseen. Tai sian tai koiran kanssa naimisiin menemiseen. Tai lehmän, tai kahden lehmän ja yhden sian kanssakin joku kohta vaatii päästä avioliittoon.
[/quote]
Juuri tällaisten dorkien kommenttien sekaan häviävät ne mahdolliset vähät fiksut vastustavat argumentit; tekee aidosta keskustelusta hyvin hankalaa.
Olen koko sydämeni pohjasta iloinen. Mielestäni Suomi otti askelen kohti kulttuurivaltiota.
Sitä en kyllä ymmärrä, miksi jotkut edustajat ottivat asian niin raskaasti. Miksi jotain Räsästä kiinnostaa, saavatko homot mennä naimisiin? Miksei ihmisten yhdenvertaisuus ole heille itsestäänselvää? Sitä en voi olla ihmettelemättä.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:06"]
Olen koko sydämeni pohjasta iloinen. Mielestäni Suomi otti askelen kohti kulttuurivaltiota.
Sitä en kyllä ymmärrä, miksi jotkut edustajat ottivat asian niin raskaasti. Miksi jotain Räsästä kiinnostaa, saavatko homot mennä naimisiin? Miksei ihmisten yhdenvertaisuus ole heille itsestäänselvää? Sitä en voi olla ihmettelemättä.
[/quote]
Juuri tällaisten dorkien kommenttien sekaan häviävät ne mahdolliset vähät fiksut vastustavat argumentit; tekee aidosta keskustelusta hyvin hankalaa.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:19"]En ole mitään mieltä, ihan sama. Se vaan ihmetytti se riemu ja itku..kun meni läpi, onko vastaavaa mielenilmaisua nähty koskaan minkään asian yhteydessä..ihmettelen todella kun on niin paljon tärkeitä asioita. Ja nyt kun on saatu kansan huomio tähän asiaan, voidaanki aivan huomaamatta tehdä vaikka miljardi leikkauksia, kukaan ei huomaa mitään kun ovat niin täynnä tätä kansakunnan "tärkeintä" asiaa, aika naurettavaa. Tärkeämpiäkin asioita on joita pitäisi pohtia. [/quote] Olen pahoillani, ettet voi ymmärtää, miltä tuntuu kun saa vihdoin mennä laillisesti naimisiin rakastamansa ihmisen kanssa, vuosien odotuksen jälkeen. Minun taas on vaikea ymmärtää moista empatiakyvyn puutetta, mutta yritän.
[/quote]
o_O Hääh. Siis tässä toinen jota koko juttu ei kiinnosta millään tavalla. Täältä palstalta vasta lukasin, että tollanenkin keissi ollut. Siinä mitään empatiakyvyn puutetta ole, jos asia ei vaan kosketa omaa elämää mitenkään.
[/quote]
Et ole ollut tietoinen koko aiheesta ennen kuin nyt lukaisit täältä?
[/quote]
Niin? Onko tää ollut joku iso koko kansan tapaus vai? Itse en ole törmännyt asiaan mitenkään. Telkkaa en katso ja muista medioista varmaan skipannut sitten aiheen kokonaan. Eikä tää mikään keskustelunaihe kyllä töissä tai koulussakaan ole ollut :)
[/quote]
Mitä sitten empatianpuute on, jos se ei ole kyvyttömyyttä iloita toisen puolesta vaikka asia ei kosketa omaa elämää?
Täytyy vielä uudelleen tarkistaa, et ole oikeasti ollut tietoinen asiasta, vai vedätkö Colbertit?
Olen aidosti iloinen vaikkei asia henkilökohtaisesti kosketakaan, minusta tämä vaan oli niin tärkeä yhteiskunnallinen kysymys ja on ihanaa että nuoret voivat kasvaa yhteiskunnassa jossa heidät hyväksytään sellaisina kun ovat. Olen itse päälle nelikymppinen ja kyllä omasta nuoruudesta muistan että homous ja lesbous oli kaikkea muuta kun normaalia ja hyväksyttävää.
Uskovaiset tai persut eivät minua alunperin kiinnostaneet yhtään, mutta myönnän että kun kuuntelin eilen eduskunnan puheenvuoroja niin järkytyin että tuollaisiakin ihmisiä voi olla kansanedustajina. Eli olen kyllä iloinen myös siksi että vanhoillisuus, ahdasmielisyys ja suoranainen tyhmyys hävisivät.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:03"]
Minäkin rakastan minun seropi Murre-kultaa ja haluan, että minulla on samalaiset oikeudet mennä sen kanssa naimisiin. Jokaisella ihmisellä täytyy olla oikeus rakastaa ja mennä naimisiin juuri sen kanssa, jonka haluaa!
Murre <3
[/quote]
Mä olen sun kanssasi tismalleen samalla kannalla kun pystyt osoittamaan Murren oman tahdon tässä asiassa ja Murre sen ihan itse ilmaisee. Ja allekirjoittaa avioliittopaperit.
Sitä odotellessa toivon että kasvat aikuiseksi.
Olen aidosti iloinen. Vahingoniloa en tunne, mutta en voi mitään sille, että etenkin Soinin ja monien muiden perussuomalaisten kommentit asiasta ärsyttävät. "Biologinen juurettomuus lapsen normaalitilaksi"? My ass. Olen itsekin adoptiolapsi, 60-luvulla heteroperheeseen (mihinkäs muuhunkaan) adoptoitu, ja biologisesti juurettomana olen minäkin elellyt, opiskellut, työskennellyt ja hiljalleen keski-ikäistynyt. Perfectly happy. Annetaan ihmisten olla sellaisia kuin ovat ja rakastaa toisiaan sellaisina kuin rakastavat.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:48"]
Ymmärrän, että harmittaa, jos on tottunut lapsesta pitäen sellaiseen "nämä asiat nyt vain ovat näin, kun raamatussa sanotaan; avioliitto on miehen ja naisen välinen..." -tyyppiseen ajattelutapaan
[/quote]
Ei, vaan se nyt vain on täysin luonnotonta. Sanoo Raamattu asiasta mitä tahansa tai on sanomatta mitään, niin homostelu nyt vaan on täysin luonnotonta. Aivan yhtä luonnotonta kuin koiran kanssa seksin harrastaminen saatikaan naimisiin meneminen. Tällä menolla sekin päivä vielä nähdään.
Mun puolesta ihan vapaasti jokainen saa homostella kotonaan niin paljon kuin haluaa, mutta ei siihen pidä sekoittaa lakeja sun muuta.
[/quote]
Olipa hyvin kirjoitettu. Ihan samaa mieltä. Ja lakihan ei ole veilä mennyt läpi! Toivotaan että ei menekään. Ja kaveripiiriin en tosiaan ota mitään luonnottomuuksien harrastajaa. Lapsille opetan että nämä "perheet" ovat vaan jotain pelleilyä.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:00"]
Olen aidosti iloinen! Huojentunut siitä, että ihmisillä on tasa-arvoiset mahdollisuudet avioitua rakastamansa ihmisen kanssa.
[/quote] miksi ne ei mene naimisiin joilla on mahdollisuus mennä vuosikymmenet. Ahaa, nehän ei rakastakaan
Minä! Olen vahingoniloinen kun Soinin, Räsäsen sekä muiden lakia vastustaneiden naamat venähtivät mutta myös ONNELLINEN, kun tiedän, että luultavasti saan viedä tyttöystäväni jonain päivänä vihille <3
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:03"]
Minäkin rakastan minun seropi Murre-kultaa ja haluan, että minulla on samalaiset oikeudet mennä sen kanssa naimisiin. Jokaisella ihmisellä täytyy olla oikeus rakastaa ja mennä naimisiin juuri sen kanssa, jonka haluaa!
Murre <3
[/quote]
Mä olen sun kanssasi tismalleen samalla kannalla kun pystyt osoittamaan Murren oman tahdon tässä asiassa ja Murre sen ihan itse ilmaisee. Ja allekirjoittaa avioliittopaperit.
Sitä odotellessa toivon että kasvat aikuiseksi.
[/quote]
Mutta mitä kun tuolla homoystäväni homopuolisolla ei ole käsiä eikä ole ikinä osannut sen vuoksi kirjoittaa? Vähän huonosti puhuukin, kun oli niin pahassa onnettomuudessa. Ihan se kuitenkin kävelee ja hellyyttä osoittaa.
Minä olen ainakin iloinen, myt ystäväni voi vihdoin mennä naimisiin :) :) :)
Olen superonnellinen. Itkin ilosta, kampanjaa alusta asti tukeneena ja aktiivisesti seuranneena tuntuu niin hienolta. Tasa-arvo ja ihmisyys voitti, pakahduttavaa iloa koen.
Surullinen koska uusille sukupolville annetaan kieroutuneita malleja ja vielä lakiin näitä kirjataan. Todella surullinen näiden kieroon kasvaneiden ihmisten puolesta.
Onnellinen kaaso ilmottautuu!
Jani ja Pekka 2017! <3
No näitä vastustajien argumentteja kun lukee niin ei voi kuin ihan aidosti iloita, etteivät vajaaälyiset sentään ole suomalaisten enemmistö, vaikka hälyttävän paljon niitä vapaana kulkeekin.
Mitäköhän lapsenne tulevat miettimään näistä teidän koiran kanssa naimisiin -vertauksista? Ovat varmaan tosi ylpeitä? Avatkaa historiankirja ja yrittäkää saada pikkuisen perspektiiviä ahtaaseen mieleenne.
20 vuotta ja voidaan kaikki yhdessä päivitellä, että sellaista se oli silloin 2010-luvulla: tällaisestakin itsestäänselvyydestä piti äänestää!
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:19"]En ole mitään mieltä, ihan sama. Se vaan ihmetytti se riemu ja itku..kun meni läpi, onko vastaavaa mielenilmaisua nähty koskaan minkään asian yhteydessä..ihmettelen todella kun on niin paljon tärkeitä asioita. Ja nyt kun on saatu kansan huomio tähän asiaan, voidaanki aivan huomaamatta tehdä vaikka miljardi leikkauksia, kukaan ei huomaa mitään kun ovat niin täynnä tätä kansakunnan "tärkeintä" asiaa, aika naurettavaa. Tärkeämpiäkin asioita on joita pitäisi pohtia. [/quote] Olen pahoillani, ettet voi ymmärtää, miltä tuntuu kun saa vihdoin mennä laillisesti naimisiin rakastamansa ihmisen kanssa, vuosien odotuksen jälkeen. Minun taas on vaikea ymmärtää moista empatiakyvyn puutetta, mutta yritän.
[/quote]
o_O Hääh. Siis tässä toinen jota koko juttu ei kiinnosta millään tavalla. Täältä palstalta vasta lukasin, että tollanenkin keissi ollut. Siinä mitään empatiakyvyn puutetta ole, jos asia ei vaan kosketa omaa elämää mitenkään.
[/quote]
Et ole ollut tietoinen koko aiheesta ennen kuin nyt lukaisit täältä?
[/quote]
Niin? Onko tää ollut joku iso koko kansan tapaus vai? Itse en ole törmännyt asiaan mitenkään. Telkkaa en katso ja muista medioista varmaan skipannut sitten aiheen kokonaan. Eikä tää mikään keskustelunaihe kyllä töissä tai koulussakaan ole ollut :)