Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö teitä kun narsistia ymmärretään?

Vierailija
27.11.2014 |

Ärsyttääkö teitä muita kun narsistia ymmärretään?

Kun kerron jollekin ulkopuoliselle mitä kaikkea p***aa narsisti on (taas) tehnyt/sanonut niin tämä ulkopuolinen pyrkii selittämään kaiken parhain päin ja inhimillistämään narsistin tyyliin "älä nyt, ehkä sillä oli vain paha päivä". Melkein jokainen jolle olen kohtaamistani narsisteista puhunut käyttäytyy näin. Siinä tilanteessa ottaa älyttömästi päähän ja tekisi mieli laittaa kyseinen ymmärtäjä jonkun fritzl -tyylisen narsistin käsittelyyn ja ymmärtää siihen päälle: "ehkä sillä on vaan paha päivä"!

Miten se on niin vaikeaa ihmisten ymmärtää, että oikeasti pahoja ihmisiäkin voi olla olemassa eikä ne ole edes mikään harvinaisuus?

Vatuttaa... :(

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat vain onnellisia ettei narsisti ole heidän kimpussaan. Pakene - se on paras neuvo.

Vierailija
22/32 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset eivät vaan tunnista että se on narsisti... luullaan että se on vain jonkin tavallisen ihmisen mielenoikkuja 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, moni on tavannut elämässään monen tasoisia kusipäitä, ei koskaan narsistia. Joka semmoisen "pauloihin" ei ole koskaan joutunut, ei tiedä asiasta.

Mä itse jouduin ja olen kymmenen vuoden jälkeenkin rikki, ei se aika niitä haavoja ole parantanut. Jotain minussa särkyi/kuoli lopullisesti sen käsittelyn myötä.

Vierailija
24/32 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää aina kun tätä sanaa "narsisti" viljellään. Eikö sitä ole jo toisteltu tarpeeksi, eikö sillä sanalla jauhaminen ikinä lopu? Kuinka pitkälle sen uutuudenviehätys kantaa? Ja eivätkö sen käyttäjät mitään muuta vierasperäistä, sointuvaa, takavokaaleja sisältävää sivistyssanaa opi, niin että saisimme jo lomaa tästä "narsistista"?

"Narsissi, narsissi, narsissi, narsissi, narsissi, narsissi, narsissi...."

T. Egoisti

Vierailija
25/32 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 04:19"]Minua ärsyttää aina kun tätä sanaa "narsisti" viljellään. Eikö sitä ole jo toisteltu tarpeeksi, eikö sillä sanalla jauhaminen ikinä lopu? Kuinka pitkälle sen uutuudenviehätys kantaa? Ja eivätkö sen käyttäjät mitään muuta vierasperäistä, sointuvaa, takavokaaleja sisältävää sivistyssanaa opi, niin että saisimme jo lomaa tästä "narsistista"?

"Narsissi, narsissi, narsissi, narsissi, narsissi, narsissi, narsissi...."

T. Egoisti
[/quote]:D joo!

Vierailija
26/32 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, että esimerkiksi masennuksesta kärsivää ymmärretään ja säälitään eikä häneltä oleteta mitään äkillistä "käytöksenmuutosta" tms.

Narsistikaan ei voi aivojensa rakenteelle mitään, mutta silti heitä vihataan ja heidän pitäisi käyttäytyä toisin. Varmaankin johtuu siitä, että eivät herätä sääliä muissa ihmisissä.

Vierailija
27/32 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla narsistinen pomo ja tiedän tunteen. Olen joutunut hänen silmätikuksi. Kolleegat eivät todella tajua kun kertoo. Vastaukseksi saa just noita "sillä on vaan paha päivä" kommentteja.
Äärimmäisen raskasta ja väsyttävää. Itselläni puhjennut yleistynyt ahdistushäiriö tämän takia. Joka hetki olen varpaillani ja illat/yöt/aamut mietin mitä se laukoo suustaan kun pääsee töihin.

Vierailija
28/32 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. Isäni oli/on narsisti ja hänen takiaan minusta kasvoi tällainen. Sain sen kuvan lapsesta asti että ainostaan heikot itkee ja näyttää tunteesta. Kasvatin itselleni kovan kuoren joka on vuosien mittaan tullut luonteenkseni. Ei empatiaa, en luota kehenkään, katkeruus, viha, aggressiivisuus varjostavat elämääni. Toisin sanoen musta on tullut isäni kopio. Positiivinen asia on se että loukkaannu, vaan olen tyytyväinen kun on luvan kanssa mahdollista satuttaa toista kostona. Olen pyöritellyt ajatusta siitä että millainen minusta olisi kasvanut jos olisi ollut normaali isä. Olin nimittäin aika suloinen vielä lapsena.

-Narsistin tytär

Vierailija
29/32 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 07:42"]Minusta on outoa, että esimerkiksi masennuksesta kärsivää ymmärretään ja säälitään eikä häneltä oleteta mitään äkillistä "käytöksenmuutosta" tms.

Narsistikaan ei voi aivojensa rakenteelle mitään, mutta silti heitä vihataan ja heidän pitäisi käyttäytyä toisin. Varmaankin johtuu siitä, että eivät herätä sääliä muissa ihmisissä.
[/quote]

On varmaan helpompaa olla noin objektiivinen jos narsisti ei ole pilannut elämääsi.

-8

Vierailija
30/32 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 07:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 07:42"]Minusta on outoa, että esimerkiksi masennuksesta kärsivää ymmärretään ja säälitään eikä häneltä oleteta mitään äkillistä "käytöksenmuutosta" tms. Narsistikaan ei voi aivojensa rakenteelle mitään, mutta silti heitä vihataan ja heidän pitäisi käyttäytyä toisin. Varmaankin johtuu siitä, että eivät herätä sääliä muissa ihmisissä. [/quote] On varmaan helpompaa olla noin objektiivinen jos narsisti ei ole pilannut elämääsi. -8

[/quote]

Mutta voihan se masennuksesta kärsiväkin pilata puolisonsa elämän kun kaikki on synkkää ja mikään ei kiinnosta? Mutta jos tässä tilanteessa jättäisi puolisonsa, olisi kusipää kaikkien mielestä?

En tarkoittanut, että narsisteihin tulisi suhtautua jotenkin suopeasti, vaan sitä että miksi heihin suhtaudutaan eri tavalla kuin muihin mielenterveysongelmaisiin?

Vierailija
31/32 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Mua ärsyttää ihmiset, jotka puhuvat pahaa toisista näiden selän takana.

Vierailija
32/32 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 08:02"][quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 07:48"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 07:42"]Minusta on outoa, että esimerkiksi masennuksesta kärsivää ymmärretään ja säälitään eikä häneltä oleteta mitään äkillistä "käytöksenmuutosta" tms. Narsistikaan ei voi aivojensa rakenteelle mitään, mutta silti heitä vihataan ja heidän pitäisi käyttäytyä toisin. Varmaankin johtuu siitä, että eivät herätä sääliä muissa ihmisissä. [/quote] On varmaan helpompaa olla noin objektiivinen jos narsisti ei ole pilannut elämääsi. -8

[/quote]

Mutta voihan se masennuksesta kärsiväkin pilata puolisonsa elämän kun kaikki on synkkää ja mikään ei kiinnosta? Mutta jos tässä tilanteessa jättäisi puolisonsa, olisi kusipää kaikkien mielestä?

En tarkoittanut, että narsisteihin tulisi suhtautua jotenkin suopeasti, vaan sitä että miksi heihin suhtaudutaan eri tavalla kuin muihin mielenterveysongelmaisiin?
[/quote]

Masentunut voi pilata läheisten elämän melkein yhtä pahasti kuin narsisti. Ero tulee siinä, että masentuneella ei ole suhteellisuudentajua, hän ei ymmärrä sitä. Persoonallisuushäiriöisillä säilyy taju oikeasta ja väärästä, he tietävät tekevänsä toiselle pahaa. He eivät vain välitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän