Veljeni osaa joskus olla todella rasittava!
Hänellä on mielenterveysongelmia. Tiedän kyllä, että niihin saattaa kuulua erikoisiakin harhoja, esim. harhaluuloja mutta veljeni osaa joskus olla todella rasittava koska hänen ajatuksensa ovat joskus todella kummallisia. En tiedä, että että ovatko ne hänen sairauteensa kuuluvia harhoja vai mistä on kyse mutta joskus hän saa päähänsä jotain todella erikoisia ajatuksia joihin ei auta mikään järkipuhe vaikka hänelle kuinka selittäisi, että joku asia ei vain voi olla mahdollinen.
Esimerkiksi kesällä hän oli ollut puistossa ja nähnyt siellä olevia kukkaistuksia. Niistä hän sai päähänsä, että sinne puistoon on haudattu ihmisiä ja kukat on istutettu näiden haudoille. Hän yhä vieläkin jaksaa joskus ihmetellä, että keitä sinne puistoon oli haudattu, miksi niin oli tehty ja miksi haudoilla ei vieläkään ole hautakiviä kun hän on nyt myöhemmin siellä käynyt. Vaikka hänelle kuinka selittäisi, että ei täällä Suomessa ihmisiä ihan mihin tahansa saa haudata vaan heidät haudataan hautausmaalle, ei suinkaan puistoon niin hän on yhä varma, että kyseisessä puistossa on ihmisten hautoja ja kukat olivat siellä sen takia.
Jos hänen asuntonsa ohi sattuu kadulla ajamaan poliisiauto, niin se tietää monen päivän pähkäilyä siitä että mitä poliisit hänestä haluavat, koska poliisit tulevat hakemaan hänet ja miksi hän joutuu vankilaan vaikka ei ole tehnyt rikoksia. Siihenkään ei mikään järkipuhe auta kun sanoo, että se auto vain sattui ajamaan sen kerrostalon ohi missä hän asuu eikä se liity mitenkään häneen.
Muutenkin hänen mielestään todella monet asiat liittyvät häneen. Jos hän kuulee julkisella paikalla ihmisten nauravan, niin he nauravat hänestä tietysti hänelle ja hän kyselee todella usein, että puhuvatko minun asiakkaani usein minulle hänestä. Minä kun olen kaupassa töissä ja olen usein kassalla palvelemassa ihmisiä joten veljeni jotenkin kummallisesti ajattelee, että ihmisillä ei ole mitään muuta puhuttavaa minulle kuin tämä minun veljeni.
Minulla oikeasti menee hermot veljeni kanssa kun hän soittelee minulle todella usein puhuen näitä omituisia juttujaan. Hän kyselee jatkuvasti, että liittyykö joku asia häneen (kuten vaikka että onko Salatut elämät-televisiosarjassa puhuttu hänestä koska hän tietää minun seuraavan sitä sarjaa televisiosta) tai kertoo kaikkia omituisia keksintöjään kuten vaikka että hän näki kaupassa erikoisesti pukeutuneen ihmisen ja on nyt varma, että kyseessä oli avaruusolento ihmisen hahmossa.
Kommentit (2)
Miksi kerrot veljesi yksityisasioista täällä ?
Se vasta erikoista ja rasittavaakin on.
Provo