Miksi siteet ja tamponit on niin kalliita?
Kommentit (46)
Kuinka harvoin tuo yksikin vaihtaa tampoonit kun paketti riittää 3 menkat? Yök.
No ei oo, mulle riittää yks paketti Vuokkosia/kk ja maksaa jotain pari euroo.
Tai Rainbow tai X-tra ihan hyviä ovat ja reilun euron paketti.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 18:54"]Miten niin kallista?
Vai että köyhälle kaikki on kallista.
[/quote]
joku tamponipakettikin on 5euroa, mikä ei todellakaan ole kohtuullinen hinta.
Koska niitä varmasti käytetään, ei ole tarvetta kilpailla hinnalla. Suomeksi, ihmisten hädänalaista tilaa käytetään härskisti hyväksi.
The palstamamma virkkaa itse matonkuteista kestosuojia ja pesee ne nyrkkipyykissä pesupähkinöillä.
Ekana tulee mieleen, että niitä ei voi oikein kierrättää eikä myöskään käyttää mitään kierrätyspahvia niiden valmistukseen. Tehtaassa pitää olla verrattain puhtaat valmistusolosuhteet, eli niitä ei voi valmistaa missä tahansa kehitysmaaolosuhteissa. Molemmat ovat myös yleensä yksittäispakattuja, eli prosessiin tarvinee paljon koneita ja myös ihmisiä sinne liukuhihnojen varrelle tarkkailemaan laatua.
Miksi pillu on kallista? Miksi bensa on kallista?
Koska joitain asioita on 'pakko' ostaa, joten niistä voi kiskoa kovaa hintaa.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 18:53"]
[/quote]
Niin sulle riittää, mutta esim. mulla menee yli 3 pakettia siteitä menkkojen aikaan, joten kalliiksi tulee. Ja pitää olla eri paksusia ja kokosia. Ja en koskaan tule hankkimaan kuukuppia, ihan varalta sanon, kun kuitenkin joku sitä ehdottaa.
Mä ostan ob:tä asettimella. Paketillinen, jolla pärjään noin kolmet kuukautiset maksaa jotain 2,85€. Ei voi sanoa, että on kallista. Siivettömät siteet, joita menee 5-6 kpl / kuukatiset maksaa 0,95€. Kuukautiseni kestävät 3-4 vuorokautta eivätkä ole kovinkaan runsaat.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:09"]
Mä ostan ob:tä asettimella. Paketillinen, jolla pärjään noin kolmet kuukautiset maksaa jotain 2,85€. Ei voi sanoa, että on kallista. Siivettömät siteet, joita menee 5-6 kpl / kuukatiset maksaa 0,95€. Kuukautiseni kestävät 3-4 vuorokautta eivätkä ole kovinkaan runsaat.
[/quote]
0,95€ per paketti, piti sanoa.
12
Itsehän en ole ostanut ainuttakaan sidepakettia n.3 vuoteen. Tilasin silloin Vuokkosten ilmaisnäytteitä feikaten itseni koulun terveydenhoitajaksi ja täydestä meni. Niitä tulikin sitten sellainen laatikollinen että menee varmaan vielä toiset kolme vuotta. En valita.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:06"]
[/quote]
Niin sulle riittää, mutta esim. mulla menee yli 3 pakettia siteitä menkkojen aikaan, joten kalliiksi tulee. Ja pitää olla eri paksusia ja kokosia. Ja en koskaan tule hankkimaan kuukuppia, ihan varalta sanon, kun kuitenkin joku sitä ehdottaa.
[/quote]
No, jos ei jostain syystä halua kuukuppia, sitten ei auta kun ostaa niitä perserättejä. Tai vaippoja kantsii kans kokeilla.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:11"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:06"]
[/quote]
[/quote]
No, jos ei jostain syystä halua kuukuppia, sitten ei auta kun ostaa niitä perserättejä. Tai vaippoja kantsii kans kokeilla.
[/quote]
Suksi v**tuus ääliö.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:10"]
Itsehän en ole ostanut ainuttakaan sidepakettia n.3 vuoteen. Tilasin silloin Vuokkosten ilmaisnäytteitä feikaten itseni koulun terveydenhoitajaksi ja täydestä meni. Niitä tulikin sitten sellainen laatikollinen että menee varmaan vielä toiset kolme vuotta. En valita.
[/quote]
:DDD Kätevää.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:10"]
[/quote]
Konstit on monet...
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 19:53"]Miksi helvetissä vapaaehtoisesti tehdyistä lapsista saa rahaa mutta menkoista joille ei mitään voi niin ei? [/quote] niinpä. Tai ainakin siteet ja tamponit sais olla ilmasia.
[/quote]
En oo hetkeen lukenut tältä palstalta mitään yhtä typerää.
[/quote]
no sen 10e kuukaudes vois käyttää paremminkin kuin siteisiin.