Minäpä taidan lopettaa sokerin syömisen
...ja katsoa miten se vaikuttaa kehoon ja mielialaan. Ottaa päähän tämä piip olotila, sairaudet ja sokeririippuvuus.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jugurttivinkkinä sokeriton päärynä ja mangojugurtti. Hyvin.
On hyvää :)
Sokerittomuus korvattu varmaankin aspartaamilla tai vastaavalla? Ap
Entä sitten?
Keinomakeutusaineet aiheuttaa itselle migreeniä, siksi en käytä niitä. Mutta niille hyvä vinkki, jotka pystyvät syömään niitä.
ApKeksitkö itsellesi ylipäänsä vaivoja?
Nyt viimeiset kolme viikkoa melkein joka päivä migreenistä kärsineenä en viitsi kommentoida kysymystäsi enempää. Ole itse onnellinen, jos olet täysin vaivaton ja terve. Minäkin haluaisin olla.
ApKaikki keinomakeutusaineet? Joopa joo. Ja sokeri ei? Vaikka ne on kemiallisesti aika lähellä toisiaan. Trolli mikä trolli.
Suksi nyt kuuseen ilkeilemästä!
Kaikki keinomakeutusaineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmät on todella terveellisiä ja hyviä!
Tietysti se on myös yksilöllistä, millaiset ruoat sopii kullekin. Mutta puhdas ruoka tietysti sopii kaikille :)
Olen sanaton...
Et näköjään ole :D
Rakastan marjoja ja hedelmiä, ja ne tekevät niin hyvää. Upeita, ravitsevia luonnon luomuksia.
Ihanaa ottaa vaikkapa kypsä mango suoraan puusta ja natustaa se rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Aivot käyttää polttoaineenaan vain sokereita. Älä siis ihmettele, jos olet kiukkuinen, tehoton ja voimaton.
Olen kyllä nyt tuollainen, joten ihmettelen jos tilanne ei muutu. Mutta voihan se niinkin olla, täytyy kokeilla, sittenhän se selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon on tuotteita missä ei ole lisättyä sokeria eikä makeutusaineta.
Ei ne silti välttämättä ole sokerittomia.
Niin sitähän minä en väittänytkään. Sanoin EI LISÄTTYÄ sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti se on myös yksilöllistä, millaiset ruoat sopii kullekin. Mutta puhdas ruoka tietysti sopii kaikille :)
Luonto on "luonut" eliöistä sellaisia, että kasvit tuottavat aineita, joilla muut eliöt elävät. Siksi on jotenkin surkuhupaisaa, että totaalikieltäytymällä milloin mistäkin luonnollisesta ravintoaineesta ja toisaalta myös ahmimalla jotain muuta luonnottoman paljon ihmiset luulevat voivansa paremmin. Liika on liikaa, vaikka olisi kyse vedenjuonnista.
Mitähän yritä selittää tällä viestillä?
Olin kuukauden ilman lisättyä sokeria. Tuloksena vyötärö kapeni 65 sentistä 58 senttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten?
Keinomakeutusaineet aiheuttaa itselle migreeniä, siksi en käytä niitä. Mutta niille hyvä vinkki, jotka pystyvät syömään niitä.
Nyt viimeiset kolme viikkoa melkein joka päivä migreenistä kärsineenä en viitsi kommentoida kysymystäsi enempää. Ole itse onnellinen, jos olet täysin vaivaton ja terve. Minäkin haluaisin olla.
ApKaikki keinomakeutusaineet? Joopa joo. Ja sokeri ei? Vaikka ne on kemiallisesti aika lähellä toisiaan. Trolli mikä trolli.
Kemiallisesti aika lähellä on ruoasta puhuttaessa todella kaukana! Keinomakeutteet ovat keinotekoisia ja siksi elimistölle aina luonnottomia, ylimääräistä rasitusta aiheuttavia.
Järkevintä on syödä vain luonnollisia ruoka-aineita. Kohtuudella, ei enempää, mitä elimistö ravintoa tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Olin kuukauden ilman lisättyä sokeria. Tuloksena vyötärö kapeni 65 sentistä 58 senttiin.
Lisään: hedelmiä söin tietysti päivittäin.
Niin eli lopetat ihan kaiken sokerin syönnin? Nimittäin kaikki hiilihydraatti muuttuu elimistössä sokeriksi. Ei ole väliä syötkö leivän vai hedelmän, molemmat sokeria. Hedelmä vain enemmän sokerinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon on tuotteita missä ei ole lisättyä sokeria eikä makeutusaineta.
Niin sitähän minä en väittänytkään. Sanoin EI LISÄTTYÄ sokeria.
Sokeri on sokeri, oli se sitten lisättyä tai ei. Ei se huutamalla muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonto on "luonut" eliöistä sellaisia, että kasvit tuottavat aineita, joilla muut eliöt elävät. Siksi on jotenkin surkuhupaisaa, että totaalikieltäytymällä milloin mistäkin luonnollisesta ravintoaineesta ja toisaalta myös ahmimalla jotain muuta luonnottoman paljon ihmiset luulevat voivansa paremmin. Liika on liikaa, vaikka olisi kyse vedenjuonnista.
Mitähän yritä selittää tällä viestillä?
Paljonko rautalankaa tarvitset, että tajuat lukemasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten?
Kemiallisesti aika lähellä on ruoasta puhuttaessa todella kaukana! Keinomakeutteet ovat keinotekoisia ja siksi elimistölle aina luonnottomia, ylimääräistä rasitusta aiheuttavia.
Järkevintä on syödä vain luonnollisia ruoka-aineita. Kohtuudella, ei enempää, mitä elimistö ravintoa tarvitsee.
Botuliinit ovat luonnollisia ja tappavimpia hermomyrkkyjä.
Itsellä väheni päänsäryt ja muut ylimääräiset kropan kivut reilusti kun vähensin karkin mutustelua. Onnea kokeiluun!
Nykyään sokeria ja siirappia on lisätty leipiinkin. Ei aikaisemmin näin ollut. Rasittaa kun pitää erikseen katsoa onko lisätty vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten?
Suksi nyt kuuseen ilkeilemästä!
Kaikki keinomakeutusaineet.
Korjaan etten ole kaikkia kokeillut. Aspartaami, asesulfaami k ja sukraloosi aiheuttaa migreeniä. Nämä olen kokeillut ja enempää en ole halunnut kiusata päätäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanaton...
Et näköjään ole :D
Rakastan marjoja ja hedelmiä, ja ne tekevät niin hyvää. Upeita, ravitsevia luonnon luomuksia.
Ihanaa ottaa vaikkapa kypsä mango suoraan puusta ja natustaa se rannalla.
Marjat ja hedelmät eivät todellakaan ole terveellisiä.
Sokeria saa luontaisesti hedelmistä, juureksista ja vaikkapa viljasta. Se on ok, mutta lisättyä sokeria ei tarvita. Puhdas sokeri aivan liian stydiä kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten?
Ap
Entäpä jos lukisit ihan itse siitä purkista mitä siinä on. Juustoportin litran tonkka.
Ainekset
Pastöroitu MAITOjuoma (Suomi), päärynä (11 %), raparperi (3 %), hapate, luontaiset aromit.
Vierailija kirjoitti:
Niin eli lopetat ihan kaiken sokerin syönnin? Nimittäin kaikki hiilihydraatti muuttuu elimistössä sokeriksi. Ei ole väliä syötkö leivän vai hedelmän, molemmat sokeria. Hedelmä vain enemmän sokerinen.
Olen sokerihiiri, joka pääsee eroon sokerista todennäköisesti vain totaalikieltäytymisellä. Ainakin alussa luulen että näin on tehtävä. Viljoja käytän todella harvoin, oikeastaan en nykyisin ollenkaan, nivelkipujen vuoksi. Marjat on vielä kysymysmerkki, mutta luulen että jätän nekin pois startista.
Ap