Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Petra, 33, asuu hotellissa Helsingissä ja maksaa siitä 900 euroa kuukaudessa: ”Miksei elämässä voisi olla vähän luksusta?”

Vierailija
03.10.2021 |

Ei mun mielestä paha summa hotellissa asumisesta kun siivouskin kuuluu hintaan parin viikon välein. Ei sitä yksiötä Helsingistä paljon tuota halvemmalla edes saa.

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000008302876.html

Kommentit (348)

Vierailija
341/348 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo olisi unelma. Siivous, kuntosali, kattopuutarha, saunaosasto, ravintola, hyvä sijainti. Kyllä. Jos olisin yksinasuja, muuttaisin heti.

Vierailija
342/348 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sijainti vieläpä tuossa Katajanokalla

Vakava kysymys: mikä Katajanokan sijainnissa on hyvää? Kirjaimellisesti pussinperä, jonne tai josta pääsy on välillä mahdotonta muuten kuin kävellen. Ja kävellenkin on pitkä matka mihin tahansa Kauppatorin lukuunottamatta.

Täh? Mikä ihmeen pussinperä? Ajat normaalisti pois tältä saarelta ja takaisin. Sulla taitaa olla asenneongelma. 

Kävellen pitkä matka varmaan Itikseen, juu. Mistä paikasta on lyhyt matka kävellä kaikkialle? :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/348 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se luxus oli?

Luksusta oli asua sinkusti Helsingin Katajanokalla jugend-talojen keskellä lähellä merta. Se on tänä päivänä Suomessa luksuksen määritelmä. Nauttia nähtävyyksistä ja kauniista arkkitehtuurista ainakin ulkona liikkuessaan. Kokemus, elämys, päivittäisessä arjessa. Konmarittajan luksuselämää. Mahdollisuus käydä kahvilla vintage-mekossa ratikkapysäkin vieressä. Kaupunkilaiselämä on lähtökohtaisesti suurta luksusta ainakin alemmuuskompleksiselle maalaiselle. Joku pitäisi sitä normaalina elämänä, alemmuudentuntoinen maalainen luksuksena, ihanan hipsteriä.

Ja vielä maalaista todennäköisemmin tuota pitää luksuksena joku lähiöasukki itähelsinkiläisestä neukkukuutio-yksiöstä, jonka vuokrasta Kela maksaa suurimman osan. Maalla asuvat yleensä arvostaa luontoa ja asumisen väljyyttä ja siksi ovat valinneet sen maaseudun.

Maalla asuvat ovat usein nuukia ja kauhistelevat miten joku VOI haluta maksaa enemmän asumisesta kuin hän. 

Vierailija
344/348 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko asumistuen saaminen nykyään niin normi, että siitä pitää jankata joka kommentissa? Oikeastiko kaikkien yksiössä asuvien lähtökohtaisesti oletetaan saavan asumistukea? Ei kai sitä nyt sikakalliissa Helsingissäkään saa kuin ihan pienituloisimmat työssäkäyvät, keskituloiset maksaa vuokransa ihan itse ja ilmeisesti kyseisellä henkilöllä on ihan hyvät tulot kun voi tuon 900e/kk asumiseen laittaa.

Juuri oli juttu entisestä eläintenhoitajasta, ja jutussa mainittiin että joka kymmenes on matalapalkka-alalla. Keskipalkan ollessa 3 500€. Täällä palstalla lienee otanta vinoutunut, eli vain matalapalkattuja, työttömiä ja eläkeläisiä. Kun se asumistuki ilmeisen vakio. 

Vierailija
345/348 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on suositeltava asumismuoto. Ei ainakaan rahat valu Kojamolle. 

Oikeusasiamiehen pitäisi ottaa kantaa, miksi Kela ei maksa asumistukea tähän asumismuotoon. Kysymys on minusta ihmisten eriarvoisesta kohtelusta. Miksi Kela ja valtio toimii näin?

Jos brutto on yli 1900, ei asumistukea saa muutenkaan. 

346/348 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan työn vuoksi pakko oli asua hotelleissa ,oli todella tylsää ,ei mitään kivaa kuten kotona.

Vierailija
347/348 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 neliötä ja 900 euroa. Luksusta? Miten voi ihminen olla noin sekaisin? Eikä tarvi tulla sylki lentäen selittämään Helsingin hintatasosta, olen siellä asunut, mutta tulin järkiini ja muutin riittävän kauas.

Vierailija
348/348 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa Hotelli Lepolampi tarjoaa pitkäaikaismajoitusta alk. 640e/kk. Kauniilla paikalla lammen rannalla lähellä Nuuksiota. Toki tuolta on matkaa Helsinkiin n. 30km, mutta vaikka etätyöläiselle mainio, luonnonläheinen paikka. Ravintola ja rantasauna löytyy. 

Harkitsin tätä itse kesällä, mutta sitten tuli muita asioita ja esteitä, että se jäi vain mietintään vielä. 

Mä olen tuolla pari kk asustellut. Hauska kun olen tuoltapäin alunperin lähtöisin, Lebbarilla nuorena käyty paljon, myöhemmin vietetty synttäreitä sun muuta. Hieno paikka tosiaan mutta tarvitsee sen oman auton kyllä jos sieltä kulkee kuten mä esim Vantaalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme