Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi siteet ja tamponit on niin kalliita?

Vierailija
27.11.2014 |

Tuli vain mieleen.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvis ilmaiseksi antaa, mutta verotus voisi vähän kevyempää olla.. Muuallakin kuin Suomessa. Esim Englannissa kuukautisvermeet luokitellaan luxury item - nimikkeen alle. Tosi luksusta onkin :D

Vierailija
42/46 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:09"]

Mä ostan ob:tä asettimella. Paketillinen, jolla pärjään noin kolmet kuukautiset maksaa jotain 2,85€. Ei voi sanoa, että on kallista. Siivettömät siteet, joita menee 5-6 kpl / kuukatiset maksaa 0,95€. Kuukautiseni kestävät 3-4 vuorokautta eivätkä ole kovinkaan runsaat.

[/quote]

Siivettömät siteet joita menee 5-6 kpl. Täytyy sanoa, että vuotosi on erittäin niukkaa, jos kerran päivässä tai harvemmin vaihdat siteesi. Toinen puoli mikä on siivettömien suojien haitta, on se, että ne liikkuvat ja suttaavat sitten housut ja joudut käyttämään rahaa pesuaineisiin ja vesilaskukin kasvaa siinä samassa. Paketillinen tamponeita, jolla pärjään juuri ja juuri yhdet kuukautiset maksaa tuon 2,85 euroa.

Mutta totta kai on kallista. Ei niitä hallituspuoleiden porvariluolamiehiä kiinnosta yhtään, kuinka paljon naisilla menee rahaa kaikkeen välttämättömään. Ei se vaikuta niihin, kuinka paljon suojat maksavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:24"]

Entä kun kuppi ei käy? Minulla sen tuntuu häiritsevästi, koko on synnyttäneen naisen (olen saanut 4 lasta). Siteitä sitten käuytän koska tamponia en pysty käyttämään samasta syystä, tuntuu liikaa.

[/quote]

Kestositeet käy kaikille.

[/quote]

Kestositeet ja hygieenisyys. Valitse toinen.

Vierailija
44/46 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:53"]Miksi helvetissä vapaaehtoisesti tehdyistä lapsista saa rahaa mutta menkoista joille ei mitään voi niin ei?
[/quote]
niinpä. Tai ainakin siteet ja tamponit sais olla ilmasia.
[/quote]
Ja miehille pakollinen extraruoka pitää saada ilmaiseksi.

Vierailija
45/46 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä on pakko käyttää, on kallista. Paitsi tosiaan jos mies sitä tarvitsisi. Mutta Lidlissä on halvat ja hyvät siteet.

Vierailija
46/46 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana provo, mutta tosiaan, voi kun voisikin päivitellä miksi siteet yms. on kalliita.. :D Kun on 3 lasta niin täällä kuluu ruokaakin niin paljon, että sekin tuntuu kalliilta!

Ps. mun mielestä euroshopperin 80 centin siteet eivät ole kalliita, toisaalta jos kärsii runsaista menkoista niin ne eivät ime ja runsaisiin menkkoihin suosittelen pinaattia, lisärautaa, hb ja kilppariarvot mittaamaan lääkäriin ;)