Onko täällä yksikään aidosti iloinen tasa-arvoisesta avioliitosta,
vai ovatko kaikki vaan vahingoniloisia Räsäselle ja "uskoville"? Surullista huomata, varsinkin kun kirkko piispaa myöden on tämän lakimuutoksen kannalla.
Kommentit (144)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:08"]
Ihmisiä ei kiinnosta tipantippaa homojen liitot. On vain niin siistiä olla mukana jossain "movementissa". Kiljuen huudellaan "Tahdontahdontahdon", kun on niin siistiä nyt tahtoa niin kovasti. Hienot mainoskampanjat ja silleen, niin onhan se ihqua.
[/quote]
Mikä ihmeen aivovamma saa kaikki uskovaiset ja persut luulemaan, että he "tietävät", mitä muut ihmiset tai koko kansa haluaa?
[/quote]
Mikä aivovamma saa ihmiset luulemaan että kaikki homoliittoja vastustavat ovat uskovaisia tai persuja?
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:19"]En ole mitään mieltä, ihan sama. Se vaan ihmetytti se riemu ja itku..kun meni läpi, onko vastaavaa mielenilmaisua nähty koskaan minkään asian yhteydessä..ihmettelen todella kun on niin paljon tärkeitä asioita. Ja nyt kun on saatu kansan huomio tähän asiaan, voidaanki aivan huomaamatta tehdä vaikka miljardi leikkauksia, kukaan ei huomaa mitään kun ovat niin täynnä tätä kansakunnan "tärkeintä" asiaa, aika naurettavaa. Tärkeämpiäkin asioita on joita pitäisi pohtia. [/quote] Olen pahoillani, ettet voi ymmärtää, miltä tuntuu kun saa vihdoin mennä laillisesti naimisiin rakastamansa ihmisen kanssa, vuosien odotuksen jälkeen. Minun taas on vaikea ymmärtää moista empatiakyvyn puutetta, mutta yritän.
[/quote]
o_O Hääh. Siis tässä toinen jota koko juttu ei kiinnosta millään tavalla. Täältä palstalta vasta lukasin, että tollanenkin keissi ollut. Siinä mitään empatiakyvyn puutetta ole, jos asia ei vaan kosketa omaa elämää mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:39"]
Ihmisiä ei kiinnosta tipantippaa homojen liitot. On vain niin siistiä olla mukana jossain "movementissa". Kiljuen huudellaan "Tahdontahdontahdon", kun on niin siistiä nyt tahtoa niin kovasti. Hienot mainoskampanjat ja silleen, niin onhan se ihqua.
[/quote]
Mikä ihmeen aivovamma saa kaikki uskovaiset ja persut luulemaan, että he "tietävät", mitä muut ihmiset tai koko kansa haluaa?
[/quote]
Mikä aivovamma saa ihmiset luulemaan että kaikki homoliittoja vastustavat ovat uskovaisia tai persuja?
[/quote]
Entä mikä aivovamma saa sut näkemään, että tossa kommentissa puhuttiin mitään homoliitoista?
Siinä ihmeteltiin ainoastaan persujen ja uskovaisten telepaatiokykyä.
Olen aidosti iloinen että Suomi otti taas askeleen kohti kansalaisvapauksia ja ihmisoikeuksia. Tosin en tuudittaudu tähän ilontunteeseen, sillä vielä on monta epäkohtaa korjattavana, kuten moniavioisuus ja orja-asevelvollisuus.
Mutta ainakin ollaan avioliiton suhteen nyt länsimaa, ei mikään itäblokin bulvania.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:19"]En ole mitään mieltä, ihan sama. Se vaan ihmetytti se riemu ja itku..kun meni läpi, onko vastaavaa mielenilmaisua nähty koskaan minkään asian yhteydessä..ihmettelen todella kun on niin paljon tärkeitä asioita. Ja nyt kun on saatu kansan huomio tähän asiaan, voidaanki aivan huomaamatta tehdä vaikka miljardi leikkauksia, kukaan ei huomaa mitään kun ovat niin täynnä tätä kansakunnan "tärkeintä" asiaa, aika naurettavaa. Tärkeämpiäkin asioita on joita pitäisi pohtia. [/quote] Olen pahoillani, ettet voi ymmärtää, miltä tuntuu kun saa vihdoin mennä laillisesti naimisiin rakastamansa ihmisen kanssa, vuosien odotuksen jälkeen. Minun taas on vaikea ymmärtää moista empatiakyvyn puutetta, mutta yritän.
[/quote]
o_O Hääh. Siis tässä toinen jota koko juttu ei kiinnosta millään tavalla. Täältä palstalta vasta lukasin, että tollanenkin keissi ollut. Siinä mitään empatiakyvyn puutetta ole, jos asia ei vaan kosketa omaa elämää mitenkään.
[/quote]
Et ole ollut tietoinen koko aiheesta ennen kuin nyt lukaisit täältä?
[/quote]
Nyt olet kyllä väärässä.
Ymmärrän, että harmittaa, jos on tottunut lapsesta pitäen sellaiseen "nämä asiat nyt vain ovat näin, kun raamatussa sanotaan; avioliitto on miehen ja naisen välinen..." -tyyppiseen ajattelutapaan ja koko oma perusturvallisuus rakentuu tiettyjen normien ja käytäntöjen varaan, mutta täytyy muistaa, että ihmisen tasa-arvo on tärkeämpää kuin se, että itsellä on mielenrauha raamatun uhkauksilta ja kertomuksilta. Emme voi enää 2014 asettaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan heidän seksuaalisuutensa perusteella. Olen aidosti iloinen, että hyvyys voitti. Hyvyyttä edustaa myös piispa Mäkinen. Aitoa moraalia ja hengen viisautta, jota ei saa vain raamattua pikkutarkasti ulkoa paukuttamalla, kuten tietyt uskovaiset tapaavat tehdä.
Olen iloinen, idioottien itku on vain ekstraa.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:00"]
Olen aidosti iloinen! Huojentunut siitä, että ihmisillä on tasa-arvoiset mahdollisuudet avioitua rakastamansa ihmisen kanssa.
[/quote] onhan heteroita jotka ovat olleet parisuhteessa vuosikausia ilman kirkollista tahtomista ja rakastavat silti toisiaan.
On "avioliittoja" ja avioliittoja.
Tekopyhä avioliitto ja pyhä avioliitto.
itse olen jälkimmäisessä - rakastamani naisen kanssa!!!
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:00"]
Olen aidosti iloinen! Huojentunut siitä, että ihmisillä on tasa-arvoiset mahdollisuudet avioitua rakastamansa ihmisen kanssa.
[/quote] onhan heteroita jotka ovat olleet parisuhteessa vuosikausia ilman kirkollista tahtomista ja rakastavat silti toisiaan.
[/quote]
Ja varmaan jatkossakin on myös homoja, jotka elävät onnellisessa parisuhteessa ilman avioitumista. Mutta heillä on myös mahdollisuus avioliittoon, siitähän tässä on kyse.
Olen helpottunut. Se pieni vahingonilo mikä saattaa vilahtaa johtuu siitä kuinka typerillä argumenteilla aloitetta vastustettiin. Edelleen vastustajilla oikeus mielipiteisiinsä, mutta argumentteihin tolkkua, ryhtiä ja järkeä, kiitos.
Ensi vaalikaudella homma tulee vasta finaaliin.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:48"]
Ymmärrän, että harmittaa, jos on tottunut lapsesta pitäen sellaiseen "nämä asiat nyt vain ovat näin, kun raamatussa sanotaan; avioliitto on miehen ja naisen välinen..." -tyyppiseen ajattelutapaan
[/quote]
Ei, vaan se nyt vain on täysin luonnotonta. Sanoo Raamattu asiasta mitä tahansa tai on sanomatta mitään, niin homostelu nyt vaan on täysin luonnotonta. Aivan yhtä luonnotonta kuin koiran kanssa seksin harrastaminen saatikaan naimisiin meneminen. Tällä menolla sekin päivä vielä nähdään.
Mun puolesta ihan vapaasti jokainen saa homostella kotonaan niin paljon kuin haluaa, mutta ei siihen pidä sekoittaa lakeja sun muuta.
Minusta on hyvä asia, koska kaikilla aikuisilla ihmisillä tulee olla yhteiskunnassa yhtäläiset oikeudet.
Tämä on tosiaan askel moniavioisuuden lakimuutokseen. Tai sian tai koiran kanssa naimisiin menemiseen. Tai lehmän, tai kahden lehmän ja yhden sian kanssakin joku kohta vaatii päästä avioliittoon.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Entä mikä aivovamma saa sut näkemään, että tossa kommentissa puhuttiin mitään homoliitoista?
Siinä ihmeteltiin ainoastaan persujen ja uskovaisten telepaatiokykyä.
[/quote]
Etkö sanonut mieltäväsi kaikki nämä "jotka luulevat tietävänsä-tyypit" persuiksi ja uskovaisiksi. Eikö nämä juuri ollut niitä jotka itse vastustavat homoliittoja, ja luulevat että kaikki haluavat olla tukemassa niitä vain koska se on ihqua.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:48"]
Ymmärrän, että harmittaa, jos on tottunut lapsesta pitäen sellaiseen "nämä asiat nyt vain ovat näin, kun raamatussa sanotaan; avioliitto on miehen ja naisen välinen..." -tyyppiseen ajattelutapaan
[/quote]
Ei, vaan se nyt vain on täysin luonnotonta. Sanoo Raamattu asiasta mitä tahansa tai on sanomatta mitään, niin homostelu nyt vaan on täysin luonnotonta. Aivan yhtä luonnotonta kuin koiran kanssa seksin harrastaminen saatikaan naimisiin meneminen. Tällä menolla sekin päivä vielä nähdään.
Mun puolesta ihan vapaasti jokainen saa homostella kotonaan niin paljon kuin haluaa, mutta ei siihen pidä sekoittaa lakeja sun muuta.
[/quote]
Niin, tätä juuri tarkoitan argumenttien vähäjärkisyydellä
55
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:48"]
[/quote]
[/quote]
Oletko joku ylijumala, joka määrittää, mitä aikuiset saavat keskenään tehdä? Tajuatko, että he ovat aivan samanlaisia ihmisiä kuin sinäkin ja heillä on samat tarpeet ja oikeudet.
Olen todella iloinen! Itse olen hetero, mutta minulla on homoja ja lesboja ystäviä ja olen iloinen heidän puolestaan. Kaikki ovat samanarvoisia, rakkaus on samanarvoista, oli se sitten homojen tai heterojen välistä.