Jos saisit tietää, että tapailemasi mies on ollut sängyssä toisen naisen kanssa teidän tapailunne aikana
Mutta mies haluaisi kuitenkin jatkaa tapailua kanssasi. Jatkaisitko? Miksi, miksi et?
Kommentit (84)
Jos ei olla sovittu siinä kohtaa että tapaillaan vaan toisiamme, niin eipä tuo mulle kuulu.
Itsekin ennen sitä tapailin useita, se on kuulkaa tytöt semmonen juttu, ettei kannata laittaa kaikkia munia samaan koriin. Jos tapailusta ei tulekaan mitään, niin on vaan mennyt aikaa hukkaan.
Itse en ainakaan ole "yhden miehen nainen" ennenkuin mies ilmaisee halukkuutensa monogamiseen suhteeseen.
Mä en kyllä ehkä pystyisi jatkamaan. Joskin olen hirmu estynyt yleisesti tällä saralla. Mua häiritsee ihan tietoisuus siitäkin, että mies on joskus ollut sängyssä jonkun toisen kanssa. Siis ennen meidän tapaamista. Eikä mieskään ollut mun ensimmäinen kuitenkaan. Joten mun itsetunto ei kyllä olisi kestänyt sitä, että samaan aikaan mua tapaillessa mies olisi ollut sängyssä jonkun toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan ymmärrä... Olen tätä palstaa lukemalla saanut hyvin selvän käsityksen siitä, että nimenomaan naisten mielestä tapailun aikana on kaikki vapaus tehdä mitä huvittaa, ja ennen erillistä päätöstä seurustelusta ei olla tilivelvollisia toiselle yhtään mistään?
Ja näin myös todella monet naiset toimivat ihan omankin kokemuksen mukaan ainakin pääkaupunkiseudulla.
Niinpä. Nyt on varmaan mieli tietenkin muuttunut, kun se onkin mies jolla on useampi nainen kerrallaan.
Silloin miehelle ei riitä se nainen tai nainen ei ole sopiva, jos tarvitsee monta naista yhtäaikaa. En jatkaisi tapailua enää se miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lupasiko mies siis tapailun alkaessa, ettei tapaa muita?
Ei. Kysyin tätä vain siinä mielessä,että jatkaisivatko ihmiset tapailua, jossa toinen menee sänkyyn toisen kanssa. Kun sehän kertoo aika paljon ihmisestä, joka näin toimii. Itse kun tapailen jotakuta, nii jotenkin oletan että molemmat ovat kiinnostuneita toisistaan, jolloin ei pitäisi olla himoja muualle. Itse ainakin olen tällainen. Ei tietenkään tarvitse lupailla toiselle uskollisuutta tapailun alussa, mutta jos se toinen menee sänkyyn jonkun muun kanssa, niin sehän vain kertoo että näillä ihmisillä on eri näkemys tapailun merkityksestä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tapahtui mulle. Tapailemani mies hyppäsi exänsä sängyssä samaan aikaan. No tapailu loppui sitten siihen vaikka kipeää teki, olin niin ihastunut kaikin puolin.
Mullekin kävi näin, mutta ei kyllä tehnyt kipeää. Ainoa tunne oli alun järkytys, kun tajusin millainen ihminen hän lopulta olikin. Ei ollut vaikeaa pääatä ns. yli, sillä miksi surisin sellaisen ihmisen menettämistä, joka ei selvästikään ollut edes sitä, mitä olen etsinyt?
Kipeää teki varmaan just se, että ei se sitten ollutkaan sitä mitä olin etsinyt. Kaikki vaikutti niin täydelliseltä ja jopa ihan satumaiselta siinä tapaillessa. Uskoin vihdoin löytäneeni itselleni sen kerran elämässä-rakkauden. Kipeintä hommassa oli ehkä se, että hyppäsi just siellä ex-vaimonsa pedissä, joka muutenkin yritti sekaantua meidän tapailuun, stalkkasi mua somessa ja oli exä miehen mielestä täysin epävakaa ja läheisriippuvainen. Uskoin tuon kaiken. Nyt sitten kuitenkin odottavat uutta vauvaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla toimintaa, jota kutsutaan keskusteluksi. Siinä sanoja tuottamalla kerrotaan omista toiveista ja odotuksista ja kuuntelemalla saadaan selville toisen osapuolen vastaavat. Joskus voidaan jopa sopia yhdessä jotakin.
Enpä olis uskonut itsekään kuinka uskottavasti mies voi valahdella ihan päin naamaa. Eli eipä auta keskustelut kun mies HALUAA arpoa kahden välillä
Jos kumppani valehtelee, ongelma on tietenkin se valehtelu. En jatkaisi.
Paitsi jos käy kuten edellä joku mainitsi; et edes tiedä eläneesi valetta ennen kuin tilanne on jo täysin muuttunut ja suhde vakiintunut jo. Mitäs sitten? Ero postyymisti mahdollisesti vuosien takaisista loukkauksista johtuen?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei olla sovittu siinä kohtaa että tapaillaan vaan toisiamme, niin eipä tuo mulle kuulu.
Itsekin ennen sitä tapailin useita, se on kuulkaa tytöt semmonen juttu, ettei kannata laittaa kaikkia munia samaan koriin. Jos tapailusta ei tulekaan mitään, niin on vaan mennyt aikaa hukkaan.
Itse en ainakaan ole "yhden miehen nainen" ennenkuin mies ilmaisee halukkuutensa monogamiseen suhteeseen.
Entä jos ei ole luonteenomaista hypätä useassa sängyssä samaan aikaan ja tuntee vetoa vain yhteen ihmiseen kerrallaan? Ei mua ainakaan kiinnosta pyllistellä useammalle ukolle, ei vaan kuulu omiin tapoihini.
Vierailija kirjoitti:
No ilmeisesti tuo on yleistä, ainakin nykyään. Että tapaillaan montaa ihmistä samaan aikaan ja muiden paneminen on ok koska "eihän me seurustella".
Itsellä menis kyllä fiilikset. Jotenkin halpaa.
Jep, ennemminkin sääntö kuin poikkeus tänä päivänä. Yksikin mieskaveri viime vuonna deittaili neljää naista samaan aikaan, jopa samana päivänä oli treffit eri naisten kanssa. Jatkoon pääsi sitten se jolta sai parasta seksiä, muut jäi pois noin puolen vuoden jälkeen. Nainen ei tietenkään tästä mitään tiedä, ellei sitten aavistellut jotain mutta ainakin seurustelevat nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla toimintaa, jota kutsutaan keskusteluksi. Siinä sanoja tuottamalla kerrotaan omista toiveista ja odotuksista ja kuuntelemalla saadaan selville toisen osapuolen vastaavat. Joskus voidaan jopa sopia yhdessä jotakin.
Enpä olis uskonut itsekään kuinka uskottavasti mies voi valahdella ihan päin naamaa. Eli eipä auta keskustelut kun mies HALUAA arpoa kahden välillä
Jos kumppani valehtelee, ongelma on tietenkin se valehtelu. En jatkaisi.
Paitsi jos käy kuten edellä joku mainitsi; et edes tiedä eläneesi valetta ennen kuin tilanne on jo täysin muuttunut ja suhde vakiintunut jo. Mitäs sitten? Ero postyymisti mahdollisesti vuosien takaisista loukkauksista johtuen?
Vaikeaa sitä on tulevaisuudessa tapahtuvien loukkausten vuoksi ennakoivastikaan erota, kun näitä ei ole vielä tapahtunut. Pakko tyytyä eroamaan loukkausten jälkeen.
Mä en ymmärrä niitä jotka vielä tapailuvaiheessa voivat harrastaa seksiä muiden kanssa. Itselläni on ollut aina aktiivinen seuraelämä, ja useampaa sänkyä on tullut vuosien saatossa lämmitettyä. Silti, joka ikinen kerta kun yksi näkeminen on johtanut toiseen (eikä kyse yhteisymmärryksessä sovitusta pelkästä seksiseurasta), olen lopettanut kaiken muun mahdollisen. Ei voi olla niin tajuton häslä ettei voi hetkeksi keskittyä yhteen ihmiseen. Siinä voi pahimmassa tapauksessa menettää jotain upeaa, kun ei tajua pysähtyä.
Nykyisen kumppanin kohdalla olin harrastanut seksiä toisen ihmisen kanssa vielä viikko ennen kohtaamista. Sinä päivänä kun tavattiin, poistui Tinder enkä ole romanttisessa tai seksuaalisessa mielessä tavannut yhtäkään toista ihmistä. Eli kyllä aktiivinenkin henkilö voi oikeasti halutessaan keskittyä täysillä juuri sinuun. Lentäis tollanen jokapaikanhöylä kyllä mun elämästä aika äkkiä, riippumatta siitä milloin totuus minulle valkenisi.
Vierailija kirjoitti:
1. En nauti seksistä usean miehen kanssa lyhyellä aikavälillä, vaan seksuaalinen haluni kohdistuu vain mieheen, jota kohtaan minulla on tunteita. Jos tapailu loppuu, menee aika pitkään että voi edes harkita uutta yritystä.
2. En kuitenkaan koe, että päättynyt tapailu on hukkaan heitettyä aikaa, jos mies oli kuitenkin kiva ja kohteli minua hyvin - eli nimenomaan sellaisen monia pyörittävän miehen tapailu sitä hukattua aikaa on! Ja itsekään en usean miehen tapailusta saisi mitään kiksejä, esimerkkiäsi käyttääkseni: mulla on vain yksi muna, eli tietenkin se on vain yhdessä korissa kerrallaan.
Suomessa on aika pieni joukko aktiivisesti useampia kerralla deittailevia ihmisiä, mutta nämä pysyvät kierrossa vuodesta toiseen.
Useimmat ihmiset eivät kumppanikseen halua näitä. Seurustelusuhteetkin syntyvät pääosin ilman mitään erillistä asiasta sopimista. Siksi onkin järkytys, kun on vuoden pari kuvitellut olleensa seurustelusuhteessa, mutta kumppani on käynyt panemassa myös muita, koska "seurustelusta ei ole sovittu".
Olisi kohteliasta, jos nämä enemmistöstä tapailu-/seurustelumoraaliltaan poikkeavat, useampaa deittailevat ilmoittaisivat asiasta ihan reilusti ensitreffeillä, eivätkä salaisi asiaa saadakseen mahdollisimman paljon seksiä mahdollisimman monelta kumppanilta.
En itse edes alkaisi tutustua ihmiseen, jonka kanssa pitäisi parisuhteeseen tähtäävässä (?) tapailussa erikseen sopia, että ei sitten panna muita.
Parasta keskeyttää missio ja lähteä toiseen suuntaan. Kokemusta on. Muutimme jo yhteen, kun mies päätti tunnustaa nusaisseensa exäänsä tapailumme alkuvaiheessa. Yritin vielä senkin jälkeen, mutta mies oli täysin patologinen valehtelija sitä pahinta laatua. Se on mielenkiintoinen tunne, kun tajuaa vuoden yhdessäolon jälkeen että mies on valehdellut kaikesta, ihan kaikesta. Ja kun jää valheesta kiinni, valehtelee uudestaan.
Ei tuommoisen ihmisen kanssa tule mistään mitään, ja ne on täysin parantumattomia. Psykopaatti on psykopaatti eikä sitä mikään muuksi muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä niitä jotka vielä tapailuvaiheessa voivat harrastaa seksiä muiden kanssa. Itselläni on ollut aina aktiivinen seuraelämä, ja useampaa sänkyä on tullut vuosien saatossa lämmitettyä. Silti, joka ikinen kerta kun yksi näkeminen on johtanut toiseen (eikä kyse yhteisymmärryksessä sovitusta pelkästä seksiseurasta), olen lopettanut kaiken muun mahdollisen. Ei voi olla niin tajuton häslä ettei voi hetkeksi keskittyä yhteen ihmiseen. Siinä voi pahimmassa tapauksessa menettää jotain upeaa, kun ei tajua pysähtyä.
Nykyisen kumppanin kohdalla olin harrastanut seksiä toisen ihmisen kanssa vielä viikko ennen kohtaamista. Sinä päivänä kun tavattiin, poistui Tinder enkä ole romanttisessa tai seksuaalisessa mielessä tavannut yhtäkään toista ihmistä. Eli kyllä aktiivinenkin henkilö voi oikeasti halutessaan keskittyä täysillä juuri sinuun. Lentäis tollanen jokapaikanhöylä kyllä mun elämästä aika äkkiä, riippumatta siitä milloin totuus minulle valkenisi.
Olen sen verran vahingoniloinen ihminen että suorastaan toivoisin, että näille häslille kävisikin niin. Lopulta tajuaisivat että joku aiempi olisikin ollut niin hyvä, ettei parempia eikä edes lähelle vastaavia löydy muualta. Mahdollisuus olisi oman käytöksen myötä jo menetetty ja sitten joutuisivat tyytymään reilusti huonompaan. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
No ilmeisesti tuo on yleistä, ainakin nykyään. Että tapaillaan montaa ihmistä samaan aikaan ja muiden paneminen on ok koska "eihän me seurustella".
Itsellä menis kyllä fiilikset. Jotenkin halpaa.
Tämä, menis kans fiilikset, ei olis mun tyyppiä joten soromnoo.
Vierailija kirjoitti:
Parasta keskeyttää missio ja lähteä toiseen suuntaan. Kokemusta on. Muutimme jo yhteen, kun mies päätti tunnustaa nusaisseensa exäänsä tapailumme alkuvaiheessa. Yritin vielä senkin jälkeen, mutta mies oli täysin patologinen valehtelija sitä pahinta laatua. Se on mielenkiintoinen tunne, kun tajuaa vuoden yhdessäolon jälkeen että mies on valehdellut kaikesta, ihan kaikesta. Ja kun jää valheesta kiinni, valehtelee uudestaan.
Ei tuommoisen ihmisen kanssa tule mistään mitään, ja ne on täysin parantumattomia. Psykopaatti on psykopaatti eikä sitä mikään muuksi muuta.
Meillä alkoi jo suhteen alussa ongelmat, kun selvisi exän jättäneen miehen. Mies halusi kostaa exälleen ja olin pelinappula. Tuntui aidolta monesti, mutta puolen vuoden kohdalla päätin suhteen.
Tällä planeetalla on paljon erilaisia ihmisiä, joille eri asiat ovat ”itsestään selviä”. Tämän takia kannattaa kokeilla sitä keskustelua.