Lohduttaako miehesi jos itket?
Siinäpä se kysymys. Olen nimittäin viimeisen vuoden aikana saanut huomata että miten mieheni ei enää lohduta minua kun itken. Muutos tapahtui lapsemme syntymän jälkeen enkä tiedä mistä se johtuu. Kun itken, olen kuin ilmaa miehelle, hän ei sano mitään lohduttavaa eikä varmasti ainakaan halaa ja tästä tulee mulle sitten vain entistä pahempi olo. En ymmärrä miksi hän on nykyisin niin kylmä. Koittanut olen kysyä mutta kun ei tuo suostu puhumaan. Välillä jo erokin käy mielessä, on tuo mies niin muuttunut siitä mitä ennen oli..... :(
Kommentit (95)
Lohduttaisi, mutta en oikein välitä sellaisesta. Käperryn mieluummin itseeni, ajattelen asian halki ja se siitä sitten. Mä en vaan juurikaan halua ihmisiä lähelleni itkun hetkellä, selviän siitä nopeammin ja paremmin itse.
Olipas yön aikana tullut monta viestiä! Joku kirjoitti että hautajaiset on ainoa paikka missä itketään, tosi harmillista jos joku joutuu oikeasti noin pitämään tunteita sisällä että vain hautajaisissa saa itkeä....mutta kiva lukea myös kannustavia viestejä! Ja joku kirjoitti että miehet on pahalla päällä jos eivät saa tarpeeksi seksiä. Meillä minä olen se joka haluaa enemmän ja useammin ja teen aloitteen seksiin oikeastaan joka kerta. Jos en tekisi aloitetta koskaan, olisi seksiä ehkä kerran kuussa. Mietin asioita tuossa yöllä taas ja taas tulin siihen tulokseen että ei tuo mun mies vaan yksinkertaisesti osaa näyttää tunteitaan (paitsi vitutuksen) ja siten ei osaa käsitellä myöskään sitä jos toisella paha olla. Suhteen alussa kyllä kovastikin lohdutti mutta silloinhan kaikki on erilaista muutenkin. ...Asioista vaan on vaikea puhua sellaisen kanssa joka ei puhu (ja ei, mieheni ei ole aina ollut tällainen jos joku nyt miettii miksi olen perheen perustanut tuollaisen kanssa. .) En vaan voi olla miettimättä onko hänestä mun takia tullut kylmä. Olenko mä jotenkin aiheuttanut hänessä sen muutoksen. Vai eikö perhe-elämä vaan ollutkaan sitä mitä hän odotti...Ap
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:00"]Riippuu itkun syystä, jos riidellessä itken, niin ei, mutta muuten kyllä.
[/quote]
Sama täällä. Paitsi kun hän on rauhoittunut riidan jälkeen, hän halaa ja pyydetään molemmat anteeksi.
Anteeksi pyytäminen on muuttanut meidän suhteen.
Suhteen alkuvuosina riideltiin usein ja syyteltiin toisiamme. Nykyään riidellään harvoin ja pyydetään anteeksi.
Yleensä siitä aiheesta ei tarvitse riidellä enää toiste, koska oman kannan saa kerrottua riidan jälkeen rauhassa.
Usein vielä huomataan, että ei me niin eri mieltä oltukaan vaan riita syntyi hätiköidyistä johtopäätöksistä.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 22:44"]
Siinäpä se kysymys. Olen nimittäin viimeisen vuoden aikana saanut huomata että miten mieheni ei enää lohduta minua kun itken. Muutos tapahtui lapsemme syntymän jälkeen enkä tiedä mistä se johtuu. Kun itken, olen kuin ilmaa miehelle, hän ei sano mitään lohduttavaa eikä varmasti ainakaan halaa ja tästä tulee mulle sitten vain entistä pahempi olo. En ymmärrä miksi hän on nykyisin niin kylmä. Koittanut olen kysyä mutta kun ei tuo suostu puhumaan. Välillä jo erokin käy mielessä, on tuo mies niin muuttunut siitä mitä ennen oli..... :(
[/quote]
Oletko lihonut? Panostatko ulkonäköösi enää?
[/quote] Mitä se tähän liittyy?
Minä en siedä mitään lohdutusta jos itken. Itse asiassa en edes halua itkeä kenenkään nähden edes, vetäydyn jonnekin yksin itkemään jos itkettää. Lohduttamista yrittävä mies olisi minusta hiton ahdistava. Eipä kyllä mieheni ole koskaan edes nähnyt minun itkevän, koska aina olen mennyt muualle sen tekemään, joskus olen kyllä suoraan sanonut että lähden nyt metsään itkemään, kuten nyt elokuussa kun minulta kuoli koira.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 07:12"]
Olipas yön aikana tullut monta viestiä! Joku kirjoitti että hautajaiset on ainoa paikka missä itketään, tosi harmillista jos joku joutuu oikeasti noin pitämään tunteita sisällä että vain hautajaisissa saa itkeä....mutta kiva lukea myös kannustavia viestejä! Ja joku kirjoitti että miehet on pahalla päällä jos eivät saa tarpeeksi seksiä. Meillä minä olen se joka haluaa enemmän ja useammin ja teen aloitteen seksiin oikeastaan joka kerta. Jos en tekisi aloitetta koskaan, olisi seksiä ehkä kerran kuussa. Mietin asioita tuossa yöllä taas ja taas tulin siihen tulokseen että ei tuo mun mies vaan yksinkertaisesti osaa näyttää tunteitaan (paitsi vitutuksen) ja siten ei osaa käsitellä myöskään sitä jos toisella paha olla. Suhteen alussa kyllä kovastikin lohdutti mutta silloinhan kaikki on erilaista muutenkin. ...Asioista vaan on vaikea puhua sellaisen kanssa joka ei puhu (ja ei, mieheni ei ole aina ollut tällainen jos joku nyt miettii miksi olen perheen perustanut tuollaisen kanssa. .) En vaan voi olla miettimättä onko hänestä mun takia tullut kylmä. Olenko mä jotenkin aiheuttanut hänessä sen muutoksen. Vai eikö perhe-elämä vaan ollutkaan sitä mitä hän odotti...Ap
[/quote]
Ei sillä ole tunteiden pitämisellä mitään tekemistä. Aikuista ei edes itketä mikään tavanomainen asia eli riidat,avioerot jne.
Tuollaisen jatkuvasti itkevän ihmisen kanssa ei edes voi olla missään tekemisissä. Sanot väärän sanan niin johan alkaa pillittämään. Kuin pieni lapsi
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 12:26"]
Minä en siedä mitään lohdutusta jos itken. Itse asiassa en edes halua itkeä kenenkään nähden edes, vetäydyn jonnekin yksin itkemään jos itkettää. Lohduttamista yrittävä mies olisi minusta hiton ahdistava. Eipä kyllä mieheni ole koskaan edes nähnyt minun itkevän, koska aina olen mennyt muualle sen tekemään, joskus olen kyllä suoraan sanonut että lähden nyt metsään itkemään, kuten nyt elokuussa kun minulta kuoli koira.
[/quote]
????? Kuoli koira ja sinä menet metsään itkemään? Voi helvetti tätä touhua.....
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:59"]Tietenkin mies lohduttaa! [/quote] Jatkan etten todellakaan pillitä kun en saa tahtoa läpi. Itken harvoin.
[/quote]
Onko sillä merkitystä sitten? Jos itkee kerran kymmenessä vuodessa niin onko sillä merkitystä lohduttaako joku?
Testi on niin kuin omastani. Minun saattaa myös hymyillä ja mennä nukkumaan kun minä itken. Hän on kyllä tunteeton ihminen. Hän ei sano mitään joka liittyy tunteisiin, paitsi muille naisille. Olen huomannut kuinka erlainen hän on muiden seurassa.
Tuli mieleen eräs ystäväni joka aina kun tulee aavistuksenkin vaikea tilanne esim. Sananen kritiikkiä pillahtaa itkemään kuin neljävuotias, joskus myös aivan muuten vain ikään kuin varmuudeksi, esim. Ravintolaillallisen alussa sanallakaan ennakkovaroittamatta. Mielestäni äärimmäisen manipulatiivista.
Hei AP, täällä sama. Itken harvoin muutamis kertoja vuodessa. Mies touhuu kaikkea muuta eikä katsokaan minua kun itken. Tässä ketjussa on todella ala arvoista loanheittoa. Miten itkeminen liittyy ulkonäköön millään muotoa? Pah näille kommenteille. Veikkaan että mies ei osaa sanoa oikeita sanoja tai hänelle on vaikea samaistua tai halata. Kokee parhaaksi olla siis tekemättä mitään. Tsemppiä!
Ei ole ikinä lohduttanut. En paljoo itke mutta ei lohduta muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä mies lohduttaa. Tulee halaamaan ja keskustelee asioista. Sano miehellesi tuota tilanteesta..
Unelmamies sulla.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 22:44"]
[/quote]
Oletko lihonut? Panostatko ulkonäköösi enää?
[/quote]
Nyt vittu oikeesti!