mitä se on keneltäkään pois, jos homot menevät naimisiin?
Ei kukaan pakota menemään samaa sukupuolta olevan kanssa naimisiin. Kirkkoa on turha sekoittaa tähän. Laki ja kirkko kun eivät ole sama asia. Kirkko voi vihkiä tai olla vihkimättä homoja.
Kommentit (97)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:21"]
mitä pahaa siinä on jos lapsella olisi kaks rakastavaa isää/äitiä?
[/quote]
Jos adoptiota haluavia pariskuntia on kaksi: normaali isä/äiti -pariskunta ja homopariskunta, niin se paha lapselle homopariskunnalle joutumisesta olisi, että hänen paras etunsa ei toteudu. Kaksi isää ei korvaa isää ja äitiä. Kaksi äitiä ei korvaa isää ja äitiä. Lapsipsykologiassa tiedetään vallan hyvin, että lapsi tarvitsee sekä isän että äidin. Miksi antaa lasta sellaiselle pariskunnalle, joka pakostakin täyttäisi lapsen tarpeet vajavaisesti, kun parempiakin pariskuntia on? Homojen tasa-arvoa ei saa maksattaa lapsilla.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:22"]
Vastustajien mielestä on ihan ok pyyhkiä ihmisoikeuksilla perseensä, koska satukirja ja oma takapajuisuus.
Samankaltaiset urpot ovat aikanaan olleet vastaan naisten äänioikeutta, rotuerottelun lopettamista, naispappeutta ja opettaneet vasenkätisiä oikeakätisiksi, koska sekin oli luonnotonta.
[/quote] Vielä ei tullut vastausta että miksei homoilla muka ole ihmisoikeutta?
[/quote]
Ei samanlaista kuin heteroilla. Ainakaan täällä suomessa.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:11"]
Minä taas oon miettiny että kuinka montaa ihmistä vuodessa tuo lakiuudistus käytännössä koskisi. Muutamaa paria, kymmeniä kenties? Montako heteroparia vihitään vuodessa avioliittoon? Yritän tässä suhteuttaa kuinka isoa/pientä ihmisryhmää tuo uudistus koskisi. Ottamatta lainkaan kantaa siihen onko uudistus tarpeellinen vai ei.
[/quote]
Ihmisoikeudet koskettavat tasan meitä kaikkia.
Helpottiko?
[/quote] Missä kohtaa homojen ihmisoikeudet on viety?
[/quote]
WTF?
Homoillahan ei ole yhtäläisiä oikeuksia kuin heteroilla avioliiton ja adoption suhteen. Vai etkö muka tätä tiedä?
[/quote] Onhan.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:19"] [quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:14"] [quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:11"] Minä taas oon miettiny että kuinka montaa ihmistä vuodessa tuo lakiuudistus käytännössä koskisi. Muutamaa paria, kymmeniä kenties? Montako heteroparia vihitään vuodessa avioliittoon? Yritän tässä suhteuttaa kuinka isoa/pientä ihmisryhmää tuo uudistus koskisi. Ottamatta lainkaan kantaa siihen onko uudistus tarpeellinen vai ei. [/quote] Ihmisoikeudet koskettavat tasan meitä kaikkia. Helpottiko? [/quote] Missä kohtaa homojen ihmisoikeudet on viety? [/quote] miksei homoilla ole samaa oikeutta mennä naimisiin kuin heteroilla? [/quote] ÖÖH, miksei olisi? Ihan vapaasti saavat mennä naimisiin mun puolestani ja kirkon ja valtion ja... Kuka hitto sen estää? [/quote] laki.
[/quote] Ihan ovat vapaita menemään naimisiin nytkin. Etkö sitä tiennyt? Kukaan ei estä...Kirkossakaan kukaan ei kysy oletko homo vai et? Ei meiltä ainakaan miehen kanssa kyselty sukupuolista suuntautumista.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:11"]
Minä taas oon miettiny että kuinka montaa ihmistä vuodessa tuo lakiuudistus käytännössä koskisi. Muutamaa paria, kymmeniä kenties? Montako heteroparia vihitään vuodessa avioliittoon? Yritän tässä suhteuttaa kuinka isoa/pientä ihmisryhmää tuo uudistus koskisi. Ottamatta lainkaan kantaa siihen onko uudistus tarpeellinen vai ei.
[/quote]
Ihmisoikeudet koskettavat tasan meitä kaikkia.
Helpottiko?
[/quote]
Öö.. mietin vain asiaa. Unohdin ettei täällä voi mietiskellä "ääneen" ilman että joku kaivaa jonkin olemattoman piilomerkityksen viestistä. Minulle on henk.koht. yks lysti miten asiassa käy. Päättäjät päättäköön.
Lapsella on oikeus isään ja äitiin. Se että jollain on vain toinen, ei ole mikään syy edesauttaa toisen vanhemman puuttumista muilta lapsilta. Kyse ei ole homokammosta, vaan siitä että homojen ihmisoikeuksia puolustaakseen ei ole oikeutettua polkea lasten oikeuksia.
Asian puolustajat mielellään yksinkertaistavat vasaan olevat mielipiteet typerien uskovaisten tai foobikoiden henkilökohtaisiksi mölinöiksi, vaikka itse perustelevat vain ja ainoastaan siltä kannalta mikä on homojen kannalta oikein.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:21"]
mitä pahaa siinä on jos lapsella olisi kaks rakastavaa isää/äitiä?
[/quote]
Jos adoptiota haluavia pariskuntia on kaksi: normaali isä/äiti -pariskunta ja homopariskunta, niin se paha lapselle homopariskunnalle joutumisesta olisi, että hänen paras etunsa ei toteudu. Kaksi isää ei korvaa isää ja äitiä. Kaksi äitiä ei korvaa isää ja äitiä. Lapsipsykologiassa tiedetään vallan hyvin, että lapsi tarvitsee sekä isän että äidin. Miksi antaa lasta sellaiselle pariskunnalle, joka pakostakin täyttäisi lapsen tarpeet vajavaisesti, kun parempiakin pariskuntia on? Homojen tasa-arvoa ei saa maksattaa lapsilla.
[/quote]
eli mielestäsi lapsella tulee olemaan paska elämä, kun on kaksi samaa sukupuolta olevaa vanhempaa ja isä tai äiti puuttuu. Tuolla logiikalla yksinhuoltajilta pitäisi ottaa lapset huostaan.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:15"]
Rekisteröity parisuhde ei ole sama asia kuin siviilivihkiminen. Jos tämä asia on vielä jollekkin epäselvä.
[/quote] Niin, miksei ole?
[/quote]
Siksei, kun homot eivät voi mennä keskenään naimisiin.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:24"]
[/quote] en tunne yhtäkää ei-homokammoista joka olisi homojen avioliittoa vastaan.
[/quote]
Pointti onkin siinä, että käytät termiä kammoinen. Se osoittaa kunnioituksen puutetta. Koska et kunnioita, et tule koskaan hyväksymään saamiasi vastauksia asiallisiksi. Niin ollen et voi asiallista vastausta koskaan saada.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:30"]Lapsella on oikeus isään ja äitiin. Se että jollain on vain toinen, ei ole mikään syy edesauttaa toisen vanhemman puuttumista muilta lapsilta. Kyse ei ole homokammosta, vaan siitä että homojen ihmisoikeuksia puolustaakseen ei ole oikeutettua polkea lasten oikeuksia.
Asian puolustajat mielellään yksinkertaistavat vasaan olevat mielipiteet typerien uskovaisten tai foobikoiden henkilökohtaisiksi mölinöiksi, vaikka itse perustelevat vain ja ainoastaan siltä kannalta mikä on homojen kannalta oikein.
[/quote]
eli yksinhuoltajiltakin lapset pois.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:15"] Rekisteröity parisuhde ei ole sama asia kuin siviilivihkiminen. Jos tämä asia on vielä jollekkin epäselvä. [/quote] Niin, miksei ole? [/quote] Siksei, kun homot eivät voi mennä keskenään naimisiin.
[/quote] Eivät voi keskenään toteuttaa muitakaan heteroiden juttua, joten ihan hyvin riittäisi samat oikeudet takaava rekisteröinti.
Suomessa on nykyisinkin sateenkaariperheitä. Kuinka usein lesboäiti tai homoisä on tappanut lapsensa? Kuinka usein uutisoidaan homojen välisestä parisuhdeväkivallasta? Kyllä onnettomimman perheet on heteroperheiden joukossa.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:22"]
Vastustajien mielestä on ihan ok pyyhkiä ihmisoikeuksilla perseensä, koska satukirja ja oma takapajuisuus.
Samankaltaiset urpot ovat aikanaan olleet vastaan naisten äänioikeutta, rotuerottelun lopettamista, naispappeutta ja opettaneet vasenkätisiä oikeakätisiksi, koska sekin oli luonnotonta.
[/quote]
Idiootin kanssa on turha väitellä. Tiedätkö sen homman missä pelataan pulun kanssa shakkia?
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:31"]
Jos adoptiota haluavia pariskuntia on kaksi: normaali isä/äiti -pariskunta ja homopariskunta, niin se paha lapselle homopariskunnalle joutumisesta olisi, että hänen paras etunsa ei toteudu. Kaksi isää ei korvaa isää ja äitiä. Kaksi äitiä ei korvaa isää ja äitiä. Lapsipsykologiassa tiedetään vallan hyvin, että lapsi tarvitsee sekä isän että äidin. Miksi antaa lasta sellaiselle pariskunnalle, joka pakostakin täyttäisi lapsen tarpeet vajavaisesti, kun parempiakin pariskuntia on? Homojen tasa-arvoa ei saa maksattaa lapsilla. [/quote] eli mielestäsi lapsella tulee olemaan paska elämä, kun on kaksi samaa sukupuolta olevaa vanhempaa ja isä tai äiti puuttuu. Tuolla logiikalla yksinhuoltajilta pitäisi ottaa lapset huostaan.
[/quote]
Jos aloitat virkkeen sanalla "eli" antaa se ymmärtää, että teet johtopäätelmän jonkin edeltävän seikan perusteella. Jos teet johtopäätelmän, niin tee se sitten kunnolla. En sanonut paskasta elämästä mitään. Sanoin, että lapsen paras etu ovat eri sukupuolta olevat vanhemmat. Ei sinun kanssasi voi keskustella, jos kuvittelet etukäteen tietäväsi mitä keskustelukumppanisi haluaa sanoa, etkä viitsi kuunnella mitä sinulle varsinaisesti sanotaan.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:03"]
Tätä samaa oon yrittänyt sanoa. Eniten hävettää niiden puolesta, jotka kehtaavat väittää että heidän oma avioliittonsa murenee jos homot saavat mennä naimisiin.
[/quote]
Muakin hävettäisi jos ymmärtäisin asiat noin väärin!
[/quote]
Eikös sitä monet tasa-arvoisen avioliittolain vastustajat jankkaa, että avioliitto käsitteenä murenee, ja omakin avioliitto on ihan turha jos homot saa mennä naimisiin?
[/quote] Ei. Sanoinhan että minua hävettäisi jos ymmärtäisin asiat noin väärin.
[/quote]
Voisitko vähän avata tätä vastausta? Mä en todellakaan ymmärrä mitä sä haet takaa. "Ymmärrät väärin" ei saa mua ymmärtämään yhtään sen paremmin.
Kun pirulle antaa pikkusormen se vie koko käden. Homosaatio johtaa moniavioisuuden, eläimiinsekaantumisen ja pedofilian laillistamiseen ja yleiseen hyväksyntään.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:16"]
Tänään kuulin parhaan kommentin: "miten minun dieettini kärsii siitä, jos Timo Soini syö hampurilaisen?". Viitauksena hänen kommenttiinsa avioliiton pyhyyden menettämisestä.
[/quote] Ehkä siten, että dietteihin ei kuulu hampurilaiset?
[/quote]
Hahaha. Eli kun mä olen dieetillä niin kukaan maailmassa ei saa syödä hampurilaisia. Selvä juttu :)
Pointti oli se, että jos mulla on dieetti ja Timo Soini syö hampparin, niin se ei vaikuta mun dieettiin mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:44"]
Kun pirulle antaa pikkusormen se vie koko käden. Homosaatio johtaa moniavioisuuden, eläimiinsekaantumisen ja pedofilian laillistamiseen ja yleiseen hyväksyntään.
[/quote]
Lisäksi voisi vielä sanoa, että tämä johtaa yleiseen moraalin rappioitumiseen. Yhteiskunta ei kestä enää turmeltunutta elämäntyyliä, vaan romahtaa ja ajautuu barbariaan. Näin kävi antiikin Roomassakin.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 15:22"]
[/quote]
Idiootin kanssa on turha väitellä. Tiedätkö sen homman missä pelataan pulun kanssa shakkia?
[/quote] En. Arvasin että et osaa vastata.
Jos nää hihhulit sais päättää, homot eivät saisi edes rekisteröidä parisuhdettaan. Sen verran iso paskamyrsky ja sodoma ja gomorra nousi, kun siitä asiasta aikoinaan eduskunnassa päätettiin. Nyt nämä samat tyypit vaahtoavat sitten tästä avioliittoasiasta. Oikeasti nämä pelkäävät, että avioliitto-käsite jotenkin murenee, hassua, kun itse miellän (heterona ja avioliitossa) että uuden lain myötä se vain vahvistuu. ...Ja kuka nyt voi käsi sydämellä sanoa, että avioliitto olisi millään tavoin "pyhä" instituutio, kun sen verran yleisiä avioerot ovat ja kaikenlaiset suhmuroinnit avioliittojen sisällä. Ja siis ihan heteroiden toimesta se instituutio on murennettu.