Nahka olisi ekologinen materiaali, miksi tilalle väkisin mikromuovit ja muut?
Olen tätä miettinyt pitkään ja yhä totean, että ei ole järkeä lakata käyttämästä luonnonmateriaaleja. Maailma hukkuu keinotekoisten materiaalien mikropartikkeleihin jo nyt. Siitä huolimatta autonvalmistajatkin on saatu samaan ansaan, kun penkkien nahkaverhoiluista ollaan luopumassa.
https://www.is.fi/autot/art-2000008310296.html
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että nahkaa ei yksinkertaisesti riitä. Eikä riitä edes kasvisperäisiä kuituja. Vaatteiden kulutus on aivan käsittämättömän suurta ja siksi kaikki vaatetuotannon kasvo on käytännössä muovia.
Maailma hukkuu tekstiili"jätteeseen", syynä tähän on muoti. Yhtään ainutta uutta muovivaatetta ei tarttis kiinan hikipajoissa tehä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että nahkaa ei yksinkertaisesti riitä. Eikä riitä edes kasvisperäisiä kuituja. Vaatteiden kulutus on aivan käsittämättömän suurta ja siksi kaikki vaatetuotannon kasvo on käytännössä muovia.
Maailma hukkuu tekstiili"jätteeseen", syynä tähän on muoti. Yhtään ainutta uutta muovivaatetta ei tarttis kiinan hikipajoissa tehä.
Ai mä luulin että syynä väestönräjähdys eikä muoti.
jokainen ihminen tarvitsee vaatteita ja mun elinaikana maapallon väkiluku tuplaantunut.
No ime sinä kun olet paikalla.