Kuinka monta tehosterokotetta olisit valmis ottamaan?
Mikäli ihmisiä suositellaan ottamaan kolmas tehosterokotus, niin aiotteko ottaa sen, vaikka ensimmäisetkään eivät ole toimineet? Entä kuinka monta tehosterokotetta olisitte valmiita ottamaan? 2? 5? 8?!
Jos itse olisin tiennyt, ettei rokotteesta ole mitään hyötyä, niin en olisi ottanut ensimmäistäkään.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Voin ottaa seuraavan puolen vuoden aikana kolmannen ja sen jälkeen korkeintaan kerran vuodessa. Oon astmaatikko ja en halua ottaa mitään riskejä koronan kanssa.
Mutta rokotteen kanssa otat?
T toinen astmaatikko
Mitään oireita rokotteista ei ole tullut, niin monta kuin yhteiskunta (tai työnantaja) suostuu kustantamaan.
Jos haluaa elää pitkän elämän, ihminen joutuu tekemään myönnytksiä ja ottamaan niin monta tehosterokotetta kun tarvitaan, muuten kuollaan pois, niin kuin kävi mustansurman aikana, kun rokotteista eikä lääketieteestä vielä tiedetty tarpeeksi.
Elämässä joutuu tekemään valintoja, joko elät tai kuolet, sillä viruksia on ollut vuosisatoja ja niihin rokottamattomat ovat antaneet hengensä. Luonto on kuitenkin voinakkaampi kuin ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin ottaa seuraavan puolen vuoden aikana kolmannen ja sen jälkeen korkeintaan kerran vuodessa. Oon astmaatikko ja en halua ottaa mitään riskejä koronan kanssa.
Mutta rokotteen kanssa otat?
T toinen astmaatikko
Ohis, nyt joudutaan valitsemaan kahdesta pahasta, kun muuta vaihtoehtoa ei ole ja rokotteen hyödyt ovat selvästi suuremmat kuin haitat ja pahin mahdollinen on asmaatikon sairastua koronaan, kun se voi tarttua mistä tahansa, kun uusi koronavariantteja tulee lisää ja on vain ajan kysymys, milloin se tarttuu pinnoilta, muiden virusten tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen 70v ja melko monta tehorokotusta on pitänyt ottaa elinaikana, kun olen pysynyt terveenä.
Influenssarokote vuosittain ja tulevaisuudessa koronarokotteen kanssa tulee käymään samoin.Itseasiassa en olisi edes elossa, jos vanhempani eivät olisi vieneet rokotettavaksi reilun sadan kilometrin päähän poliorokotukseen 50-luvulla.
Silloin nimittäin riehui polia ja miljoonia kuoli maailmassa polioon ja rokotetta odotettiin kuin kuuta taivaalta.
Ja siksi on vaikea ymmärtää rokotevastaisuutta, kun omassa perheessäni isoveli ja sisko kuolivat polioon, kun eivät ehtineet saada rokotetta.Mitä jos juttelisit ap. isovanhempien kanssa, kuinka monta rokotetta ovat joutuneet ottamaan, jotta ovat pysyneet hengissä.
Minun äiti sanoi, että sodan jälkeen riehui tuberkuloosi. Sodan jälkeinen stressi oli niin kova, että se iski voimalla. Olen miettinyt että koronan ja stressin yhdistelmä voi olla kohtalokas. Pelokkaat putoaa kyydistä. Lapset ei osaa pelätä sitä niin heille se on pikku nuhatauti.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa elää pitkän elämän, ihminen joutuu tekemään myönnytksiä ja ottamaan niin monta tehosterokotetta kun tarvitaan, muuten kuollaan pois, niin kuin kävi mustansurman aikana, kun rokotteista eikä lääketieteestä vielä tiedetty tarpeeksi.
Elämässä joutuu tekemään valintoja, joko elät tai kuolet, sillä viruksia on ollut vuosisatoja ja niihin rokottamattomat ovat antaneet hengensä. Luonto on kuitenkin voinakkaampi kuin ihminen.
Todellakin luonto on voimakkaampi kuin ihminen. Näillä viruksilla on syynsä ja puolustuskykynsä tuhonneet ihmiset kuolevat niihin. Luontotieto haluaa pudottaa heikot kelkasta. Minä menen jos on minun vuoroni. En ala leikkimään piikeillä. Koen olevani vahva näinkin.
Niin monta kuin tarvitsee. Pelkään koronaa ihan helvetisti sillä keuhkosairauden vuoksi voin siihen kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Hei. Liika murehtiminen ja liika-ajattelu ei ikinä tiedä hyvää. Neuroosit haittaavat elämää ja tuovat stressiä. Stressi taas laskee puolustuskykyä.
Nyt kun keskustellaan näinkin tappavasta taudista kuin korona on niin on itsestään selvää että olisi hyvä saada ihmisille päivittäisrokotukset niin pitkäksi aikaa kunnes viimeinenkin virus on kukistettu maan päältä. Olisi myös hyvä harkita tehoste rokotus lounaalle ja päivälliselle koska silloin saatamme olla samassa tilassa muiden ihmisten kanssa. Olisiko samalla syytä harkita sitä että voisimme geenimanipuloida kaiken ruuan sisältämään viruksien piikkiproteiineja ja mieluiten kaikkien virusten piikit huomioiden.
Vierailija kirjoitti:
Niin monta kuin tarvitsee. Pelkään koronaa ihan helvetisti sillä keuhkosairauden vuoksi voin siihen kuolla.
Luulen että tuo pelko on aika huono juttu tässä. Se laskee hyvää mikrobistoasi jolloin pahoilla mikrobeilla on enemmän tilaa mellastaa.
Nautiskelija kirjoitti:
Nyt kun keskustellaan näinkin tappavasta taudista kuin korona on niin on itsestään selvää että olisi hyvä saada ihmisille päivittäisrokotukset niin pitkäksi aikaa kunnes viimeinenkin virus on kukistettu maan päältä. Olisi myös hyvä harkita tehoste rokotus lounaalle ja päivälliselle koska silloin saatamme olla samassa tilassa muiden ihmisten kanssa. Olisiko samalla syytä harkita sitä että voisimme geenimanipuloida kaiken ruuan sisältämään viruksien piikkiproteiineja ja mieluiten kaikkien virusten piikit huomioiden.
Siellä on viisasta puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei. Liika murehtiminen ja liika-ajattelu ei ikinä tiedä hyvää. Neuroosit haittaavat elämää ja tuovat stressiä. Stressi taas laskee puolustuskykyä.
Voitko mennä lässyttämään vaikka lapsilles ?
Eri
Totta kai tyypit on tienneet että joudutaan ottamaan useita piikkejä. Nehän on tilanneetkin meille niitä ko roppakaupalla. Jännä kun media eikä THL tätä suoraan kerro vaan kierrellen ja kaarrellen, psykologista keinoa käyttäen. Miksi eivät voineet sanoa suoraan silloin 1 piikin kohdalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko mennä lässyttämään vaikka lapsilles ?
Eri
Tuntuu että tämä on unohtunut ihan aikuisiltakin.
Otan influenssarokotteen vuosittain, joten koronarokote menisi siinä samassa.
Kurkkumätä- ja jäykkäkouristusrokotteen päivitän nykyohjeen mukaan 20 vuoden välein. TBE-rokote tarvitsee aikanaan tehosteen myös. Hepatiittirokotteen otin aikanaan matkustamisen takia, sekin sai täyden tehonsa vasta kolmen annoksen jälkeen. Ei nämä tehosterokotteet ole mikään uusi ja ihmeellinen juttu, en ihan ymmärrä tätä kohkaamista.
Mitäs ylpeää siinä on että on valmis riskeeramaan henkensä kun muutkin??? Kaivoonkaan et hyppäisi jos muutkin tekisi niin, koska tiedät että se on silkkaa hulluutta🤪🤭
Niin monta kuin niitä katsotaan aiheelliseksi antaa, eli vaikka yhden rokotuksen esim. kerran vuodessa tai vaikka puolen vuoden välein loppuelämäni ajan jos asiantuntijat ilmoittavat, että se on tarpeellista.
Nyt kun olen joutunut seuraamaan koronaan sairastuneen läheisen kamppailua tehohoidossa niin mielelläni otan ihan niin monta rokotetta kuin ikinä vaan tarvitsee.
Otan niin monta kuin tarvitsee. Luotan asiantuntijoiden arvioihin. Miksi en luottaisi? Tiedän ihmisen fysiologiasta ja virusten leviämistavasta yms. tähän liittyvästä sen verran mitä lukiossa ja peruskoulussa on opetettu. Tämän lisäksi minulla on insinöörikoulutus. Ei minulla ole mitään kompetenssia väittää, että alan asiantuntijat ovat väärässä tai että heitä ei pidä uskoa. Netistä voi lukea kaikenlaista skeidaa mutta ei kai kukaan täysjärkinen usko suoraan kaikkea mitä netissä sanotaan. Sinne kun voi sisältöä tuottaa aivan kuka tahansa ja vielä naamioida sen vaikka tieteelliseksi tutkimukseksi.
Olen 70v ja melko monta tehorokotusta on pitänyt ottaa elinaikana, kun olen pysynyt terveenä.
Influenssarokote vuosittain ja tulevaisuudessa koronarokotteen kanssa tulee käymään samoin.
Itseasiassa en olisi edes elossa, jos vanhempani eivät olisi vieneet rokotettavaksi reilun sadan kilometrin päähän poliorokotukseen 50-luvulla.
Silloin nimittäin riehui polia ja miljoonia kuoli maailmassa polioon ja rokotetta odotettiin kuin kuuta taivaalta.
Ja siksi on vaikea ymmärtää rokotevastaisuutta, kun omassa perheessäni isoveli ja sisko kuolivat polioon, kun eivät ehtineet saada rokotetta.
Mitä jos juttelisit ap. isovanhempien kanssa, kuinka monta rokotetta ovat joutuneet ottamaan, jotta ovat pysyneet hengissä.