Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan luokkaretkirahojen keräämistä

Vierailija
28.11.2014 |

Olenko ainoa? En halua myydä vessapaperia, en suklaata, sukkia tai mitään muutakaan. Maksan mieluummin luokan tilille rahat. 

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:47"]Ihan tiedoksi vaan, että suurin osa opettajistakin inhoaa tätä touhua. Vaikka asian ei pitäisi meille kuulua mitenkään, joudumme kuitenkin aina tähän hommaan mukaan. Viimeistään sinne retkelle, jonka jättäsin kokonaan väliin, jos voisin. Voisinhan ilmoittaa, että en lähde, mutta siitä saa sitten melko v-mäisen maineen. [/quote] Suurin osa opettajista inhoaa kaikkea työntekoa.

[/quote]

No eikä inhoa. Suurin osa joutuu tekemään kaikkea muuta kuin perustyötä esimerkiksi dokumentoimaan sitä saatanan wilmaa ja opettelemaan koko ajan uusia uudistuksia mitä keksivät jossain opetusministeriössä tai whatever taholla. Vastailemaan veemäisten vanhempien puheluihin ja siihen vielä päälle vanhempainillat, vanhempainvartit ja hevetilliset joulu- kevät- ja pikkujoulukekkerit. 

[/quote]

Niin, se on katos työtä ja työelämää. Ei siellä ole vain fantsua ja kivaa hei. Alaa voi vaihtaa jos ei jaksa.

t. äärilaiskan opettajan oppilaan äiti

[/quote]Vaan kun nämä luokkaretket eivät todellakaan kuulu opettajan työaikaan, eikä niistä ylityökorvauksiakaan makseta. Vai onko opettajan työaika mielestäsi 24/7? Meidän koulussa retket ovat vieläpä 4-5 vrk:n pituisia.  Aika monen viikon opetusvelvollisuus tulisi tuolla kuitattua.

Vierailija
2/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:08"]

Meillä onneksi lapset myyvät itse innokkaasti niitä keksejä ja sukkia ja mitä nyt myyvätkin. Minulle jää hommaksi vain rahojen siirtäminen luokan tilillle. Ja jonkin verran täytyy auttaa myytyjen tuotteiden perille toimittamisessa, mutta se ei ole paha.

Mieluummin kuitenkin vain maksaisin luokkaretkestä ilman sitä myyntihärdelliä ja 'luokkaretki-myyntihommien-suunnittelu-palavereita'. Toivottavasti kukaan ei innostu järjestämään leipomistalkoita tai muuta mihin vanhempien on pakko osallistua ö.ö

[/quote]

Mihinkään ei ole pakko osallistua ellei tahdo. Kolmen pojan äitinä ilmoitin sekä koulussa että harrastuksissa, että mitään en myy enkä kaupustele. Maksoin rahat suoraan tilille. Aina hoitui hyvin, ja jos joku selkäni takana napisi, niin ihan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:45"]

Ilmoitan vanhempainillassa, että mielestäni koko retkeä ei pidä tehdä. Toiset vanhemmat haluavat retken ja kehittävät rahankeruun. Lisäksi he sanovat, että jos ei maksa, niin saa jäädä koululle. Minä muistutan aina silloin, että jos se retki on kouluaikana, niin jokainen lapsi saa tulla mukaan, maksoi tai ei. Koululle jäävät ne, jotka eivät halua mukaan. Kerron myös sen, että koska olen vastustanut koko retkeä, en aio maksaa euroakaan ja lapsi lähtee silti mukaan, koska (kuten yleensä retkeä perustellaan minulle) se on tärkeä oppimistilaisuus, jossa mennään luokkahuoneen ulkopuolelle opiskelemaan asioita, joita ei muuten opi.

Näin lapseni on joka vuosi päässyt ilmaiseksi matkalle ja 2-4 muuta lasta samoin.

[/quote]

näinhän se menee lakisääteisesti, valitettavasti

eli olen samaa mieltä, ettei leirejä tulisi kouluaikoina järjestää ollenkaan.'ehkä ihan vaaan joku pieni retki tutustumiskäynti tms lähipaikkaan

mielellään ei sitäkään

on väärin, että toiset raatavat niskaväärällään ja toiset ei tee mitään, kaikki lähtevät mukaan joka tapauksessa

mutta kenen syy ??

jurikin niiden yli-innokkaiden ihmisten, eli syyttäkööt itseään 1

eiköhän touhu lopu, kun tarpeeksi moni luokalla alkaa vapaamatkustajaksi :)

meilläkon leiri tiedossa ja hinta noin 150 e per lapsi, ei siis ihan halpa

juurikin myyjäist, diskoa, keksiä...ties mitä...kaiken aikaa

perustellaaan niin yhteishengen yms luomisella...joopa joo, ei opea ole kiinnostunut näin 5 vuotena yhtään se, ettei lapsellani ole kaveria.

asiasta olen kertonut 

eikös siellä koulussa olla juuirkin siksi, että siellä noita yhteistyötaitoja opiskellaan ihan joka päivä ja ilman kustannuksia ???

ope antaa aina samojen lasten tehdä keskenään ryhmä ja aprityöskentelyä...pääsee niin itse helpolla...

en päästä leirille lastani kiusattavaksi..

elli en tee mitään, noo en vie toisten rahojakaan lähettämllä lastani sinne vapaamatkustajana

eli nämä pitäisi lopettaa !

Vierailija
4/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kouluista pitäisi kieltää kaikki rahan kerääminen.

Retkeilyt voidaan hoitaa vapaa-ajalla. Koulussa pitää opiskella.

Vierailija
5/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama!!!  Ja erityisesti se vituttaa, että meillä vain noin puolet luokan vanhemmista osallistuu mihinkään keräämiseen, joulumyyjäisiin, mihinkään.. Ja sitten kuitenkin näiden lusmujen mukulat (jotka on AINA ne luokan kiusaajat ja kummajaiset ja häiriköt) pitää maksaa mukaan niillä muiden keräämillä rahoilla. Ärf.

Vierailija
6/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillå maksetaan 20e tilille joka kuukausi. Ja tokibon niitä siivellä matkustajia jotka eivät maksa mitään. Samaa mieltä että koulu on opiskelua varten.

Vierailija
7/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:41"]

Meillå maksetaan 20e tilille joka kuukausi. Ja tokibon niitä siivellä matkustajia jotka eivät maksa mitään. Samaa mieltä että koulu on opiskelua varten.

[/quote]

20 e joka kuukausi? Ootteko lähössä jonnekin pitkällekin matkalle? Ihan älytön summa. Ajatelkaa perheitä joissa on monta lasta. Miten olette hyväksyneet tollasen? 

Vierailija
8/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tiedoksi vaan, että suurin osa opettajistakin inhoaa tätä touhua. Vaikka asian ei pitäisi meille kuulua mitenkään, joudumme kuitenkin aina tähän hommaan mukaan. Viimeistään sinne retkelle, jonka jättäsin kokonaan väliin, jos voisin. Voisinhan ilmoittaa, että en lähde, mutta siitä saa sitten melko v-mäisen maineen.

Vierailija
9/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan myös luokkaretkiä. Mikä tarkoitus niillä on? Luokkahengen kohottaminen? Yleensä tapahtuu päinvastoin. Eikö opiskelu riitä ja matkat tehdään vapaa-ajalla perheen tai muiden ystävien kanssa.

Vierailija
10/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:47"]

Ihan tiedoksi vaan, että suurin osa opettajistakin inhoaa tätä touhua. Vaikka asian ei pitäisi meille kuulua mitenkään, joudumme kuitenkin aina tähän hommaan mukaan. Viimeistään sinne retkelle, jonka jättäsin kokonaan väliin, jos voisin. Voisinhan ilmoittaa, että en lähde, mutta siitä saa sitten melko v-mäisen maineen.

[/quote]

No miksi te sitten hymyilette maireasti kun joku ylipirteä vanhempi jolla ei ole muuta tekemistä elämässään kuin kiusata muita luokkaretkikeräyksillä, puffeteilla ja diskoilla, ottaa asian puheeksi? Sanoisitte kerrankin että kuulkaa, lopetetaanko paskanjauhanta ja myönnetään ettei kukaan halua niitä saatanan sukkia ja suklaita myydä, kerätään kolehti ja sillä siisti.

Vierailija
11/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatte siis antaa lapsille sen mallin, että raha kasvaa puussa ja mitään ei tarvitse tehdä? Jutun juju on opettaa lapsille yhdessä tekemistä, ja sitä että pitää tehdä jotain että rahaa tulee. Vai haluatteko kasvattaa sossuelättejä?

Vierailija
12/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 09:05"]

Haluatte siis antaa lapsille sen mallin, että raha kasvaa puussa ja mitään ei tarvitse tehdä? Jutun juju on opettaa lapsille yhdessä tekemistä, ja sitä että pitää tehdä jotain että rahaa tulee. Vai haluatteko kasvattaa sossuelättejä?

[/quote]

No kenen lapsi oikeasti kiertää ovelta ovelle myymässä niitä suklaita sun muita? Vanhemmille se homma useimmiten jää, myydä häpeillen töissä ylikalliita 7 euron suklaita ja keksejä ja ajaa autolla ympäriinsä kanniskellen paskapaperia. 

Vierailija
13/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:44"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 08:41"]

[/quote]

20 e joka kuukausi? Ootteko lähössä jonnekin pitkällekin matkalle? Ihan älytön summa. Ajatelkaa perheitä joissa on monta lasta. Miten olette hyväksyneet tollasen? 
[/quote]

en tiedä miten meni läpi. Maksamme siis 10kk ajan tämän. Onhan se iso summa. Menevät pariksi päiväksi johonkin kotimaannkohteeseen.

Vierailija
14/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi lapset myyvät itse innokkaasti niitä keksejä ja sukkia ja mitä nyt myyvätkin. Minulle jää hommaksi vain rahojen siirtäminen luokan tilillle. Ja jonkin verran täytyy auttaa myytyjen tuotteiden perille toimittamisessa, mutta se ei ole paha.

Mieluummin kuitenkin vain maksaisin luokkaretkestä ilman sitä myyntihärdelliä ja 'luokkaretki-myyntihommien-suunnittelu-palavereita'. Toivottavasti kukaan ei innostu järjestämään leipomistalkoita tai muuta mihin vanhempien on pakko osallistua ö.ö

Vierailija
15/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ehdottanut että halukkaat voi maksaa suoraan tilille? Vai valitatko vaan kaikkialla muualla paitsi siellä missä retkeä järjestetään?

Vierailija
16/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ehdottanut että halukkaat voi maksaa suoraan tilille? Vai valitatko vaan kaikkialla muualla paitsi siellä missä retkeä järjestetään?

[/quote]

En ehdota mitään vaan ilmoitan maksavani suoraan tilille. Meillä arki on sellaista ettei yksinkertaisesti ole aikaa eikä voimia ryhtyä myyntipelleksi vielä kaiken muun lisäksi. Hienoa jos joku nauttii siitä.

Vierailija
17/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En ehdota mitään vaan ilmoitan maksavani suoraan tilille. Meillä arki on sellaista ettei yksinkertaisesti ole aikaa eikä voimia ryhtyä myyntipelleksi vielä kaiken muun lisäksi. Hienoa jos joku nauttii siitä.

Vierailija
18/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani luokkaretket ja leirikoulut voisi lopettaa kokonaan. Ei nykyaikainen perhe ehdi mihinkään myyjäisiin eikä edes tarvitse. Ei kukaan halua ostaa niitä ylihintaisia vessapapereita tai iänikuisiä pipareita. Itse en avaa ovea kenellekään joka ei ole ennalta sopinut vierailusta, en välttämättä mene edes ovelle. Onneksi lukittu rapun ovi suitsii pahimmat häirikkötapaukset mutta aina välillä joku pääsee luikahtamaan rappuun huolimattoman naapurin mukana.

Toisekseen, itselleni leirikoulut olivat maanpäällinen helvetti. Sain osakseni koko peruskoulun ajan silmitöntä kiusaamista johon kukaan ei puuttunut. Opettajalle ja rehtorille oli kyllä kerrottu, vastaus oli " älä nyt leikistä suutu, sä itse pahennat tilannetta jne...". Teininä sitten päätin, että minähän en perkele muuten osallistu jos mun turvallisuutta ei pystytä varmistamaan. Oltiin sellaisella "temppuratatyylisellä" paikalla missä vaijereita pitkin piti killua puiden latvoissa ja paskapäät yrittivät tiputtaa alas sieltä. Lähdin sitten lompsimaan retkeltä jalkaisin kotiin, aikamoinen hätä tuli opettajille kun katosinkin pimeään "metsään". No joo, bussipysäkillehän minä suuntasin kun tunsin alueen. Eipä muuten sen jälkeen enää yritetty pakottaa leireille tai retkille mukaan.

Vierailija
19/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:04"]

Ehdotus: vapaaehtoinen retki kouluajan ulkopuolella, esim. viikonloppuna. Opettajaa ei velvoiteta mukaan, vaan mukaan lähtee valvojiksi lasten vanhempia. Osallistuminen ja rahankeruu vapaaehtoista, kukin maksaa oman matkansa omalla tyylillään. Vanhempainyhdistys voi tietysti anomuksesta esim. stipendillä tukea jonkun varattoman matkan. Vastuu ohjelmasta, järjestelyistä ja turvallisuudesta vanhemmilla, ei opettajalla. Matkan ei tietysti tarvitse olla mikään viikon leirikoulu Etelä-Saksassa vaan esim. huvipuisto- tai eläintarharetki, pyöräretki ja yöpyminen jossain leirikeskuksessa, liikuntapäivä urheiluopistolla tms. tms.

[/quote]

Ja miten hoidat ja maksat vakuutukset kaikille retken ajaksi? Kouluaikaisissa retkissä kunnan vakuutukset ovat voimassa ja se on iso "piilo"kustannus

Vierailija
20/50 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:45"]

Ilmoitan vanhempainillassa, että mielestäni koko retkeä ei pidä tehdä. Toiset vanhemmat haluavat retken ja kehittävät rahankeruun. Lisäksi he sanovat, että jos ei maksa, niin saa jäädä koululle. Minä muistutan aina silloin, että jos se retki on kouluaikana, niin jokainen lapsi saa tulla mukaan, maksoi tai ei. Koululle jäävät ne, jotka eivät halua mukaan. Kerron myös sen, että koska olen vastustanut koko retkeä, en aio maksaa euroakaan ja lapsi lähtee silti mukaan, koska (kuten yleensä retkeä perustellaan minulle) se on tärkeä oppimistilaisuus, jossa mennään luokkahuoneen ulkopuolelle opiskelemaan asioita, joita ei muuten opi.

Näin lapseni on joka vuosi päässyt ilmaiseksi matkalle ja 2-4 muuta lasta samoin.

[/quote]

Voi sanonko kuin paljon tälläiset vanhemmat ÄRSYTTÄVÄT!!!!??? Miksi ei voi sitten olla osallistumatta koko retkelle, jos ei halua osallistua varainkeräykseen edes maksamalla. Mikä *itun periaate tässä asiassa on? "kiusa se on pienikin kiusa"- vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan