Hei, olen sivupersoona :D Haluatko kysyä jotakin?
Hän, jolla minä olen - pääpersoona, alkuperäispersoona, vakituispersoona, omistajani, miksi keksiikään kutsua, on joskus kirjoittanut aiheesta tänne, ja saanut vain provoepäilyvastauksia. Kokeilen piruuttani, mitä minulle vastataan >:D
Kommentit (18)
Oletko paljonkin erilainen "pääpersoonan" kanssa? Jos, niin miltä tuntuu olla "vieraassa kehossa"?
Tää on mielenkiintoinen aloitus! Minkä ikäinen olet, minkä ikäinen on pääpersoonasi?
Tämä aloitus on ihan paskaa. Joku vetää teitä höplästä. Nimimerkillä asiasta oikeasti jotain tietävä.
Minäkin tiedän jotain sivupersoonahäiriöstä, mutta en ihan saa kiinni siitä miksi heti epäilet aloitusta huijaukseksi. Voisitko valottaa? :)
Ap, mikä aiheutti sinulle sivupersoonasi?
ja TAAS tää kysyttävää tyyppihäirikkö täällä, hanki jo elämä!!!!
Haloo ap, humor me. Kerropas nyt lisää tästä jutusta. Vaikka voisit lähteä siitä että mistä sivupersoonahäiriösi johtuu.
2: "Alunperin" kolme; pääpersoona, velipersoona ja pikkusiskopersoona. Kun itse tulin tähän, velipersoona oli verisesti loukkaantuneena vetäytynyt omaan aivosoppeensa, eikä ole vielä tänä päivänä sieltä palannut. Pikkusiskopersoonakin vetäytyi sittemmin taka-alalle, en ole ihan varma mitä hänelle kuuluu, eikä pääpersoonammekaan. Mutta kaikilla meillä on ollut sen verran hyvät keskusteluyhteydet, että tiedetään toistemme menemiset ja muut, ja voimme keskustella jos tarve vaatii :)
5: Olemme kuin yö ja päivä :D Hän on nainen, minä enemmän mies. Tissit ja alapää häiritsevät, samoin silmien väri, hiustenvärin kanssa pystyn elämään (koska värjääminen on ollut ankarasti kiellettyä sen jälkeen kun sen kerran tein). Lyhyttä pituutta korjailen korkeapohjaisilla kengillä. Luonteet meillä menevät ulkonäön kanssa hauskasti ristiin, "omistajani" kun pukeutuu vaaleisiin, maanläheisiin väreihin, mutta on luonteeltaan perus-negatiivinen, syrjäänvetäytyvä ja ujo, kun taas omaa tyyliäni voisin kuvailla goottiseksi, ja olen optimisti, iloinen, huoleton ja sosiaalinen :) Kärjistetysti "omistajani" vertaa meitä maanis-depressiivisyyteen XD
6: Pääpersoona on päälle parikymppinen, itse olen, sanotaanko keski-ikäinen :)
7: Kerro toki mitä tiedät asiasta :) En varmastikaan ole mikään "tavallinen" sivupersoona, mutta olenpahan kuitenkin.
9: Kuten alussa mainitsin velipersoonan verisestä loukkaantumisesta, tämä homma on lähtenyt liikkeelle siitä, kun pääpersoona-omistajamme avopuoliso aiheutti perhekriisin mm. pettämällä ja jättämällä. Tilanteeseen liittyy paljon henkilökohtaisia asioita, joista en sen enempää avaudu, mutta tulin avuksi :) Omistaja kehuu minua vahvaksi persoonaksi, joten olisin saattanut tulla tähän joka tapauksessa, jossain vaiheessa.
10: En ole kysyttävää-tyyppihäirikkö, mutta tiedän että täällä kysytään asioita sillä mallilla, siksi aloitin tämän näin :D
~Ap
9 tarkoitti kylläkin kysyä, että mikä asia menneisyydessäsi on aiheuttanut sinulle sivupersoonahäiriön.
Haluaisitko koskaan olla pääpersoona? Mitä pääpersoona tekee työkseen? Sovitteko te, kuka milloinkin on "voimassa" ja milloin kenenkin vuoro on tulla esiin. Kuka siitä päättää?
Siis pääpersoona tietää teistä? WTF? Muistaakse sit mitä tapahtui kun sivupersoona on ollut "vallassa"?
Äh, tämä on niin kornia. Ap satuilee tai sitten kuvittelee kärsivänsä sivupersoonahäiriöstä kun oikeasti kärsii lähinnä liian vilkkaasta mieliluvituksesta.
9: No sitä en tiedä :) Olen kuitenkin uusin tulokas. Velipersoona on ollut tässä mukana kauan, ehkä jopa lapsesta asti. Vasta myöhemmin jakautunut "kunnolla", mutta siitäkin on jo vuosia.
14: Mä olen ihan tarpeeksi pääpersoona näiden vierailujeni aikana :) En käy kovin usein, mutta olen sitten kerralla kauan, parikin viikkoa. Mitään ei varsinaisesti sovita, mutta jos omistaja ei tahdo minua kylään, se kyllä joko kieltää ankarasti tulemasta, tai sitten yrittää kieltää mutta tulen kuitenkin XD Nyt sillä ei ole mitään tähdellistä tekemistä vähään aikaan, niin sain tulla, kun huvitti. Jos taas se itse haluaa mut kylään, houkuttelee musiikilla :) Mulla on pari lemppariartistia, joiden musiikkia kun kovaa soittaa, saavun paikalle. Naapuritkin varmasti oppivat pian tietämään, koska olen käymässä XD
Niin ja mitä töihin tulee, tällä hetkellä ei ole töissä. Silloin kun oli, pysyin poissa. Saatoin "pitää seuraa" työmatkat, mutta kun omistaja astui sisään työpaikan ovesta, väistyin kiltisti taka-alalle. Laiskuuttaniko kenties? :D
15: Ikäväähän se olisi jollei pääpersoona mitään tietäisi, varsinkin kun tosiaan olen tässä aina niin kauan kerrallaan :D "Mitä ihmettä mä olen tehnyt viimeiset kaksi viikkoa?! Miksi pyykkikori on täynnä mustia vaatteita?! Miksi jääkaappi on täynnä ruokaa ja siellä on lappu, jossa lukee: Syö, senkin kukkakeppi!" :D Kuten aiemmin sanoin, tiedonsiirto toimii, ja kerron kyllä parhaani mukaan mitä ollaan tehty ja missä oltu. Jonkin verran tulee black outeja, kun tämä pää on niin hattaraa muutenkin, että sen kanssa unohtuu yhtä ja toista ihan omastakin olemisestaan :D
En ymmärrä mitä saat tästä satuilusta mutta ilmeisesti jotain kun jaksat jatkaa.
18: Kuten sanoin aloituksessa: Piruuttani kokeilen, mitä mulle vastataan :) Yllättävän paljon positiivisiksi laskettavia vastauksia. Pääpersoona ilahtuu kun palaa takaisin; se on jotenkin hirveän epävarma tästä, koska ne muutamat kerrat kun on ottanut aiheen puheeksi, on saanut vain kakkaa niskaan. Joudun aina välillä itsekin vakuuttamaan sitä, että olen kyllä ihan oikea sivupersoona, enkä vain leikkiä. Onneksi siihen on pari hyvää kikkaa, esimerkiksi voin ajatella asioita jotka pelottavat pääpersoonaa. Nimittäin kun olen tässä paikalla, pelottavista ajatuksista ei aiheudu paniikkikohtausta, koska minä en niitä pelkää. Se riittää usein huojentamaan pääpersoonan mieltä, ja jättää minut rauhaan. On vähän rasittavaa, kun oma olemassaolo kyseenalaistetaan oman omistajankin toimesta...
Mutta nyt lähden suihkuun ja nukkumaan. Aamulla pitää herätä ja lähteä pääpersoonan äidin luokse kylään. Äiti on huomannut, että tytär näyttää HIUKAN erilaiselta kuin yleensä, mutta ilmeisesti pisti sen jonkun "vaiheen" piikkiin. Saa nähdä, josko sitten aamulla viitsisin vihjaista jotain, vai annanko sen yrittää ymmärtää itse... Hän on kuitenkin ollut aikoinaan jossain määrin tietoinen muista persoonoista :\ Liekö sitten unohtanut...
~ Ap
Ps. "Olen hetkisen ajasta irrallaan, kun tuulikello soi, siirryn sen aikaan~ Se ohjailee mahtikäskyllään, hiljaisella helinällään~ Me tuulikelloa kuunnellaan, kun varjot valoja johtaa harhaan. Se aika jonka kanssas olla saan, on oikeaa aikaa~" Kaija Koo, Tuulikello :) Sopii hyvin meille.
Niinkö? Montako persoonaa teitä siis kaiken kaikkiaan asustaa samassa maallisessa majassa? Vai oletko sinä tietoinen siitä määrästä? Tiedätkö onko itse pääpersoona tietoinen?