Miehelle yhtäkkiä kutsu itsenäisyyspäiväksi, uskoako?
Mies on käyttäytynyt koko syksyn hyvin oudosti. Tulee joka arki-ilta hyvin myöhään kotiin, eilenkin klo 1:30. Joo, töitä on kuulemma niin paljon. Nyt sitten hän selitti mulle, että joo ehkä hän onkin sitten poissa itsenäisyyspäivänä. Kysyin, että mitä ihmettä, meillä oli siihen jo suunnitelmia.
Joo, heidät oli valikoitu joukko töissä pyydetty pomon toimistoon ja ilmoitettu, että ehkä heidät on kutsuttu johonkin tilaisuuteen itsenäisyyspäivänä. He saavat ehkä sitten myöhemmin kutsun.
Kysyin, että niin minne se sitten olisi. Mies ei sanonut mitään. Kesti pitkään, ennenkuin hän sanoi, että Suomenlinnaan. Sitten hän alkoi selittää, että juttu on kiinni siitä, saako heille Helsingistä hotellit, kaikki on kuulemma varattu. Kysyin, että eikö kukaan muka kysynyt, että mikä juttu se on. Mies oli taas pitkään hiljaa ja sitten sanoi, että joo, se on heidän firman yhden asiakkaan 50-vuotissyntymäpäivät. Ne onkin nyt sitten ihan yllättäen itsenäisyyspäivänä ja Suomenlinnassa.
Viikon varoajalla tuollainen kutsu. Miehelle on tässä tullut pitkin syksyä kummallisia, yhtäkkisiä kutsuja sinne ja tänne, missä pitää olla viikonloppu poissa kotoa. Jopa lauantaina iltapäivällä on yhtäkkiä tullut kutsu. Jotenkin en nyt jaksa uskoa tuota, kun kaikki on kuulemma niin epävarmaakin. Ja kun ei heti suoraan sanonut, mistä on kyse, tuntui, että keksi jutun puhuessaan.
Kommentit (118)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:57"]
Sinun pitää miettiä mitä sinä elämältä haluat ITSE...onko se tätä ja oletko nyt onnellinen ja voitko elää näin? Jos sinulla ei nyt ole voimia tai halua erota niin lakkaa murehtimasta puhuuko mies totta tai missä se on ja kenen kanssa ja mitä tekee.
Keskityt itseesi ja vauvaan ja elät mahdollisimman hyvää elämää niinkauan kunnes niitä muutoksia pitää oikeasti tehdä. Elämähän on valintoja...
[/quote]
Näinhän se on. Kyllähän minä sen itsekin tiedän. Oikeasti, yritän nyt miettiä, mikä olisi parasta lapsen kannalta. Mutta onhan tällainen henkisesti todella raskasta, että miehestä ei ole mitään tukea nyt, kun sitä eniten tarvitsisin. Mies sanonut ihan suoraan, että häntä harmittaa, kun minä olen raskaana. Niin, yritimme lasta kaksi vuotta ja sitten hänelle olikin täysi yllätys, kun lopulta tulin raskaaksi, että ei hän tällaista olisi halunnut. Olen itsekin ihan äimänä, että mistä on kyse. Miehen käytös muuttunut tällaiseksi kuin veitsellä leikaten, kun kerroin iloisena olevani raskaana.
[/quote]
Jaa se onkin isähalvaus mikä vaivaa. On joko kateellinen, mustasukkainen tai molempia, ja paniikissa. Tai sitten vain alkaa purkaa sinuun äitiään kohtaan tuntemaansa vihaa, koska tähän asti olet ollut tyttis ja nyt olet äiti - siis myös hänen äitinsä. Tuossahan nyt näköjään nimenomaan yritetään loukata ihan tahallaan minkä ikinä ehditään. Olisit kertonut heti aluksi tämän oleellisen faktan.
[/quote]
No sellainen olo minullakin on, että mies yrittää loukata minua kaikin mahdollisin tavoin, mitä vaan keksii. Silloin, kun hän on kotona, joko istuu ja jurottaa, istuu vessassa kännykkänsä kanssa tai sitten haukkuu minua. Kaikki, mitä teen - ammattini, harrastukseni, ystäväni, kaikki on hänen mielestään väärä valinta. Vaatteilleni nauraa. No, nyt raskaana ei noissa vaatteissa ole kamalasti valinnan varaa. Ja koko ajan marisee siitä, että en pidä kotia niin ja näin, hän haluaisi, että olisi siistimpää, yms. No minua ei ratkaisevasti huvita istua kotona siivoskelemassa, kun mieskään ei siellä koskaan ole.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:47"]
Ihan oikeesti nainen! Nyt miehen selkä seinää vasten ja vaadit siltä totuuden irti! Ei sua saa kohdella noin. Älä hyväksy tuota. Mua ihan suututtaa sun puolesta :(. Olen petetyksi joutunut itse viime talvena mutta mies tunnusti heti kun epäilyn toin julki
[/quote]
Olen tuonut julki epäilyni. Mies vaan toteaa, että siinähän epäilet. Ja nauraa hihittää päälle. Ihan sama kuulemma, mitä minä ajattelen, häntä ei kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:47"]
Ihan oikeesti nainen! Nyt miehen selkä seinää vasten ja vaadit siltä totuuden irti! Ei sua saa kohdella noin. Älä hyväksy tuota. Mua ihan suututtaa sun puolesta :(. Olen petetyksi joutunut itse viime talvena mutta mies tunnusti heti kun epäilyn toin julki
[/quote]
Olen tuonut julki epäilyni. Mies vaan toteaa, että siinähän epäilet. Ja nauraa hihittää päälle. Ihan sama kuulemma, mitä minä ajattelen, häntä ei kiinnosta.
[/quote]
Luoja kuinka julma mies :(. Ei siitä tunnu olevan isäksi ja puolisoksi. Mä antaisin paikan mennä... no 75
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:23"]
No mä oo seurannu sivusta tuollasta tilannetta.. Miehellä mitä milloonki menoja ja akka usko kaikki... Kunnes mä avasin vuoden päivät katteltuani salaisen arkkuni.... Tilanne oli päässyt pahaksi ja ero niillä tuli. Lapset kärsi vain aivan suunnattomasti. Ja sillon tää mies sano et kumpa ois jääny ennemmi kiinni niin ois saanu asiat vielä puhumalla selviksi mutta pitkään kestäny meneminen ajoi eroon. Kato sen puhelinta jos saat mahkut ja ihan reilusti kysyt siltä pomolta et kenen synttärit on ja et vaikka tekosyynä puhelulle nii sanot et aattelin vaa et pitääköhä hommata oma lahja!!
[/quote]
Mies pitää puhelinta koko ajan mukanaan. Jopa, kun menee vessaan pesemään hampaita, ottaa puhelimen mukaan ja laittaa oven lukkoon. Kun nousee keittiön pöydän äärestä keittämään kahvia, kantaa puhelimen siihen keittimen viereen. Ei päästä hetkeksikään silmistään.
En mä ole koskaan tavannut miehen pomoa. Tuntuisi oudolta sille soittaa.
[/quote]
Tä??
Etkö oikeasti ole enemmin ajatellut, että hän pettää?
Aivan selvä juttu.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:47"] Ihan oikeesti nainen! Nyt miehen selkä seinää vasten ja vaadit siltä totuuden irti! Ei sua saa kohdella noin. Älä hyväksy tuota. Mua ihan suututtaa sun puolesta :(. Olen petetyksi joutunut itse viime talvena mutta mies tunnusti heti kun epäilyn toin julki [/quote] Olen tuonut julki epäilyni. Mies vaan toteaa, että siinähän epäilet. Ja nauraa hihittää päälle. Ihan sama kuulemma, mitä minä ajattelen, häntä ei kiinnosta. [/quote] Luoja kuinka julma mies :(. Ei siitä tunnu olevan isäksi ja puolisoksi. Mä antaisin paikan mennä... no 75
[/quote]
Minäkin ihmettelen, miten voi käyttäytyä näin. Lähtisi sitten reilusti vaan menemään. Olen yrittänyt vedota siihenkin, että mun jatkuva stressi on pahaksi vauvalle. Ei tunnu kiinnostavan.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:47"]
[/quote]
[/quote]
Luoja kuinka julma mies :(. Ei siitä tunnu olevan isäksi ja puolisoksi. Mä antaisin paikan mennä... no 75
[/quote]
Todellakin julma!!
Ei se edes halua olla sinun kanssasi Ap. Jätä se. :(
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:12"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:47"] Ihan oikeesti nainen! Nyt miehen selkä seinää vasten ja vaadit siltä totuuden irti! Ei sua saa kohdella noin. Älä hyväksy tuota. Mua ihan suututtaa sun puolesta :(. Olen petetyksi joutunut itse viime talvena mutta mies tunnusti heti kun epäilyn toin julki [/quote] Olen tuonut julki epäilyni. Mies vaan toteaa, että siinähän epäilet. Ja nauraa hihittää päälle. Ihan sama kuulemma, mitä minä ajattelen, häntä ei kiinnosta. [/quote] Luoja kuinka julma mies :(. Ei siitä tunnu olevan isäksi ja puolisoksi. Mä antaisin paikan mennä... no 75
[/quote]
Minäkin ihmettelen, miten voi käyttäytyä näin. Lähtisi sitten reilusti vaan menemään. Olen yrittänyt vedota siihenkin, että mun jatkuva stressi on pahaksi vauvalle. Ei tunnu kiinnostavan.
[/quote]
Lähde itse menemään!
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:49"]
Taidat olla taloudellisesti riippuvainen miehestä?
[/quote]
En ole. En todellakaan. Mietin yöheräilyjä, sitä, mitä sitten teen, jos sairastun ja hoidettavana on pieni vauva. Uskon kyllä muuten pärjääväni, mutta nimenomaan tuo mietityttää, että jos sairastun, niin miten sitten hoidan vauvan, jos olemme hänen kanssaan kaksin. Mietin myös sitä, onko lapsen kovin onnetonta kasvaa eroperheen lapsena. Itse kasvanut turvallisessa ydinperheessä.
[/quote]
Ihana termi. Turvallinen ydinperhe. Miten tarjoat sen miehesi kanssa, kun hän on töissä kahteen asti yöllä ja muutenkin paljon poissa? Varsinkin jos selviää että hän pettää, miten sitten tarjoatte turvallisen ydinperheen? Entä miten mies auttaa sinua yöheräilyjen kanssa tai kun sairastut, kun todellakin on yöt poissa?
[/quote]
No, näitä olen miettinyt. Tuskinpa hän sitten klo 3 ja 4 ja 5 aikaan heräilee, kun on säännöllisesti kotona nukkumassa vasta klo 1 aikaan. Todennäköisesti vaan sekoittaa mun ja lapsenkin rytmit ihan täysin.
Niin, siis lapsuuden perheeni on ydinperhe. Miehen taas eroperhe. Ehkä eroperheen lapset ei vaan aikuisena kykene normaaliin perhe-elämään.
[/quote]
Mun ex oli ydinperheestä eikä ollut kykenevä parisuhteeseen. Minä olen eroperheestä ja yritin saada toimimaan, mutta en mä yksin voi parisuhdetta pelastaa..
Hohhoijaa, miks oot tommosen miehen kanssa ylipäätään enää? Menee omia menojaan, ei kerro sulle mitään, naureskelee päin naamaa.. jne. Sehän pitää sua ihan pelkkänä leluna. Jos sitä ei muka yhtäkkiä kiinnosta teidän lapsikaan, vaikka yhdessä sen olitte halunnu, niin anna tommosen paskan mennä ja lujaa.
Kysyit otsikossa, että uskoakko miestä ja sen selitystä. No ei todellakaan. Nyt valoja tauluun, näkeehän tuon jo kauas, että pettää. Kaikki käytös puhuu sen puolesta.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:35"]
En halua esittää masentavan tylsää toinen nainen -teoriaa. Ehkä miehesi on päässyt vapaamuurareihin? Niillähän on just tuollaista yöllistä ja salaperäistä.
[/quote]
Joo, no, tota, on aika tuota lähisukua vapaamuurareissa, joten eiköhän olisi mulla tiedossa, jos mieskin siellä olisi. Ontuva selitys.
[/quote]
Ehei! Jos teillä on lähisukuakin vapaamuurareissa, on ihan varma että miehsikin on värvätty. Ja niistä touhuista ei naisille selitetä. Ihan saletti tapaus, usko!
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:47"]
[/quote]
[/quote]
Kuriton kakara se on, tottunut länkyttämään äidille. Vähän veikkaan nyt, että jos oikeasti älyäisit lähteä, tulisi äijylille hätä käteen.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:45"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:33"]
Suomenlinnan ravintolat on suljettu itsenäisyyspäivänä. Kahvilatkin menee jo iltapäivällä kiinni. Kysypä mieheltä, mihin ravintolaan ovat menossa.
[/quote]
Onko näin? Ettei tilauksestakaan saa pidettyä mitään tilaisuutta? Miten se lautta kulkee itsenäisyyspäivänä? Yritin googlettaa, mutta en löytänyt mitään erikoisaikataulua.
[/quote]
Kyllä tilauksesta voi järjestää juhlia Suokissa itsenäisyyspäivänäkin.
Mutta mies pihalle!
Kuinka pitkällä raskautesi on? Oletko ihan jo viimeisilläsi vai onko vielä hetki aikaa järjestää elämääsi ennen synnytystä?
Tämä on omakohtaisesti koettu ja nähty - nimittäin se äkillinen meno itsenäisyyspäivänä. Minä olin se joka valehtelin ja todellisuudessa vietin itsenäisyyspäivää rakastajani kanssa Pariisissa. Joten älä nyt ihmeessä usko tuollaista!
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:23"]
No mä oo seurannu sivusta tuollasta tilannetta.. Miehellä mitä milloonki menoja ja akka usko kaikki... Kunnes mä avasin vuoden päivät katteltuani salaisen arkkuni.... Tilanne oli päässyt pahaksi ja ero niillä tuli. Lapset kärsi vain aivan suunnattomasti. Ja sillon tää mies sano et kumpa ois jääny ennemmi kiinni niin ois saanu asiat vielä puhumalla selviksi mutta pitkään kestäny meneminen ajoi eroon. Kato sen puhelinta jos saat mahkut ja ihan reilusti kysyt siltä pomolta et kenen synttärit on ja et vaikka tekosyynä puhelulle nii sanot et aattelin vaa et pitääköhä hommata oma lahja!!
[/quote]
Mies pitää puhelinta koko ajan mukanaan. Jopa, kun menee vessaan pesemään hampaita, ottaa puhelimen mukaan ja laittaa oven lukkoon. Kun nousee keittiön pöydän äärestä keittämään kahvia, kantaa puhelimen siihen keittimen viereen. Ei päästä hetkeksikään silmistään.
En mä ole koskaan tavannut miehen pomoa. Tuntuisi oudolta sille soittaa.