Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan luokkaretkirahojen keräämistä

Vierailija
28.11.2014 |

Olenko ainoa? En halua myydä vessapaperia, en suklaata, sukkia tai mitään muutakaan. Maksan mieluummin luokan tilille rahat. 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas myyjäiset ym. on paljon järkevämpi ja kasvattavampi vaihtoehto. Ainakin jos ne on järjestyetty hyvin, ja lapset pääsee osallistumaan. Tänä vuonna rahat kerätään luokan tilille.Lisäksi halukkaat voi myydä keksejä. Ei paljon myyminen kiinnosta, kun joudun silti maksamaan sen oman lapsen osuuteni 100€, ja myydyt keksit tulisi sitten kattamaan niitten kuluja, jotka ei tuota summaa suostu maksamaan.

Vanhempainillassa tunnuttiin olevan käsityksessä, että satanen on pikkusumma, ja lusmut vaan ei maksa. Mitäs jos perheessä on vaikka 5 lasta, ei ole enää pikkusumma ei...

Vierailija
22/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun alaovi on lukittu ja tänne ei pääse kukaan sisään, koska jos joku tulis myymään niitä toffeekarkkeja (oliko nyt pikkuveljen vai mitälie) niin ostaisin kyllä. En ole syönyt niitä sen jälkeen kun itse myin niitä ala-asteella. Ne oli niin hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi vielä mun kouluaikaan kunta maksoi retket, eli 80-luvulla ja 90-luvun alussa. Ei tarvinnut vanhempien maksaa ja pitää jotain myyjäisiä. Käytiin Särkänniemessä, Hämeenlinnassa, Aulangolla, Porvoossa, Fazerilla, nämä nyt tulivat mieleen ekana. Sitten, kun lapseni oli ala-asteella 2000-luvulla, niin johan olisi pitänyt huimia summia maksaa. Sanoin ettei ole varaa ja koulusta yritettiin sanoa, että sitten ei pääse mukaan. Koska kaikki on kuitenkin pakko ottaa mukaan, jos retki on kouluaikana, niin tottakai lapseni meni. Vähän siinä muut vanhemmat nyrpisteli nokkaansa, mutta en välittänyt. Itehän suostuivat maksamaan, oma vika.

Vierailija
24/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappakaa ne lapsenne jos vituttaa

Vierailija
25/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:34"]Minun puolestani luokkaretket ja leirikoulut voisi lopettaa kokonaan. Ei nykyaikainen perhe ehdi mihinkään myyjäisiin eikä edes tarvitse. Ei kukaan halua ostaa niitä ylihintaisia vessapapereita tai iänikuisiä pipareita. Itse en avaa ovea kenellekään joka ei ole ennalta sopinut vierailusta, en välttämättä mene edes ovelle. Onneksi lukittu rapun ovi suitsii pahimmat häirikkötapaukset mutta aina välillä joku pääsee luikahtamaan rappuun huolimattoman naapurin mukana.

Toisekseen, itselleni leirikoulut olivat maanpäällinen helvetti. Sain osakseni koko peruskoulun ajan silmitöntä kiusaamista johon kukaan ei puuttunut. Opettajalle ja rehtorille oli kyllä kerrottu, vastaus oli " älä nyt leikistä suutu, sä itse pahennat tilannetta jne...". Teininä sitten päätin, että minähän en perkele muuten osallistu jos mun turvallisuutta ei pystytä varmistamaan. Oltiin sellaisella "temppuratatyylisellä" paikalla missä vaijereita pitkin piti killua puiden latvoissa ja paskapäät yrittivät tiputtaa alas sieltä. Lähdin sitten lompsimaan retkeltä jalkaisin kotiin, aikamoinen hätä tuli opettajille kun katosinkin pimeään "metsään". No joo, bussipysäkillehän minä suuntasin kun tunsin alueen. Eipä muuten sen jälkeen enää yritetty pakottaa leireille tai retkille mukaan.
[/quote]

Voi ei... Ja lyön vetoa että noiden opettajien mielestä sinä olit tässä se "ongelmanuori"!!!

Vierailija
26/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:49"]

Mua ärsyttää kun alaovi on lukittu ja tänne ei pääse kukaan sisään, koska jos joku tulis myymään niitä toffeekarkkeja (oliko nyt pikkuveljen vai mitälie) niin ostaisin kyllä. En ole syönyt niitä sen jälkeen kun itse myin niitä ala-asteella. Ne oli niin hyviä.

[/quote]

No kuule laita ilmotus feseen että haluat niitä ostaa niin varmaan kymmenen epätoivoista vanhempaa tarjoo niitä sulle.

Vierailija
27/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:34"] Lähdin sitten lompsimaan retkeltä jalkaisin kotiin, aikamoinen hätä tuli opettajille kun katosinkin pimeään "metsään". No joo, bussipysäkillehän minä suuntasin kun tunsin alueen. Eipä muuten sen jälkeen enää yritetty pakottaa leireille tai retkille mukaan.
[/quote]

Sama, keväällä :D Ei toisin ollut mikään isompi luokkaretki, mutta eräreissu joo. Mun isovanhemmat asuvat syrjemmässä, niiltä oli vajaa 20km tuonne, missä retkeiltiin, mutta kukaan ei tienny sitä. Mut yritettiin töniä telineestä alas ja naurettiin päälle, minä painuin metsään. Oon usein kulkenu siellä koirien kanssa, kun oon harjoitellut maastojäljittämistä ja osasin suoraan lähimmälle bussipysäkille pari kilsaa :D Ongelmanuori en ole, vaan se hiljainen ja kiusattu.

Vierailija
28/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:34"]Minun puolestani luokkaretket ja leirikoulut voisi lopettaa kokonaan. Ei nykyaikainen perhe ehdi mihinkään myyjäisiin eikä edes tarvitse. Ei kukaan halua ostaa niitä ylihintaisia vessapapereita tai iänikuisiä pipareita. Itse en avaa ovea kenellekään joka ei ole ennalta sopinut vierailusta, en välttämättä mene edes ovelle. Onneksi lukittu rapun ovi suitsii pahimmat häirikkötapaukset mutta aina välillä joku pääsee luikahtamaan rappuun huolimattoman naapurin mukana. Toisekseen, itselleni leirikoulut olivat maanpäällinen helvetti. Sain osakseni koko peruskoulun ajan silmitöntä kiusaamista johon kukaan ei puuttunut. Opettajalle ja rehtorille oli kyllä kerrottu, vastaus oli " älä nyt leikistä suutu, sä itse pahennat tilannetta jne...". Teininä sitten päätin, että minähän en perkele muuten osallistu jos mun turvallisuutta ei pystytä varmistamaan. Oltiin sellaisella "temppuratatyylisellä" paikalla missä vaijereita pitkin piti killua puiden latvoissa ja paskapäät yrittivät tiputtaa alas sieltä. Lähdin sitten lompsimaan retkeltä jalkaisin kotiin, aikamoinen hätä tuli opettajille kun katosinkin pimeään "metsään". No joo, bussipysäkillehän minä suuntasin kun tunsin alueen. Eipä muuten sen jälkeen enää yritetty pakottaa leireille tai retkille mukaan. [/quote] Voi ei... Ja lyön vetoa että noiden opettajien mielestä sinä olit tässä se "ongelmanuori"!!!

[/quote]

Kyllä vaan. Vuosi tuosta tapauksesta löysin itseni tarkkikselta. Minua kiusattiin ja oppimisrauhani rikottiin ja minut sitten eristettiin... Jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt tehdä rikosilmoitus kiusaajista mutta ei sitä nuorena tiennyt. Vähän helpottaa paskaa fiilistä se, että näillä kiusaajilla ei mene nykyään kovin hyvin.

Vierailija
29/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhosin lapsena luokkaretkiä, ne olivat aina joko tylsiä tai ahdistavia. Ja sitten niitä varten piti vielä tyrkyttää tutuille ja sukulaisille jotain hemmetin ylihinnoiteltuja keksejä ja kukkaruukkuja, joka oli myös tylsää ja ahdistavaa. :(

Myöhemmällä iällä oli ihan kivaa käydä luokan kanssa leffateatterissa, kun koululla oli jostain syystä ylimääräistä rahaa. Mutta senkin rahan olisi luultavasti voinut käyttää paremmin, elokuvia voi katsoa ihan ilmaiseksi kotiluokassakin.

Vierailija
30/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:49"]

[/quote]

No kuule laita ilmotus feseen että haluat niitä ostaa niin varmaan kymmenen epätoivoista vanhempaa tarjoo niitä sulle.

[/quote]

kun en ole facessa.

Vierailija
31/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen vakuutuksia? Eihän koulun tarvi tietenkään ketään vapaa-ajalla vakuuttaa ja jokaisella Suomessa on julkinen terveydenhoito verovaroilla, ei tää nyt mikän jenkkilä vielä ole. Eihän Korhosilla tai Virtasillakaan ole Särkänniemen reissulla mitään erityisiä vakuutuksia, mihinkä niitä nyt edes tarvittaisiin? Jos joku saa vekin otsaansa, se liimataan ensiavussa. Jos matkalla tulee kolari, ihmiset hoidetaan sairaalassa. Itse asiassa jatkuva matkavakuutus on voimassa yli 50km päähän kotiosoitteesta suuntautuvilla matkoilla ja saahan jokainen hommattua parin päivän matkavakuutuksen jos haluaa, en kyllä jollain kotimaan eläintarharetkellä ymmärrä sen tarvetta...

Vierailija
32/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans lapset keksivät ehdottaa tällaista. Asian tiimoilta sitten järjestettiin kokous, jonne osallistui lopulta noin 5 vanhempaa ja saman verran lapsia, joukossa sellaisia jotka lähtisivät mukaan tai sitten suora kielto, kukaan ei ollut varsinaisesti innokas tekemään yhtään mitään asian eteen. Ope laittoi kiltisti vielä kyselyä sähköpostiin, ja saatiin tulokset myös: kokonaista kolme vanhempaa oli ylipäätään vastannut, ja heidän kaikkien (minä mukaanlukien) mielipiteensä oli "ei". Siihen loppui sitten sen retken suunnittelu, onneksi!

Vierailija
33/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:38"]Minusta kouluista pitäisi kieltää kaikki rahan kerääminen.

Retkeilyt voidaan hoitaa vapaa-ajalla. Koulussa pitää opiskella.
[/quote]
Retkeilykin on opiskelua ja se tulee tehdä kouluajalla ja koska se on opiskelua, tulisi kunnan maksaa se samalla lailla kuin vanhoina hyvinä aikoina 60-luvulla. Silloin kunta maksoi retket, mutta koulun ensimmäinen televisio hankittiin keräämällä paperia. Luulisin paperin myymisen olevan helpompi tapa kerätä rahaa.

Vierailija
34/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:47"]Ihan tiedoksi vaan, että suurin osa opettajistakin inhoaa tätä touhua. Vaikka asian ei pitäisi meille kuulua mitenkään, joudumme kuitenkin aina tähän hommaan mukaan. Viimeistään sinne retkelle, jonka jättäsin kokonaan väliin, jos voisin. Voisinhan ilmoittaa, että en lähde, mutta siitä saa sitten melko v-mäisen maineen.
[/quote]
Suurin osa opettajista inhoaa kaikkea työntekoa.

Vierailija
35/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole enää varaa retkiin kun joka koulussa on oltava kymppitonnien ellei satojentuhansien älytaulut, tabletit ja tietokoneet.

Vierailija
36/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:47"]Ihan tiedoksi vaan, että suurin osa opettajistakin inhoaa tätä touhua. Vaikka asian ei pitäisi meille kuulua mitenkään, joudumme kuitenkin aina tähän hommaan mukaan. Viimeistään sinne retkelle, jonka jättäsin kokonaan väliin, jos voisin. Voisinhan ilmoittaa, että en lähde, mutta siitä saa sitten melko v-mäisen maineen. [/quote] Suurin osa opettajista inhoaa kaikkea työntekoa.

[/quote]

No eikä inhoa. Suurin osa joutuu tekemään kaikkea muuta kuin perustyötä esimerkiksi dokumentoimaan sitä saatanan wilmaa ja opettelemaan koko ajan uusia uudistuksia mitä keksivät jossain opetusministeriössä tai whatever taholla. Vastailemaan veemäisten vanhempien puheluihin ja siihen vielä päälle vanhempainillat, vanhempainvartit ja hevetilliset joulu- kevät- ja pikkujoulukekkerit. 

Vierailija
37/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:57"]Inhoan myös luokkaretkiä. Mikä tarkoitus niillä on? Luokkahengen kohottaminen? Yleensä tapahtuu päinvastoin. Eikö opiskelu riitä ja matkat tehdään vapaa-ajalla perheen tai muiden ystävien kanssa.
[/quote]
Minulle luokkaretket olivat ainoa tapa päästä kotikyläni ulkopuolelle ja luulen, että kaikki vanhemmat eivät vieläkään ole niinkuin sinä, joka viet lapsesi ja heidän ystävänsä retkille.

Vierailija
38/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, on se aika hullua touhua. Väärältä tuntuu, että pitäisi maksaa suoraan retkistä, ei kaikilla ole sellaiseen varaa tai sitten ehkä halutaan laittaa rahat siihen mistä itse tykätään! Jos taas järjestetään jotain myyjäisiä, käytännössä äidit siellä joutuvat ostelemaan toistensa marjapiirakoita ja mokkapaloja. Ihan sama vaikka maksaisi rahat suoraan tilille, ei tarvisi vaan leipoa ja kökkiä monta tuntia jossain pöydän takana seisoskelemassa. Sinänsä ne retket voivat olla hyviä, riippuu järjestelyistä, luokan ilmapiiristä jne. Mitä taas tulee keksilaatikoihin ja muuhun mitä myydään, niin ovathan ne vaivattomampia, mutta aikamoinen hinta tulee jokaiselle lisäainepommikeksilootalle, joka sukulaisille annetaan lahjaksi.

Vierailija
39/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän lasten ollessa koulussa noihin keräyshommiin osallistuttiin innolla ja meillä oli myös hyvin toimiva vanhempainyhdistys. Ketään ei tietenkään pakotettu myymään mitään eikä muistaakseni maksamaankaan, lapset odottivat retkipäivää ja uskon, että vielä nyt aikuisenakin muistavat jotakin noista reissuista. Yleensä bussi ei tullut täyteen koululaisista ja tyhjät paikat myytiin halukkaille vanhemmille. Ainakin kahtena vuotena olin minäkin mukana ja sellaisissa paikoissa mihin ei niin vain pääsekään, esim. Fazerille suklaata syömään.

Vierailija
40/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todella olemassa sellaisia kouluja, missä vanhemmat pakotetaan hankkimaan lapsille retkirahaa tai maksamaan mikäli eivät rahanhankintaan syystä tai toisesta osallistu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme