Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Petra, 33, asuu hotellissa Helsingissä ja maksaa siitä 900 euroa kuukaudessa: ”Miksei elämässä voisi olla vähän luksusta?”

Vierailija
03.10.2021 |

Ei mun mielestä paha summa hotellissa asumisesta kun siivouskin kuuluu hintaan parin viikon välein. Ei sitä yksiötä Helsingistä paljon tuota halvemmalla edes saa.

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000008302876.html

Kommentit (348)

Vierailija
181/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hotelliaamiainen kuuluisi hintaan sitten asia olisi ok, siitä voisi viipaloida taskuun vielä iltapalaksi muutaman kinkku-silakkavoileivän

Vierailija
182/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itse joskus asunut 2kk hotellissa työkeikan takia, ei siinä kyllä luxusta ollut - tietty jos olisi ollut sviitti ja aamiainen huonepalvelusta tai jotain niin sitten olisi varmaan viihtynyt ihan erilailla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä aina mollataan hotelliaamisia? Tuohon hintaan se ei kuulu, mutta en ainakaan itse niihin kyllästy, kun syön aina monipuolisemmin kuin kotona, vaikka en mätä lautaselle kaikkea mitä tarjolla on, vaan vaihtelen eri kerroilla. Koton aamiaiseni on 80 % leipä, joka se joskus vaihtelee mutta aika usein samaa, leikkele, jugurttia, marjoja. Joskus innostun tekemään puuron. Näitä saa kyllä hotellista aina ja paljon muutakin, riippuen hotellin koosta, sijainnista ja täyttöasteesta. Määrällisesti syön hotellissa ehkä hiukan enemmän kuin kotona, mutta nakkeja ja lihapullia, mihin moni kuulemma kyllästyy, en syö aamiasella ikinä missään. 

Mä ainakin rakastan hotelliaamiaisia, ja aina välillä nytkin ajelen tuohon naapurikaupunkiin hotelliin aamiaiselle. 

Kotonakin teen kyllä aina "hienon" aamupalan (esim. tänään porkkanapiirakka, kalkkunaleikettä, maitokahvi ja verigreippimehu, porkkana, kurkku, paprika, viinirypäleitä, banaania, mustikoita ja rocky roadia.  Ei meilläkään lihapullia ja nakkeja kotona laiteta, joskus kylläkin nakki-ruhreier.  Välillä on riisipuuroa tai jugge&müsli.

Vierailija
184/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä aina mollataan hotelliaamisia? Tuohon hintaan se ei kuulu, mutta en ainakaan itse niihin kyllästy, kun syön aina monipuolisemmin kuin kotona, vaikka en mätä lautaselle kaikkea mitä tarjolla on, vaan vaihtelen eri kerroilla. Koton aamiaiseni on 80 % leipä, joka se joskus vaihtelee mutta aika usein samaa, leikkele, jugurttia, marjoja. Joskus innostun tekemään puuron. Näitä saa kyllä hotellista aina ja paljon muutakin, riippuen hotellin koosta, sijainnista ja täyttöasteesta. Määrällisesti syön hotellissa ehkä hiukan enemmän kuin kotona, mutta nakkeja ja lihapullia, mihin moni kuulemma kyllästyy, en syö aamiasella ikinä missään. 

Kun niissä on aina se sama tarjonta, kun puhutaan suomalaisista hotelleista. Ei käytännössä minkäänlaista mielikuvitusta tai vaihtelua. 

Vierailija
185/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä että muualla on halvempaa jos työpaikka on Helsingissä. Ja jos sattuu asumaan kävelymatkan päässä työpaikasta niin ei mene rahaa työmatkoihinkaan. Voisiko joku halvoista vuokrista vaahtoava kertoa paljon heillä menee kuukaudessa liikkumiseen (julkisilla tai sitten auton vuosikulut jaettuna 12:lla)?

Vantaalta Kamppiin 97€/kk ja aikaa helposti tunti per suunta. Kyllä minä voisin asumisesta maksaa 100€ enemmän kuussa jos työmatka olisi vaikka 10min.

Vierailija
186/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuosta on kyllä luxus kaukana. Siihen hotelliaamiaiseenkin kyllästyy viikossa.

Mä olen haaveillut tällaisesta jo vuosia. Näitä vastaavia juttuja on ollut aiemminkin julkisuudessa. Esim osa opiskelijoista voi päättää asua näin. Putkirempan aikana voi asua näin. Asunnon voi myydä ja päättää asua näin.

Hotelliaamiainen on kyllä niin hyvä, että itse koostaisin siitä päivän ateriani. Noudata kerran päivässä ruokailua (kyse ei ole dieetistä) ja vaihtaisin vain ateriarytmin aamulle. Siihen ehkä myöhemmin vielä pähkinämaitoa päälle omalla tehosekoittimella huoneessa ja kahvia.

Kyllä, tämä olisi luksusta.

Vierailija
187/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuosta on kyllä luxus kaukana. Siihen hotelliaamiaiseenkin kyllästyy viikossa.

Aamiainen ei kuulu hintaan. Siivous, saunaosasto ja kuntosali kuuluu.

Vierailija
188/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hmm mitähän se aamupala tekisi lisää tuohon hintaan, siinä kun vetelisi sen 4 lautasellista puuroa, vähän muroja ja leivät ja nakit ja 8 kahvia ja pari litraa tuoremehua ynnä muuta pientä niin eihän sitä tarvitsisi muualla enää syödäkään??

Itse vetäisin pari lautasellista munakokkelia, makkaraa, paistettuja tomaatteja ja pekonia. Siihen päälle hedelmälautanen (ananasta, melonia jne), kahvit, karjalanpiirakka munavoilla. Appelsiinimehua pari lasia. Ehkä vielä marjoja, leikkeleitä ja juustoja.

Olisin varmaan pari tuntia koomassa sellaisen jälkeen mutta ehdottomasti haluaisin aamiaisen tähän diiliin.

Vierailija
189/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun niissä on aina se sama tarjonta, kun puhutaan suomalaisista hotelleista. Ei käytännössä minkäänlaista mielikuvitusta tai vaihtelua. 

Aina ei ole pakko syödä samaa kun tarjolla on runsaasti vaihtoehtoja. Jonain aamuna syö puuro, marjat plus kahvi toisena myslin , jugurtin ja teen. Joskus munakokkeli ja nakit.

Vierailija
190/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukaupungissa iso kerrostalokaksio 325e/kk. Käytännössä maalaisympäristössä (ikkunoista ja parvekkeelta näkyy metsää, peltoa, yleinen uimaranta jossa myös lentopallokenttiä, grillipaikkoja yms sekä puisto). Kävelymatka 5 min puiston kautta keskustaan jossa kaikki palvelut. Bussimatka ison kaupungin keskustaan on lyhyempi kuin useimmista tuon ison kaupungin lähiöistä.

Syy miksi en asu Helsingissä. Onneksi olen eläkkeellä.

Vierailija
191/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesettää pyykit pesulassa, vai? Siitä tulee paljon exrtahintaa.

"Jokaisessa studiossa on oma pyykinpesukone, ja jaettu pyykkitupa mahdollistaa myös suurikokoisten tekstiilien pesun ja kuivaamisen. Tilojen varusteluun kuuluvat myös ompelukone ja silitystarvikkeet."

Parasta on myös omat abdullahit.

Vierailija
192/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tuota luksuksena, mutta muuten hyvänä vaihtoehtona. Edullinen yksiö keskustassa.

Ja itse asuin nuorena keskustassa ja olin onnellinen. Nyt asun lasten takia lähiössä ja tämä sopii nnyt hyvin. Eläkkeellä haluaisin muuttaa takaisin keskustaan. Jos haluaa asua pikkukaupungissa, niin miksi ihmeessä ei asuisi? Jos haluaa sasua keskustassa, on paljon vaikeampi asetelma toteuttaa.

Vierailija
193/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä että muualla on halvempaa jos työpaikka on Helsingissä. Ja jos sattuu asumaan kävelymatkan päässä työpaikasta niin ei mene rahaa työmatkoihinkaan. Voisiko joku halvoista vuokrista vaahtoava kertoa paljon heillä menee kuukaudessa liikkumiseen (julkisilla tai sitten auton vuosikulut jaettuna 12:lla)?

Helsinki, kaupungin vuokra-asunto, metro vieressä. Kaksio ja maksan puolet, 300e/kk. Lippu maksaa vissiin jonkun 70e/kk nykyään? Pääsisin myös pyörällä töihin.

Vastaavia WhotelliluukkujaW löytäisi toisen yksinasujan kanssa maksaen puolet vähemmän.

Kaupungin vuokra-asunto ei ole ihan verrannollinen koska sellaista ei välttämättä saa vaikka hakisi vuosikausia. Itseä kiinnostaa enemmän ne jotka puhuvat joidenkin paikkojen yleisesti halvemmasta vuokratasosta ja kyseenalaistavat miksi asua Helsingin keskustassa jos voi asua halvemmalla vaikka Tuusulassa. Kun he eivät ikinä kerro paljon sieltä maksaisi työmatkat Helsinkiin. Ero asumiskustannuksissa kapenisi huomattavasti jos otettaisiin huomioon matkakulut.

Esimerkiksi täältä Mäntsälästä (noin 55km Helsinkiin) 60 päivää voimassa oleva työmatkalippu maksaa hieman yli 150€. Työmatkalippu sisältää 44 bussimatkaa. 

Eli 150€ kuukaudessa matkakulut? Entä aika mikä kuluu yhteensuuntaan vaikka työpaikka olisi keskustassa? Entä jos joutuu vaihtaa metroon, ratikkaan tai hsl bussiin? Maksaa varmaan erikseen. Kuuluuko Mäntsälä Hsl alueeseen ?

Vierailija
194/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kävi mielessä. Ehkä sellaiselle kuka ei ole paljoa hotellissa joutunut asumaan, se on luxusta. Reilu 30v matkatöissä olleena, ei oikein hotelliyöt nappaa :D

Vierailija
195/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni laskelma omilla menoillani:

Vuokra 750€

Vesimaksu 24€

Sähkö noin 20€

Netti 30€

Pelkästään näillä ollaan hinnassa 824€. Jokainen tietää, että 76 eurolla ei saa 2 kertaa viikossa siivousta JA kuntosalia kuukaudeksi.  

Tulisi siis huomattavasti halvemmaksi tuo hotelliratkaisu kuin ostaa kaikki huonehintaan kuuluvat palvelut tämän asunnon kulujen päälle. 

Siivous KERRAN kahdessa viikossa eli kaksi kertaa kuukaudessa

Vierailija
196/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa hotellissa paremmin asuu kuin monissa näkemissäni Helsingin yksiöissä. Mulle tuollainen ei sopisi kuin hyvin väliaikaiseksi vaihtoehdoksi, mulle luksus tarkoittaa tilaa ja luontoa ja omaa rauhaa eikä mitään hotellielämää, mutta ei tuo ole paha hinta kun vertaa Helsingin vuokratasoon joka on ihan älytön kaiken kaikkiaan.

Vierailija
197/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kävi mielessä. Ehkä sellaiselle kuka ei ole paljoa hotellissa joutunut asumaan, se on luxusta. Reilu 30v matkatöissä olleena, ei oikein hotelliyöt nappaa :D

No kyllä nuorelle juuri se voi olla luksusta, että voi asua keskustassa ja saa siivouksenkin kaupan päälle.

Vierailija
198/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei ole pakko syödä samaa kun tarjolla on runsaasti vaihtoehtoja. Jonain aamuna syö puuro, marjat plus kahvi toisena myslin , jugurtin ja teen. Joskus munakokkeli ja nakit.

Mutta kotona on pakko syödä aina samaa?

Vierailija
199/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin kaupungin vuokra-asunto, keskivuokra 11 €/neliö

Tuo on todella kallis noi pieneksi yksiöksi, jopa törkyhintaisilla Lumolla ja Sadolla on halvempia yksiöitä.

Ja kun maksat vuokran päälle huonekalut, sähkön, veden, netin, saunan, kuntosalin ja siivoojan, niin onko edelleen halvempaa?

Ja kotivakuutuksen. Sitä ei tarvita hotellissa asuessa.

Vierailija
200/348 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin kaupungin vuokra-asunto, keskivuokra 11 €/neliö

Tuo on todella kallis noi pieneksi yksiöksi, jopa törkyhintaisilla Lumolla ja Sadolla on halvempia yksiöitä.

Ja kun maksat vuokran päälle huonekalut, sähkön, veden, netin, saunan, kuntosalin ja siivoojan, niin onko edelleen halvempaa?

Ja kotivakuutuksen. Sitä ei tarvita hotellissa asuessa.

Yhtälailla tarvitset vakuutuksen niille omille tavaroillesi hotellissakin.