Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nahka olisi ekologinen materiaali, miksi tilalle väkisin mikromuovit ja muut?

Vierailija
05.10.2021 |

Olen tätä miettinyt pitkään ja yhä totean, että ei ole järkeä lakata käyttämästä luonnonmateriaaleja. Maailma hukkuu keinotekoisten materiaalien mikropartikkeleihin jo nyt. Siitä huolimatta autonvalmistajatkin on saatu samaan ansaan, kun penkkien nahkaverhoiluista ollaan luopumassa.
https://www.is.fi/autot/art-2000008310296.html

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nahka ei ole vegaanista.

Oletko valmis ottamaan vastuun merenpinnan noususta, laajojen alueiden muuttumisesta elinkelvottomiksi ja muista ilmastonmuutokset seurauksista jos käytät nahkaa?

Ime munaa ja pidä turpa kiinni

Alkuperäinen kommentti vuodelta 2021 johon huutelet. Kirjottaja tuskin enää paikalla.

No ime sinä kun olet paikalla.

Vierailija
62/64 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että nahkaa ei yksinkertaisesti riitä. Eikä riitä edes kasvisperäisiä kuituja. Vaatteiden kulutus on aivan käsittämättömän suurta ja siksi kaikki vaatetuotannon kasvo on käytännössä muovia.

Maailma hukkuu tekstiili"jätteeseen", syynä tähän on muoti. Yhtään ainutta uutta muovivaatetta ei tarttis kiinan hikipajoissa tehä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että nahkaa ei yksinkertaisesti riitä. Eikä riitä edes kasvisperäisiä kuituja. Vaatteiden kulutus on aivan käsittämättömän suurta ja siksi kaikki vaatetuotannon kasvo on käytännössä muovia.

Maailma hukkuu tekstiili"jätteeseen", syynä tähän on muoti. Yhtään ainutta uutta muovivaatetta ei tarttis kiinan hikipajoissa tehä.

Ai mä luulin että syynä väestönräjähdys eikä muoti.

jokainen ihminen tarvitsee vaatteita ja mun elinaikana maapallon väkiluku tuplaantunut.

Vierailija
64/64 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa vaatteet kirppiksiltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi